Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:55

gr-roos. ja ik sta indd achter die opmerking!
ik wil geen nieuwe discussie oprakelen maar gewoon mijn mening geven. ik vindt abortus moord, einde verhaal.
en ik bepaal zelf wat ik schrijf of niet. je hoeft het er niet mee eens te zijn.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:59

Jee wat een discussie hier ;)

Ik ben blij dat er voor abortus kan worden gekozen in NL, anders waren er al heel wat kinderen ongewenst ter wereld gekomen.
We hebben allemaal onze verantwoordelijkheid om je goed te beschermen tegen ongewenst zwanger worden, maar er bestaan genoeg gevallen waarin mensen toch onbedoelt zwanger zijn geworden, en dan ben ik blij dat we in een vrij land leven en zelf de keuze kunnen maken het kindje wel of niet te houden.
Ik moet er niet aan denken nu zwanger te worden, en mijn leven op zijn kop te gooien, dus bescherm mij ook goed tegen zwanger worden ;) mocht de bescherming niet goed zijn werk doen, dan kies ik toch echt voor een abortus.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:03

xxStitchxx schreef:
sees. dan kan je het kindje toch ook afstaan?
met abortus vermoord je wel je eigen kind.....
en dat kindje heeft er niet voor gekozen om dood te gaan... toch!

Heeft het kind ervoor gekozen om wel te wereld te komen??

Vind dat altijd van die vage standpunten ;) het kindje kan uberhaupt nog niet nadenken, dus moeten wij dat op dat moment doen.
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 14-09-09 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:03

elke situatie is anders en iedereen mag er van vinden wat die persoon vind, als jij het een kind vermoorden vind, dat is niet zo..zeker niet de eerste weken..het heeft dan namelijk nog geen eens een hartje...meer als een bonkie cellen is het niet..dus confronteerend is het niet, het is alleen niet waar wat je zegt..voor jou gevoel misschien maar dat is jou kant van het verhaal

ikzelf heb een abortus gedaan....en waarom ga ik hier niet verder uitwijden, want het doet er niet toe....als iemand gevoel zegt dat ze geen kindje wil, dan hebben wij hier gelukkig de mogelijkheid om abortus te doen....wil niet zeggen dat je dat met opgeheven hoofd doet, wil niet zeggen dat dat geen pijn doet(geestelijk)..maar soms is het gewoon niet anders en als je weet van jezelf dat je bijv. het kind niet de liefde of de stabiliteit kan geven die het nodig heeft.....so be it!...Ik vind het juist heel dapper van mensen die kunnen toegeven dat ze niet voor een kindje kunnen zorgen, dat heb je genoeg zelfkennis om je eigen situatie goed en helder in te kunnen schatten....wat wil je dan???...kinderen die niet gewenst zijn, waar niet voor gezorgt kan worden, financieel en geestelijk...die kinderen verdwijnen meestal(lees goed, meestal..dus niet allemaal)..aan de onderkant van de maatschappij...waar ze voelen dat ze niet gewenst zijn en neem van mij aan, dat kan alleen maar verschrikkelijk zijn!..en/of niet mee kunnen gaan met vriendjes omdat ze daar geen geld voor hebben...en daar kan je je neem ik aan ook wel wat bij voorstellen...

dan hebben we het nog niet over abortussen gehad waar een erfelijke ziekte mee belast kan zijn

Het is heel makkelijk om kort voor de kar te denken en als iemand dat wil doen, lekker blijven doen..maar je kunnen inleven in een persoon die zo'n moeilijke beslissing moet moeten, want het is vaak wel een kwestie van moeten , verdien meer steun als mensen die haar afblaffen

we horen genoeg verschrikkelijke verhalen op de tv dat de kinderbescherming te laat kwam en dat een moeder of vader de kinderen hebben laten creperen in een keldertje of dat ze baby's als boksbal gebruiken

als iedereen dacht dat abortus een moord is, zouden er nog veel meer van dit soort verschrikkelijke..en neem van mij aan!...dit is veel erger als abortus!!!..gebeuren...en daar kan ik boos om worden!...pisnijdig zelfs!!...dat is pas moord!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:06

Wesseltje schreef:
xxStitchxx schreef:
sees. dan kan je het kindje toch ook afstaan?
met abortus vermoord je wel je eigen kind.....
en dat kindje heeft er niet voor gekozen om dood te gaan... toch!

Heeft het kind ervoor gekozen om wel te wereld te komen??

Vind dat altijd van die vage standpunten ;) het kindje kan uberhaupt nog niet nadenken, dus moeten wij dat op dat moment doen.

Sorry, ik vind allerlei flutargumenten, waar hebben we het over?
Tuurlijk kan het kindje niet denken! :roll: Ik vind dit zo'n vage redenatie.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:10

Maar dat hoeven wij dan ook niet Stitch. Ik vind abortus een logische, goeie keuze als je geen kinderen wil en tóch zwanger bent geraakt. Of als je verkracht bent, of al kinderen hebt maar er simpelweg geen meer wil, of...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:11

MB, ik veroordeel niemand dat die graag kinderen wil, al neem je een heel elftal.

Ik snap alleen niet waarom het alleen willen voor een zwangerschap wel voldoende is en dan heb ik het niet over oer instinct enz. als je dat aanvoert moeten de vrouwen continu zwanger zijn en waarom het niet willen niet wordt geaccepteerd voor een abortus. Mensen die geen kinderen willen zullen daar gerust hun maatregelen voor nemen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:11

xxStitchxx schreef:
gr-roos, dus omdat jij baas over je eigen lijf wilt zijn moet de baby maar dood?

Ik wil me hier eigenlijk helemaal niet in moeien, maar ik ben enigzins verbaasd over de reacties op een forum vol jonge vrouwen.
Het gaat bij een bevruchtte eicel niet om een baby. Tenzij dat jouw (vermoedelijk religieuze) overtuiging is, waarvoor respect.. Maar dring die dan aub niet aan iemand anders op.
Niet-religieuze mensen zoals mezelf houden het gewoonlijk bij biologie en persoonlijke emotie. In mijn wereld is dat geen moord, is dat geen baby, en is het ieders eigen keuze die zonder verdere verklaring noch veroordeling ja dan neen mag zijn. Dat mag voor jou dan bijvoorbeeld absoluut ja zijn, zelfs al is het alleen omwille van je overtuiging en niet omdat je een kind wenst. Prima..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:12

Jasmijn _/-\o_ wat betreft je standpunt en +:)+ dat je dat hier gewoon eerlijk vertelt...

Mama_Rianne

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:16

Ik was zwanger geraakt toen ik 3 weken met mijn vriend had, kwam er alleen pas na 28 weken achter. We kenden elkaar al wel paar jaar. Ik ben nu 19 en mijn dochtertje word donderdag 8 weken.

Abortus zou ik zelf nooit doen! Stel je voor dat je daarna niet meer zwanger kan raken of dat je een enorme spijt krijgt. Je kan het dan niet meer terug draaien.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:20

Ik vraag me af waarom je er pas na 28 weken achter kwam. Of was je gewoon nog ongesteld? Dat is dus echt mijn nachtmerrie, ongesteld zijn en dan ook nog in verwachting zijn. Dan kan je inderdaad zomaar te laat zijn.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:36

gr_roos schreef:
MB, ik veroordeel niemand dat die graag kinderen wil, al neem je een heel elftal.

Ik snap alleen niet waarom het alleen willen voor een zwangerschap wel voldoende is en dan heb ik het niet over oer instinct enz. als je dat aanvoert moeten de vrouwen continu zwanger zijn en waarom het niet willen niet wordt geaccepteerd voor een abortus. Mensen die geen kinderen willen zullen daar gerust hun maatregelen voor nemen.

Daarom zeg ik ook dat we tegenwoordig allerlei voorbehoedsmiddelen hebben en gelukkig maar. Moet je wel lezen graag...Ik heb het wel over oerinstinct namelijk.

Ik ben tegen, klaar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:39

Bandida schreef:
Het gaat bij een bevruchtte eicel niet om een baby.

Over welke week hebben we het dan?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:41

MB, je mag tegen zijn, ik mag voor zijn. Dat is geen probleem. Ik reageerde alleen op een post van jou waarin je zei dat mensen die geen kinderen willen maar niet zwanger moeten geraken. Ik denk dat wij daar ook alles aan doen. Maar ik vind het een beetje ver gaan om én de pil, én condoom, én spiraaltje, én nuvaring etc tegelijk te gebruiken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:42

Jasmijn76, heel dapper dat mensen het toegeven dat ze niet voor een kindje kunnen zorgen? Sorry... maar dat snap ik niet...
Jullie gaan eigenlijk iedere keer een stap te ver. Voor abortus kun je maatregelen nemen en als je het zeker weet, kan zowel man als vrouw zich laten sterilliseren.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:42

Wat iemand nog acceptabel vindt is persoonlijk Quellian. De een vind 't alleen acceptabel in de 1e paar weken, de ander zolang de vrucht niet levensvastbaar is en weer een ander gaat nog verder...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:43

MB, lees jij eigenlijk überhaupt wel wat mensen opschrijven. Steriliseren? Laat me niet lachen, alsof er ook maar één dokter die gestudeerd heeft iemand zal steriliseren tussen de pak-em-beet 15 - 35 jaar. Daar hebben we het al lang over gehad...

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:44

Lastig hoor een arts te vinden die je als vrouw gaat sterilliseren op een jonge leeftijd ;)
Ik heb nooit uitgesloten of ik wel of geen kinderen in mijn leven wil, dus sterilliseren gaat voor mij persoonlijk een stap te ver.
Toch wil ik op dit moment zeker geen kinderen, en zal daar er dus alles aan doen om ze ook niet te krijgen. maar goed ongelukjes zitten nu eenmaal in kleine hoekjes ;)
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 14-09-09 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:44

Sees schreef:
MB, je mag tegen zijn, ik mag voor zijn. Dat is geen probleem. Ik reageerde alleen op een post van jou waarin je zei dat mensen die geen kinderen willen maar niet zwanger moeten geraken. Ik denk dat wij daar ook alles aan doen. Maar ik vind het een beetje ver gaan om én de pil, én condoom, én spiraaltje, én nuvaring etc tegelijk te gebruiken.

Nouja, ik vind pil en condoom dan geen overbodige luxe.

En nogmaals, ik wil niemand veroordelen hoor, ik heb alleen zo mijn eigen mening hierover en jij ook.
Is toch prima! :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:46

Sees schreef:
Wat iemand nog acceptabel vindt is persoonlijk Quellian. De een vind 't alleen acceptabel in de 1e paar weken, de ander zolang de vrucht niet levensvastbaar is en weer een ander gaat nog verder...

Ik vraag niet wat voor een ieder acceptabel is, ik vraag in welke week we spreken over een bevruchte eicel. Ik denk dat er vooral ernstige onwetendheid in dit topic heerst, erg jammer. Met 9 weken kun je een hartje zien, met 10 weken kun je het hartje horen en met 12 weken is het kindje al helemaal compleet, hoeft het enkel nog te groeien. En dan hebben we het hier over een 'klompje cellen'??
Abortus kan -geloof ik- tot een week of 24, dát mogen ze wat mij betreft afschaffen, pure moord, want dan is een kindje wel levensvatbaar (met hulp). Ik ben 19 weken zwanger, weet dat het een jongen wordt en voel hem in mij hikken en wiebelen, dan is het toch geen 'klompje cellen' meer?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:48

MamboBeach schreef:
Jasmijn76, heel dapper dat mensen het toegeven dat ze niet voor een kindje kunnen zorgen? Sorry... maar dat snap ik niet...
Jullie gaan eigenlijk iedere keer een stap te ver. Voor abortus kun je maatregelen nemen en als je het zeker weet, kan zowel man als vrouw zich laten sterilliseren.

dat hoef jij ook niet te snappen....en maatregelen waren genomen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:48

Sees schreef:
MB, lees jij eigenlijk überhaupt wel wat mensen opschrijven. Steriliseren? Laat me niet lachen, alsof er ook maar één dokter die gestudeerd heeft iemand zal steriliseren tussen de pak-em-beet 15 - 35 jaar. Daar hebben we het al lang over gehad...

Ja, ik lees!

En ja, ik ken een jongen die heel jong geholpen is en door een arts is gesterilliseerd.

Mag ik je wijzen op de manier waarop je mij nu aanvalt en hoe denigrerend je doet.
Ik laat nu op vriendelijke wijze weten niet meer op jouw posts te reageren...
Je weet het allemaal beter...
Ja, nu laat ik je lachen he! :)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:50

Quellian schreef:
Sees schreef:

Ik vraag niet wat voor een ieder acceptabel is, ik vraag in welke week we spreken over een bevruchte eicel. Ik denk dat er vooral ernstige onwetendheid in dit topic heerst, erg jammer. Met 9 weken kun je een hartje zien, met 10 weken kun je het hartje horen en met 12 weken is het kindje al helemaal compleet, hoeft het enkel nog te groeien. En dan hebben we het hier over een 'klompje cellen'??
Abortus kan -geloof ik- tot een week of 24, dát mogen ze wat mij betreft afschaffen, pure moord, want dan is een kindje wel levensvatbaar (met hulp). Ik ben 19 weken zwanger, weet dat het een jongen wordt en voel hem in mij hikken en wiebelen, dan is het toch geen 'klompje cellen' meer?

dan is het ook geen klompje cellen meer...mijn geval 6 weken..dus nog geen hartje
en ik geloof dat abortus hier mag bij een abortuskliniek tot 12 weken....daarna moet het om iets medisch gaan

zoals sommige waarschijnlijk hebben gezien in mn profiel heb ik een tweeling, van nu bijna drie jaar...dan krijg je elke week wel een echo....dan weet je aardig de groei en bloei van zo'n mormeltje in je buik, juist dan is een abortus erg moeilijk...tijd om na te denken is er niet...je weet alleen wat de situatie op dat moment is..en daar moet je naar handelen

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:58

Quellian, we zouden klomje cellen niet meer gebruiken. Als de pro-abortussers (om maar even in hokjes te gaan denken ;)) dat respecteren en het niet meer zo aanduiden moeten de anti's dat zeker niet doen.

Voor de een is een vrucht met 20 weken nog acceptabel, de ander trekt de grens bij 6 weken al. Ik vind zelf een kindje aborteren wat al dan niet met hulp levensvatbaar is ook absurd. Het woord moord zal IK alleen niet in de mond nemen.
Laatst bijgewerkt door Sees op 14-09-09 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:02

MamboBeach schreef:
gr_roos schreef:

Daarom zeg ik ook dat we tegenwoordig allerlei voorbehoedsmiddelen hebben en gelukkig maar. Moet je wel lezen graag...Ik heb het wel over oerinstinct namelijk.

Ik ben tegen, klaar.

Oerinstinct zegt mij niet zoveel, dat bedoel ik er eigenlijk mee te zeggen............... Misschien niet duidelijk geweest.........

Ik ben voor, ten alle tijden en zonder dat men er een reden voor hoeft te hebben.