[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:47

vivian_ve schreef:
hmm okee... zijn er nog meer mensen die een traguspiercing hebben? ik wil namelijk niet dat ik weer een te klein staafje heb, maar ja als hij te groot is dan schiet dat ook niet erg op.. misschien toch maar bij de piercer vragen hoe lang dat staafje was die hij mij gaf.

Die van mijn dochter is 8 mm (heb hem net even opgemeten). Die zit mooi aan. Dan heb ik het schroefdraad niet meegerekent. Ze heeft nu even een langere, maar die is veel te lang. Ze kwam nl. 2 weken geleden naar boven: 'Mam, mijn piercing is eruit en ik kan hem niet vinden'. Dus ik zeg: 'zoek maar even goed in je bed'. Kom ze later vertellen dat ie uit haar oor viel! Maarja, we kregen hem er niet meer in, dus op aanraden van de piercer een oorbel erin gestoken en opnieuw naar de shop om hem erin te laten zetten. Dat was nog een pijnlijke aangelegenheid trouwens...

vivian_ve

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:24

oké bedankt :) ik heb er gisteren een aantal bij crazy factory besteld, maar er staat dat er nog niet betaald is terwijl ik het gisteren heb overgemaakt.. komt dat vaker voor?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:29

kan aan de bank liggen :j

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:33

oké thanks. ik kan niet wachten tot ze binnen komen!!! :D
ze hebben zulke mooie dingen :~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:43

Tawapa heeft pas mooie dingen. :=

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:30

vivian_ve schreef:
oké bedankt :) ik heb er gisteren een aantal bij crazy factory besteld, maar er staat dat er nog niet betaald is terwijl ik het gisteren heb overgemaakt.. komt dat vaker voor?

Duurt 2-4 werkdagen voor het geld op de rekening van deze buitenlandse winkel staat. Het verzenden duurt nog 4-5 werkdag (bij mij maar 3), maar daar krijg je keurig nog een mail van.
Ik vond het voor dat geld zeer goed geregeld, je moet alleen een weekje geduld hebben.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:25

Ik heb even een vraagje...

Ik hd anderhalf jaar geleden een tongpiercing laten zetten, ongeveer een jaar gehad ... toen eruit gehaald! (is er nu dus ruim een half jaar uit)

Nou groeide de achterkant snel dicht .. maar de bovenkant is nog steeeeds een gaatje. Dr blijft vanalles inzitten enzo, vind ht niet echt rlx.
Kan dit ng dichtgroeien? Of had ht dan al dicht moeten zijn?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:33

ik ben bang dat het openblijft, heb ik met mn labret ook, binnenkant is dicht maar buitenkant niet. anders even ermee naar de dokter, die kan het eventueel wel dichtmaken denk ik als het echt irriteerd.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:06

ik heb nu 2½ week mijn navelpiercing laten zetten, de eerste week met een piercing van plastic ivm snellere genezing en buigzaamheid. sinds ong. 1½ week zit mijn titaninum piercing erin. mijn blijvende piercing dus.
maar toen ik hem ging laten verwisselen zaten er wat korstjes rondom het ''gaatje'' maar mn piercer zij dat dat bij de genezing hoort omdat het gewoon een wond is.
ik had uni cura zeep meegekregen(toen ik m had laten zetten hoor) en dat moest ik 1 a 2 x per dag doen. het probleem is, mijn huid rondom mijn piercing werd zo ontzettend droog, maar ik mag er natuurlijk geen zalfjes opsmeren.
nu zit tie na een dagje steeds een beetje vastgeplakt. denk dat het beetje pus en etter is ofzo van de wond.
wat kan ik hier nou tegen doen? en is het wel normaal? ik hoor dat je het met sterilon moet doen, maar is dat niet te agressief? het liefst wil ik wat anders dan die uni cura zeep.. want het word zoo ontzettend droog..

alvast bedankt,

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:45

ik zou niet aan de sterilon met een navelpiercing, voor kraakbeen kan het maar denk dat het voor je navel te agressief is, ik ben absoluut gen voorstanders van het al wisselen in de 2de week, :n denk dat hij hierdoor ook een flinke stoot heeft gehad, verder zou ik dan op zeezout overgaan inplaats van unicura :) maar niet to much.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:09

DvdKloof schreef:
ik heb nu 2½ week mijn navelpiercing laten zetten, de eerste week met een piercing van plastic ivm snellere genezing en buigzaamheid. sinds ong. 1½ week zit mijn titaninum piercing erin. mijn blijvende piercing dus.
maar toen ik hem ging laten verwisselen zaten er wat korstjes rondom het ''gaatje'' maar mn piercer zij dat dat bij de genezing hoort omdat het gewoon een wond is.
ik had uni cura zeep meegekregen(toen ik m had laten zetten hoor) en dat moest ik 1 a 2 x per dag doen. het probleem is, mijn huid rondom mijn piercing werd zo ontzettend droog, maar ik mag er natuurlijk geen zalfjes opsmeren.
nu zit tie na een dagje steeds een beetje vastgeplakt. denk dat het beetje pus en etter is ofzo van de wond.
wat kan ik hier nou tegen doen? en is het wel normaal? ik hoor dat je het met sterilon moet doen, maar is dat niet te agressief? het liefst wil ik wat anders dan die uni cura zeep.. want het word zoo ontzettend droog..

alvast bedankt,

Ik zou ook gaan spoelen met zeezout. 1x per dag een flinke kom gekookt water mengen met een kwart tot halve theelepel zeezout. Ik heb die van mij nu 3 maanden en die is vanaf het begin mooi rustig op deze manier. En idd je moet niet gaan lopen wisselen, want daardoor irriteer je altijd je wondje. Heb nu nadat ik mijn rookpiercing (gouden ringetje) 2 maanden heb, hem noodgedwongen moeten wisselen voor een bioplast staafje ivm een rontgenfoto die ik as maandag krijg, maar daar is ie echt niet blij mee.... Kan gewoon weer opnieuw beginnen!

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:39

Jacqie70; ik had toen ik hem liet zetten een plastic staafje. maar na een week mocht ik hem verwisselen voor een titianium want hij was mooi genezen. pas over 6 tot 9 maanden mag ik een echt zilveren zei hij.

dan ga ik de zeezout toch maar proberen! dat kan je gewoon bij de supermarkt halen? :o

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:53

DvdKloof schreef:
Jacqie70; ik had toen ik hem liet zetten een plastic staafje. maar na een week mocht ik hem verwisselen voor een titianium want hij was mooi genezen. pas over 6 tot 9 maanden mag ik een echt zilveren zei hij.

dan ga ik de zeezout toch maar proberen! dat kan je gewoon bij de supermarkt halen? :o

Tja en daar zit dan het probleem, want na een week kan een navelpiercing never nooit genezen zijn!!!! Hij kan er van de buiten 'rustig' uit zien, maar van binnen is het gewoon nog een wond. Er staat niet voor niets 4 tot 9 maanden voor! Ik mag na 5 maanden wisselen. Voorwaarde is wel dat er al een tijdje geen vocht meer uitkomt (ook niet als je er op drukt) en hij helemaal genezen is. Heb al een tijdje een hele mooie gouden liggen, maar ik heb geduld! Zeezout heb ik bij de Natuurwinkel gekocht. Geen idee of je dat ook bij de supermarkt kan kopen....

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:44

Ik koop mijn zeezout bij de Jumbo.Daar hebben ze zeezout zonder toevoegingen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:02

DvdKloof schreef:

genezen :') moest daar wel even om giechelen, je bedoeld niet meer geirriteerd, nu wil ik je niet bang maken maar bij de gemiddelde is hij de eerste 3 a 4 maanden rustig, daarna gaat hij ineens gigantisch etteren,pussen,klieren,pijn doen etc, hoeft nartuurlijk niet, maar komt ontzettend veel voor, dan LIJKT hij genezen maar dan heb je nog een weg te gaan van dik een half jaar.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:06

xDramaQueen schreef:
genezen :') moest daar wel even om giechelen, je bedoeld niet meer geirriteerd, nu wil ik je niet bang maken maar bij de gemiddelde is hij de eerste 3 a 4 maanden rustig, daarna gaat hij ineens gigantisch etteren,pussen,klieren,pijn doen etc, hoeft nartuurlijk niet, maar komt ontzettend veel voor, dan LIJKT hij genezen maar dan heb je nog een weg te gaan van dik een half jaar.

Hmm, die van mij is nu 3 maanden rustig. Hoop het wel zo te houden.... Rook is al niet lief voor me, dusssss............

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:12

ik heb het bij beide mee gemaakt en je hoort het heel veel, maar komt ook denk ik omdat de meeste eigenwijze na 3 maanden gaan wisselen.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:03

Ja, of minder goed gaan schoonhouden...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:15

:j

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:54

Hier gaat het helemaal super ermee :))
Er komt af en toe nog een heel klein beetje pus uit,
maar maak hem nog steeds elke dag schoon :D .

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:59

xDramaQueen schreef:
ik zou niet aan de sterilon met een navelpiercing, voor kraakbeen kan het maar denk dat het voor je navel te agressief is, ik ben absoluut gen voorstanders van het al wisselen in de 2de week, :n denk dat hij hierdoor ook een flinke stoot heeft gehad, verder zou ik dan op zeezout overgaan inplaats van unicura :) maar niet to much.

Toen mijn navelpiercing er niet meer zo gezond uitzag, heb ik hem wel behandeld met sterilon.
1 keer per dag.
Met een week zag hij er toen weer redelijk uit, ben toen overgegaan op zeezout en nu ziet hij er mooi uit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:27

Sterilon NIET doen. Bij 9 van de 10 mensen gaat het mis. Het droogt de huid juist uit waardoor je korstjes en bloedinkjes krijgt. Altijd sebamed of unicura gebruiken in combinatie met zeezout.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:33

Ik heb nergens last van gehad, maar raad het ook niet aan. :D
Bij mij heeft het toevallig goed uitgepakt.
Het prikt alleen verschrikkelijk

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:10

dat hij prikt betekend niet dat het aan t genezen is he, veel mensen denken dan dat een product werkt maar dat is niet zo, gooi sterilon maar eens op een opengekrabt wondje :))
verder kan je het wel gebruiken hoor maar niet op een piercing van een week imo.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:04

ik had de laatste paar dagen een rood bultje dat tegen de het gaatje van mn traguspiercing, dus ik dacht is een ontsteking.. alleen dat bultje deed ietsjes pijn en voor de rest had ik er geen last van. maar het zat er nu al een paar daagjes dus ik dacht ik doe even mijn piercing van chirurgisch staal erin meestal gaat het dan sneller weg.. dus ik het ringetje eruit gedaan en doe het staafje erin, zie ik dat het staafje door het rode bultje naar buiten komt i.p.v het andere gaatje wat er vlak naast zat :\ en dat bloedde wel even maar het was niet pijnlijk. dus het staafje er weer uit en opnieuw geprobeerd, komt hij heel gemakkelijk weer door dat andere gaatje eruit.. dus ik heb er nu maar het bolletje erop gedraaid. want ik krijg hem dus echt alleen maar door dit gaatje maar kortom ik heb nu dus 2 gaatjes aan de voorkant...?... ik ga deze week maar langs de piercer even vragen, maar weten jullie hoe dit kan :?
p.s. ik heb hem nu 6 maanden.