Wie heeft er nog meer een gave ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:06

Xfeno01X schreef:
Ik kan comuniceren(ofhoejedatookschrijft) met paarden
Al vaak gedaan op de manege (niemand wist waarom het mij wel lukte om ''dat ene rotpaard'' ande teugel te rijden) uiteindelijk zag ik altijd dat het pijn was .
Zo heb ik al vele paarden geholpen..

tja wat jij zegt heb ik op een andere manier... vroeger op de manege kreeg ik de moeilijke/"onhandelbare" paarden onder mn kont en bij mij waren ze vaak heel rustig... we voelen elkaar gewoon heel goed aan. rijtechnisch ben ik echt geen wonder ;) kan zelfs nog veel leren... maar gevoelsmatig merk ik dat ik iets bijzonders heb. Een paard dat als de dood voor bruggen en plassen water is kreeg ik er zonder dwang overheen, een paard dat zwaar mishandelt was en bijna niks mee aan te vangen was kreeg ik na 2 weken netjes aan een touw mee in de wei en mocht haar overal aanraken.En zo nog veel meer :) Begon eigenlijk al bij mn eerste liefde op de manege vroeger, toen zij mn moeder al tegen mn opa als ze mee gingen (want ik was pas 7 en het was een half uur rijden) dat het duidelijk was dat ik ooit echt een eigen paard nodig had :)

iig ik heb dus wel wat...ik noem het dan maar een gave :D op manege vroeger al de bijnaam paardenfluisteraar gekregen

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:14

Vealosz schreef:
Equidea schreef:
Ik vind dit heel moeilijk...
Ik heb altijd het idee gehad dat ik iets kon, maargoed dan vraagt iemand bewijs eens, en dan lukt het inneens niet...

Ik twijfel er heel erg aan.

Dat heb ik ook.

je hoeft dat toch niet "te bewijzen". je weet van jezelf wat jouw gave is, wat je kunt.
probeer wat selectiever te zijn met aan wie je hierover vertelt. dat geeft jou meer rust en zekerheid en je kunt in je eigen tempo je gave ontwikkelen (als je dat wilt).

em_papillon

Re: Wie heeft er nog meer een gave ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:52

Hoi even een paar vraagjes,

Kan je aura's ook bij je zelf zien?
Zijn er ook mensen die het gewoon niet kunnen? Of kan iedereen het leren?
Hoe heten die soort shows waar je heen kan.. gewoon kijken naar hoe zo'n persoon dat doet en mensen uitkiest enzo.. of naar zo'n persoon.. hoe noem je dat?

Bedankt!

melissa_sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:56

Noon schreef:
Nou een gave wil ik het niet echt noemen, maar bij ons zit het een beetje in de familie dat je dingen kan zien die andere mensen niet kunnen zien en dromen over dingen die in de toekomst echt gaan gebeuren...maar je moet er wel voor openstaan

Ik heb dit ook, alleen ben ik de enige in de familie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:58

Je kan je eigen aura zien, daar zijn boeken over als die leest weet je hoe je het kan leren zien.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:28

Ik weet niet of je het een gave kunt noemen, maar ik vang vaak signalen op van wat mensen denken, het is vaak het duidelijkste als mensen bijvoorbeeld ja zeggen en nee denken :) En wat ik heb geerfd van mijn moeders familie is de gave om geesten te kunnen zien, en met ze te kunnen communiceren, dat laatste vertel ik eigenlijk nooit aan mensen, ze verklaren me meestal voor gek dan :\ Wat ik ook vaak heb (gehad, nu minder) is dat ik vaak hoor wat mensen gaan zeggen, echt heel vaag

Wie heeft er tips om het te vertellen aan iemand? Want ik ben in mijn dorp denk ik de enige, en ik wil het graag kwijt aan iemand, zonder dat ze denken, wat een weirdo :=

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:49

AlexandraM schreef:
tja wat jij zegt heb ik op een andere manier... vroeger op de manege kreeg ik de moeilijke/"onhandelbare" paarden onder mn kont en bij mij waren ze vaak heel rustig... we voelen elkaar gewoon heel goed aan. rijtechnisch ben ik echt geen wonder ;) kan zelfs nog veel leren... maar gevoelsmatig merk ik dat ik iets bijzonders heb. Een paard dat als de dood voor bruggen en plassen water is kreeg ik er zonder dwang overheen, een paard dat zwaar mishandelt was en bijna niks mee aan te vangen was kreeg ik na 2 weken netjes aan een touw mee in de wei en mocht haar overal aanraken.En zo nog veel meer :) Begon eigenlijk al bij mn eerste liefde op de manege vroeger, toen zij mn moeder al tegen mn opa als ze mee gingen (want ik was pas 7 en het was een half uur rijden) dat het duidelijk was dat ik ooit echt een eigen paard nodig had :)

iig ik heb dus wel wat...ik noem het dan maar een gave :D op manege vroeger al de bijnaam paardenfluisteraar gekregen

Dat heb ik ook zo 'ongeveer'. Maar ik denk meer dat het vanuit het paard komt en niet vanuit mij. Ik denk dat wanneer een paard zich goed voelt bij iemand, zich niet of minder 'misdraagt'. Dat is mijn ervaring iig. :)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:30

Salama schreef:
Ik weet niet of je het een gave kunt noemen, maar ik vang vaak signalen op van wat mensen denken, het is vaak het duidelijkste als mensen bijvoorbeeld ja zeggen en nee denken :) En wat ik heb geerfd van mijn moeders familie is de gave om geesten te kunnen zien, en met ze te kunnen communiceren, dat laatste vertel ik eigenlijk nooit aan mensen, ze verklaren me meestal voor gek dan :\ Wat ik ook vaak heb (gehad, nu minder) is dat ik vaak hoor wat mensen gaan zeggen, echt heel vaag

Wie heeft er tips om het te vertellen aan iemand? Want ik ben in mijn dorp denk ik de enige, en ik wil het graag kwijt aan iemand, zonder dat ze denken, wat een weirdo :=

Lastig. Mensen verklaren je snel voor gek, dus denk dat je het t best alleen tegen mensen kunt zeggen waarvan je weet dat ze er voor open staan, of misschien zelf ook ervaring ermee hebben. Eerst erachter zien te komen hoe ze erover denken, misschien dat je het dan daarna kunt vertellen.

Ik heb zelf nooit een geest gezien, wel dingen mee gemaakt die niet kloppen nadat m'n oma overleed. Op het werk hebben we het wel eens over geesten gehad. Het begon met een grap van iemand. Daarna waren er een paar mensen die er serieus over begonnen te praten, en vertelde dat ze er zelf ervaring mee hebben.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:45

Interessant topic! ikzelf heb geen gave, ken wel iemand met n gave. Ga verder niet vertellen wie, of wat mijn relatie met die persoon is.

Die persoon kon brandwonden ''wegnemen'', niet in de zin van de blaren etc zijn in 1 keer weg, maar je had helemaal geen pijn meer. 1e, 2e of 3e graads, maakt niks uit, je had gewoon echt geen pijn meer. En je hield er geen littekens aan over. Wat meestal wel t geval is bij brandwonden. Wel deed de persoon het niet graag omdat het hem ontzettend uitputte en hij had er ook lange tijd nog last van (hoofdpijn enzo, last van de plekken waar hij bij een ander de pijn weg nam)

Heel boeiend :j

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:07

nou, dat van mij kun je niet echt een gave noemen :+
maar zal het hier toch even zetten;)

ik voel dingen altijd erg snel aankomen, bijvoorbeeld, als mijn zus een wedstrijd heeft, weet ik al of ze foutloos is, een balkje heeft(of twee:+) of een weigering bijv. schaam me dood! haha! maar gelukkig ben ik niet de enige die zoiets heeft!
en krijg inderdaad ook vaak iets door waar iemand aan zit te denken

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:26

eenitraM schreef:
Ik. Ik kan stralen. Spierpijn wegnemen met mijn handen enz.

dit kan ik ook,
ik doe het met mijn handen de pijn gaat naar je handen,
ik voel het niet als pijn maar als prikkelingen..
netzoals het gevoel als je been ofzo 'slaapt' dan voel je ook een tinteling,
me vader kan het ook..
dit 'schudt'je als het ware af van je handen en daarna je handen wassen, anders heb je idd de kans dat je de pijn zelf krijgt.

verder kan ik ook aura's lezen en heb ik een kijk of wat er ergens anders gebeurd of gaat gebeuren.
dit laaste heb ik pas later door, als het gebeurd.

als klein kind had ik last van een geest.
mijn vorige staleigenaar kon met geesten praten en zo ook haar vriendin, die ook vaak op de stal kwam en een tijdje en paard daar had gestald.
was er zelf niet van bewust maar die vriendin voelde meteen en enorm kracht als ze bij mij was..
ik was anders als de rest..
nou heb ik ooit geest op stal zien lopen,
dit was waarschijnlijk de opa van de stal eigenaar want die heeft dat wel eens aan mij verteld dat die vaak bij haar is...

ik heb me in de loop van de jaren er vanaf geschermd omdat ik het eng vond en niet zo wil zijn..
ik ben niet mijn gave kwijt maar ik laat het niet meer toe..

verder ben ik ook hoog gevoelig dit wil zeggen dat ik precies voel hoe mensen denken, ookal zeggen ze wat anders

goh wat een waslijst.
Nou heb ik alleen nog last van dat laaste (hoog gevoelig)
de rest heb ik me van afgeschermd omdat ik er bang voor was.
hoe ik dit heb gedaan heb ik geen flauw idee..
maar aan de ene kant ben ik er blij om want het scheelt mij een hoop hoofdpijn en gedoe met mezelf.
ik zat er namelijk erg mee in de knoop

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:33

Ik voel de laatste tijd mijn broer bij me, erg bij me zal ik zeggen.
Haat het gevoel en maakt me bang, het voelt alsof hij iets wil zeggen maar mijn hart zit nog vol pijn en had hij maar moeten zeggen voordat hij zichzelf van het leven beroofde, klinkt dat erg?

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:03

eppie38 schreef:
Ik voel de laatste tijd mijn broer bij me, erg bij me zal ik zeggen.
Haat het gevoel en maakt me bang, het voelt alsof hij iets wil zeggen maar mijn hart zit nog vol pijn en had hij maar moeten zeggen voordat hij zichzelf van het leven beroofde, klinkt dat erg?

je zit nog te veel in je verdriet, en dat is begrijpelijk.
je kunt hem vragen om jou voorlopig met rust te laten en wanneer jij er aan toe bent, terug te komen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:13

Een zelfmoord kondig je vaak niet aan helaas,hij wil jou graag vertellen dat hij geen andere uitweg zag.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:45

Hallo allemaal,

Ik wil toch nog even een vraag stellen..
Ik weet niet of je het een gave noemt oid.. maar de gene die wel een gave hebben kunnen me misschien helpen..
Ik voel steeds dingen aankomen.. en nu al een paar keer heb ik niet naar mn gevoel geluisterd en werd ik dan ook met iets ergs 'gestrafd'..
Maar het rotte is... ik voel nu al een hele tijd dat er iets aan komt.. maar hoe weet ik wat??? Want ik maak me de hele tijd zorgen... is het mn paard.. is het mn vriend... kan ik niet op vakantie deze zomer.. mijn ouders... wieee..?
Ik word er behoorlijk gestresst van en ben constant op mijn hoede..
Hoe leren jullie hiermee om te gaan?? Hoe ontspannen jullie je en halen jullie je zorgen weg??
Het word nu echt vervelend.. want ik zoek overal wat achter ;(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:47

ik heb heel vaak dat ik met 'toeval' te maken hebt, dat ik weet wat iemand anders gaat zeggen, dat ik weet dat er iets gaat gebeuren, etc, niet erg belangrijke dingen hoor, maar het gebeurd haha.. Verder ben ik saai :=

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:50

Je wordt nooit en te nimmer gestraft, eerder als een leermoment, Onthou dat heel goed. Gene zijde is er niet op uit om jou te straffen. Vertrouw op je gevoel. Als jouw gevoel zegt, niet doen doe het dan ook niet...Wat je ook zeker moet laten is er naar te leven....zo zet je de wet van aantrekkingskracht in werking, immers wat je vraagt wordt je gegeven...
Het hoeft niet altijd negatiefs te zijn maar het kan ook positief zijn... *D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:50

ik heb de laatste tijd echt heel erg dat ik gevoel krijg dat ik 'iets' moet doen, en dan doe ik het niet, en dan blijkt achteraf dat ik het beter wel had kunnen doen .. :=
Snapt iemand mij ? :+

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:53

Belliebel schreef:
Je wordt nooit en te nimmer gestraft, eerder als een leermoment, Onthou dat heel goed. Gene zijde is er niet op uit om jou te straffen. Vertrouw op je gevoel. Als jouw gevoel zegt, niet doen doe het dan ook niet...Wat je ook zeker moet laten is er naar te leven....zo zet je de wet van aantrekkingskracht in werking, immers wat je vraagt wordt je gegeven...
Het hoeft niet altijd negatiefs te zijn maar het kan ook positief zijn... *D

Ik heb helaas nog nooit met iets positiefs gehad.. Ik probeer er normaal ook naar te luisteren, maar ik weet niet goed waar mijn gevoel om gaat, want er zit van alles in mijn hoofd waar ik me al druk om maak. en dan weet ik niet of het gevoel een van die dingen bedoeld of heel iets nieuws..

Is het gevoel dan meer een soort waarschuwing voor iets? Als het geen straffen is?

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:09

Sabinee...ja ik begrijp je heel goed...je kunt het beste doen wat je gevoel je ingeeft...zegt je gevoel "linksaf" en je zou "rechtsaf" gaan dan kan het zomaar zijn dat je iets meemaakt wat je achteraf gezien liever niet had meegemaakt..
Em...maak eerst je hoofd leeg en selecteer voor jezelf wat je belangrijk vindt...bijv. je paard, je partner of je ouders...Onthou igg dat jij de baas blijft over alles...zie het dan zooo...Gene zijde geeft ideeen, richtlijnen en dergelijke maar het hoeft niet zo te zijn dat jij daar naar moet handelen...dat bedoel ik met eigen wil, eigen inzicht...Bijv. wedstrijd rijden met je paard...als jij denkt/voelt...het heeft geen zin dan trek je het naar je toe en heeft het idd geen zin om die wedstrijd te rijden. Vergeet niet dat paarden heel gevoelig zijn voor jouw stemmingen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:16

Daar heb je gelijk in.. Ik vergeet soms dat je het zelf nog aardig kunt sturen.. het ligt er maar aan hoe je er tegen over staat. En als ik me vreselijk zorgen maak en er gebeurd uiteindelijk iets, dan is het zo van; zie je wel! En lijkt het allemaal zoveel erger..
Ik ga proberen het wat helderder te krijgen in mijn hoofd.. misschien helpt het :) Bedankt iig!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:16

Ik kan de emoties van mensen snel aanvoelen en neem ze helaas ook snel over, soms droom ik voorspellend.
Ook heb ik een aantal keer geesten gezien, waaronder mijn opa en nog iemand waarvan ik nog steeds niet weet wie dat is. Ontzettend veel onbegrip geweest door familie en vrienden, die denk ik heel bang zijn. Helaas heb ik ook een paar vervelende dingen meegemaakt daardoor wilde ik mij leren afsluiten voor dit soort dingen, maar nu zie en voel ik helemaal niks meer.
Terwijl ik eigenlijk wel hier iets mee wil gaan doen, zou het ook erg gaaf vinden om dieren aan te leren voelen maar dat gaat moeilijk nu.

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:52

Cath....als je wilt beginnen met paarden, zul je voordat je begint je hoofd leeg moeten maken in die zin van geen gedachten of gevoelens...begin eens met je eigen paard..als jij ergens je handen op legt of wrijft hoe reageert ze dan? Een paard wat in totale ontspanning is, zal het hoofd laten hangen tot op de grond en misschien ook gaan mesten. Wat jezelf ook kunt afvragen is hoe reageert een paard op jou? Mijn 2 Groningse meiden reageren heel erg op mijn handen...dwz totale ontspanning en rust, vooral mijn 2 jarige nieuwste aanwinst...die relatief weinig kent en zeer eenkennig is...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:13

Je bent op aarde om lessen te leren,soms blijven we hangen en weten we niet welke les we moeten leren? Het zelfde als ik voel dat iets gaat gebeuren maar ik weet niet wat? Waarom weet je niet wat er gaat gebeuren waar komt daar door? Probeer dat uit te vissen,misschien is het de tijd nog niet om te weten wat er gaat gebeuren?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:23

em_papillon schreef:
Hallo allemaal,

Ik wil toch nog even een vraag stellen..
Ik weet niet of je het een gave noemt oid.. maar de gene die wel een gave hebben kunnen me misschien helpen..
Ik voel steeds dingen aankomen.. en nu al een paar keer heb ik niet naar mn gevoel geluisterd en werd ik dan ook met iets ergs 'gestrafd'..
Maar het rotte is... ik voel nu al een hele tijd dat er iets aan komt.. maar hoe weet ik wat??? Want ik maak me de hele tijd zorgen... is het mn paard.. is het mn vriend... kan ik niet op vakantie deze zomer.. mijn ouders... wieee..?
Ik word er behoorlijk gestresst van en ben constant op mijn hoede..
Hoe leren jullie hiermee om te gaan?? Hoe ontspannen jullie je en halen jullie je zorgen weg??
Het word nu echt vervelend.. want ik zoek overal wat achter ;(

Herkenbaar.