Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:27

Is dat ook slecht, te hoog?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:31

MamaMiesje schreef:
Heb je al wel goede hardloopschoenen dan, Tita?

Heb iig hardloopschoenen moet nog een extra paar aanschaffen eentje waarbij speciaal mijn loopje wordt getest.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:15

te hoog hoor je niet vaak volgens mij, mijn ijzergehalte is standaard aan de lage kant, glucose trouwens ook. Altijd al gehad.

Zoo net een partij gezweten op stal! die 2 paarden van mij zijn echt helemaal gestoord! de speelbal vloog van hot naar her en ik maar rennen (en de paarden ook)
Mijn ene paard heeft een grote schaafwond op dr hoofd dus die moet ik in de zon even goed in de gaten houden.
Vanavond nog even op de stepper, ik dacht ook echt dat ik dat niet vol zou houden maar dat gaat me ook goed af dus dat hardlopen wil ik ook weleens proberen als het niet te belastend gaat worden voor mijn knie.
Ik ga vanavond eens googlen!

schema:
O: 2 donkere boterhammen met delight
T: milk break
M: 1 donkere boterham met delight en 2 crackers
T: banaan en een kiwi
A: boontjes, aardappels en vlees (weet nog niet wat voor vlees)
T: fruit en lu crackertjes denk ik

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:32

MamaMiesje schreef:
Is dat ook slecht, te hoog?

Jep... Ik wist het ook niet, maar heb gegoogeld en daar komt uit dat het slecht is voor je gewrichten, maar ook dat je er chronisch vermoeid van kan worden. Ik ben wel erg moe de laatste tijd en wist dat je dat van laag ijzer kon hebben (en wist dat ik dat niet had, laat me elke maand testen bij de bloedbank) maar ik zat echt tegen de bovengrens aan van wat gezond is

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:16

ik heb een vraagje aan de ervaren personen in afvallen!

hoe val je het meesta af in 5 weken zonder naar de sportschool te gaan of speciaal te gaan eten?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:22

Nou als je doorgaat met je normale levensstijl val je niet af.
Je moet toch echt je eten veranderen en/of gaan sporten.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:24

xManon_ schreef:
Nou als je doorgaat met je normale levensstijl val je niet af.
Je moet toch echt je eten veranderen en/of gaan sporten.

ik eet al mijnder maar dat is juist niet de bedoeling als beroeps militair moet je goed en veel eten anders heb je de energie niet omal je oefeningen te doen!
wn sporten doen we al genoeg

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:35

@Nikita_benno:
ondanks dat je veel beweegt, krijg je toch teveel energie binnen blijkbaar. Goed eten is sowieso belangrijk, maar het moet inderdaad in afstemming zijn met je beweging. Als jij als militair bij wijze van spreke elke dag 20 km marcheert (ik noem maar ff wat), dan staat daar natuurlijk wel voeding tegenover.
Schrijf eens op wat je zo ongeveer per dag eet en hoeveel je beweegt per dag?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:51

Brr.. vervelend eet weekend gehad..

Zaterdag de hele dag gewerkt. Overdag eerst bij Douglas, dan gaat alles prima. Dan neem ik mijn eigen eten mee en kan ik tussendoor ook niet snoepen. Ik heb dan wel zin in lekkere dingen, maar als ik de stad maar niet in loop gaat het prima. Vervolgens moest ik om 7 uur in de horeca werken. Tussendoor even een lekkere salade gegeten. Om half 11 heb ik een opkikker en 2 rijstenwafels gegeten. Het feestje duurde langer dan verwacht, om 2 uur kreeg ik toch weer behoorlijke trek, dus toen heb ik nog even een half bruin broodje gegeten. Omdat ik dat broodje heb gegeten, heb ik om half 4 toen we klaar waren niks meer gegeten.

Zondag een verjaardag van mijn tante. Ik heb wel een klein stukje appeltaart op, het was wel moeilijk om alle lekkere hapjes aan mijn neus voorbij te laten gaan. Helaas was de dag als eten allerlei tapas hapjes die ik niet mocht. Gelukkig had ik zelf een broodje bij en die heb ik tussendoor gegeten. Als avondeten heb ik een kopje pompoenensoep en een broodje gegeten. Het broodje ragout heb ik maar laten staan, bood ze mij wel nog een worstenbroodje aan, het was tenslotte toch mager :+

Vandaag de hele dag praktijkexamen gehad.. Baal er behoorlijk van en heb er geen goed gevoel over. Het liefste wilde ik naderhand een lekker chocoladekoekje eten. Maar helaas, dat ging niet.. Morgen weer een nieuw examen en dan hoop ik dat ik geslaagd ben en dan kan ik een lekker stukje taart eten :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:04

Nou Steffie, op zich valt het nog wel mee! Ik vind dat je je nog wel sterk gehouden hebt :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:04

zo, vandaag best goede dag gehad, druk op het werk. Tussendemiddag wel een broodje kroket op, maar verder heel braaf gezond gegeten.
morgen is de laatste avond van de WLC (zie onderschrift). Ik maak nog kans op een prijs, dus ik ben heel benieuwd. Totaal ben ik in die 12 weken nu ca. 11 kg kwijt.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:10

Suzanne F. schreef:
Nou ik heb besloten dat ik een lipo ga doen. Bovenbenen. Ik ben het zat. Ik loop al jaren met bovenbenen die tegen elkaar aan komen en verder is alles aan mijn lijf prima behalve die k*t bovenbenen. Ik ben 7 kilo lichter dan vroeger, ik sport nu, mijn huid is strakker en mijn lijf ook, alles behalve die bovenbenen. Ik ben het zat, ben bijna 30 en nu laat ik het doen...
Ik wil geen bovenbenen meer die tegen elkaar aan schuren en gezeik met broeken die in de taille veels te wijd zijn als ze over mijn benen kunnen...

Super zeg, dat je jezelf dit gunt!
Ik vind dit gedeelte van plastiche chirurgie echt een hele mooie oplossing, succes ermee! :j

hermlein1989 schreef:
o:cruesli met melk (4 punten)

Mag ik vragen waarom je cruesli eet, en niet gewoon musli?
In crueslie zitten namelijk veel suikers..

faye schreef:
Dat is weigght watchers. Je kunt net zo goed kcaloriën tellen, stuk goedkoper ;)
Werkt net zo goed, ben inmiddels 46 kilo kwijt en weer net zo slank als toen ik 20 was :D

Wauw, 46 kilo, wat goed man!
Hoelang heb je hier over gedaan?

Loesss schreef:
Ik heb zaterdag voor KWF bijna 2 uur spinning gedaan, superleuke n heerlijk gezweet. Vriendje is nu ook helemaal enthousiast, met als gevolg dat we vanaf nu iedere week uurtje samen gaan spinnen (naast 2 keer in de week zelfstandig fitness!)

Bevalt spinning je goed? Ik wil dit namelijk ook gaan doen met een vriendinnetje.
Ik weet dat je hier behoorlijk wordt gedrild tijdens een les en dit heb ik wel nodig :D

kebie schreef:
Start to run doet vent ook, en die is ook echt enthousiast over Evy :j Ik hoop niet te hoeven hollen om af te vallen, want hardlopen en ik zijn geen beste combi :n Ik houd het bij boodschappies op de fiets en een beetje paardrijden voorlopig.

Ik heb het ook wel geteld 4x volgehouden, ik vind het hardlopen ook vrij nutteloos :+

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:12

nikita_benno schreef:
ik heb een vraagje aan de ervaren personen in afvallen!

hoe val je het meesta af in 5 weken zonder naar de sportschool te gaan of speciaal te gaan eten?

Jeetje, 5 weken dan je het beste niet meer eten.. Nee zonder grappen, afvallen is heel makkelijk, maar om het beste resultaat te hebben en houden moet je er toch echt wel langer dan 5 weken over doen. Je lichaam moet ook geleidelijk wennen aan het proces. Als jij in een keer minder gaat eten dan staakt je lichaam en eet hij al je vetreserves op, hier bereik je helemaal niks mee. Je kan het beste gezonder gaan eten en daarbij lekker gaan sporten.. Je doet er hierdoor wel langer over, maar je bereikt wel het beste resultaat.. :j

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:18

MamaMiesje schreef:
Nou Steffie, op zich valt het nog wel mee! Ik vind dat je je nog wel sterk gehouden hebt :j

Ik heb hier er niet bijgezet dat ik ook een paar chipjes op heb O:)
Nee, maar het gaat best wel goed. Ik heb namelijk een doel gemaakt..

Gister heb ik ook een goed gesprek gehad met een tante. Zij eet ook geen vlees en eet verder heel erg gezond. Zij vertelde mij dat ik misschien tarwe niet goed verteer. Als ik op een dag geen crackers/brood/beschuiten eet dan val ik 0,4 tot 0,6 kilo af. Ik vervang dit dan wel door een vervang maaltijd van Prodimed, maar toch.. Ik wil deze week dus even geen crackers ed eten, maar de maaltijd vangers. En dan ga ik van het weekend beginnen met spelt brood en alternatief brood. Wellicht heeft dit een goede werking :D

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:58

Heeft er iemand trouwens ook ervaring met doorbraakbloedingen tijdens het lijnen?
Ik slik ongeveer vanaf mijn 14de de Diana 35 pil. In die 5 jaar tijd nooit last gehad van doorbraakbloedingen. En nou tijdens het lijnen als 2x. De eerste keer, in de eerste strip week. Ik was al 4 dagen niet meer ongesteld en toen kreeg ik een bloeiding. Nou kreeg ik het zaterdag weer, en toen heb ik er echt de hele dag last van gehad.
Iemand enig idee? Ik wilde zowiezo even naar de huisarts voor te overlegen om van pil te veranderen..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:09

Citaat:
hermlein1989 schreef:
o:cruesli met melk (4 punten)

Mag ik vragen waarom je cruesli eet, en niet gewoon musli?
In crueslie zitten namelijk veel suikers..

ik eet creusli omdat ik gewone meusli niet lekker vind met melk. Ook hadden we alleen dat hier staan.
Als ik yoghurt eet, doe ik als ik thuis ben (ben nu bij mijn vriend thuis) er wel eens meusli in.

vandaag was mijn dag niet zo heel goed:S
had telkens erg veel honger, en ik ben telkens bang dat als ik een hongergevoel houd, dat ik dan weer misselijk wordt :S
Toen ik hnger had heb ik dus nog maar een cup-a-soup tomaat met een dubbele boterham met een halve plak kaas gegeten.
Ook heb ik vandaag veel kersen gegeten ( nu staat er nog een super grote schaal met kersen voor me..... vanaf nu toch maar laten staan:P)

Ik heb ok bij het avondeten 2 keer opgeschept..... we hadden aardappelen met sla( had ik heel veel) en speksaus, alleen had ik alleen het suasje en de uien en de spekjes niet.

naja.... misschien dat het morgen beter gaat...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:02

honger is niet goed en fijn Hermlein, je moet je kacheltje wel laten branden hoor! goed dat je dan iets hartigs hebt genomen.

vervelend steffie, ik heb er geen ervaring mee. even naar de ha inderdaad. sterkte ermee!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:08

Goeiemorgen!

Giseteren weer veel te veel lekker gegeten, maar ach I do not care!

Vandaag dus weer aan de bak.

O: 2 crackers magere smeerkaas + appel
T: rijstewafel (grote)
L: 2 bruine pistoletjes mager beleg en een peer
T: eierkoek
A: chicken tonight hawai met veeeeel groenten
T: blikje cola light (jaaaa ik weet dat dat geen eten is, maar wel waanziniig genieten :))

Steffie, ik vind spinnen enorm leuk, je gaat er super van zweten en verbrand er lekker veel calo's mee. Daarnaast krijg je eigenlijk al instant strakke billen en bovenbenen. En inderdaad je wordt echt gedrillt waardoor je ook niet stopt en je echt helemaal geeft. Echter is het wel zo dat je een goede insteructeur met goede les moet hebben, anders is het echt bar saai!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:11

goedemorgen allemaal!!
vandaag gaat ie weer iets beter met mij :D:D
dus is het weer tijd om strax langzaamaan wat te gaan doen.
Ik ga zometeen dus wandelen met babette. Heb zin erin om weer wat te doen:)
Vanavond nog drie kwatier lopen naast de paarden en nog 1 uur zelf rijden, dan heb ik mijn beweging voor vandaag wel gehad:)

mijn schema van vandaag:

o:dubbele geroosterde boerham met kaas en soep(groentesoep)(= 4 punten)
t: appel (er is weer fruit:D:D) en 15 kersen(=1 punt)
m:1 a 2 koppen groentensoep met 1 dubbele boterham met kaas( =4.0 punten)
t: weer een appel:) en 15 kersen(=1punt)
a: denk een salade, met misschien een boterham voor wat punten (denk 3 punten (1 boterham, 2 suas en nootjes??)

totaal= 13 punten
nog over= 6 punten

wat rekenen jullie aan punten voor een salade met een sausje en pijnboompitjes? (geen vlees erin)

@loess : ik vind spinnen verschrikkelijk, ik krijg er heel veel last aan mijn knieen mee en ik vind het gewoon saai, ik vind rennen dan wel weer leuk

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:13

Is iedereen aan het punten tellen geslagen?

Mijn schema:
O: versgeperste jus, 2 crackers met zonnefruit en vruchtenhagel
t: plakje ontbijtkoek
l: 3 vb met smeerkaas
t: appel
a: etentje van mijn werk, dus nog geen idee

Punten: no clue :D

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:14

Haha ik dacht dat ik de enige was die van groentesoep hield in de ochtend!

Als je last van je knieeen krijgt doe je het niet goed en als het saai is ook niet. De instructeur moet ervoor zorgen dat de muziek afwisselend en opzwepend is en dat je ook afwisselende oefeningen doet! En pijn aan je knieeen komt door een te lage weerstand of een verkeerde houding op de fiets!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:16

Groentensoep in de morgen?! Jakkie!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:16

ik doe niet aan punten tellen, kcal ook niet trouwens. ik ga gewoon lekker op mn gevoel af, en tot nu toe levert me dat -/- 12,5 KG OP!!! dus ik ga lekker zo door.

O: muesli met (volle) yoghurt
T: weet niet, zit op mn werk voor een bijeenkomst
L: broodjes op die bijeenkomst
T: sinasappel
A: iets heel magers, want vanavond is het grote weegmoment :D
.. en daarna! heb ik wat lekkers verdiend van mezelf, ook al win ik geen prijs, ik vind dat ik het wel verdiend heb.

en morgen weer vrolijk verder

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:17

er stond toevallig verse groentensoep dus heb ik die maar erbij genomen:P
wij hadden spinnen met zo'n programma waarmee je dus allemaal bergen op ging fietsen:P, maar dat werkte bij mij dus niet goed.
Ik krijg trouwens ook problemen als de weerstand maar iets te hoog staat ingesteld.
Ik heb heel snel last van mijn knieen , dus dan vermijd je zo'n dingen al snel

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:17

Groentensoep in de ochtend :=
Iewh, ik vind groentensoep zowiezo niet bepaald lekker :n

Loes, dan ga ik van de week toch maar even langs de sportschool. Mijn vader zit ook op spinning en bij hem bevalt het erg goed bij zijn instructeur..

Ik krijg vandaag de uitslag van mijn examen van gister.. Ik moet om 12 uur weer een nieuw examen doen. Ik ben zo bang dat ik ben gezakt, heb nou ook echt zin om de koelkast te plunderen :=