Xfeno01X schreef:Ik kan comuniceren(ofhoejedatookschrijft) met paarden
Al vaak gedaan op de manege (niemand wist waarom het mij wel lukte om ''dat ene rotpaard'' ande teugel te rijden) uiteindelijk zag ik altijd dat het pijn was .
Zo heb ik al vele paarden geholpen..
tja wat jij zegt heb ik op een andere manier... vroeger op de manege kreeg ik de moeilijke/"onhandelbare" paarden onder mn kont en bij mij waren ze vaak heel rustig... we voelen elkaar gewoon heel goed aan. rijtechnisch ben ik echt geen wonder
kan zelfs nog veel leren... maar gevoelsmatig merk ik dat ik iets bijzonders heb. Een paard dat als de dood voor bruggen en plassen water is kreeg ik er zonder dwang overheen, een paard dat zwaar mishandelt was en bijna niks mee aan te vangen was kreeg ik na 2 weken netjes aan een touw mee in de wei en mocht haar overal aanraken.En zo nog veel meer
Begon eigenlijk al bij mn eerste liefde op de manege vroeger, toen zij mn moeder al tegen mn opa als ze mee gingen (want ik was pas 7 en het was een half uur rijden) dat het duidelijk was dat ik ooit echt een eigen paard nodig had 
iig ik heb dus wel wat...ik noem het dan maar een gave
op manege vroeger al de bijnaam paardenfluisteraar gekregen
Wat ik ook vaak heb (gehad, nu minder) is dat ik vaak hoor wat mensen gaan zeggen, echt heel vaag