Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:35

Zou dus echt niet weten hoe het komt dat ik zo misselijk en wazig ben ...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:43

hey shadowfower, ik ben sinds november gestopt en had de 1e tijd ook erg last van misselijkheid en duizeligheid. had er eerder nooit last van gehad. nu is het gelukkig over!

wat ik wel raar vind (maar niet erg) is dat ik maar heel weinig ongesteld ben. ik kan het makkelijk aan met mini tampons terwijl ik eerder op de hevge dagen eht wel super nodig had!
hebben jullie dat ook?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:22

Sinds ik de nuvaring heb ipv de pil ben ik ook nog maar heel kort en weinig ongesteld, opzich wel lekker natuurlijk, maar het is wel ff wennen :+ Idd ook minitampons waar ik eerst grote gebruikte :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:32

Ik ben ook heel weinig ongesteld :j Maar het druppelt wel 'langer' door.

En ineens na 3 maanden kreeg ik pukkeltjes :\

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:43

Ik krijg nu, na 3 maanden, last van duizeligheid en misselijkheid.
Dok zegt bloedarmoede, maar zou het ook door de Nuvaring kunnen komen? Verder ben ik er bijzonder tevreden over!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:44

Ik heb er geen last van iig, gebruik hem nu ook 3 maanden maar geen problemen ondervonden gelukkig. Die puistjes mogen ook nog wel een tijdje wegblijven van mij :+
Maar ik heb dan ook nooit problemen gehad met de pil oid.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:32

Ik ben in december met de pil (Marvelon) gestopt, omdat ik gewoon zodanig niet lekker meer in mijn vel zat dat het ook bepaalde spanningen in de relatie bracht (wat wil je als je bijna geen zin meer hebt :\ ) - in februari heb ik van mijn nieuwe huisarts de Nuvaring gekregen, die in de eerste ring-periode erg goed beviel. Echter, halverwege de tweede ring ging in me nog downer voelen dan met de pil en ik ben accuut gestopt, sindsdien voel ik me weer helemaal toppie :)

Mijn beste vriendin had dat probleem dus ook in precies dezelfde periode van de Nuva, meer gebruiksters met dat probleem?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:38

Wat typisch dat dat zo snel gaat joh, nee ik heb dus echt nergens last van gelukkig. Heb me nog nooit zo goed gevoeld nu ik niet meer hoef te denken aan de pil elke avond en misselijk ben van dat stomme ding :+

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:33

Ik ben nu zo'n 2,5 maand gestopt met de pil. Ik kreeg steeds meer last van stemmingswisselingen en werd op een gegeven moment helemaal niet ongesteld meer..

Op zich gaat het best goed. Ik ben nu wel regelmatig ongesteld, maar ik merk nu ook dat ik me steeds wat slechter voel. Ook veel last van duizeligheid en moeheid. Ik twijfel dus heel erg of ik weer moet beginnen.. eigenlijk vind ik het wel fijn om even die troep uit mijn lijf te hebben. Ik denk dat ik het nog even aankijk en anders toch maar weer even naar de dokter ga.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:44

Dat zal toch niet komen omdat je gestopt bent met de pil? Klinkt meer als iets van bloedarmoede ofzo?
Even laten kijken door de huisarts kan nooit kwaad natuurlijk, kan ie bloed prikken bijvoorbeeld :=

(btw, wat heb je gave foto's van AB gemaakt in je profiel!)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:04

Ik heb in het begin ook enorme moodswings gehad van de nuva-ring, dat is na een maand of 4 over gegaan en wil nu echt niet meer anders :)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:51

Gisteren mijn mirena spiraal gekregen! Het zetten deed toch echt wel even pijn, maar dat was gelukkig ook weer snel over..
Nou maar afwachten wat er met mijn bloedingen gebeurd.. Hoop dat het niet zo lang aanhoudt als de gyneacoloog zei (4 tot 6 mnd :-s)

Ik vind wel dat als je twijfelt vanwege de pijn je het daar zeker niet voor moet laten. Die pijn is maar zo kort!!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:45

Ik heb in totaal maar 1,5 jaar de pil geslikt....Het eerste half jaar slikte ik de pil vrij regelmatig, maar het laatste jaar was het zo onregelmatig dat ik de pil slikte, dat ik het geen zin meer vond.

Ik slikte de pil vooral omdat ik veel last had van menstruatiepijn...mijn moeder heeft me tot 3 keer toe van school moeten halen omdat ik flauwgevallen was of op het punt stond om flauw te vallen. Ik kreeg er ook stemmingswisselingen door.

Ik werd op Helloween }> 2003 voor het eerst ongesteld. Het eerste jaar heb ik eigenlijk nergens last van gehad en was het gelijk constant. Precies een jaar later kwamen de klachten en ben ik aan de pil gegaan.

Nu ben ik alweer een aantal jaren ervan af. Ene maand heb ik er veel last van en lig ik voor 2 tot 5 uur met kruik, pijnstillers en koorts op de bank, terwijl ik andere maanden er totaal nergens last van heb. Wel merk ik dat ik een week van te voren enorm zweet.... Het bevalt me overigens wel zonder pil...Alles is vrijwel constant en weinig problemen. Ook hoef ik niet bang te zijn om zwanger te raken, want een vriend of relatie heb ik niet en heb zo ie zo geen behoefte om met iemand het bed in te duiken :o .

Over puistjes: Ik heb soms mijn kop vol, en dan in eens niets...Mijn rug zit wel vol met pukkels :(

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:57

:wave:

Ik heb een best dringende vraag. Ik heb net mijn herhaalrecept voor microgynon 30 gehaald en het is een andere pil. Nu wist ik daar wel een beetje vanaf, maar welke bijwerkingen heeft die pil ook alweer? En ik wil eigenlijk per se wel terug naar microgynon 30 , kan dit nog of is 'ie uit de handel genomen?

Ik wil na de zomer sowieso stoppen met de pil trouwens.. Maar deze maandjes wil ik nog wel de microgynon.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:10

Ik ben nu een klein halfjaar van de pil af..maar heb steeds meer buik en misselijkheidsklachten..kan dit daar door komen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:32

Even googlen. Je HA heeft je ws een goedkopere versie meegegeven. Als je de naam intoetst op google (of op bokt) dan kom je vast wel de bijwerkingen tegen.
Misschien aangeven bij je HA dat je graag weer dezelfde pil wil. Of ze het in alle gevallen doen is een 2de

Aranel schreef:
:wave:

Ik heb een best dringende vraag. Ik heb net mijn herhaalrecept voor microgynon 30 gehaald en het is een andere pil. Nu wist ik daar wel een beetje vanaf, maar welke bijwerkingen heeft die pil ook alweer? En ik wil eigenlijk per se wel terug naar microgynon 30 , kan dit nog of is 'ie uit de handel genomen?

Ik wil na de zomer sowieso stoppen met de pil trouwens.. Maar deze maandjes wil ik nog wel de microgynon.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:47

Ik was ook gestopt nadat ik een andere versie had gekregen en me in een diep dal trok, die pil.

Na tijd lang wikken en wegen, toch maar weer de HA gebeld, met de vraag of ik niet over kon op mijn eigen pil (had de pil eigenlijk afgezworen, maja) en dat was mogelijk.
Zit nu dus weer op de microgynon 30, dus hij is er nog steeds!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:39

Aranel: de microgynon is nog te verkrijgen maar wordt dan niet meer vergoed.
Voor de bijwerkingen moet je maar eens een rondje bokt doen, ik kan je vast vertellen dat de meeste ervaringen niet bepaald positief te noemen zijn... :=

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:48

Ik heb nu 3 maand mijn Mirena-spiraaltje en het bevalt erg goed. Qua optimisme/negativisme geen echte veranderingen, qua bloedingspatroon wel. Paar dagen per maand spotting, that's it, ook paar dagen tot nu toe iets van bloeding maar met een inlegkruisje op te vangen (leg ik voorlopig elke dag in voor de zekerheid :D ). Dus ik vind het wel positief. Geen hormonenzooi meer in mijn lijf en geen gesukkel met tampons overal :P . Ben er heel tevreden over.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:48

Ik zou alleen maar met de pil stoppen als ik zwanger wil worden. Aangezien het mij goed bevalt (alleen vergeet ik het soms wel in te nemen dat is dan wel weer een nadeel). Maar al die andere methodes spreken mij sowieso niet aan.
Vriendin van mij heeft een keer zo'n pleister geprobeerd maar dat bleek ook niet zo'n succes te zijn. Ze heeft nog allerlei dingen geprobeerd omdat zij niet tegen de pil kan maar als ik zo over die methodes hoor hou ik het toch maar bij de pil.
Het is natuurlijk niet goed nee, maar daarom slik ik ook een zo licht mogelijke pil (Yasmin). Beter een wat lichtere pil dan een zware dan.
En tegenwoordig is zowat alles kankerverwekkend dus zou je zoveel dingen moeten aanpassen.

Ik merk overigens wel dat ik stemmingsverwisselingen heb. Daar heb ik al vanaf kinds af aan last van maar met de pil is het wel wat erger geworden. De laatste tijd valt het opzich nog wel mee, ben niet meer vaak chaggerijnig (bijna nooit meer zelfs), maar ik kan wel ineens van heel vrolijk, weer een beetje een dipje hebben zegmaar (chaggerijnig in een lichte vorm).
Ik weet niet of het aan de pil licht? Maar ik denk zelf van wel...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:51

Ben nu 6 maanden gestopt met de pil en heb daarvoor in de plaats de Nuvaring.

Bevalt echt super!
Heb wel een korte periode van misselijkheid gehad maar afgezien daarvan wil ik niet meer terug.
Ik ben ook al 6 kilo afgevallen zonder er wat voor te doen :D

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:53

_Tivoli_ schreef:
Aranel: de microgynon is nog te verkrijgen maar wordt dan niet meer vergoed.
Voor de bijwerkingen moet je maar eens een rondje bokt doen, ik kan je vast vertellen dat de meeste ervaringen niet bepaald positief te noemen zijn... :=

Niet alleen die pil word niet meer vergoed maar sinds Januari 2009 is er sowieso veel veranderd wat medicijnen betreft.
De mijne werd eerst nog wel vergoed maar nu moet ik per halfjaar ook een kleine bijdrage betalen.
Sowieso verschilt het per pil, ik had hiervoor Diana35 en die was dan wel weer een stuk duurder.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:40

Ik heb met de Nuvaring nergens last van gehad. Is ondertussen geloof ik mijn 3e maand nu.
Vind het veel fijner dan de pil

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:21

Ik kom me ook even melden :wave: ! Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil omdat ik nogal last had van stemmingswisselingen, ik slikte de diana pil 7 jaar. Maar ik vind het echt een verademing! Vanaf het begin voelde ik me al beter en mijn cyclus liep gelijk goed.
Maar wat ik me afvraag, ik hoor van veel dat ze sinds ze gestopt zijn met de pil dat hun menstruatie erger geworden is. Ik heb dat juist helemaal niet, ik heb echt totaal geen buikpijn meer. Voorheen was ik er echt ziek van maar ik heb nu nauwelijks klachten.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:23

miss_nadine schreef:
Ik kom me ook even melden :wave: ! Ik ben een paar maanden geleden gestopt met de pil omdat ik nogal last had van stemmingswisselingen, ik slikte de diana pil 7 jaar. Maar ik vind het echt een verademing! Vanaf het begin voelde ik me al beter en mijn cyclus liep gelijk goed.
Maar wat ik me afvraag, ik hoor van veel dat ze sinds ze gestopt zijn met de pil dat hun menstruatie erger geworden is. Ik heb dat juist helemaal niet, ik heb echt totaal geen buikpijn meer. Voorheen was ik er echt ziek van maar ik heb nu nauwelijks klachten.

Half jaar geleden ben ik ook met zelfde pil gestopt. Eerst ging het super :D Precies wat jij beschrijft
Maar later werd menstruatie echt veel erger, onregelmatig en echt een ramp := Hopelijk gebeurd jouw dat niet...
Maar ben hem toch maar weer gaan slikken!