Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:31

Veertjeveer schreef:
ik mag niet, geboortje jaar 1991

Maar ik zou het niet willen, het is nog niet helemaal goed getest, de eerste proefkonijnen zijn eigenlijk de mensen die laatst op het nieuws waren, degene die de prik hebben gehad.
Ik vindt het wel een supper idee
maar test het eerst helemaal uit,dadelijk werkt het niet, maakt het erger..
je weet het niet..

wie denkt er ook zo?

Hoe kom je erbij dat je niet mag!? Iedereen die wil mag, ikzelf ben ook van 1992, en mag ook nog gewoon. Het is alleen zo dat het minder effectief is wanneer je ouder bent. Of bedoelde je ivm iets anders?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:32

faye schreef:
Nogmaals: ze hadden beter de leeftijd voor de oproep uitstrijkje kunnen vervroegen. Maar daar valt niet zoveel mee te verdienen. Dit gaat enkel alleen om geld. En als over 15 jaar blijkt dat deze groep ineens rare ziektes krijgt of andere negatieve effecten dan is er echt niemand die je ook maar iets gaat vergoeden :n

[quote=''HindaFree'']er zijn een stuk of 30 virusen die het aan kunnen wakkeren en voor 3 word je maar geent... dus hoeveel kans je even goed heb het te krijgen... reken maar uit [/quote]

Wáár verdient men nu geld aan? De overheid twijfelde juist of ze dit gingen doen, omdát ze niet wisten of de kosten de baten niet ver zouden overtreffen! Ik snap werkelijk niet waar je het vandaan haalt dat de overheid geld gaat verdienen aan het landelijk uitdelen van vaccinaties, aan een hele grote groep.
Aan HindaFree: die paar virus-typen samen veroorzaken dus wel 70% van de BMHK-gevallen. Dus het is niet een kwestie van ''reken maar uit'', omdat het ene virus veel vaker voorkomt dan het andere. Dat het niet 100% beschermt weten we allemaal, dat het kan zijn dat de enting maar 5 jaar beschermt is ook bekend.
En, aan 1eplaatser: er zít geen rattengif in het vaccin, in de eerste testronde zijn er voor zover ik weet géén 6000 gevallen van verlamming opgetreden maar een fractie van dat aantal en die kankerverwekkende stof is boraat, wat níet in het vaccin wat in Nederland wordt gebruikt zit en bovendien is die stof niet schadelijk in de hoeveelheden die dat vaccin bevat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:33

Hanmar, de overheid is juist de grote klant van de medicijnfabriek.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:34

tamaraM schreef:
Ik heb meer probleem ik MOET hem van mijn ouders.
Ik wil niet want ik vertrouw hem niet!
Mag ik niet zelf beslissen of hebben ouders recht in handen?
Ik vertrouw na al die verhalen hem echt niet

Bespreek het eens goed met je ouders, en zorg dat je alle voor & nadelen op een rijtje hebt. Ze kunnen je in principe niet dwingen, maar aan de andere kant snap ik ook wel dat zij graag deze (moeilijke!) beslissing voor jou willen nemen, aangezien je leeftijd.. (niet vervelend of kleinerend bedoeld hoor, maar ik ben 16 en vind het ook vreselijk lastig!!)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:35

Nicolletje schreef:
Hanmar, de overheid is juist de grote klant van de medicijnfabriek.

Nicolletje; ik heb jouw reacties gelezen en ben het grotendeels wel met je eens! :j

tamaraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:36

Ja mijn moeder die wordt gewoon boos als ik er over begin.
En er zijn tig viressen verschillende vormen van kanker en je wordt er voor 3 ingeent.
wil niet dat ze rotzooi in me spuiten dalijk krijg je bijwerkingen na lange tijd

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:38

tamaraM schreef:
En er zijn tig viressen verschillende vormen van kanker en je wordt er voor 3 ingeent.
wil niet dat ze rotzooi in me spuiten dalijk krijg je bijwerkingen na lange tijd

bij alle medicijnen zitten bijwerking, ook die je als kleuter/peuter heb gekregen..
maar beter iets voor 'proberen' te zijn dan te genezen , nietwaar?!

MaaikeVR

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:39

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:41

RyantJ schreef:
tamaraM schreef:

bij alle medicijnen zitten bijwerking, ook die je als kleuter/peuter heb gekregen..
maar beter iets voor 'proberen' te zijn dan te genezen , nietwaar?!

Tuurlijk, dit ben ik met je eens. Maar het vervelende hiermee is, dat je niet weet of je wel degelijk iets 'voorkomt'.. Misschien ben je met de bijwerkingen over 20 jaar wel een stuk verder van huis..

tamaraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:44

Ja zeker was het nou 20 jaar geleden uitgevonde durfte ik wel.
bang dat ik dalijk ineens 1 of andere gekke bijwerking krijg.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:45

Kan iemand me dat dan uitleggen? Als de overheid de grote KLANT is van de pharmaceutische industrie moeten ze dus toch betalen voor deze vaccins? Dealtje of geen dealtje, het is goedkoper om géén vaccins te kopen dan wél. Toch? :+

Maar goed, ik zeg absoluut niet dat ik me zonder meer opstel als 'proefkonijn'. Ik vind alleen sommige reacties van tegenstanders hier érg aanvallend overkomen. ''De meute volgen''? Sorry hoor, ik denk er toch ook over na? Ik vind dat een ongelofelijk botte, kort-door-de-bochtreactie. Er zijn nu eenmaal zat mensen die wel beslissen die prik te halen, omdat ze bijvoorbeeld nu eenmaal graag aan kankeronderzoek mee willen werken, of omdat ze zich er gewoon prettiger bij voelen die prik wél te halen. Ik probeer hier geen propaganda voor die prik te voeren ofzo, ik zeg ook niet dat ik zelf zeker weet dat ik 'm wil. Ik volg dit topic omdat ik een weloverwogen beslissing wil maken en ik reageer als ik mensen dingen zie posten die óverduidelijk niet kloppen. Rattengif?

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:48

Hanmar, bekijk de aflevering van Zembla eens, die hier meerdere malen is gepost. De pharmaceutische industrie heeft er grote belangens bij dat de overheid dit in het rijksvaccinatieprogamma opneemt, omdat zij hierdoor zeker zijn van een hoop geld!

De adviescommisie, die de minister dus moet adviseren of het wel of niet nuttig is, bestaat alleen maar uit mensen die nauwe banden hebben met de industrie, en dus nooit iets negatiefs te zeggen hebben over de vaccinatie; omdat ze er allemaal een slaatje uit slaan. Zo is het dus helemaal niet objectief meer!! Bovendien worden doet de industrie er vanalles aan om mensen maar te overtuigen, maar laten de vervelende zaken achterwege..

En; ik weet zeker dat mensen die gezegt hebben dat ze de massa volgen, dit niet voor iedereen hebben gezegt, voel je niet zo aangevallen..
Iedereen heeft het recht hier om zijn mening te uiten, het is aan jou naar welke je luistert..
Laatst bijgewerkt door Donna_ op 04-03-09 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MaaikeVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:49

Ja ik weet dus niet of ik hem haal!
Ik ben bang of ik een of ander bijwerking krijg!
Ik twijfel zoooo erg!
Ik lees dit even mee om te kijken wat jullie zeggen enz,

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:49

Heel goed Hanmar. De overheid heeft ????? miljoen betaald aan de makers van dat vaccin.

Of het zichzelf ooit terugbetaalt, deze investering, moeten we nog zien.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:07

Maar het virus kan je ook oplopen met je handen, en ze onderzoeken niet of je dat virus al bij je draagt.
Als je dat namelijk al bij je draagt en je neem die prik is het 44,6%meer kans dat je bmhk krijgt.

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:08

miss_lizje schreef:
Veertjeveer: dat is bij mij ook 1 van de grootste zorgen en de reden waarom ik hem niet neem. Ze weten nog niks, maar spuiten het wel lekker bij iedereen in. :n

ja, ik mag hem al niet meer maar dan nog. Ik snap echt niet waarom ze niet eerst een groot onderzoek doen ik bedoel.. dadelijk hebben we binnen een maand allemaal zieke mensen, hoeft natuurlijk niet maar ik vindt wel dat er mag worden getest voordat we het bij een levend weze inspuiten!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:08

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:09

Veertjeveer; ik heb al eens gevraagd, maar blijkbaar lees je erover heen; waarom mag je hem niet?

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:09

d0nnaa_dan schreef:
Veertjeveer schreef:
ik mag niet, geboortje jaar 1991

Maar ik zou het niet willen, het is nog niet helemaal goed getest, de eerste proefkonijnen zijn eigenlijk de mensen die laatst op het nieuws waren, degene die de prik hebben gehad.
Ik vindt het wel een supper idee
maar test het eerst helemaal uit,dadelijk werkt het niet, maakt het erger..
je weet het niet..

wie denkt er ook zo?

Hoe kom je erbij dat je niet mag!? Iedereen die wil mag, ikzelf ben ook van 1992, en mag ook nog gewoon. Het is alleen zo dat het minder effectief is wanneer je ouder bent. Of bedoelde je ivm iets anders?

het mag vanaf 1992, ik ben ondertussen 17 en bijna 18 dan mag het op 1 of andere manier niet..

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:10

sorry voor de late reactie maar het is ook beter als je hem op je 12e hebt dacht ik nog eens te horen te hebben gekregen.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:11

Het is beter ja, maar je mag hem zelfs nog op je 55e (bij wijze van spreke :+ ) als je dan nog geen seks hebt gehad, alleen werkt het dan waarschijnlijk niet. Hoe jonger, hoe beter het werkt en hoe kleiner het risico op besmetting met HPV. Maar als jij 'm wilt, dan mag je hem gewoon hoor. Moet je alleen wel zelf 360 euro betalen, maar dat moet ik ook (ben van 92)

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:12

ja, dan nog wil ik hem niet, gaat om het feit dat er nog teveel onzeker heden zijn! is mijn persoonlijke mening natuurlijk

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:13

Ja, maar dan mág je hem wel, je wil het alleen niet. Tuurlijk, is je goed recht hoor :) Ik weet het nog steeds niet :')

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:14

ja, ik vindt dat ze er ook wel uitleg over mogen geven, bedoel als je 12 bent kiezen je ouders ervoor want dan heb je zelf denk ik nog niet echt een idee hoe en wat, niet dat je dat dan op je 17e hebt maar uitleg zal veel duidelijk maken denk ik ..

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:17

Ben ik met je eens. Ik zou dit een onderwerp vinden voor voorlichting op school in de 1e/2e/3e. Want er zijn nog zó vreselijk veel vragen, inplaats van 3x seksuele voorlichting.. Het enige nadeel is dan (weer) dat het vanuit overheid komt, die het van de industrie heeft, en zo is het weer zo subjectief als de pest.