Dr Atkins dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:30

welkom atkinsbokkers! ;)
ik ben de kerstkilo al weer kwijt!
ik moet zeggen dat ik het maar rustig aan doe en mooi op mijn gewicht kan blijven zonder inderdaad te vet te eten, maar lust wel eens een gebakken eitje (2)tussen de middag en ook noten ben ik gek op! en als ik iets met aardappel of rijst of pasta maak dan neem ik een héél klein beetje. Gaat goed! eet zelfs ook in het weekeinde chocola en ook regelmatig roomyoghurt mmmmm! :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:08

Leeft het hier nog een beetje? :)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:12

jaaaa hier wel, ik was vanmorgen 64,5 want ik hou het gemakkelijk vol! Ik ben dus van ruim 75 kilo vorig jaar april naar rond de 65 gegaan en dat had ik werkelijk nooit gdacht (en mijn man ook niet haha! :D )
Enige probleem is dus dat ik kleding heb die ik niet in kan nemen, spijkerbroeken heb ik gewoon smaller gemaakt, maar sommige kledingstukken gaat gewoon niet. Dus moet wel alle basics vervangen, t shirt, bloesjes, vestjes, want armen en benen zijn ook veeeel dunner geworden. Ik wil weer op de crosstrainer, maar de stekker is met de verhuizing kwijt geraakt, want gezien mijn leeftijd moet de boel wel weer een beetje strakker worden :o Ik heb weer maat 38-40 (M) en ga gewoon door. Kost me totaal geen moeite en ik eet regelmatig KH, die kan mijn lichaam weer goed verwerken..

fokfanaat

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:16

ik ben ook nog steeds bezig, ben 14 kilo kwijt, gaat niet hard meer, maar heb geen haast, het is goed vol te houden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:18

Ik ben nu een 1.5 week bezig maar schiet niet hard op.... Oke ik kom niet aan :+ Op mijn eerste dag heb ik savonds nog taart gegeten en boven de wc gehangen snachts en sindsdien hang ik....zaterdag woog ik wat minder maar de zaterdag denk ik teveel kwark/slagroom gegeten :o maar nu heb ik zelfs even kwark/slagroom achterwege gelaten en dat helpt (nog) niet. Maar ze zeggen dat je niet op vet hoeft te letten...ik eet nl wel veel vet en ook veel meer kcal dan normaal. Of moet mijn lijf daaraan wennen?

Dus overzichtelijk:
Ik woog op de vrijdag voor ik begon 75,5 kg.
Na mijn verjaardagsweekend op maandag 76,5 (en toen begonnen) savonds toch nog taart gegeten, snachts moeten kotsen en diarree.
Dinsdag woog ik 75.0 kg
Zaterdag 74.5 (heb ik dus 2x 200 gram kwark + slagroom gegeten)
Sinds zondag weeg ik weer 75.0 kg... :(

Hoewel ik vrijdag ook nog 350 gram kwark en slagroom had gegeten.... En ik eet nu al paar dagen rond de 13/15 khd per dag, dus dat is het ook niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:19

wat eet je dan pecies?
waarom kwark?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:22

Makkelijk en lekker :+

Verschilt per dag wat ik eet maar vorige week vrijdag had ik nog gegeten:

O: 200 gram kwark + stuk gelderse worst
TD: stukje worst
M: 100 gram rookworst + 150 gram komkommer + beetje mayo
A: biefstuk met sperziebonen
TD: Slagroom anders moest ik die weggooien.

Vandaag:

O: stuk gelderse worst
TD: Niks geen honger
M: Baksel van ei + cottage cheese (3 khd)
TD: Niks geen honger
A: biefstuk met groente (denk bloemkool)

Dus ik heb gisteren en vandaag even kwark uitgebannen en slagroom ook.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 27-04-11 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:24

dan zou je imo wel af moeten vallen idd.

juist de eerste week wat ik 4 kilo kwijt, veel vocht maar dat komt als je van een kh verbranding naar vetverbranding gaat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:26

En op het atkins forum zijn ze helemaal van geeeeen kwark en slagroom in inductie, maar ik moet toch IETS eten iets anders? En voor zaterdag toen ik wel afgevallen was at ik het dagelijks minimaal 200 gram. Maar goed ik ga nog even stug door want ik heb GEEN honger.... Misschien toch gereageerd op die 2x kwark met slagroom op zaterdag.... We zullen zien maar dan zou het nou toch op gang moeten komen... Ik was net zo blij dat ik een getal zag waarvan ik dacht: het werkt!!!

Alleen is het soms onhandig want ik denk nu al van: Help en hoe moet dat met koninginnedag??

Ik ben dus effectief gezien nog maar 0,5 kg afgevallen...maar goed als ik dan meereken dat ik anders na mijn verjaardagsweekend een 0,5 kg was aangekomen is het totaal 1 kg op bijna 1,5 week...beetje zielig...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:30

kwark had ik ook het idee van dat het afvallen bemoeilijkt.

wat ik regelmatig eet zijn muffins van ei, cocos, monchou (of creme frache) beetje zoetstof.
vult goed en eens niet hartig.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 27-04-11 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:31

voor dagen als koninginnegedag neem ik dingen mee als augurkjes, blokjes kaas, olijfjes, gerookte kip, worst.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:32

Hoe maak je die fokfanaat en wat is het noncensuur woord voor prutsmuts :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:32

Ja ik heb nou het zogenaamde brood gegeten van atkins. Dus ei (eiwit stijf kloppen)+ cottage cheese + zoetstof + vanille aroma en dan in de oven bakken. Dat heb ik gisteren en vandaag meenomen naar mn werk en dus ipv warm vlees op het werk en smorgens dus worst ipv kwark. We zullen zien of het helpt.... Maar ik heb niet elke dag tijd om dat spul te gaan staan maken, dus beetje lastig.

En alles wat je mee kan nemen moet gekoelt blijven.... en ik neem nooit een tas mee met koninginnedag...zo lastig :+ Je moet er over nadenken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:34

daffodil schreef:

Ik dacht altijd h.oer maar dan nog klopt haar zin niet :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:36

Oh ja ik drink wel cola light omdat ik geen thee/koffie lust en van echt alleen water dat wordt je moe..... :r

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:37

daffodil schreef:

heel makkelijk, 4 eieren, pakje monchou (of creme fraiche), 100 gram gemalen cocos, wat natrena, evt vanilleessence
met de staafmixer mixen, en dan in bakvorm of muffinbakjes, 20 minutn op 220 graden, totdat ze bruin zijn.

fokfanaat

ik drink ook nog sloten cola light, mag niet van de forumfanitica maar heb e rgeen last van.

Zonnetje81

Klinkt goed!!! Kan je de cocos weg laten? Ik vind kokos vies...of proef je dat niet terug? Kan je er cacao in doen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:39

Zonnetje81 schreef:
En alles wat je mee kan nemen moet gekoelt blijven.... en ik neem nooit een tas mee met koninginnedag...zo lastig :+ Je moet er over nadenken.

bifiworstjes en aktinsrepen is dan het enige dat ik kan bedenken. babybel kunnen ook wel poosjer buiten d ekoelkast

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:39

Ja ik denk dat het bifi wordt ofzo...maar goed omdat als avond eten te eten :+ anders ergens een bockworst proberen te scoren of knakworst _O-

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:40

Zonnetje81 schreef:
Klinkt goed!!! Kan je de cocos weg laten? Ik vind kokos vies...of proef je dat niet terug? Kan je er cacao in doen?

je kan het ook met amandelemeel doen, maar ik lust geen spijs en vind het dan daar een beetje naar smaken.

jahoor kan ook cacao in. ik doe ook wel wat bevroren blauwe bessen erdoor, zit ook weinig in.

fokfanaat

Zonnetje81 schreef:
Ja ik denk dat het bifi wordt ofzo...maar goed omdat als avond eten te eten :+ anders ergens een bockworst proberen te scoren of knakworst _O-

shoarma zonder broodje, met sla

daffodil

Zonnetje81 schreef:
daffodil schreef:

Ik dacht altijd h.oer maar dan nog klopt haar zin niet :+

Hahaha ik ook hoor!

Klinkt goed, ik ga ze gelijk maken, heb alles toevallig in huis!

Overigens drink ik ook elke dag cola light, meestal 2 glazen maar soms ook gewoon een hele fles....jammer dan! ik geloof niet dat ik daarom minder hard afval, dat zal meer te maken hebben met de moeilijke momenten!

Ik ben nu totaal ruim 12 kilo kwijt maar dat is in fases gegaan. Ik hoop nu weer op de goede weg te zijn door strakker te zijn met eten én meer te bewegen. Ik wil er eigenlijk nog een kilo of 15 afhebben.......

Overigens neem ik als ik naar een markt of wat dan ook ga gerust een broodje hamburger zónder hamburger, staan ze je heel raar aan te kijken maar goed dat mag!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:41

die muffins zijn ook goed om mee te nemen vind ik, en vullen behoorlijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:41

FF: Je hoeft geen eiwit stijf te kloppen??