Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:03

Rock schreef:
Eigenlijk vind ik dit vrij onlogisch, maar misschien ligt dat aan mij. Ze geven je 5 dagen bedenktijd zodat je een weloverwogen beslissing kan nemen... maar hoe kan je een écht weloverwogen beslissing nemen als je geen toegang hebt tot álle informatie? Dat is wat me bij TS zorgen baart.

Omdat veel vrouwen de beslissing al hebben genomen daarvoor, en een echo het alleen maar moeilijker maakt. Als je erom vraagt mag je het natuurlijk wel zien, maar imo is dat alleen maar zout in de open wonde gooien.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:04

Petulan schreef:
Moedermaffia: Back off. Je mening is voor het andere topic.

Eeeh, ik ben ook moeder. Maar ik heb alle respect voor de keus van TS. In haar situatie zou ik exact hetzelfde gedaan hebben.

Amaryllis

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:05

Was ook niet voor iedereen bedoeld ;) Maar sommige hier in dit topic maken er echt een beerput van voor de TS.

Lees de titel: steun en hulp gezocht. Lijkt me duidelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:07

@ Heino, daar heb je gelijk in. Ik ging uit van de kennis die ze had over deze zwangerschap, maar misschien heeft ze bij anderen wel eens een echo met deze termijn gezien.

@ Sophie_midas; dan is die wettelijke 5 dagen bedenktijd toch ook een beetje vreemd? Er zijn klaarblijkelijk nog steeds vrouwen die binnen die 5 dagen toch van gedachten veranderen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:09

Ja ik weet het ook niet hoor, maar het lijkt me als je al bij een arts geweest bent voor een echo e.d dat je al je beslissing hebt genomen.. Bij mij kwam de echo pas op de dag dat ik de abortus liet plegen..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:13

als TS er behoefte aan heeft heb ik echo's van mijn dochter in diverse stadiums.. ( heb totaal 8 echo's gehad )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:15

Sophie_midas schreef:
Ja ik weet het ook niet hoor, maar het lijkt me als je al bij een arts geweest bent voor een echo e.d dat je al je beslissing hebt genomen.. Bij mij kwam de echo pas op de dag dat ik de abortus liet plegen..

Een vriendinnetje van me was 14 toen ze zwanger raakte, wilde het weg laten halen, maar in de vijf dagen bedenktijd voelde ze haar kindje bewegen. Inmiddels heeft ze een dochter van 9 en een zoontje van 4. Genoeg meiden die toch nog van gedachten veranderen.

Edit: Hiermee bedoel ik niets ten nadele van de TS en ik bedoel hiermee ook niet dat zij nog van gedachten moet of zal veranderen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:17

Ja tuurlijk komt het voor :). Daarom hebben ze die 5 dagen bedenktijd ook ingesteld. :j

Maar alsnog denk ik dat je niet echt behoefte hebt aan een echo van je ongeboren kindje als je al weet dat je het weg wil laten halen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:21

Sophie_midas schreef:
Maar alsnog denk ik dat je niet echt behoefte hebt aan een echo van je ongeboren kindje als je al weet dat je het weg wil laten halen.

Nee idd... TS wordt hier af en toe afgeschilderd als een kil persoon zonder emoties. De indruk die ik krijg is dat TS absoluut niet emotieloos is maar op basis van haar verstand een beslissing genomen heeft. Dan heeft het geen zin je emoties (want ze zal het ongetwijfeld zelf ook vervelend vinden hoe dit gelopen is) te tarten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:24

Ik heb het topic vanaf begin af aan door gelezen.
En ik begrijp heel goed de reacties van de mensen die hier erg op tegen zijn. Zelf zou ik nu op m'n 20ste absoluut geen kind willen. Mocht het op de 1 of andere manier dan toch fout gaan en mocht ik zwanger raken dan zou ik zelf ook abortus laten plegen. Maar dan puur omdat ik nog aan het studeren ben en er gewoon niet aan moet denken dat m'n leven als het ware overhoop wordt gegooid. Wel zou ik dat dan binnen de 10 weken laten doen, daarna is voor mij not done, vind het dan te veel op een mensje lijken en dan zou ik me eeuwig schuldig voelen denk ik.

Ik vind het een heel dapper besluit van de TS, vind dat als je niet de mogelijkheden hebt om goed voor het kindje te zorgen je er niet aan moet beginnen. Vooral als je psychisch niet helemaal stabiel bent. En dat je de echo niet hebt bekeken vind ik niet gek. Je wil dit kindje niet dat is je besluit en dat staat vast. Heel veel succes volgende week!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:24

Heino schreef:
Sophie_midas schreef:

Nee idd... TS wordt hier af en toe afgeschilderd als een kil persoon zonder emoties. De indruk die ik krijg is dat TS absoluut niet emotieloos is maar op basis van haar verstand een beslissing genomen heeft. Dan heeft het geen zin je emoties (want ze zal het ongetwijfeld zelf ook vervelend vinden hoe dit gelopen is) te tarten.

Om deze beslissing te kunnen nemen is het misschien inderdaad niet handig om je emoties erbij te betrekken... maar ik vind het vrij naïef gedacht van sommige mensen die lijken te denken dat het na de abortus gedaan is. Dan begint de verwerking pas, en bij die verwerking horen de emoties, óók als je die nu zorgvuldig wegbergt. En mocht de TS er dán achter komen dat de emoties dieper gaan dan ze had gedacht (ik zeg niet dat dat zo is, maar het kán) dan zit je ermee en dan heb je geen mogelijkheid meer om je emoties alsnog mee te laten spelen...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:25

In mijn profiel een echo met 12 weken, voor degene die zeggen dat het geen mens is, kijk eens naar die echo...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:26

Sophie_midas schreef:
Ja tuurlijk komt het voor :). Daarom hebben ze die 5 dagen bedenktijd ook ingesteld. :j

Nee idd. Zonder dat te zien is het al zwaar genoeg. En nee dat betekent niet dat ik er niet geconfronteerd mee wil worden, want ik weet best wat de capaciteiten van zo'n kindje zijn in dat stadium en dat is genoeg informatie voor mij, het heeft geen extra bijdrage voor mij.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:28

Nathalie schreef:
In mijn profiel een echo met 12 weken, voor degene die zeggen dat het geen mens is, kijk eens naar die echo...

Met een beetje fantasie..... ;)

Nee, serieus, het gaat niet om de vraag of het een mens is of niet, het is sowieso een mens...Ik denk dat het veel meer gaat over de staat van ontwikkeling en levensvatbaarheid...

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:30

Zo in een middag 10 pagina's erbij pfff ga ik niet bijlezen hoor.

@ TS Ik vind het erg moedig van je en ik sta absoluut achter je! De keuze voor abortus is er en moet er ook zijn. Ik heb liever dat je zo'n weloverwogen beslissing neemt dan dat je het kind laat komen en het niet de jeugd kan schenken die je zou willen/die het verdient.
Veel succes en sterkte toegewenst in deze lastige periode!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:32

Skygirl schreef:
Sophie_midas schreef:

Nee idd. Zonder dat te zien is het al zwaar genoeg. En nee dat betekent niet dat ik er niet geconfronteerd mee wil worden, want ik weet best wat de capaciteiten van zo'n kindje zijn in dat stadium en dat is genoeg informatie voor mij, het heeft geen extra bijdrage voor mij.

Okee... maar de TS heeft het in het begin over een klompje cellen. De capaciteiten van een foetus van 17,5 week zijn wel wat groter dan die van een klompje cellen. Misschien weet ze wel meer over de capaciteiten en is het voor haar nu 'makkelijker' om eraan te refereren als 'klompje cellen'. Hier heb ik begrip voor :)

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:36

Willen jullie ophouden met gezeur over de grootte van de foetus?! Als jullie goed gelezen hadden wisten jullie nu wel dat de TS er geen behoefte aan heeft dit soort dingen te bekijken en je hoeft ook niet te proberen op deze manier haar keuze te beinvloeden, die heeft ze immers al vastbesloten gemaakt. Probeer dat te accepteren, accepteren is anders dan het er mee eens zijn ;)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:37

ik ben moeder van 3 jongens.
heerlijke knullen, maar ze vréten gewoon energie.
als je je zelf niet goed voelt, is het moeilijk om dat aan te kunnen.
en als je het niet aan kan, is het uiteindelijk het kind dat daar de dupe van wordt.

ik begrijp je keuze dus, en wil je heel veel sterkte wensen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:37

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:46

TS, nogmaals veel sterkte.
Ik hoop dat je de personen die je zulke nare/belachelijke PB's sturen, wel meldt bij de bokt-leiding! Er zijn grenzen hoor, je hoeft je niet te laten beledigen door jan en alleman.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:59

waarom bevestiging en acceptatie willen van de buitenwereld? acceptatie ligt in jezelf niet bij een ander, voor een ander doe je het toch nooit goed. Je kan het alleen goed doen voor jezelf ..... en die bevestiging zie je in de spiegel (niemand kan dat gevoel voor je bepalen).
kiezen uit angst of kiezen uit liefde?

alles is betrekkelijk.

Sterkte.
Laatst bijgewerkt door 07_Calimero op 03-03-10 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:00

07_Calimero schreef:
waarom bevestiging en acceptatie willen van de buitenwereld? acceptatie ligt in jezelf niet bij een ander, voor een ander doe je het toch nooit goed. Je kan het alleen goed doen voor jezelf ..... en die bevestiging zie je in de spiegel (niemand kan dat gevoel voor je bepalen).

alles is betrekkelijk.

TS wil gewoon ervaringen uitwisselen, maar daar wordt helaas niet echt gehoor aangegeven.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:12

@skygirl ... ik bedoel het ook in positieve zin, zoals er meningen zijn dat er empathie voor de TS-r fijn zou zijn, is het ook belangrijk om het vanuit het andere gezichtspunt te zien. Het is moeilijk om er afstand van (je kaders) te nemen en jezelf er niet in te betrekken.

Uiteraard begrijp ik wel waarom voor haar het uitwisselen van ervaringen met andere mensen fijn voor haar is. Uiteindelijk zal ze er zelf mee moeten dealen en niet wij. Leven is niet simpel ... iemand zei wel eens tegen mij simpel = moeilijk.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:13

Skygirl schreef:
07_Calimero schreef:

alles is betrekkelijk.

TS wil gewoon ervaringen uitwisselen, maar daar wordt helaas niet echt gehoor aangegeven.

Daar is dit onderwerp ook iets te beladen voor.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:14

maikeltje schreef:
Daar is dit onderwerp ook iets te beladen voor.

Dat vind ik alsnog geen excuus om een ander jouw mening op te dringen.