Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:25

CIV: Blijft hij dan ook thuis?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:33

Angela, hij komt dan voor 3 weken met verlof en moet daarna nog 4 tot 6 weken weg, niet zo lang meer gelukkig. Mis gewoon even een arm om me heen etc. dat mis in nu na die BBQ even extra, hun hebben allemaal hun mannetje/scharrel waar ze vanalles meedoen en toen voelde ik me toch wel even extra eenzaam.

Heb nog best wel wat dingen gepland in die 8 weken dus het moet goed komen maar het is niet makkelijk. We zijn in ieder geval over de helft, hoop dat het lukt om te blijven werken want daar ben ik ook nog bang voor. Zit mezelf weer een beetje gek te maken, morgenochtend eerst de psych. bellen, misschien zegt er wel iemand af en kan ik morgen nog terecht. Anders wordt het weer een week wachten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:39

CIV schreef:
Klopt wat jij zegt PW, jullie begrijpen mij, we begrijpen elkaar en dat maakt hier komen zo fijn. En we kunnen elkaar steunen en tips geven omdat we hetzelfde mee hebben gemaakt, wat ook erg belangrijk voor mij is.

Precies, goed verwoord CIV. Ik ben blij dat mijn vriend dat ook zo goed begrijpt.
En CIV: :(:)

Angela: Wat goed verwoord van je. Knap dat je dit zo eerlijk uit durft te spreken. Ik moet zeggen dat ik het helemaal met je eens ben. Ik heb ook moeite met nieuwe mensen, zeker als ze niet op anderen reageren, maar wel verwachten dat wij energie in hun steken. Dat kost mij ook veel energie, alleen ik durfde het niet uit te spreken. Jij hebt dat lef. petje af!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:45

Angela, ben het met jou eens! Als iemand standaard niet op een ander reageert en alleen maar komt egoposten dan heb ik daar ook een hekel aan, iedereen is welkom maar we zijn er hier voor elkaar! Vind het net fijn dat we met elkaar meeleven, ik kan me echt afvragen hoe jullie dag is gegaan, dat interesseert me ook echt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:51

Ik vind het wel fijn dat dit een keer uitgesproken word en te merken dat jullie er dus net zo over denken :j

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:56

Je merkt gewoon aan alles dat "wij hier" hetzelfde zijn, zo hebben we graag contact met elkaar en houden we van structuur. We investeren graag in elkaar mits de ander het ook terug doet maar vinden het ook niet erg als het even door omstandigheden eenrichting verkeer is, dat weten we dan ook weer van elkaar. Op sommige momenten lukt het niet om alles terug te lezen maar dat is ook goed. We begrijpen elkaar!

Als iemand nog tips heeft hoe ik me beter kan gaan voelen, me minder druk kan maken dan hoor ik het graag. Zit nu met een vriend op msn, dat is wel fijn, even lekker tegen iemand aanpraten. Dat mis ik echt wel nu ik alleen ben.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:01

Ik heb geen tips voor je. Had ik die maar, dan wist ik het ook voor mezelf ;)

Wel fijn dat je vriend even op msn is. Kan me wel voorstellen dat je het mist om tegen iemand aan te praten. Alleen is ook maar zo alleen en het is zo stil dan in huis he?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:03

Het is niet mijn vriend maar een vriend, een oud collega om precies te zijn, hij heeft ook een angststoornis dus dat praat wel makkelijk. Heeft ook heel wat meegemaakt dus we begrijpen elkaar. Is goed om zijn kijk erop te horen, kan soms net anders zijn en dat is wel prettig. Hou niet zo van de stilte, nu is mn vriend ook geen prater maar dan ben je niet alleen. Merk wel dat ik altijd veel met hem deel, vooral emoties en dat ik daar nu wat in vastloop omdat ik nu 'niemand' heb omdat mee te delen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:07

Oke, even verkeerd gelezen, sorry.
Wel fijn om met iemand te praten die hetzelfde heeft.

Wat je schrijft over je emoties delen begrijp ik wel. Nu je ze niet met je vriend kan delen, krop je ze waarschijnlijk meer op. Daarom is het denk ik goed dat je de psych gaat bellen voor een afspraak.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:23

Ga morgenochtend gelijk bellen. Had al eerder moeten bellen maar dan denk ik; het gaat weer goed nu. Donderdag ofzo heb ik nog wel gebeld maar ik kreeg geen gehoor, helaas. Maar morgen ga ik echt wel even bellen, hoop dat ze plaats heeft want ze is er maar 1 dag in de week, niet zoveel dus. Wat jij zegt klopt ook weer, ik krop het nu teveel op en dat is niet goed maar ik weet er even geen raad mee, waar moet ik ermee naartoe? Bij wie kan ik mn ei in het mandje leggen |(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:42

:(:)
Even een dikke knuf voor jou.
Bij ons kan je natuurlijk wel wat kwijt, maar echte emoties blijft lastig via de pc...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:45

Helaas maar ik ben erg blij met jullie, echt waar! Zou graag even tegen iemand aankruipen en mn emoties delen maar dat doe weer niet zomaar met iedereen misschien is het morgen weer wel wat minder, laten we het hopen. Het gaat nu gelukkig ook weer wel iets beter, ben wat rustiger. Moet jij morgen weer naar therapie of is dat niet iedere dag?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:46

Ik moet morgen inderdaad weer. Ben op woensdag vrij.
Vind ik wel lekker hoor, breekt de week een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:47

Heel veel sterkte CIV!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:48

Angela hoe is het met jou?
Wat vond je vriend van de brief?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:50

Hij heeft hem niet gelezen, dat deed hij wel een andere keer.. Grr... MANNEN!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:51

Dat meen je niet!!!
Kan je niet zeggen dat het belangrijk voor je is?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:52

Dank je Angela, jij ook veel sterkte. Wat rot dat hij je brief niet leest, waarom wilde hij hem nu niet lezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:59

hij wilde liever met mij buiten zitten, dus heel boos ben ik niet.
Vind het wel jammer, want dat was een mooi moment om het er even over te hebben.

Ik heb hem wel mijn angst aangegeven dat ik bang ben dat hij veel van mij gaat vergen die 3 weken dat hij thuis is, maar daarover moest ik me geen zorgen maken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:02

Hopelijk hoef je je daar inderdaad geen zorgen om te maken.
Ik begrijp wel heel goed wat je bedoeld. Ik heb dat onbewust ook wel een beetje nu mijn vriend vakantie heeft, maar ik weet dat ik me er écht geen zorgen om hoef te maken. Maar je voelt je toch min of meer ook verplicht om leuke dingen te gaan doen, terwijl je er misschien helemaal geen zin in hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:04

Ja precies, maar zo'n dag als vandaag was eigenlijk best leuk. Ik raak alleen in paniek als ik niet weet waar ik ben..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:04

Gelukkig begrijpt hij je wel, op zijn manier. Fijn dat jullie het er nog even een beetje over kunnen hebben, hopelijk leest hij je brief snel, dat geeft jou ook weer rust.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:06

Dat is vervelend. Zie je er dan niet tegen op om op vakantie te gaan? Dan ben je ook in een vreemde omgeving. (Ik zou er zelf niet aan moeten denken.)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:09

Ik ben ook blij dat ik niet op vakantie hoef, moet er om eerlijk te zijn nog niet aandenken. Wat mij betreft blijven we altijd thuis maar weet dat mn wederhelft daar toch iets anders over denkt. Nu is het pas volgend jaar weer aan de orde bij ons gelukkig, dat is toch nog een voordeel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:14

Ik ben inderdaad ook geen vakantie-mens, laat staan nu. Laat mij maar lekker thuis in mijn vertrouwde omgeving.