Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:14

Quellian schreef:
Ja man :D Dan wordt hij lekker suf en kan gelijk de nachtfles erin. Deze miep heeft een dreigend chronisch slaaptekort :O

Ahhh hihi zie dat je kereltje nog heel jong is. Gefeliciteerd trouwens :D . Je wilt niet weten hoe ons ritme was toen ons meisje zo jong was _O- Badder ze en ik duim voor je voor een goede nachtrust!!! Truste!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:31

Terug naar de discussie, hoe oud je bent maakt niet uit of je je kinderen wel of niet netjes opvoedt, zie kinderen van oudere ouders die totaal losgeslagen zijn en fouten maakt iedere ouder, daar ontkom je niet aan, net zoals de gezegde als ik het over mocht doen
Nou dan maak je ook fouten maar waarschijnlijk andere..

Ik kom uit het tijdperk dat de voorbehoedsmiddelen gebruikt werden als zodanig maar nog niet 100% waren..
Mijn zoon is met het spiraaltje in zijn hand naar buiten gekomen, daarna met spiraaltje weer zwanger geworden, maar 4 zwangerschappen in 2,5jaar was niet goed, dus dat is ook misgegaan..
\Besloten hubs dan maar te laten helpen, na 8 jaar is dit ongedaan gemaakt omdat we nog een humpje wilden hebben..
Maar toch gelijk daarna weer onder het mes...dit is nl de enige zekere methode om geen kinderen te krijgen...

En kinderen krijg je die neem je niet het is een geschenk en daarom zeg ik dat als je dat persee niet wil, je zorgt dat ze niet komen, mocht het mis gaan dan laat je het vroeg weghalen en niet als het al een gevormd mensje is...

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:04

MamboBeach schreef:
Zoals ze zelf al aanhaalde in dit topic wat betreft de leeftijd van kindjes krijgen, dat iemand van 30 jaar wijzer is dan iemand van 20 jaar, dat geldt ook voor een hele hoop andere dingen. ;)

Volgens mij heb ik dit aangehaald. en dat is hoe IK erover denk. Ik vind niet dat anderen er zo tegen aan moeten kijken. Ik wil dit ook best toelichten. Ik ken een aantal dames hier in de buurt die de leeftijd van 16 niet eens gehaald hebben en al een kind op de wereld hebben gezet. (één daarvan was zwanger toen ik NET van de basisschool af kwam, ze was 13!!) De kinderen zijn opgevangen door hun moeders en zien de moeder meer als zusje. Dit vind ik gewoon niet normaal en zou naar mijn mening niet mogen.
Nu weet ik dat dit niet een gewoonte is en dat er heel veel dames op jonge leeftijd bewust kiezen dat ze een kindje zouden willen krijgen. Of ik het verantwoord vind, nee absoluut niet. Zeker in deze tijd en met een blik op de toekomst is het heel belangrijk dat je in jezelf investeert m.b.t. studie etc. Met een kindje erbij gaat dit gewoon een stuk moeilijker. Wat in de toekomst kan leiden tot ontslag, het niet kunnen vinden van een goede vaste baan etc.
Daarom ben IK van mening dat er eigenlijk een leeftijds grens moet komen vanaf wanneer een vrouw een kindje zou mogen krijgen. Daarbij wil ik toelichten dat iemand die vmbo heeft gedaan en daarna een kappersopleiding bijvoorbeeld veel eerder klaar is met school dan een havist die daarna op hbo door studeert. Daarom zeg IK ; leeftijd op 20 mits aantoonbaar dat je een goede opleiding en basis hebt voor een fulltime baan nadat het kindje is geboren.

Nogmaals, dit is MIJN mening. Ik vind niet dat anderen er ook zo tegen moeten kijken!

Brainless

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:12

Hier in de buurt (de zwaardere mensen ) hebben veel meiden al voor een 20ste hun eerste kind.
Ze zijn dan al wel getrouwd.

Mijn schoonzus was ook 19 toen ze er 1 kreeg, maar mijn zwager verdiende genoeg om ze te kunnen onderhouden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:54

Ayasha schreef:
Lol sommige posts zijn niet voor interpretatie vatbaar... :D
Maar doet er niet toe. MB zal heel goed weten waar het over gaat ook al zal ze dat hier beslist niet toegeven.

Maar ik val dus niet over de mening maar over de manier waarop ze er nu over doet. :) Ik heb nooit een abortus gepleegd dus sowieso raakt haar mening mij niet. :D

Nou, je mag het me heel duidelijk uitleggen hoor, maar ik krijg een beetje het gevoel dat als je het op een gegeven moment niet meer ga redden, gaat liegen, dat vind ik echt heel min en laf...
Wil je even quoten Ayasha waar het over gaat, dan kan ik zeggen of je gelijk hebt of niet en kunnen we het allemaal zien.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:58

Tegen kinderachtig gedrag kan ik niet. Laat ze dan zeggen wat ze bedoelt maar dat doet ze niet, want ze weet zelf niet waar ze het over heeft. Waarschijnlijk verstandiger dat ik het gewoon negeer maargoed, ik ben nogal een mens van recht is recht, krom is krom. En ik houd niet van achterbaks gespinsel!
Zo, dat is eruit! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:02

Ayasha schreef:
Als 20-jarige heb je sowieso niet de wijsheid van een 30jarige... Ook ik ben van mening dat je als 20 jarige (iig niet bewust) voor kinderen moet kíezen, dat je het laat komen als het mis gaat kan ik in komen maar er bewust voor kiezen, neen, da's te vroeg. Je bent zelf nog maar net "kind-af"

Kellsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:11

ik vind dat arbortus moet kunnen.

maar bijv. niet als je geen enkel voorbehoedsmiddel hebt gebruikt en je er zelf voor gekozen hebt om toch met die gene naar bed te gaan.
Hier had je dan zelf beter over na moeten denken!

ik begrijp dan best dat bijv. stelletjes die er zo veel moeite voor doen om een kindje te krijgen, maar het niet lukt.
Door bijv. onvruchtbaarheid ofzo daar boos om worden.

Persoonlijk zou ik nooit arbortus doen (dit alleen omdat ik bang ben dat ik er later spijt van krijg of onvruchtbaar wordt).

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:12

ik was 19 jaar toen ik mijn zoon kreeg .
we hebben er bewust voor gekozen .
en hebben ze wat gemist ??? nee echt niet
en weet je wat nu zo leuk is aan jong kinderen krijgen ?
je begrijpt je kinderen veel meer omdat je nog een jonge leeftijd hebt .
mijn kinderen zijn nu 18 en 22 jaar en pa gaat nog iedere week met zoon lief een avond gezellig weg .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:15

Brainless schreef:
Hier in de buurt (de zwaardere mensen ) hebben veel meiden al voor een 20ste hun eerste kind.
Ze zijn dan al wel getrouwd.

Mijn schoonzus was ook 19 toen ze er 1 kreeg, maar mijn zwager verdiende genoeg om ze te kunnen onderhouden.

Dit vind ik toch wel erg denigerend, dus alleen slanke mensen mogen kinderen krijgen.
Waarom zouden de vruchtbare jaren voor een vrouw tussen de 18 en 28 jaar liggen??
Juist doordat men steeds ouder kinderen wil krijgen gaat het vaker moeilijk..
Niet alleen qua ingrepen om dan toch nog zwanger te worden, maar ook de bijkomende medische kosten zijn erg hoog..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:20

Ze bedoelt zwaarder qua geloof ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:21

Ohhh voelde mij al erg aangesproken :D :D

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:38

Je zal mij ook niks horen zeggen over de dames die op jonge leeftijd kinderen hebben gehad en waarmee het wel allemaal goed gaat! Daarvoor heb ik diepe respect omdat ik weet dat ik het niet op zou kunnen brengen. Wellicht dat ik misschien egoïstisch ben in dat opzicht, maar in mijn jongere jaren (12-17) was ik alleen maar met de zorg voor anderen bezig dus ik ben dan ook van mening dat ik nu even egoïstisch mag zijn. Niemand anders kan mij gelukkig maken dan ikzelf. En van een kind in mijn leven zou ik niet gelukkig worden.
Ik hou gewoon niet van (jonge) kinderen.

Daarnaast ken ik iets teveel dames die jong kinderen hebben gehad en die werkelijk een zooitje van hun leven hebben gemaakt. Dochters in aanraking met politie door geweldpleging. Zonen in de drugshandel. En niet meer de financiële zorg kunnen dragen omdat de vader hem gesmeerd is. (in meerdere gevallen)

Dit is één van de redenen dat ik gewoon niet sta achter jong kinderen krijgen. Nogmaals mijn mening, ik respecteer de mensen die het wel allemaal goed voor elkaar hebben en nette opgevoede kinderen hebben!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:39

Dat heeft meer met de omgeving te maken waar ze geboren worden dan met het jong kinderen krijgen, wat jij beschrijft gebeurt ook bij gezinnen die ouder kinderen krijgen..
Ik zou mijn dochter(s) ten allen tijden opvangen,zorgen dat ze hun opleiding kunnen afmaken en gewoon als ze naar school is voor het kind zorgen..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:44

Echwel, wat zijn we het eens :D
Ik heb bij mijn studenten gezien dat het niet uitmaakt hoe oud je kinderen krijgt. Er zijn daar meiden die op hun 14e kinderen kregen en het super doen, maar ook die pas op hun 34ste begonnen en waar helemaal niks van terechtkomt. Het heeft heel veel te maken met hoe je begeleid wordt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:48

Het moeder zijn eindigt niet op het moment dat je kind een kind krijgt, ook dan heb je verantwoording.
Als het zo is dat je kind het om een of andere reden niet aankan, moet je als moeder helpen, daarvoor heb je ervaring opgedaan..
Echter als moeder ook sociaal zwak is zit je in een vicieuze circel en dat heeft niets met leeftijd te maken..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:50

Echwel schreef:
Het moeder zijn eindigt niet op het moment dat je kind een kind krijgt, ook dan heb je verantwoording.
Als het zo is dat je kind het om een of andere reden niet aankan, moet je als moeder helpen, daarvoor heb je ervaring opgedaan..
Echter als moeder ook sociaal zwak is zit je in een vicieuze circel en dat heeft niets met leeftijd te maken..

Dat is inderdaad precies wat ik bedoel :j

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:51

Echwel ; Wat jij zegt heb jij ook een punt. Maar ik sta er niet achter dat als je een (jong) kind hebt om hem maar bij opa en oma te droppen omdat jij zo graag wilt studeren. Als je een kindje krijgt moet je er ook voor zorgen..
Dat zie ik ook aan mijzelf, ik werd heeel veel bij mijn oma gebracht. Daar mocht ik werkelijk alles en thuis mocht ik vrij weinig. Hierdoor ben ik onwijs in de war geraakt als kind zijnde en ging ik continue de grens bij mijn ouders op lopen zoeken want bij oma mocht alles maar waarom mag dit thuis dan niet.. Ik was toen tussen de 3 en de 4 jaar oud.. Tot op de dag van vandaag zoek ik nog de grens soms op.. zakelijk gezien is dit soms heel goed maar ook heel riskant.. Voor mijn ouders was dit tot het moment dat ik uit huis ging erg frustrerend..
Voor mij was het verwarrend, dus nee ik zou het niet zo doen.
Als mijn dochter een kindje zou krijgen zou ik haar mentaal ondersteunen, maar ik zal geen goedkopere opvang worden. Een keertje oppassen is prima, maar niet elke week en zeker niet dagelijks omdat mijn kind studeert..
Maar dat is hoe ik er nu tegen aan kijk. Ik heb geen kinderen dus ik heb wel makkelijk praten wat dat betreft.

Goed ik moet naar school :D dus ik kijk straks nog wel even op dit topic. Ik vind het nog steeds interessant om de mening van anderen te lezen. (al waren die soms wat ongenuanceerd, je gaat toch meer de andere kant bekijken)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:54

Biieniie schreef:
Je zal mij ook niks horen zeggen over de dames die op jonge leeftijd kinderen hebben gehad en waarmee het wel allemaal goed gaat! Daarvoor heb ik diepe respect omdat ik weet dat ik het niet op zou kunnen brengen. Wellicht dat ik misschien egoïstisch ben in dat opzicht, maar in mijn jongere jaren (12-17) was ik alleen maar met de zorg voor anderen bezig dus ik ben dan ook van mening dat ik nu even egoïstisch mag zijn. Niemand anders kan mij gelukkig maken dan ikzelf. En van een kind in mijn leven zou ik niet gelukkig worden.
Ik hou gewoon niet van (jonge) kinderen.

Daarnaast ken ik iets teveel dames die jong kinderen hebben gehad en die werkelijk een zooitje van hun leven hebben gemaakt. Dochters in aanraking met politie door geweldpleging. Zonen in de drugshandel. En niet meer de financiële zorg kunnen dragen omdat de vader hem gesmeerd is. (in meerdere gevallen)

Dit is één van de redenen dat ik gewoon niet sta achter jong kinderen krijgen. Nogmaals mijn mening, ik respecteer de mensen die het wel allemaal goed voor elkaar hebben en nette opgevoede kinderen hebben!

Ik heb met leeftijd nog niet zo'n moeite. De ene 19-jarige is de andere niet natuurlijk. Ik vind vooral dat er een soort ballotagecommissie mag komen voor mensen die een kind op de wereld willen zetten. Dat zou een hoop ellende kunnen voorkomen denk ik zo. Want niet alleen jongeren maken een zooitje van hun leven helaas....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:56

Ik neem aan wanneer een dochter jong zwanger wordt zij ook nog in huis woont en aan dezelfde regels te houden heeft als de baby die zij krijgt
Dat bedoel ik met verstandig oma zijn, je kleinkind verzorgen, maar als moeder uit school is het haar verantwoording laten zijn.
Ook moet je in dit soort gevallen goed met elkaar afspreken hoe je het allebei wil hebben, zodat het kleintje niet in verwarring komt..

Ook dat is een kwestie van gezond verstand en goed nadenken.

Om een kind bij opa en oma te droppen zoals jij het zegt omdat beide ouders werken en voor veel luxe gaan is een ander onderwerp, maar ook daar zul je goede afspraken moeten maken..

Maikeltje sommige mensen zouden al bij de geboorte gesterriliseerd meoten worden roep ik wel eens ;)
Ik vind dat een kind nooit en te nimmer mag lijden onder het ernstige falen van ouders...
En daarom moet je als je weet dat je het niet aankunt zorgen dat je niet zwanger wordt, of er goed bijtijds bij zijn

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:59

ben het eens met echwel.
sommigen behoren helemaalgen kids te krijgen .
maarja waar trek je dan de grens

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:59

Maar wat vind jij dan zorgen dat je niet zwanger wordt? Ik doe daar echt wel mijn best voor, maar ga binnen mijn relatie niet lopen klooien met condooms hoor, wil het ook nog een beetje leuk hebben.

Mocht mijn anticonceptie dus niet gewerkt hebben dan neem ik dat kind niet op de koop toe maar weet ik de weg toch echt wel te vinden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:00

Equimotion schreef:
Maar wat vind jij dan zorgen dat je niet zwanger wordt? Ik doe daar echt wel mijn best voor, maar ga binnen mijn relatie niet lopen klooien met condooms hoor, wil het ook nog een beetje leuk hebben.

Mocht mijn anticonceptie dus niet gewerkt hebben dan neem ik dat kind niet op de koop toe maar weet ik de weg toch echt wel te vinden.

Ik hoop voordat je 12 weken zwanger bent

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:00

Echwel schreef:
Ik hoop voordat je 12 weken zwanger bent

Gelukkig woon ik in Nederland en heb ik meer tijd dan dat.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:01

zijn genoeg andere middelen denk ik