Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:34

Sterkte Dees_daan.

Vandaag m'n receptje opgehaald. Heb gelukkig nog steeds de originele immigran gekregen. Had ze vandaag helaas wel weer nodig, wat een benauwd weer zeg vanmorgen. Eén hielp niet eens, heb er vanmiddag nog één genomen, samen met een Aleve en toen werd het eindelijk beter.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:46

Hoe is het met je Dees_daan? Kan je het nog een beetje volhouden?

Ik heb gisteren voor het eerst sinds lange, lange tijd weer migraine gehad. En het was dat ik van te voren de helft van mijn gezichtsveld mistte, anders had ik het misschien niet eens doorgehad := Maar wat een opluchting dat je gewoon een pijnstiller en een slaappil kan nemen en gewoon kan gaan liggen en slapen!! heel wat beter dan rondjes moeten lopen, terwijl je eigenlijk alleen naar bed wil :+

Hoe gaat het verder met iedereen?

lammie2701

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:23

hier gaat nog steeds alles goed, gelukkig...
ondanks de stress afgelopen weekend op het werk (vooral afgelopen vrijdag...pfff)

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:38

bij mij ging het goed, tot het weer omsloeg eergisteren. Nu heb ik al 3 dagen een zeurende hoofdpijn /migraine. Maar probeer niets in te nemen op een paracetemol na. Hopelijk is het nu na drie dagen bijna over.....

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 14:16

Bij mij ging het heel erg erg goed. Eigenlijk nog steeds wel, Vandaag een halve aanval gehad/ Zeurt nog steeds een beetje.
Maar had al bijna 2 maanden misschien langer niets gehad , dus ga goed vooruit met deze medicijnen.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:38

Ik heb het helemaal gehad!!!
Loop al 14 dagen met hoofdpijn, elke dag bijna een zomig gehad.
Sinds gisteren begonnen met een Beta blokker, maar het is weer helemaal fout. Toch maar weer een zomig, maar het zakt niet....

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:54

Hier gaat het redelijk goed, wel af en toe een aanval maar redelijk snel onder controle te krijgen met imigran, dus gelukkig geen dagen ziek geweest! ;)

Sterkte voor degenen die nu hoofdpijn hebben! :(:)

Ik merk nu ook steeds duidelijker het verschil tussen migraine en spanningshoofdpijn. Van de week had ik - voor de afwisseling - duidelijk dat laatste omdat ik me ergens zorgen over maakte, mijn hele nek trok strak en later hoofdpijn. Paracetamol ingenomen en dat hielp, terwijl dat bij migraine absoluut niet helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:25

het gaat opzich wel goed, ik heb zondag een injectie gehad, ik kon het echt niet meer volhouden en injecties mochten wel, en gister een tablet gehad :o heel slecht, maar ik heb nu tabletten voor een allergie waar je suf van wordt, dus wil nog even wachten met die andere medicijnen, want daar wordt je ook suf van.. en anders komt het tegelijk, dus ik begin volgende week 'echt' al heb ik sinds die dinsdag dus maar 1 tablet gehad, wel migraine gehad tussendoor maar dat waren gelukkig redelijk lichte aanvallen.

2 weken achterelkaar macke? pff dat is echt heftig..

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:24

Pfoe, sterkte iedereen.

Hier gaat het vandaag gelukkig weer. Gisteren dacht ik echt dat m'n hoofd uit elkaar kon spatten. Echt heel heftig. Maar ja, mama's moeten door, gelukkig hielp de Immigran goed en kon ik 's middags weer een beetje normaal functioneren.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:59

macke schreef:
Ik heb het helemaal gehad!!!
Loop al 14 dagen met hoofdpijn, elke dag bijna een zomig gehad.
Sinds gisteren begonnen met een Beta blokker, maar het is weer helemaal fout. Toch maar weer een zomig, maar het zakt niet....

ik weet hoe het is om zo vaak aanvallen te hebben, bij mij werd het veroorzaakt door stress en daardoor heb ik een jaar lang elke dag aanvallen gehad (medicatie om te voorkomen en de imigran hielpen toen ook niet voldoende)...maar ik ben er nu gelukkig zo goed als helemaal vanaf...hopelijk komt die tijd ook snel voor jou en natuurlijk alle anderen uit dit topic

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:57

Stond vanmorgen gelukkig goed op, maar achter een oog kriebelt het wat. Hopelijk blijft het rustig, ik heb avonddienst.
Het is wel zo dat bij stress het erger wordt, maar na deze dag heb ik 3 weken vakantie dus bijtanken.....
Het nadeel van de migraine is dat men altijd van je verwacht dat je doorwerkt en doorgaat ook al zie je groen en geel van ellende. Laatst op mijn werk kon ik niet meer uit mijn ogen kijken, misselijk enz en wilde ik graag naar huis. Ik moest nog 1,5 uur nee hoor ga maar even liggen dan gaat het wel over.
Helaas niet dus ik ben thuis in mijn bed gekropen en was compleet van de wereld. Tja ik werk in de gezondheidszorg......

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:09

macke schreef:
Stond vanmorgen gelukkig goed op, maar achter een oog kriebelt het wat. Hopelijk blijft het rustig, ik heb avonddienst.
Het is wel zo dat bij stress het erger wordt, maar na deze dag heb ik 3 weken vakantie dus bijtanken.....
Het nadeel van de migraine is dat men altijd van je verwacht dat je doorwerkt en doorgaat ook al zie je groen en geel van ellende. Laatst op mijn werk kon ik niet meer uit mijn ogen kijken, misselijk enz en wilde ik graag naar huis. Ik moest nog 1,5 uur nee hoor ga maar even liggen dan gaat het wel over.
Helaas niet dus ik ben thuis in mijn bed gekropen en was compleet van de wereld. Tja ik werk in de gezondheidszorg......

dat herken ik helaas...
ik werk in de gehandicaptenzorg en bij de vorige instelling waar ik werkte deden ze precies zo, ik mocht alleen niet eens even liggen maar werd dan juist nog meer opgejaagd om door te gaan...

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:03

Ik ben de avond doorgekomen ..... Het is bij ons zo warm 27-28 graden en er kan geen raam open en de airco is een ramp. We hebben zoveel machines en automaten op het lab staan dat de nieuwe airco het niet aan kan. We hebben een nieuw ziekenhuis , maar de temperatuur beheersing is zeer slecht. Veel patienten hebben "koorts" door de warmte. Tja je kan een ziekenhuis bouwen, maar het lijkt wel een goedkope fabriekshal.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:11

macke schreef:
Ik ben de avond doorgekomen ..... Het is bij ons zo warm 27-28 graden en er kan geen raam open en de airco is een ramp. We hebben zoveel machines en automaten op het lab staan dat de nieuwe airco het niet aan kan. We hebben een nieuw ziekenhuis , maar de temperatuur beheersing is zeer slecht. Veel patienten hebben "koorts" door de warmte. Tja je kan een ziekenhuis bouwen, maar het lijkt wel een goedkope fabriekshal.

in welk ziekenhuis werk je dan?
ik ben laatst met een client ook in een nieuw ziekenhuis geweest (hij werd opgenomen met koorts, longontsteking aan beide longen en zware uitdroging)

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:06

Martini in Groningen

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:57

martini ?
ken je Sophie meiring ? ofso ?
en marieke schuuring ?

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:43

Waar werken zij??

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:51

Ik heb deze week voor het eerst in een jaar of twee ook nog eens een aanval gehad. Dat was dus zo lang geleden dat ik al niet meer in mijn hoofd had hoe ik het kan zien aankomen en wat ik moet vermijden om het niet uit te lokken. Maar het was een klassieker: stress, koffie, alcohol, weinig slaap, begin menstuatie, zware inspanning bij warm weer en veel te weinig water gedronken - combinatie.
Ik heb lang met de dokter gepraat, over 'is er iets nieuws?' maar afgezien dat hij iedereen nu aanraadt (zeker in de zomer) om minstens 1,5 liter water aangevuld met mineralen per dag te drinken heb ik niets nieuws gehoord. Dat water heeft als doel om de vocht en mineralenbalans in het lichaam (en de hersenen) normaal te houden, zeker op momenten dat het lichaam veel medicatie te verwerken krijgt.
En ik kan het me inbeelden..maar ik heb aan het begin van zo'n aanval lichtflitsen en een soort electrische pulsen tot in mijn vingers (tja kan het niet goed omschrijven) en dat was gelijk weg na de eerste fles water (en verder nog niets aan medicatie).

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:05

Bah wat was het warm op kantoor vandaag. Daar kon mijn hoofd niet erg tegen. De hele dag al irritante lichtflitsten in m'n linkeroog en nu barstende koppijn. Hopelijk heb ik op tijd ingenomen en valt het mee, het klaart al weer wat op inmiddels.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:29

Ik heb al een dag of 2 zeurderige hoofdpijn en net begon het te flitsen, zo dus maar snel richting bed... Hopelijk wil het weg blijven!!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:31

Ik hoop het ook voor je, het zakt bij mij inmiddels aardig weg. Maar ook op tijd naar bed en duimen dat het morgen weg is.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:52

we krijgen onweer , mijn hoofd stond op ontploffen. Met Zomig nu weer onder controle

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 10:10

Hier weer een lichte aanval , baal wel
Ga zo even naar de stad en moet van 4 tot 10 werken en dan kan je ook niet rustig aan doen. Werk in de gehandicaptenzorg.

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:45

Ik had het woensdag weer, opzich is het aardig onder controle. Maar woensdag had ik een sollicitatie, onbewust toch teveel spanning en dan 's avonds en de volgende dag hoofdpijn...
Nog maar eens even met de fysio overleggen hoe ik dat kan proberen te voorkomen...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:52

ik heb nog steeds geen aanvallen gehad sinds ik ben gestopt met de medicatie...

iedereen die last heeft van aanvallen heel veel sterkte!