Blussem schreef:Maartje1990 schreef:Ik kom eens onder mijn meelees steen vandaan. Ik ben werkzaam in een verpleegtehuis in de ouderenzorg. Ik moet dus gewoon gaan werken ook al hoest en nies ik. Ik merk onder mijn collega's dat we ons allen zorgen maken dat we misschien cliënten ziek maken, juist doordat we gewoon moeten werken. Zorgen om eigen gezondheid zijn er niet.
Ik ken niet jou situatie maar in dit geval moet je toch echt ziek kunnen melden? Het is voor je zelf ook niet goed om met ziekte door te werken. Beter eerst de ziekte overwinnen zodat je immuun bent.
(Ben je lid van een vakbond?)
En eigenlijk ook bizar dat half Nederland lekker thuis zit terwijl jullie door moeten gaan ondanks je ziek voelt. Ik vind dat echt niet fair.
En ik weet dat niet gaat gebeuren maar eigenlijk zouden dat soort mensen extra mogen worden beloond/gecompenseerd.
Heb je het nieuws goed gevolgd en heb je in de gaten dat verkouden zijn en niezen 'normaal gesproken' ook geen reden zijn om ziek te melden?
Half Nederland zit helemaal niet 'lekker thuis' die werken thuis omdat dat mogelijk is.
Dit zijn zeer bijzondere omstandigheden en in sommige beroepen kun je gewoon niet thuis blijven. Wie gaat deze mensen in het verpleegtehuis helpen door de dag heen?
Ik begrijp niet goed wat er niet fair is in deze situatie...
@Maartje, ik begrijp en deel je zorgen. Je doet geweldig werk maar ondertussen ben je bang dat je je cliënten in gevaar brengt.
Hopelijk ben je snel klachtenvrij en is het een ordinaire verkoudheid.
Ik geef je applaus voor het goede werk wat je doet. Echt heel knap!