[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wietse_07

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:41

Kan het kwaad als je de pil perongelijk 2x hebt geslikt? Ik zaterdag 2x geslikt ben verder gewoon verder gegaan..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:22

nee volgens mij niet hoor, heb ik ook wel s.. nog nooit wat van gemerkt.. Niet zo zorge maken or ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:31

Ik denk ook niet dat het veel kwaad kan, maar let wel op dat je nu één pil te weinig op je strip hebt. Die kun je van een andere strip nemen en dan die strip vervolgens gebruiken voor dit soort ongelukjes of voor als je de pil wilt doorslikken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:34

@ Wietse: Nee dat maakt niet uit.

Hier ook een vraag van mij. Ik zit nu in mijn stopweek, morgen zou ik weer moeten beginnen met de pil. Ik wilde vanochtend bellen voor een nieuw recept, zodat ik die morgen op kon halen en weer kon gaan slikken. Is mijn huisarts op vakantie ^) Dus ik op zoek naar het nummer van de vervangende apotheek. Blijkt dat je voor half 11 moet bellen en dan s'middags de medicijnen kunt halen. Goed, het was al half 11 geweest, dus ik denk, dan bel ik morgen. Valt mijn oog op de lettertjes: niet op donderdag :( Wat moet ik nu doen? :\ Wachten tot mijn eigen huisarts terug is? (de 17e) of vrijdag de vervangende apotheek bellen? In dat laatste geval heb ik dan een stopweek gehad van 8 dagen en moet ik sowieso een maand wachten met slikken toch? Want dan kan ik net zo goed op mijn eigen huisarts wachten. Ik weet niet eens meer hoe je begint met het slikken van de pil :+ Iemand die me kan vertellen wanneer ik weer moet beginnen? :')

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:50

Als ik jou was zou ik brutaal zijn en meteen de vervangende apotheek even bellen. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij hebben ze van de pil vaak wel een voorraadje liggen. Niet geschoten is altijd mis!

Anders misschien vrijdag de pil halen, doen alsof je er eentje bent vergeten, dus twee pillen ineens slikken en dan een week extra bescherming gebruiken? Ik roep maar wat, even overleggen met de apotheek. ;)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:26

Ik heb een vraag: Heeft iemand ervaring met een anticonseptiering die 3 weken moet blijven zitten, dan een week niet en daarna weer 3 weken... En met de anticonseptiepleister? en de prikpil?
Ik heb het hierover gehad met mijn dokter, zij raadde mij aan om op internet informatie in te winnen....

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:30

Lekker makkelijke dokter heb je. _O- Misschien kun dit topic 'even' doorbladeren, staat vrij veel info in. Google is ook handig. ;)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:32

Ja he, maar ze zei dat iedereen wat anders fijn vind... Dus ik dacht misschien zijn er bokkers die mij de voor en nadelen kunnen vertellen...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:50

Voordeel van de ring is dat je m niet elke dag hoeft te denken van oh oliebol heb k mn pil wel genomen. Nadeel is dat je m zou kunnen voelen zitten (leuke zin :P ) met 'oefenen' :P
Prikpil heb k hier nog niet veel goeds over gehoord en wordt volgens mij ook weinig voorgeschreven. Pleister heb ik geen ervaring mee. K ben ook nog steeds op zoek naar wat anders maar heb nog niet echt wat gevonden wat echt helemaal aan mn eisen voldoet..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:17

Ok dan zitten wij dus met hetzelfde probleem. Ik ben gestopt met de pil doordat ik daar al jaren last van heb met misselijkheid. Dit heb ik trouwens ook met paracetamols en overige pillen... Alleen wil ik goed nadenken voordat ik een keuze maak...

Misschien een rare vraag, maar met die ring... Kan het zo zijn dat hij met seksuele gemeenschap in de weg kan zitten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-09 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee berichten samengevoegd,

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:18

Misschien een rare vraag, maar met die ring... Kan het zo zijn dat hij met seksuele gemeenschap in de weg kan zitten?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:27

Voor zover ik weet kun je hem er tijdelijk (tot 3 uur ofzo) uithalen. Moet lang genoeg zijn toch? :Y) :+ :))

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:31

iloveyah87 schreef:
Ok dan zitten wij dus met hetzelfde probleem. Ik ben gestopt met de pil doordat ik daar al jaren last van heb met misselijkheid. Dit heb ik trouwens ook met paracetamols en overige pillen... Alleen wil ik goed nadenken voordat ik een keuze maak...

Ik zit nog wel aan de pil, maar ideaal is t niet. K ben ook een slechte pillenslikker (aspirine heb k oplosbaar versie van :) )dus daar wil k gewoon vanaf. Maar spiraaltje zie k momenteel nog even niet zitten, staafje al helemaal niet, pleister lijkt me zo onveilig (stel hij plakt niet goed ofzo dat soort dingen), prikpil heb k dus weinig goede verhalen over gehoord en wordt dus ook niet veel voorgeschreven, ring lijkt me ook niks (heb al een gruwelijke hekel aan tampons :P ). Dus ja dan blijft er voorlopig denk k niks anders over dan toch nog maar even aan de pil blijven.

Voor info over die ring kan je op nuvaring.nl kijken :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:35

goeroe schreef:
Voor zover ik weet kun je hem er tijdelijk (tot 3 uur ofzo) uithalen. Moet lang genoeg zijn toch? :Y) :+ :))

En daarna weer terugstoppen? '' schat wacht even hoor even mijn ringetje eruit halen '' :+
''Schiet op , want we hebben nog 1 min voordat hij er weer in moet'''

Hmm ik weet het niet....

Goeroe dank je wel!
Ik zal eens kijken of ikw at over de pleister kan vinden...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:36

Daarna even onder de koude kraan en dan weer terug.

Ik weet niet hoelang jij bezig bent maar 3 uur? Dan ben ik het echt wel zat :D
Of je moet direct in slaap vallen, dan kan je wel over die 3 uur heenzitten!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:37

Je hebt sommige mensen die 'm wel voelen zitten, maar ik dacht dat je hem er gerust wel een paar minuutjes uit kon halen.

Over die pleister: ik heb een vriendin die al jaren de pleister gebruikt. Ze heeft verschillende pillen uitgeprobeerd maar geen enkele werkte naar behoren en nu is ze heel tevreden van die pleister.
Lyonesse schreef:
Ik weet niet eens meer hoe je begint met het slikken van de pil :+ Iemand die me kan vertellen wanneer ik weer moet beginnen? :')

Gewoon de eerste dag dat je ongesteld bent.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:41

Ok dank je wel! Weet jij ook waar je de pleister moet plakken en kosten ervan enz?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:54

Kosten weet ik niet. Je moet iedere week je pleister vervangen en dat 3 weken aan één stuk door. Qua plaats moet je je beperken tot onderbuik, bil, rug, schouderbladen, bovenlichaam (niet op je borsten) of op de buitenzijde van de bovenarm.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:55

Pleister moet geloof k om de zoveel tijd op een andere plek en mag op je bil/bovenbeen/buik geloof k, maar dat weet k niet 100% zeker. Even googlen levert je ook daar vast wel een site over (die weet k namelijk even niet meer uit mn hoofd :) ).

edit: iemand was me al voor :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:57

Oh ja, dat was ik nog vergeten zeggen. Je moet inderdaad afwisselen, je mag 'm niet altijd op dezelfde plaats hebben :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:43

Ik heb ervaring met de pleister en de ring en kan zeggen dat de pleister echt verschrikkelijk is vergeleken met de ring.
Pleister ging best snel los zitten aan de randjes op veel plekken zit hij niet lekker of is hij te zichtbaar (vond ik persoonlijk niet fijn)
Billen en borsten mag niet bovenrug wel maar dan had hij altijd ruzie met mijn BHbandjes.
Bovenarmen was wel fijn maar zie je in de zomer duidelijk, helemaal na een dag of 3 als de randjes vies beginnen te worden.
Buik heb ik nooit gedaan want daar zitten toch wat vetjes en daardoor werkt hij minder.

Al met al vind ik de ring wel fijn het is even wennen in het begin zit hij er nog wel enz.
Nu moet ik er echt om denken dat hij gewisseld moet worden.
Ik heb geen last van aankomen ben zelfs iets afgevallen, mijn borsten zijn er niet van gegroeid, geen moodswings en tijdens het ongesteld zijn geen krampen en rugpijn meer.

Edit: ik moest voor de pleisters ongeveer evenveel bijbetalen als met de nuvaring misschien scheelt het 3 euro op 3 maanden ofzo.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:03

Ik heb een vraag: Ik heb 2 dagen geleden mijn pil te laat ingenomen. Dit was 14,5u te laat, kan dit erg kwaad?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:04

hier ook een zeer tevreden nuvaring gebruikster! Ik vind het echt een heerlijk ding! Nooit last van, hooguit laatste 2 daagjes dat hij es wat schuift maar verder voel ik hem nooit, vriendlief ook niet, echt een geweldige uitvinding! voel me ook beter dan toen ik nog microgynon30 gebruikte.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:06

Ok en wat zijn de kosten voor de ring?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:07

Wartertje schreef:
Ik heb een vraag: Ik heb 2 dagen geleden mijn pil te laat ingenomen. Dit was 14,5u te laat, kan dit erg kwaad?

Ik denk dat het enkel geen kwaad kan tem 12u nadat je hem eigenlijk had moeten slikken hebt ingenomen... Dus 14,5u is inderdaad te laat.