Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 09:52

Sabbel schreef:
Ik last nog iets over een bo voorkomen door de zoogcompressen vaak/vaker te vervangen? :? Ik kan me alleen indenken dat dat preventief tegen spruw kan werken?!

Ook tegen BO. Door de natte pads kan het gaan broeien, waardoor een ontsteking kan ontstaan (dat heb ik tenminste begrepen)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:14

WowAmigo schreef:
Hoe merkte je dat eigenlijk, dat je niet genoeg voeding had?

nou omdat beide meisjes bleven vragen om het uur zeg maar.
toen ben ik overgegaan op flessevoeding en toen was het meteen weg.
ik had zeg maar wel genoeg melk maar niet genoeg voeding erin.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:05

Moniek schreef:
WowAmigo schreef:

Om het uur....pfff ga er maar aanstaan... hoe lang heb je dat vol gehouden?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:18

Sabbel schreef:
Hier nog een voorstander van bv. Mijn oudste heeft ruim 9 maanden bv gehad, en toen wilde hij niet meer. De eerste maanden waren echt een ramp, tepelkloven, 2x een borstonsteking en achteraf bleken we al 5 maanden met spruw te lopen. Daarna konden we het allebij wel waarderen. :+
Mijn jongste is nu ruim 5 maanden en krijgt nog volledige bv. Deze keer is de bv van begin af aan helemaal goed gegaan ondanks de keizersnede.

Ik last nog iets over een bo voorkomen door de zoogcompressen vaak/vaker te vervangen? :? Ik kan me alleen indenken dat dat preventief tegen spruw kan werken?!

Hier een soortgelijk verhaal! Ik had ook veel last van spruw bij de oudste. De 2e had Kiss en kon dus niet goed aanhappen en bij de jongste ging het eindelijk van zelf! ;)

En niet genoeg voeding met drie maanden? Dat is gebrek aan begeleiding! De derde maand is de meest venijnige regelperiode, omdat er dan de meeste omstanders verwachten dat me kersverse moeder weer 'gewoon' kan gaan werken enzo. Melk wordt het meest aangemaakt als je slaapt! Het is een weekje doorzetten, maar de meesten hebben dan weer voldoende te eten. Ik vond borstvoeden na de derde maand pas echt leuk!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:21

Moniek schreef:
WowAmigo schreef:

Om het uur....pfff ga er maar aanstaan... hoe lang heb je dat vol gehouden?[/quote]

ik heb dat 3 maanden volgehouden.
en toen was de maat vol en ben ik op de fles gegaan en dat was heerlijk :D

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:23

idefix4 schreef:
Sabbel schreef:
Hier nog een voorstander van bv. Mijn oudste heeft ruim 9 maanden bv gehad, en toen wilde hij niet meer. De eerste maanden waren echt een ramp, tepelkloven, 2x een borstonsteking en achteraf bleken we al 5 maanden met spruw te lopen. Daarna konden we het allebij wel waarderen. :+
Mijn jongste is nu ruim 5 maanden en krijgt nog volledige bv. Deze keer is de bv van begin af aan helemaal goed gegaan ondanks de keizersnede.

Hier een soortgelijk verhaal! Ik had ook veel last van spruw bij de oudste. De 2e had Kiss en kon dus niet goed aanhappen en bij de jongste ging het eindelijk van zelf! ;)

En niet genoeg voeding met drie maanden? Dat is gebrek aan begeleiding! De derde maand is de meest venijnige regelperiode, omdat er dan de meeste omstanders verwachten dat me kersverse moeder weer 'gewoon' kan gaan werken enzo. Melk wordt het meest aangemaakt als je slaapt! Het is een weekje doorzetten, maar de meesten hebben dan weer voldoende te eten. Ik vond borstvoeden na de derde maand pas echt leuk!

nee dat lag daar niet aan het was al vanaf 4 weken dat het begon en ik ben tot 3 maanden doorgegaan en toen was ik en de baby op.
eenmaal op de fles dronk ze minder melk maar zat sneller vol dat was gelijk het bewijs dat ik te weinig voeding had

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 13:34

Ik vind het voeden nu ook leuker worden ( Is nu bijna 8 maanden )

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:50

Cyntje schreef:

pfff 8 maanden ga ik niet volhouden .
ik werk 40 uur in de week en om nu te gaan kolven,,,,daar begin ik niet aan.
maar knap dat je het wel doet hoor :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 15:28

Ik werk niet ;) dat scheelt :D
Als ik wel had gewerkt had het niet uitgehaald, krijg zelf amper wat gekolft helaas...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:30

Beeb wordt over 2 weken 1 jaar maar is nu zo goed als BV af!
Hij wil het ook niet meer, nou, dan vind ik het goed! :j :D
Af en toe een slokje maar meer niet en hij heeft nu ook tandjes dus... ;)

Veel baby en borstvoedingsgeluk hier verder! :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:35

Cyntje: Dat zeg je verkeerd! Haha, huisvrouw zijn is meer dan 40 uur per week! Althans met drie kids zeker wel!

En idd, als je al vanaf week 4 zo vecht met de voedingen. Wel jammer! Toch knap dat je het zo lang nog bent blijven proberen. Daar doe ik ook mijn hoed voor af hoor! Vele mama's zouden het eerder hebben opgegeven.

Ik heb ook gewerkt met bv, maar ik vond dat kolven ook een crime. Toen ik na 2 maanden de kans kreeg om te stoppen, heb ik dat meteen gedaan! Die 2 maanden waren wel funest voor mij, daarna kreeg ik pas mijn eerste borstontsteking! Dus daarna heb ik gedurende de bv-periode altijd dusdanig 'gewerkt' dat ik het voeden live kon blijven doen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 18:19

Ja, is ook zo,... maar met een baan erbij had ik het nog drukker gehad :+

@MB: jammer maar als je het verder prima vind is het ook goed toch?
Kom je niet meer meekletsen hier dan?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:28

Hallo.
Voor mij is het alweer even geleden (4 jaar en 4 maanden).
Natasha is 6 weken te vroeg geboren. Ze moest de couveuse in. Ik wilde pese borstvoeding geven!
Wij bij het Ronald Mc Donald huis gebleven. Ik ondanks net bevallen elke dag 6x heen en weer :D Man wat had ik een doorzetting!
Het lukte voor geen meter.
Van mislukte borstvoeding en bijna ontplofte tieten zat ik daar maar te kolven, en kolven en kolven. Ik had maatje Pamela Anderson!
Ze dronk ook niet uit het flesje. Ze ging van 2 kilo naar lichter en lichter ;( Toen moesten ze tot mijn ramp nog een sonde gaan steken ook ;(
Mijn meisje is een grote vechter :o Een ongelovelijk doorzettertje. Na 2 weken kon ze het weer zelf en mocht ik naar huis!
Aangekomen thuis was het natuurlijk bagger, aanleggen lukte niet, gewoon helemaal niet.
Ik heb een hele goede kraamhulp gehad. Ze pakte mn borst en de hoofd van mn meisje en HAP......... :D precies goed!
Echt geweldig. Wat een gevoel! Mannen lachen er om, maar ik ben zo blij dat ik doorgezet heb. Het is een zaligheid borstvoeding!
Helaas was ze geen grote dinker en nam mijn borstvoeding rap af. Ik werd na 3 maanden ziek en zij kreeg niet genoeg. Ze dronk te weinig. De melk kwam niet meer zo goed op gang. Op de 4e maand stapte ik over van volledig naar 's morgens en 's avonds en soms om te troosten.
Toen hield het op met 5 maanden ;(
Ze is nog altijd een slechte drinker :P En nog steeds een doorzettertje.
Ik zou het bij een volgende zo weer doen (maar die komt er niet)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:37

Moniek schreef:
ik heb dat 3 maanden volgehouden.
en toen was de maat vol en ben ik op de fles gegaan en dat was heerlijk :D

Ik heb 4 maanden borstvoeding gegeven, toen lukte het gewoon niet meer.
Ik had al weken voor de bevalling ontzettend veel melk, het liep er ook gewoon uit.
Dus het leek geen enkel probleem te worden en dat was het ook niet.
Maar met ruim 3 maanden begon Stef zeurderig te worden na de voeding, ik had niet direkt door dat hij misschien niet genoeg kreeg omdat ik altijd melk zat had gehad.
Maar na een paar weken proberen, korter op elkaar voeden, zelf meer drinken enz. ben ik er toch mee gestopt.
In eerste instantie zeiden ze op het CB ook dat ik het maar even moest proberen maar ze gaven ook wel aan dat een flesje geen zonde is en regeerden heel begrijpelijk toen ik vertelde dat ik toch overgestapt was op een fles. Dat had ik eigenlijk niet verwacht omdat ik nogal veel verhalen had gehoord dat nm het CB nogal tegen is op flesvoeding, dat bleek dus heel erg mee te vallen.
Toen ik een fles bij ben gaan geven was het zeuren na de voeding meteen over maar helaas is de borstvoeding dan ook snel afgelopen en dat vond ik toch wel jammer.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:48

Cyntje schreef:
Ja, is ook zo,... maar met een baan erbij had ik het nog drukker gehad :+

@MB: jammer maar als je het verder prima vind is het ook goed toch?
Kom je niet meer meekletsen hier dan?

:o Nouja, ik dacht, dan hoor ik hier niet meer! :D

Ach, de kleine is bijna een jaar en ik vind het wel goed zo! :j Dat was ook een beetje mijn streven, 1 jaar en langer niet, hooguit anderhalf jaar en dan moet het klaar zijn. Ik vind BV geweldig hoor maar op een gegeven moment is het (voor mij) gewoon klaar! ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 18:51

Tuurlijk wel MB, denk dat er voldoende 'toekomstige' mama's zijn welke ervaringen willen horen of tips kunnen gebruiken :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:53

Fjoe, gelukkig! :D

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:17

Moniek schreef:
Cyntje schreef:

pfff 8 maanden ga ik niet volhouden .
ik werk 40 uur in de week en om nu te gaan kolven,,,,daar begin ik niet aan.
maar knap dat je het wel doet hoor :D

Niet als aanval bedoeld hoor, maar is het een keuze om zo veel te blijven werken, of kan je niet anders?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:35

Ik ben na m'n verlof van Romy 4 dagen gaan werken. Eerste twee maanden ook gekolfd. Het is geen pretje (zit je net lekker in je werk of in een overleg, moet je weer kolven), maar ik heb het wel gedaan. Ik woonde ook heel dichtbij m'n werk, dus ik ben later gewoon overgestapt op live voeden. Ze deden helemaal niet moeilijk op m'n werk. Ik ging gewoon twee keer per dag even op en neer. Was ik net zo lang mee bezig als dat ik zou gaan kolven. Uiteindelijk tot Romy 6 maanden was zo volledig BV kunnen geven. Daarna gaan afbouwen en met 8 maanden ben ik helemaal gestopt.

Bij Britt heb ik na mijn verlof nog 3 maanden ouderschapsverlof opgenomen. Speciaal voor de BV. Zo kon ik zeker een half jaar volledig BV geven en me daarop richten zonder met werk te zitten. En omdat Britt uiteindelijk een maand te vroeg was geboren, was ze al 7 maanden toen ik ging werken. Eerst nog 2 dagen per week. Toen wel een paar keer gekolfd, alleen om de druk eraf te halen en de productie op gang te houden, want Britt dronk de melk niet. Maar ik heb maar een paar keer gekolfd. Daarna was Britt alweer 8 maanden en dronk overdag niet altijd meer bij mij, dus maakte het ook niet uit als ik zou kolven. Britt is nu bijna 10 maanden, dus ik werk ook pas 3 maanden weer.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:14

@ odetteke

klopt is een keuze maar ik kan zo mijn ei kwijt in mijn werk en ben daardoor een betere moeder.
ik heb al 2 kinderen van 11 en 6 jaar dus beide schoolgaand ik kon het niet om nogeens daarvoor thuis te blijven.
ik vond mijn baan en die was voor 40 uur,,heel misschien kan het straks dat ik voor 32 uur kan komen te werken maar dat staat nog in de baby schoenen.
ik vond het heel fijn om borstvoeding te geven en ben blij dat ik het tenminste heb kunnen doen maar ik zal het geen maanden kunnen volhouden,ben ik zelf ook heel erg onrustig voor.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:16

idefix4 schreef:
Cyntje: Dat zeg je verkeerd! Haha, huisvrouw zijn is meer dan 40 uur per week! Althans met drie kids zeker wel!

En idd, als je al vanaf week 4 zo vecht met de voedingen. Wel jammer! Toch knap dat je het zo lang nog bent blijven proberen. Daar doe ik ook mijn hoed voor af hoor! Vele mama's zouden het eerder hebben opgegeven.

Ik heb ook gewerkt met bv, maar ik vond dat kolven ook een crime. Toen ik na 2 maanden de kans kreeg om te stoppen, heb ik dat meteen gedaan! Die 2 maanden waren wel funest voor mij, daarna kreeg ik pas mijn eerste borstontsteking! Dus daarna heb ik gedurende de bv-periode altijd dusdanig 'gewerkt' dat ik het voeden live kon blijven doen.

klopt is ook super hard werken als huisvrouw en zie mijn werk buitenshuis ook als ontspanning ookal klinkt dat raar.
het is stress op een andere manier :D
maar goed ik vind het fijn om thuis over ook andere dingen te kunnen hebben dan alleen luiers opvoeding etc etc.
ik ben nooit de moeder van het schoolplein geweest :D
verder ben ik ook blij dat ik 3 maanden toch bv heb gedaan :D

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:18

ps kleintje is sinds vandaag wel erg rustig in de buik misschien maar 4x gevoeld een beetje
zal het stilte voor de storm zijn????
duimen maar!!!!!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:19

Hihi, die van mij is juist hyper, is nog nooit zo erg tekeer gegaan. Krijg bijna het idee dat ie verstrikt zit in de navelstreng ofzo... :=

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:27

anneliesdj schreef:
Hihi, die van mij is juist hyper, is nog nooit zo erg tekeer gegaan. Krijg bijna het idee dat ie verstrikt zit in de navelstreng ofzo... :=

:D :D ja dat kan ook nee die van mij juist niet nu maar ach is een vent dat zegt genoeg :D
wanneer ben jij uitgeteld?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:26

nog een vraagje ik heb al een paar weken erge pijn links onder in de buik als ik erop druk en laat los dan schiet ik door het plafond naar buiten is dit bandenpijn?