Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:48

Mindim schreef:
Huertecilla schreef:

Enneh, voor de slechte lezers; nergens een waardeoordeel van mijn kant :)*

Gelukkig hebben die landen het zo super voor elkaar dat ze nooit steun hoeven van de eu om het hoofd boven het water te houden ook. Doet die overheid hier toch nog iets goed ;)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:50

Wat ik me eigenlijk afvraag. Zouden ze de telefoons van de opgepakte relschoppers niet in beslag kunnen nemen, om zo de hele groep te vinden? :Y)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:50

Citaat:
Gelukkig hebben die landen het zo super voor elkaar dat ze nooit steun hoeven van de eu om het hoofd boven het water te houden ook. Doet die overheid hier toch nog iets goed

Mindim hele nare post deze, want jij brengt iets in het topic dat helemaal niet speelt.
Sla gewoon alle posts over van de mensen die buiten Nl wonen, is mijn advies.
Ik vind het juist heel interessant die verschillende aanpakken en Nl vind ik nu goed bezig..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:51

Portugal heeft internationale hulp voor opname van patienten gevraagd. Lees Spanje.

Voor Mindim; net als NL van Duitsland doet.

Hier in Spanje nu 1,5 miljoen tests gedaan in afgelopen 7 dagen. Op deze manier zijn de cijfers hoger maar ook accurater en dus is beter beleid per gemeente mogelijk.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 26-01-21 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:53

Thioro schreef:
Cer schreef:
ja Pien en HC, dat snap ik wel...
maar die lui die hier door de straten rennen... ik ben benieuwd hoe DIE dat op gaan pakken... Gezien die nu al zo lekker rationeel nadenken, zullen we maar zeggen ... :roll:

Als ik eerst lees dat hij denkt dat het land/volk het emotioneel niet aan zou kunnen, de Fransen staan op de rand van een zenuwinzinking.... potentieel explosief en 'de rellen in NL hebben geobserveerd" dan lijkt daar niet heel duidelijk te staan dat het om rationele cijfers gaat...

Ik vind dat erg tegenstrijdig, wat jullie nu plaatsen :j
maar misschien begrijp ik het verkeerd?

Er zijn hier wijken waar 'verloren jeugd' rondloopt waar niemand nog grip op heeft. Zolang je die min of meer in hun wijken kan houden heb je er geen landelijke problemen mee (wel pech dan maar voor degenen die in die wijken wonen). Er zitten nog steeds een hele hoop gele hesjes te morren op internet, maar zolang die naast hun kachel in huis blijven zitten morren heb je daar ook geen last van.

Maar er is een hele groep 'brave burgers' die het echt gewoon moe beginnen te worden en het moeilijk heeft met die aanhoudende pandemie. En dìe groep moet je enigszins kunnen sussen met passende maatregelen of op z'n minst een passende uitleg.
Het feit alleen al dat er nu eens niet hals over kop maatregelen aangekondigd worden haalt de frustratie bij die groep enigszins weg. En maakt het draagvlak groter om bvb exact de verwachte maatregelen pas volgende week aan te kondigen, of een week later.

Is 'gewoon' een slappe koord dans tussen tegenstrijdige belangen en het voornaamste is dat je koord niet breekt.

Ik denk dat het idd die brave burgers zijn die het virus maken of breken. Ze komen niet in het nieuws maar ze zijn met velen. En als je die velen kan ovretuigen niet bij de buren op de koffie te gaan of niet naar kantoor te gaan voor iets wat eigenlijk niet zo dringend is dan heeft dat een heel groot effect. Net omdat het zo'n grote groep is. En die grote groep moet je bij de les zien te houden.
Die relschoppers maken veel spektakel, maar eigenlijk zijn ze in de verspreiding van het virus niet zo belangrijk. Hoe degoutant hun acties ook zijn, het is in feite niet anders dan rellen na een voetbalmatch of brandjes op nieuwjaarsnacht. Het is ook een probleem dat zou opgelost moeten worden, maar een ànder probleem. Met het virus heeft dat in feite niet zo veel te maken. Was het niet de avondklok geweest, dan hadden ze wel een ander excuus gevonden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:54

Kairos schreef:
Wat ik me eigenlijk afvraag. Zouden ze de telefoons van de opgepakte relschoppers niet in beslag kunnen nemen, om zo de hele groep te vinden? :Y)

Geen idee, ze kunnen via een systeem wel groepen telefoons volgen maar mogen door de wet op privacy ( die wat mij betreft voor dit soort criminelen niet van toepassing is) niets mee doen wat betreft individuele nummers en namen.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:55

Dat mag volgens mij idd niet.. had dat ook niet iets te maken met de sleepwet? Maar dat is iets met een klok en een klepel hoor...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:56

Oh ik heb me wat dom vertiept zie ik, al veranderd dat verder de strekking niet.
We hadden op vrijdag ongeveer 2500, over het weekend (72 uur) 4300, dus echt een goede lijn.
Nu net komt 1900 voor vandaag binnen.
Echt super fijn, in november waren het er nog 10.000 per dag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:57

Sclimpre schreef:
Ik denk dat het idd die brave burgers zijn die het virus maken of breken. Ze komen niet in het nieuws maar ze zijn met velen. En als je die velen kan ovretuigen niet bij de buren op de koffie te gaan of niet naar kantoor te gaan voor iets wat eigenlijk niet zo dringend is dan heeft dat een heel groot effect. Net omdat het zo'n grote groep is. En die grote groep moet je bij de les zien te houden.

Perfect verwoord.

Hoé die meerderheid bij de les te houden is per land(streek) verschillend en bepaald een uitdaging voor de verschillende overheden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:59

En de mening van de locale politiek. Zoals de PFF2 maskers in Bayern volledig tegen het landelijke advies van RKI, of Baden-W die publiekelijk zegt dat ze afstandsbegrenzing van andere regio‘s een zinlose maatregel vinden. Wat dat betreft vind ik het bijna een wonder dat ze daar nog niet weer de straat op zijn gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:01

pien_2010 schreef:
Citaat:
Gelukkig hebben die landen het zo super voor elkaar dat ze nooit steun hoeven van de eu om het hoofd boven het water te houden ook. Doet die overheid hier toch nog iets goed

Mindim hele nare post deze, want jij brengt iets in het topic dat helemaal niet speelt.
Sla gewoon alle posts over van de mensen die buiten Nl wonen, is mijn advies.
Ik vind het juist heel interessant die verschillende aanpakken en Nl vind ik nu goed bezig..

Was niet naar bedoeld hoor, ben het vingertje naar 'zwak' nederland wel eens beu, dus als iemand in die trant een opmerking maakt, mag ik toch terug kaatsen? Ik vind dat onze overheid onder de omstandigheden het redelijk doet. In andere opzichten doen ze het heel goed. Dus als dan van het zuiden kritiek komt op hoe zo een historisch zwak overheidsbeleid nederland toch wel niet heeft, dan denk ik ehhhhh.......

Huertecilla schreef:
Enneh, voor de slechte lezers; nergens een waardeoordeel van mijn kant :)*

Zo'n zinnetje er in om je in te dekken, had ik wel verwacht, juist door dat je dat plaatst weet je dat je post een reactie kan uitlokken. Bij deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:02

Huertecilla schreef:
Portugal heeft internationale hulp voor opname van patienten gevraagd. Lees Spanje.

Voor Mindim; net als NL van Duitsland doet.

Hier in Spanje nu 1,5 miljoen tests gedaan in afgelopen 7 dagen. Op deze manier zijn de cijfers hoger maar ook accurater en dus is beter beleid per gemeente mogelijk.

Ik had het niet specifiek over corona HC

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:06

Sizzle schreef:
En de mening van de locale politiek. Zoals de PFF2 maskers in Bayern volledig tegen het landelijke advies van RKI, of Baden-W die publiekelijk zegt dat ze afstandsbegrenzing van andere regio‘s een zinlose maatregel vinden. Wat dat betreft vind ik het bijna een wonder dat ze daar nog niet weer de straat op zijn gegaan.

Inmiddels zijn de de deze wel verplicht in heel Duitsland in publieke ruimtes.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:07

pien_2010 schreef:
Cer schreef:
Ze nemen m sinds zn bruiloft al niet meer serieus...
Op wie slaat die "Ze" Cer?

Het gros van de Nederlanders.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:12

Fijne uitleg Cer op mijn vraag wie "ze" is. En ik denk dat die ook klopt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:13

Mindim schreef:

..en deze draad gaat over???

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:15

Sclimpre schreef:

Een waarheid als een koe Sclimpre.
En met betrekking tot het bij de les houden van die grote groep had ik liever een ander bezoekadvies gezien dan het huidige. Je mag nu dagelijks 1 persoon op bezoek hebben, of bij 1 andere huishouding op bezoek gaan. Dan kan je toch nog in een week 7 verschillende mensen ontvangen / bij 7 verschillende huishoudens op bezoek. Ik vind dat nog best veel. Ik zou liever gezien hebben dat het advies was geweest om 1x per week mensen te ontvangen danwel op bezoek te gaan. Maar dat het dan wel gewoon met 1 gezin/huishouding mag. Dat voorkomt bizarre taferelen zoals een mede-bokker die nu niet meer met haar kinderen in de leeftijd 13+ op bezoek kan. Of dat je door je als stel op te splitsen toch nog met 14 verschillende huishoudens in contact kan komen in een week. En ik denk dat je dan daardoor uiteindelijk minder contacten tussen huishoudens hebt.
En mocht een besmetting hebben plaatsgevonden, de meeste mensen ontwikkelen in een week wel klachten. Dus voordat je weer op bezoek gaat kan je dan laten testen.

Maar goed, dit is mijn boerenwijsheid vanuit mijn eigen positie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:17

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:

..en deze draad gaat over???

Niet over historisch zwak overheidsbeleid van nederland inderdaad, misschien zulke dingen dan maar niet ter sprake brengen HC, heel goed ;)

Maar dit bedoel ik vanzelf niet veroordelend :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:17

Ik ben het helemaal met je eens roodvos.. dat had én contacten gescheeld, en had meer menselijke maat gehad.

en ik ben het ook helemaal eens met jou Mindim. Dat constante gekat op Nederland

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:21

tienus63 schreef:
Sizzle schreef:

Inmiddels zijn de de deze wel verplicht in heel Duitsland in publieke ruimtes.

In heel Duitsland of medische maskers of FFP2, in Bayern alleen maar FFP2.
Is dat dan nu weer anders?

„Im öffentlichen Verkehrsmitteln und in Läden muss eine FFP2-Maske oder eine medizinische Maske getragen werden“

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:34

Bloodymary schreef:
secricible schreef:

Waar lees je dat? Want 20 januari zaten we op meer dan 100.000 dus dat lijkt me dan aan de lage kant? Morgen komt de laatste stand van zaken weer via rivm geloof ik.

Ik las vandaag 100.000 en dat is net iets meer dan een half procent.

Nos bericht dat we nu op 160.000 zitten. Dus bron van sizzle zit wel dicht in de buurt geloof ik :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:35

Mindim schreef:
Niet over historisch zwak overheidsbeleid van nederland inderdaad, misschien zulke dingen dan maar niet ter sprake brengen HC, heel goed ;)

en dat ging wél over de Covid protesten :)*

Nota bene met aanhalingtekens en uitleg, zonder waardeoordeel.

Je kan hoog en laag springen Mindim maar NL ís een land waar handhaving en gedogen vermengd beleid zijn. Dat is soms positief en soms niet. Nu eens een keer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:37

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:

en dat ging wél over de Covid protesten :)*

Nota bene met aanhalingtekens en uitleg, zonder waardeoordeel.

Je kan hoog en laag springen Mindim maar NL ís een land waar handhaving en gedogen vermengd beleid zijn. Dat is soms positief en soms niet. Nu eens een keer niet.

Historie van de overheid heeft niets met covid te maken.

Laten we het verder eens zijn het niet eens te zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:49

Zullen we de rellen ook los zien van corona? Dan kan het relverhaal in het rel-topic op NM, kan het hier weer terug naar corona. Ook niet het leukste onderwerp, maar is wel zo overzichtelijk.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:54

Dochter is van haar werk ( basisschool )naar huis gestuurd vanwege de kans op rellen in de wijk ( zodat ze nog veilig thuis kon komen ) . Overal al politie aanwezig. Hoop dat het meevalt.
Hier in onze wijk vooralsnog heel rustig gelukkig.

Ik als brave linkse elite , krijg geweldadige gedachten van deze rellen.
Zo erg dat ik het stiekem wel kan waarderen die harde kern voetbal fans die eigen rechter spelen, omdat ze met hun poten van HUN stad af moeten blijven.

Mijn verstand is uiteraard tegen elke buiten rechterlijke geweldadige oplossing, maar mijn hart vind dat politie minstens met rubber moet schieten en overal traangas en waterkanonnen op moet gooien.