Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

mocht de bescherming niet goed zijn werk doen, dan kies ik toch echt voor een abortus. xxStitchxx schreef:sees. dan kan je het kindje toch ook afstaan?
met abortus vermoord je wel je eigen kind.....
en dat kindje heeft er niet voor gekozen om dood te gaan... toch!
het kindje kan uberhaupt nog niet nadenken, dus moeten wij dat op dat moment doen. Wesseltje schreef:xxStitchxx schreef:sees. dan kan je het kindje toch ook afstaan?
met abortus vermoord je wel je eigen kind.....
en dat kindje heeft er niet voor gekozen om dood te gaan... toch!
Heeft het kind ervoor gekozen om wel te wereld te komen??
Vind dat altijd van die vage standpuntenhet kindje kan uberhaupt nog niet nadenken, dus moeten wij dat op dat moment doen.
Ik vind dit zo'n vage redenatie. xxStitchxx schreef:gr-roos, dus omdat jij baas over je eigen lijf wilt zijn moet de baby maar dood?
gr_roos schreef:MB, ik veroordeel niemand dat die graag kinderen wil, al neem je een heel elftal.
Ik snap alleen niet waarom het alleen willen voor een zwangerschap wel voldoende is en dan heb ik het niet over oer instinct enz. als je dat aanvoert moeten de vrouwen continu zwanger zijn en waarom het niet willen niet wordt geaccepteerd voor een abortus. Mensen die geen kinderen willen zullen daar gerust hun maatregelen voor nemen.

Sees schreef:MB, je mag tegen zijn, ik mag voor zijn. Dat is geen probleem. Ik reageerde alleen op een post van jou waarin je zei dat mensen die geen kinderen willen maar niet zwanger moeten geraken. Ik denk dat wij daar ook alles aan doen. Maar ik vind het een beetje ver gaan om én de pil, én condoom, én spiraaltje, én nuvaring etc tegelijk te gebruiken.
Sees schreef:Wat iemand nog acceptabel vindt is persoonlijk Quellian. De een vind 't alleen acceptabel in de 1e paar weken, de ander zolang de vrucht niet levensvastbaar is en weer een ander gaat nog verder...
MamboBeach schreef:Jasmijn76, heel dapper dat mensen het toegeven dat ze niet voor een kindje kunnen zorgen? Sorry... maar dat snap ik niet...
Jullie gaan eigenlijk iedere keer een stap te ver. Voor abortus kun je maatregelen nemen en als je het zeker weet, kan zowel man als vrouw zich laten sterilliseren.
Sees schreef:MB, lees jij eigenlijk überhaupt wel wat mensen opschrijven. Steriliseren? Laat me niet lachen, alsof er ook maar één dokter die gestudeerd heeft iemand zal steriliseren tussen de pak-em-beet 15 - 35 jaar. Daar hebben we het al lang over gehad...
Quellian schreef:Sees schreef:Wat iemand nog acceptabel vindt is persoonlijk Quellian. De een vind 't alleen acceptabel in de 1e paar weken, de ander zolang de vrucht niet levensvastbaar is en weer een ander gaat nog verder...
Ik vraag niet wat voor een ieder acceptabel is, ik vraag in welke week we spreken over een bevruchte eicel. Ik denk dat er vooral ernstige onwetendheid in dit topic heerst, erg jammer. Met 9 weken kun je een hartje zien, met 10 weken kun je het hartje horen en met 12 weken is het kindje al helemaal compleet, hoeft het enkel nog te groeien. En dan hebben we het hier over een 'klompje cellen'??
Abortus kan -geloof ik- tot een week of 24, dát mogen ze wat mij betreft afschaffen, pure moord, want dan is een kindje wel levensvatbaar (met hulp). Ik ben 19 weken zwanger, weet dat het een jongen wordt en voel hem in mij hikken en wiebelen, dan is het toch geen 'klompje cellen' meer?
) dat respecteren en het niet meer zo aanduiden moeten de anti's dat zeker niet doen.MamboBeach schreef:gr_roos schreef:MB, ik veroordeel niemand dat die graag kinderen wil, al neem je een heel elftal.
Ik snap alleen niet waarom het alleen willen voor een zwangerschap wel voldoende is en dan heb ik het niet over oer instinct enz. als je dat aanvoert moeten de vrouwen continu zwanger zijn en waarom het niet willen niet wordt geaccepteerd voor een abortus. Mensen die geen kinderen willen zullen daar gerust hun maatregelen voor nemen.
Daarom zeg ik ook dat we tegenwoordig allerlei voorbehoedsmiddelen hebben en gelukkig maar. Moet je wel lezen graag...Ik heb het wel over oerinstinct namelijk.
Ik ben tegen, klaar.