Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Unwritten schreef:Ben het wel eens, als je sterk en gezond bent kom je er makkelijk weer vanaf. Ik ben er ook zonder tamiflu overheen gekomen..
Unwritten schreef:Tamiflu Nieuws:Citaat:Tamiflu (foto: ANP)
De virusremmer Tamiflu wordt alleen nog maar aan besmette mensen gegeven die tot een risicogroep behoren. Volgens het RIVM verloopt de griep zo mild dat Tamiflu niet nodig is voor iedereen. Tot de risicogroepen behoren onder anderen jonge kinderen, mensen die al ziek zijn en hoogzwangere vrouwen.
De meeste mensen herstellen binnen twee tot zeven dagen en zijn niet erg ziek.
Veel besmette mensen zijn jongeren die in Spanje of Griekenland zijn geweest. Daar zijn veel griepgevallen.
Het RIVM heeft in Nederland tot nu toe 912 gevallen geregistreerd van de Mexicaanse griep. Begin deze week stond de teller nog op 663.
De griep verloopt niet anders dan een seizoensgriep, zegt het RIVM.
Deze week stierf voor het eerst iemand in Nederland aan de gevolgen van de griep. In Groot-Brittannië, Spanje en Griekenland lopen Nederlandse toeristen de griep het vaakst op.
Unwritten schreef:Ik had zelf gelukkig geen gemuteerde variant, kwam wel te laat bij de dokter voor tamiflu.. je voelt je van het een op het andere moment beroerd, kan niet meer zitten, liggen lopen door de spierpijn, overgeven hoofdpijn keelpijn diarree hele hoge koorts, het hoort er allemaal bij. En toch, huisartsen snappen niet waar die mediagekte vandaan komt, de GGD ook niet, Mexicaanse griep is Milder dan een gewone griep, je bent er dus ook sneller weer vanaf..
ThePast03 schreef:Unwritten schreef:Ik had zelf gelukkig geen gemuteerde variant, kwam wel te laat bij de dokter voor tamiflu.. je voelt je van het een op het andere moment beroerd, kan niet meer zitten, liggen lopen door de spierpijn, overgeven hoofdpijn keelpijn diarree hele hoge koorts, het hoort er allemaal bij. En toch, huisartsen snappen niet waar die mediagekte vandaan komt, de GGD ook niet, Mexicaanse griep is Milder dan een gewone griep, je bent er dus ook sneller weer vanaf..
Had je geen luchtwegklachten zoals hoesten?
Unwritten schreef:Dat begrijp ik ja, zeker omdat je dochtertje nog zo jong is. Is het niet mogelijk omdat je dochtertje nog zo jong is, en jullie samen een risico groep vormen, preventief tamiflu te krijgen? Dat doen ze in London nu wel namelijk
Citaat:Na besmetting met een virus ontwikkelt het lichaam zelf meestal afdoende weerstand (= immuniteit) om de indringer onschadelijk te maken (bijv. natuurlijke weerstand tegen verkoudheid en griep). Dit is echter niet altijd het geval (o.a. bij HIV/AIDS).
Unwritten schreef:Je moet zowiezo niet bang zijn voor de ziekte.. in de media doen ze er zo paniekerig over, dat maakt de bevolking alleen maar bang, dan gaat iedereen overal op letten en word je alleen maar sneller ziek, van gekte
Gewoon doorgaan met het normale leven is nog het beste om te doen
Lusitana schreef:De beste manier om het niet te krijgen is gewoon niet in contact komen met zieke/hoestende mensen en je handen regelmatig te wassen, met name als je ergens geweest bent.