Chiqa schreef:Respect Hellen, dat doe ik je niet na.
Ik doe niet aan strijken en ramen lappen. Eten koken doet mijn vriend meestal (bij gebrek aan talent bij mij) en stofzuigen doe ik als ik niesbuien krijg. Scheelt echt veel tijd.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:Only_Hellen schreef:stofzuigen doe ik als ik niesbuien krijg. Scheelt echt veel tijd.
Wat een goed criterium! Ga ik hier ook invoeren. Eéns per week is nog veel te vaak
IKbenEllen schreef:idefix4 schreef:Ja, familiebezoek enzo zit er dan ook niet in als je op leeftijd raakt. Het kan heel eenzaam worden.
Het krijgen van kinderen is geen enkele garantie dat je als bejaarde niet alleen zit. Ook als jij altijd lief tegen ze geweest bent.
idefix4 schreef:Nou ja, bewust kinderloos, respect! Tuurlijk, geen probleem mee. Snap best dat mensen die beperking in vrijheid niet willen en geen zin hebben in de ellende die kids mee kunnen brengen. Maar om het dan goed te praten dat je om die reden wel een abortusje mag plegen gaat me wat te ver. Dat vind ik echt los staan van bewust kinderloos willen zijn. Als je dat echt wil, ga je naar de dokter en laat je jezelf steriliseren. Even heel kort door de bocht.
laetitia schreef:Niemand antwoord op mijn vraag?
Hoe komen mensen aan het geld om kinderen te kunnen grootbrengen? Wat voor inkomen heb je nodig om kinderen te kunnen 'onderhouden'?
Nou, mijn man werkt
En wat kosten kinderen per maand?
hangt af van de leeftijd
En wat voor subsidies krijg je van de overheid?
kinderbijslag, maar dat krijgt iedereen, verder krijgen we niets en moeten we veel meer betalen aan de overheid dan we ontvangen
Kanelly schreef:idefix4 schreef:Nou ja, bewust kinderloos, respect! Tuurlijk, geen probleem mee. Snap best dat mensen die beperking in vrijheid niet willen en geen zin hebben in de ellende die kids mee kunnen brengen. Maar om het dan goed te praten dat je om die reden wel een abortusje mag plegen gaat me wat te ver. Dat vind ik echt los staan van bewust kinderloos willen zijn. Als je dat echt wil, ga je naar de dokter en laat je jezelf steriliseren. Even heel kort door de bocht.
Nou inderdaad, best wel kort door de bocht.
Deze opmerkingen kan ik slecht tegen.
Ik ben 27, geen arts die er ook maar over nadenkt om mij te steriliseren. Ik ben te jong, heb nog geen kinderen gehad, dus simpelweg geen optie.
Ik doe het dubbel veilig, maar ondanks dat zou het een keer fout kunnen gaan.... dan moet ik dus koste wat het kost het kind houden?
Eigenlijk zou ik dus over moeten gaan tot geheelonthouding?
Chiqa schreef:_sparta_ schreef:Helaas gebeurd dat ook. Maar daar rust een taboe op. Wat ik ook wel kan begrijpen. Maar je leest het wel eens. Anoniem. In een blad bij de kapper.
Ik heb een vriendin waarvan ik wist dat kinderen niets voor haar was, en toch is er een gekomen. Ze is gescheiden en toen merkte ze dat haar leven toch wel verdiekwart werd bepaald doro het kind, kon niet meer nachten doorhalen, uren zwerven in kroegen of door steden, eten wanneer ze wilde, en thuiskomen wanneer zij wilde.
Ze stond er alleen voor....Ze raakte in een hele diepe depressie, werd ernstig ziek en kwam tot de verschrikkelijke ontdekking dat ze spijt had van haar dochtertje....Ze kon haar niet bieden wat een moeder hoort te bieden en is nog dieper in de put gezakt.
Later zware operatie ondergaan en toen heeft zij de knoop doorgehakt; dochter woont inmiddels bij haar ex.
Gaat gelukkig goed, ze hebben een bezoekingsregeling, alleen wanneer zij dat op kan brengen.
Zij is voor mij toch wel een bewezen voorbeeld dat je hier heel goed over na moet denken.
Dus de verhalen van spijt, ze zijn er wel degelijk.
Kanelly schreef:idefix4 schreef:Nou ja, bewust kinderloos, respect! Tuurlijk, geen probleem mee. Snap best dat mensen die beperking in vrijheid niet willen en geen zin hebben in de ellende die kids mee kunnen brengen. Maar om het dan goed te praten dat je om die reden wel een abortusje mag plegen gaat me wat te ver. Dat vind ik echt los staan van bewust kinderloos willen zijn. Als je dat echt wil, ga je naar de dokter en laat je jezelf steriliseren. Even heel kort door de bocht.
Nou inderdaad, best wel kort door de bocht.
Deze opmerkingen kan ik slecht tegen.
Ik ben 27, geen arts die er ook maar over nadenkt om mij te steriliseren. Ik ben te jong, heb nog geen kinderen gehad, dus simpelweg geen optie.
Ik doe het dubbel veilig, maar ondanks dat zou het een keer fout kunnen gaan.... dan moet ik dus koste wat het kost het kind houden?
Eigenlijk zou ik dus over moeten gaan tot geheelonthouding?
idefix4 schreef:Ik wil omwille van mijn kids bijvoorbeeld niet fulltime bijdragen in het arbeidsleven. De opmerkingen daarover zijn niet van de lucht. Zodra zulke mensen dan van ouderdom zelf een luier aan moet en niet meer voor zichzelf kunnen zorgen en van de kids van een ander afhankelijk worden, vind ik dan wel dat die van de hoogste toren af moet springen om die gehaatte kinderen dan zelf ook niet meer tot last te zijn... Of doe maar een gewoon spuitje...Scheelt in de bende. Ik doel nu niet op bewust kinderloze mensen, maar meer op de mensen op de werkvloer die zo kunnen zieken tegen reïntegrerende moeders. Want die ellende krijg je er gratis bij. Heel wijs dus om geen kids te willen! En toch zou ik de mijne natuurlijk niet willen missen, maar dat is voor ieder persoonlijk dus. Dat wil ik niet veroordelen. Onderling begrip is heel belangrijk.
idefix4 schreef:.... Zodra zulke mensen dan van ouderdom zelf een luier aan moet en niet meer voor zichzelf kunnen zorgen en van de kids van een ander afhankelijk worden, vind ik dan wel dat die van de hoogste toren af moet springen om die gehaatte kinderen dan zelf ook niet meer tot last te zijn...
Ibbel schreef:Over geld gesproken: ik sta ook wel eens voor raadselen hoe gezinnen met een modaal inkomen, moeders die niet of nauwelijks werken met twee-drie koters eens in de drie jaar een nieuwe auto, en jaarlijks 3 weken Spanje en twee weken skieën kunnen bekostigen.
Citaat:Nou ja, bewust kinderloos, respect! Tuurlijk, geen probleem mee. Snap best dat mensen die beperking in vrijheid niet willen en geen zin hebben in de ellende die kids mee kunnen brengen.
Lielle schreef:[/quote]MamboBeach schreef:Jaja. Daar kiezen ze zelf voor om jouw billen te wassen maar als iedereen zo dacht om geen kinderen meer te krijgen omdat ze zo vervelend en slecht zijn is er straks niemand meer om ze te wassen...
Probeer je er maar uit te kletsen maar het is voor mij duidelijk. Er is totaal geen verdraagzaamheid...
jawel hoor. Maar dat verwacht ik ook van de 'andere kant'. Dus je kind in de gaten houden en als die op terras iemand aanspreekt die de krant zit te lezen en duidelijk blijk geeft daar geen zin in te hebben, ingrijpen.
Ik vind het trouwens net zo irritant als ik bv in trein of vliegtuig word aangesproken terwijl ik lekker zit te lezen/muziek te luisteren. Dat breng je IMO weinig respect op voor het feit dat ik met iets bezig ben.
Lielle schreef:MamboBeach schreef:Laat maar meiden! Veel plezier verder hier!
dat vind ik jammer, ik wil best een discussie aangaan, maar als je dan gewoon wegloopt, heb ik daar weinig respect voor. Wat vind jij zo onverdraagzaam in mijn verhaal?
Lielle schreef:je zou ook inhoudelijk op mijn vraag kunnen ingaan.
Lielle schreef:daar wil ik met plezier uitgebreid op ingaan, als jij dan ook nog op mijn vraag ingaat.
Lielle schreef:Sim0ne schreef:Only_Hellen schreef:Ik zal van mezelf niet zeggen dat ik een leuke moeder ben, maar ben er wel eentje die alleen haar eigen kinderen leuk vind. Toen ze klein waren, vond ik andere kleine kindertjes niet leuk, en paste ook zelden tot nooit op. Vind een ander zijn/haar kinderen snel ongemanierd en ben en was niet het type moeder die altijd een huis gezellig vol met kinderen had. Nu zijn mijn kinderen, twee meiden, groot. 15 en 18, en ik ben zo ontzettend trots op ze. Allebei verschillend, maar elk met haar eigen talenten.
Ik vind het moeilijk uitleggen en eigenlijk ook absoluut niet aardig of leuk van mezelf, dat ik een ander kind maar gewoon een kind vind.
Dat gevoel heb ik ook hoor. Eigen kinderen lijkt me erg leuk, maar van andere kinderen moet en kan ik vaak niet veel hebben. Dat gevoel heb je nou eenmaal, is lastig om dat te veranderen denk ik.
et voila, precies wat ik iig ook probeer te zeggen. En dan betekent niet dat je de elementaire fatsoensnormen kunt vergeten (zoals dat voorbeeld van dat kind en de zure mevrouw in de supermarkt) maar dat geldt niet zo hard andersom.
mambobeach, negeer je me nou gewoon of wil je echt niet op mijn vraag ingaan?
MamboBeach schreef:Lielle, wat is er dan?