Cer schreef:Cowboy55; nog een vervolgvraagje aan jou (dank voor je uitgebreide antwoord). Als klanten van jouw bedrijf die medewerker herkennen, en jou bellen en zeggen 'joh, ik zag die sjaak op tv / insta / FB verkondingen dat Nederland een dictatuur is, en Rutte kinderen misbruikt. Ik vind dat niet zo prettig, wij werken liever niet meer met jullie bedrijf ...etc etc' (even extreem, hoewel dit denk ik best wel voor kan komen?)
Zeg je dan tegen je klant 'ja dat zal, maar wat hij in zn vrije tijd doet moet ie zelf weten' , of ga je dan het gesprek met sjaak aan van 'wat je nu doet kost ons klanten, schei ermee uit'..
Misschien wat 'extreem' maar Covid zorgt, naar mijn idee, echt wel voor een tweedeling in extremen in de maatschappij, en de kans dat je een tegenovergestelde mening tegenkomt is misschien groter dan iemand denkt? Ik denk dat ik hier echt raar sta te kijken als blijkt dat de medewerker van sales een zgn wappie is..
Als 'sjaak' vanuit zijn funktie al redelijk bekend is bij klanten en leveranciers (bijvoorbeeld als onderdirecteur of commerciele man) dan hebben we sowieso meteen een probleem. Dan krijg je bij die klanten en leveranciers namelijk automatisch de combinatie Sjaak = bedrijf = iemand die dingen roept.
Als 'sjaak' de CNC man is die zich altijd presenteert als 'sjaak van het CNC bedrijf' dan geldt wat mij betreft wat ik eerder schreef: OF sjaak houdt op met op social media dingen te roepen OF sjaak laat op social media zijn imago los van 'sjaak van het CNC bedrijf'. Mag sjaak zelf kiezen.
Als 'sjaak' een interne funktie heeft maar stom toevallig herkent wordt dan doe ik waarschijnlijk niks. Zal 'sjaak' hoogstens vertellen dat hij herkend is en dat het ons als bedrijf wellicht gaat beschadigen. Ter info. Meer (op dat moment) niet.