Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:05

Chiqa schreef:
Respect Hellen, dat doe ik je niet na.

Ik doe niet aan strijken en ramen lappen. Eten koken doet mijn vriend meestal (bij gebrek aan talent bij mij) en stofzuigen doe ik als ik niesbuien krijg. Scheelt echt veel tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:07

O dat scheelt idd weer een hoop tijd, in de tijd dat ik nog een paard had moest ik dit alleen doen.
Geen eten was ook echt geen eten, dat is dan weer de andere kant van de medaille dan bof je maar weer met zo'n kerel.
Ik heb uiteindelijk mijn paard moeten verkopen omdat het teveel werd, en heb daar tot op heden ook geen spijt van gehad. Was wel even een gat waar ik inviel, je legt toch een heel leven naast je neer met vieze paarrijlaarzen en nazitten in de kantine....
Soms loopt het leven zo, nu wil ik niet meer terug, geen paard meer iig.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:08

Only_Hellen schreef:
stofzuigen doe ik als ik niesbuien krijg. Scheelt echt veel tijd.

Wat een goed criterium! Ga ik hier ook invoeren. Eéns per week is nog veel te vaak :D

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:15

Ibbel schreef:
Only_Hellen schreef:
stofzuigen doe ik als ik niesbuien krijg. Scheelt echt veel tijd.

Wat een goed criterium! Ga ik hier ook invoeren. Eéns per week is nog veel te vaak :D

Scheelt ook dat we in een heel klein huisje wonen. Ook bewust voor gekozen. We hebben allebei geen zin om een groot huis te onderhouden.

@Chiqa. Ja, een leven zonder paard is heel anders dan een leven met paard. Ook zo met kinderen denk ik. Nu mijn meiden groot zijn, gaat mijn paard voor. Als mensen dat niet begrijpen is dat gewoon heel erg jammer. Ik pas mijn leven niet aan, aan andere mensen. ga naar een verjaardag als het mij uitkomt. Heeft mijn smurf wedstrijd, dan gaan we op wedstrijd. Kan ik dan niet op verjaardag, dan dus niet. Ik laat me niet opjagen.
Maar ik heb inderdaad wel een kerel uit duizenden. Absoluut. Zonder hem zou mijn leven ook een stuk chaotischer zijn, en kreeg ik rimpels van het ongezonde voer dat ik naar binnen zou werken bv.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:32

Nou ja, bewust kinderloos, respect! Tuurlijk, geen probleem mee. Snap best dat mensen die beperking in vrijheid niet willen en geen zin hebben in de ellende die kids mee kunnen brengen. Maar om het dan goed te praten dat je om die reden wel een abortusje mag plegen gaat me wat te ver. Dat vind ik echt los staan van bewust kinderloos willen zijn. Als je dat echt wil, ga je naar de dokter en laat je jezelf steriliseren. Even heel kort door de bocht. Ja, toch? Bij een kat die geen kittens mag krijgen en wel wil seksen, doen we dat ook, dus waarom gaan we dan niet onszelf te rade?

En hoe staan jullie dan tegenover die kleine kids? Ik loop er nog wel eens tegenaan dat ze ze nog net geen spuitje willen geven, omdat ze als een last worden ervaren. Ik wil omwille van mijn kids bijvoorbeeld niet fulltime bijdragen in het arbeidsleven. De opmerkingen daarover zijn niet van de lucht. Zodra zulke mensen dan van ouderdom zelf een luier aan moet en niet meer voor zichzelf kunnen zorgen en van de kids van een ander afhankelijk worden, vind ik dan wel dat die van de hoogste toren af moet springen om die gehaatte kinderen dan zelf ook niet meer tot last te zijn... Of doe maar een gewoon spuitje...Scheelt in de bende. Ik doel nu niet op bewust kinderloze mensen, maar meer op de mensen op de werkvloer die zo kunnen zieken tegen reïntegrerende moeders. Want die ellende krijg je er gratis bij. Heel wijs dus om geen kids te willen! En toch zou ik de mijne natuurlijk niet willen missen, maar dat is voor ieder persoonlijk dus. Dat wil ik niet veroordelen. Onderling begrip is heel belangrijk.

Ik ken een ouder echtpaar zonder kids trouwens. Kinderen krijgen is voor hen nu inmiddels onmogelijk. Ze worden heel blij als we komen met onze kids. 'Zijn we toch nog een beetje opa en oma...' Ja, familiebezoek enzo zit er dan ook niet in als je op leeftijd raakt. Het kan heel eenzaam worden. Maar ja, dat kun je op meer manieren voor jezelf verzieken natuurlijk en dat moet niet de reden zijn om alsnog een kind te willen. ;) Ik geniet er nu van. Het zijn heel leuke mensen voor mijn kids, omdat ze geen eigen kleinkinderen hebben om te verwennen. Als je lief voor kids blijft, komen ze met je 80e mss nog even bij je langs om je neus af te vegen. :Y)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:44

idefix4 schreef:
Ja, familiebezoek enzo zit er dan ook niet in als je op leeftijd raakt. Het kan heel eenzaam worden.

Het krijgen van kinderen is geen enkele garantie dat je als bejaarde niet alleen zit. Ook als jij altijd lief tegen ze geweest bent.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:47

IKbenEllen schreef:
idefix4 schreef:
Ja, familiebezoek enzo zit er dan ook niet in als je op leeftijd raakt. Het kan heel eenzaam worden.

Het krijgen van kinderen is geen enkele garantie dat je als bejaarde niet alleen zit. Ook als jij altijd lief tegen ze geweest bent.

Ja, jee. Daarom worden er ook zoveel bingo-middagen georganiseerd enzo :D

Sonja_vR

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 00:16

bingomiddagen , zangmiddagjes , frietjeseet middagen, pimpampet uurtjes :+
vooral middagen, vanaf 7 uur gaan de oudjes op stok :P
maar idd, kinderen is geen garantie op bezoek , ken vanuit mijn werkverleden voldoende oudjes die gen kip te zien krijgen
ja 1 keer per week 1 van de kinderen een half uurtje...
of 1 keer per maand.... of gewoon niet , dus daar zou ik het al niet voor doen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 00:44

Chiqa schreef:
Ik ben bijna 38 jaar maar velen geven mij die leeftijd niet,

Uuhhmmm, als jij dat bent in je profiel...ik word ook altijd heel wat jaartjes jonger geschat, ben 46 maar jij ziet er echt nog uit als een jonge blom zeg!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 01:03

idefix4 schreef:
Nou ja, bewust kinderloos, respect! Tuurlijk, geen probleem mee. Snap best dat mensen die beperking in vrijheid niet willen en geen zin hebben in de ellende die kids mee kunnen brengen. Maar om het dan goed te praten dat je om die reden wel een abortusje mag plegen gaat me wat te ver. Dat vind ik echt los staan van bewust kinderloos willen zijn. Als je dat echt wil, ga je naar de dokter en laat je jezelf steriliseren. Even heel kort door de bocht.

Nou inderdaad, best wel kort door de bocht.
Deze opmerkingen kan ik slecht tegen.
Ik ben 27, geen arts die er ook maar over nadenkt om mij te steriliseren. Ik ben te jong, heb nog geen kinderen gehad, dus simpelweg geen optie.
Ik doe het dubbel veilig, maar ondanks dat zou het een keer fout kunnen gaan.... dan moet ik dus koste wat het kost het kind houden?
Eigenlijk zou ik dus over moeten gaan tot geheelonthouding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 01:07

laetitia schreef:
Niemand antwoord op mijn vraag?

Hoe komen mensen aan het geld om kinderen te kunnen grootbrengen? Wat voor inkomen heb je nodig om kinderen te kunnen 'onderhouden'?
Nou, mijn man werkt
En wat kosten kinderen per maand?
hangt af van de leeftijd
En wat voor subsidies krijg je van de overheid?
kinderbijslag, maar dat krijgt iedereen, verder krijgen we niets en moeten we veel meer betalen aan de overheid dan we ontvangen

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 01:10

Kanelly schreef:
idefix4 schreef:
Nou ja, bewust kinderloos, respect! Tuurlijk, geen probleem mee. Snap best dat mensen die beperking in vrijheid niet willen en geen zin hebben in de ellende die kids mee kunnen brengen. Maar om het dan goed te praten dat je om die reden wel een abortusje mag plegen gaat me wat te ver. Dat vind ik echt los staan van bewust kinderloos willen zijn. Als je dat echt wil, ga je naar de dokter en laat je jezelf steriliseren. Even heel kort door de bocht.

Ik ben 27, geen arts die er ook maar over nadenkt om mij te steriliseren. Ik ben te jong, heb nog geen kinderen gehad, dus simpelweg geen optie.
Ik doe het dubbel veilig, maar ondanks dat zou het een keer fout kunnen gaan.... dan moet ik dus koste wat het kost het kind houden?

Ja, dat is mijn ervaring ook. Tegen de tijd dat je als kinderloze vrouw een sterilisatie 'mag' is het al bijna niet meer nodig.
Vind deze opmerking dus ook te kort door de bocht. Ja, natuurlijk is het wel de bedoeling dat je, als je geen kinderwens hebt, doet wat je kunt om niet zwanger te worden. Maar die sterilisatie is dus makkelijker gezegd dan gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 01:14

Chiqa schreef:
_sparta_ schreef:
Helaas gebeurd dat ook. Maar daar rust een taboe op. Wat ik ook wel kan begrijpen. Maar je leest het wel eens. Anoniem. In een blad bij de kapper. :)

Ik heb een vriendin waarvan ik wist dat kinderen niets voor haar was, en toch is er een gekomen. Ze is gescheiden en toen merkte ze dat haar leven toch wel verdiekwart werd bepaald doro het kind, kon niet meer nachten doorhalen, uren zwerven in kroegen of door steden, eten wanneer ze wilde, en thuiskomen wanneer zij wilde.
Ze stond er alleen voor....Ze raakte in een hele diepe depressie, werd ernstig ziek en kwam tot de verschrikkelijke ontdekking dat ze spijt had van haar dochtertje....Ze kon haar niet bieden wat een moeder hoort te bieden en is nog dieper in de put gezakt.
Later zware operatie ondergaan en toen heeft zij de knoop doorgehakt; dochter woont inmiddels bij haar ex.
Gaat gelukkig goed, ze hebben een bezoekingsregeling, alleen wanneer zij dat op kan brengen.
Zij is voor mij toch wel een bewezen voorbeeld dat je hier heel goed over na moet denken.
Dus de verhalen van spijt, ze zijn er wel degelijk.

Het is ook maar net wat je wilt. Ik hoef niet zo nodig hele nachten in kroegen te zitten, of mijn dag of nacht ritme om te gooien of om 3 uur in de nacht bij de buurvrouw koffie te drinken.
Maar dat deed ik ook al jaren niet meer, voor ik moeder werd. Dus dat had met mijn moeder worden niets te maken. Het is maar net wat je wilt, jij wilt schijnbaar met 38 jaar nog feesten en nachtbraken, ik moet er niet aan denken.
Verder heb ik een erg goed figuur, ben 36 en geen grijs haar. Ha, mijn vader is zelfs 74 heeft pikzwart haar en begint nu pas wat grijze haartjes te vertonen.
Wat figuur betreft, kijk Heidi Klum, heeft 4 koters en is binnen 2 weken in topvorm.
Het is allemaal niet zo zwart wit. Even niet dat alle moeders maar in huis achter het aanrecht staan, wachtend op hun wekelijkse uitje naar de AH.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 01:58

Zo, nog effe een potje bubble shooter gespeeld (ben ik echt aan verslaafd) en ga nu mijn bedje maar eens in.
Voordeel is dat ik er niet vroeg uit hoef ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 08:34

Onassa schreef:
Voordeel is dat ik er niet vroeg uit hoef ;)

Heb geen kinderen en moet er wel vroeg uit :( Wat heb ik fout gedaan?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 09:58

Kanelly schreef:
idefix4 schreef:

Inderdaad heel kort door de bocht. Ik heb dezelfde ervaring dan kanelly

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:13

idefix4 schreef:
Ik wil omwille van mijn kids bijvoorbeeld niet fulltime bijdragen in het arbeidsleven. De opmerkingen daarover zijn niet van de lucht. Zodra zulke mensen dan van ouderdom zelf een luier aan moet en niet meer voor zichzelf kunnen zorgen en van de kids van een ander afhankelijk worden, vind ik dan wel dat die van de hoogste toren af moet springen om die gehaatte kinderen dan zelf ook niet meer tot last te zijn... Of doe maar een gewoon spuitje...Scheelt in de bende. Ik doel nu niet op bewust kinderloze mensen, maar meer op de mensen op de werkvloer die zo kunnen zieken tegen reïntegrerende moeders. Want die ellende krijg je er gratis bij. Heel wijs dus om geen kids te willen! En toch zou ik de mijne natuurlijk niet willen missen, maar dat is voor ieder persoonlijk dus. Dat wil ik niet veroordelen. Onderling begrip is heel belangrijk.

Grappig dat je dat noemt.
Ik werk hier in een bedrijf waar de meesten parttime werken. 24 uur per week is gemiddeld geloof ik. Verder wordt er in de vergaderschema's hier rekening gehouden met alle kindervakanties. Voorjaarsvakantie, meivakantie, herfstvakantie etc. Allemaal reden om niet te vergaderen: de papa's en mama's moeten dan namelijk bij hun kinderen zijn (best te begrijpen hoor, vanuit hun perspectief).
En af en toe is dat als bewust kinderloze best lastig ook. Ik gun het ze allemaal, echt, maar ik word ook weleens simpel van alle kinderverhalen. Maar hoeveel kinderverhalen er verteld worden, dat hangt helemaal af van de persoon die de collega is.

Dus onbegrip voor reintegrerende ouders? Hier niet hoor. Het hele bedrijf is er juist op ingesteld (zorgsector). Soms weleens iets te veel, naar mijn mening. Want probeer maar eens een afspraak te maken met 6 parttimers tegelijk...

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:22

idefix4 schreef:
.... Zodra zulke mensen dan van ouderdom zelf een luier aan moet en niet meer voor zichzelf kunnen zorgen en van de kids van een ander afhankelijk worden, vind ik dan wel dat die van de hoogste toren af moet springen om die gehaatte kinderen dan zelf ook niet meer tot last te zijn...

We blijven zo toch voor werkgelegenheid zorgen? Als ze van de toren springen moet het ook weer opgeruimd worden :D Kortom, we zijn op de wereld om sowieso elkaars oliebol op te ruimen... :))

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:22

Ibbel schreef:
Over geld gesproken: ik sta ook wel eens voor raadselen hoe gezinnen met een modaal inkomen, moeders die niet of nauwelijks werken met twee-drie koters eens in de drie jaar een nieuwe auto, en jaarlijks 3 weken Spanje en twee weken skieën kunnen bekostigen.

Dat ligt maar net aan de prioriteiten die men stelt. Studiegenootje van me kwam uit een gezin van 7 kinderen, de vakantie daar bestond uit een heel lange kampeervakantie op één van de waddeneilanden. Dat is ook duur, maar er werd het hele jaar voor gespaard. Voor andere dingen was minder/geen geld beschikbaar. Daarnaast weet je ook niet welke verborgen potjes er zijn. Een rijk, maar inmiddels overleden, familielid kan bijvoorbeeld best jarenlang garanties geven op pleziertjes. Ofwel: oordelen over andermans beurs is zeer lastig.

@Idefix4: kinderen van anderen kunnen heel erg leuk zijn, en soms ook wel eens stikvervelend. Ligt eraan. Eigenlijk net als andermans partner, huisdier of gewoontes. En zo weet ik wel heel duidelijk dat er géén huisdieren komen, maar of er wel/geen kinderen komen.... kweetnie... :oo

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:28

Citaat:
Nou ja, bewust kinderloos, respect! Tuurlijk, geen probleem mee. Snap best dat mensen die beperking in vrijheid niet willen en geen zin hebben in de ellende die kids mee kunnen brengen.

Respect? Dat vraag ik me af.. want in feite schemert hier toch iets door van "bewust-kinderlozen hebben zelfzuchtige motieven: geen tijd, geen vrijheid, geen zin in ellende" .... dat zijn sowieso NIET de redenen waarom ik bewust geen kinderen wilde hebben en ik denk dat er veel meer zijn die dat niet als argument aangevoerd hebben.
Zoals sommige vrouwen het 'gevoel' hebben dat ze ooit moeder willen zijn, zijn er ook vrouwen die een precies 'tegenovergesteld gevoel' hebben. Gevoel laat zich niet beredeneren: net zo min als een moeder-vrouw analytisch kan verklaren waarom zij nieuw leven wil voortbrengen, kunnen niet-moeder-vrouwen uitleggen waarom lijf en geest zich verzetten tegen voortplanting.Ik was op zeer jonge leeftijd er al van overtuigd dat dit niets voor mij was, en ik kan nu - zo oud als ik ben - zeggen dat het goed geweest is dat ik naar mijn gevoel geluisterd heb.

Maar wat ik jammer vind: in mijn jonge tijd hebben we ons druk gemaakt over liberalisering en gelijkwaardigheid van de vrouw, vrijheid in eigen keuzes, baas in eigen buik ( en dat ging niet alleen over het recht op abortus) ....... wat is daar nog van over? Vrouwen katten elkaar om de meest onzinnige reden nog steeds af, onderling geharrewar en onbegrip. Solidariteit en respect voor eigen keuzes is ver te zoeken.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:43

wat Wendy zegt begrijp ik volkomen. Ik ben een fulltimer (nu nog wel). In mijn vorige bedrijf werkten alle collegas met kinderen partime. Ze namen natuurlijk altijd in de kindervakanties hun verlofdagen op. Vaak ging ik buiten dat seizoen om. Todat ik een keer in een kindervakantie verlof wou nou dat was een probleem voor hun. Omdat ik geen kinderen heb en hun wel liepen ze maar te zeure nu kunnen wij geen vrij ect. Maar ik heb toch niet voor die kinderen gekozen en toch blijven werken dan moet je toch weten dat niet alles zo kan lopen zoals jij dat wilt!!. Mensen met kinderen zijn vaak zo egoistisch.

Hetzelfde als de kindervakantie er eindelijk is. Ik woon in de buurt van 2 scholen. Omdat beide ouders toch blijven werken moeten de kinderen maar in de naschoolse of op vakantie opvang blijven. Dit vind ik ook zo egoistisch. Jij wilt dat kind toch zorg er dan ook voor! Zo vaak hoor ik dat mensen met kinderen ze maar weinig zien. Ze gaan naar school daarna naschoolse opvang (want ja beide ouders werken) . Eindelijk worden ze opgehaald dan gaan ze eten en daarna alweer vrij vroeg naar bed. Lijkt mij dat je dan niet geniet van je kinderen maar het grootse gedeelte van de dag anderen ermee opzadelt. Dit vind ik dus raar. Een kind daar kies je bewust voor. Zorg er dan ook voor. En stop het niet weg bij anderen instanties. En kom niet aan met ja anders heb ik geen geld om van te leven. Dat wist je van te voren toen je kinderen wou. Dit is voor mij ook dus een reden om bewust geen kinderen te nemen. Ze kosten veel geld ik en mijn man moeten dus blijven werken om mijn kind te kunnen betalen. Maar eigenlijk zie ik het kind maar weinig omdat ik altijd aan het werk ben. Dit vind ik dus egoistisch. Ik vind als je kinderen wilt er goed over na moet denken wat je zon kind te bieden hebt. En dat gebeurt te weinig.

Ik kies er bewust niet voor heb niks met babys heb niks met kinderen zie ze alleen als last en extra uitgave (zeker wat ik om mij heen zie). Leuk voor even als ze met vriendinnen op bezoek komen even de leuke tante uit hangen maar daarna blij dat ze weg gaan. Valt mij ook op als we op visite zijn en er zijn bekenden met kinderen word er ook alleen maar over die kinderen gepraat of als iemand zwanger is alleen maar daarover. Word er moe van ik heb er niks mee zijn ook nog anderen dingen dan kinderen denk ik dan.

Verder steriliseren doen ze pas als je een bepaalde leeftijd hebt en je zeker weet dat je geen kinderen wilt. Doen ze niet zomaar. Ik heb een afspraak staan in Maart ervoor. En heb al de nodige gesprekken gehad. Het liefst mogen ze mijn baarmoeder er ook uit halen. Maar ja dat doen ze helemaal niet zo snel.

Verder vind ik dat mensen met kinderen, de mensen die bewust geen kinderen willen deze wel meer mogen respecteren. Iedereen heeft tegewoordig hierin een vrije keus. Gelukkig maar. De een denkt er al zijn hele leven aan en de andere (zoals mij) moet er niet aan denken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:48

@mambobeach

Lielle schreef:
MamboBeach schreef:
Jaja. Daar kiezen ze zelf voor om jouw billen te wassen maar als iedereen zo dacht om geen kinderen meer te krijgen omdat ze zo vervelend en slecht zijn is er straks niemand meer om ze te wassen...

Probeer je er maar uit te kletsen maar het is voor mij duidelijk. Er is totaal geen verdraagzaamheid...

jawel hoor. Maar dat verwacht ik ook van de 'andere kant'. Dus je kind in de gaten houden en als die op terras iemand aanspreekt die de krant zit te lezen en duidelijk blijk geeft daar geen zin in te hebben, ingrijpen.

Ik vind het trouwens net zo irritant als ik bv in trein of vliegtuig word aangesproken terwijl ik lekker zit te lezen/muziek te luisteren. Dat breng je IMO weinig respect op voor het feit dat ik met iets bezig ben.
[/quote]

Lielle schreef:
MamboBeach schreef:
Laat maar meiden! Veel plezier verder hier! :j

dat vind ik jammer, ik wil best een discussie aangaan, maar als je dan gewoon wegloopt, heb ik daar weinig respect voor. Wat vind jij zo onverdraagzaam in mijn verhaal?

Lielle schreef:
je zou ook inhoudelijk op mijn vraag kunnen ingaan.

Lielle schreef:
daar wil ik met plezier uitgebreid op ingaan, als jij dan ook nog op mijn vraag ingaat.

Lielle schreef:
Sim0ne schreef:
Only_Hellen schreef:
Ik zal van mezelf niet zeggen dat ik een leuke moeder ben, maar ben er wel eentje die alleen haar eigen kinderen leuk vind :o . Toen ze klein waren, vond ik andere kleine kindertjes niet leuk, en paste ook zelden tot nooit op. Vind een ander zijn/haar kinderen snel ongemanierd en ben en was niet het type moeder die altijd een huis gezellig vol met kinderen had. Nu zijn mijn kinderen, twee meiden, groot. 15 en 18, en ik ben zo ontzettend trots op ze. Allebei verschillend, maar elk met haar eigen talenten.

Ik vind het moeilijk uitleggen en eigenlijk ook absoluut niet aardig of leuk van mezelf, dat ik een ander kind maar gewoon een kind vind.

Dat gevoel heb ik ook hoor. Eigen kinderen lijkt me erg leuk, maar van andere kinderen moet en kan ik vaak niet veel hebben. Dat gevoel heb je nou eenmaal, is lastig om dat te veranderen denk ik.

et voila, precies wat ik iig ook probeer te zeggen. En dan betekent niet dat je de elementaire fatsoensnormen kunt vergeten (zoals dat voorbeeld van dat kind en de zure mevrouw in de supermarkt) maar dat geldt niet zo hard andersom.

mambobeach, negeer je me nou gewoon of wil je echt niet op mijn vraag ingaan?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:58

Ik snap ook niet goed dat er beweerd wordt dat alleen mensen die geen kinderen willen / nemen egoistisch zijn. Ik ken geen mensen die kinderen nemen omdat dit beter zou zijn voor de maatschappij, zodat er later iemand is om voor hen te zorgen (wat trouwens ook weer egoistisch is). De meeste mensen nemen toch kinderen omdat ze dat willen / leuk vinden, ook weer egoistische motieven dus. De mens is nou eenmaal egoistisch, dat is namelijk een erg effectieve overlevingsstrategie. Dus je bent sowieso egoistisch als je geen kinderen neemt, en ook als je ze wel neemt. Mensen zonder kinderen praten waarschijnlijk veel over zichzelf en wat hen bezig houdt, en mensen met kinderen praten veel over hun eigen kinderen en wat hen bezig houdt, ik zie het verschil niet zo.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:09

Je wilt dus zeggen dat je geen antwoord hebt of wilt geven op de vragen die Lielle je op een hele normale manier gesteld heeft? (Zie de uitgebreide post van Lielle)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:09

Pardon? Ik vraag al een aantal keer of je wil ingaan op een voorbeeld van mij waarvan jij vindt dat er geen respect uitspreekt, dat negeer je (al dan niet met opzet); dan vraag je vervolgens wat ik bedoel, dat verzamel ik vervolgens voor je en nu ben ik ineens kinderachtig? Tamelijk eenvoudige manier om onder de inhoudelijke vraag uit te komen, dat dan wel weer.

mijn uitgebreide post van de vorige pagina is dus naar aanleiding van deze post van jou:

MamboBeach schreef:
Lielle, wat is er dan?