Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:51

Hé wat een leuk concept. Ik heb echt hardop moeten lachen om jullie t shirts :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:54

Wat een super tot concept katharina! Ziet er ook uit als een prachtige omgeving om te lopen. Alleen balen van de auto panne, gelukkig waren jullie dan nog op tijd zeg. Geweldige teamnaam en shirts ook!
Memuska succes met de fantomen! Lijkt me inderdaad een zware maar prachtige route.
Mooie spullen SV! Wel beetje jammer hoe je ze gekregen hebt, maar toch tof om te winnen !

Hier vanmorgen plannen gewisseld, wilde gaan lopen in de ochtend en middag crossfit, maar de hal wordt best warm. Dus ik ben ochtend gaan crossfitten en wat pr’s neergezet, morgen ga ik lekker in de ochtend de stijve beentjes los lopen :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:44

Wat een tof concept inderdaad! Heeft wel wat weg van 'the dice'.
Leuk verslag heb je gemaakt.

Jullie shirts zijn ook goud trouwens :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:56

Supervixen schreef:
Wat een tof concept inderdaad! Heeft wel wat weg van 'the dice'.

Ja precies, daar dacht ik ook aan!

Mooi verhaal, Katharinaa, heel gaaf om dat zo eens mee te maken. Lijkt me ook wel een keer leuk! De Ourthe is voornamelijk een kajak / kano riviertje toch?

SV, kun je de schoenen niet een halve maat groter vragen?

Ik heb gisterenochtend mijn maandelijkse HM gelopen langs de Neckar. Was prima te doen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:02

Nog goed bezig hier ondanks de hitte!

Klinkt echt heel leuk katharina! Hoe groot waren de teams? En inderdaad toffe shirts :D Ookal houd ik helemaal niet van donuts :o

Hier vanochtend om zes uur weer een halfuurtje met vriendlief gelopen, hij gaat nu echt goed vooruit zonder pijntjes :D Rustig opbouwen heeft geholpen ;) Morgenochtend wil ik weer een duurloop in het bos gaan doen. Hoeveel drinken jullie met dit weer?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:02

@s1993 haha hoe kan je nu niet van donuts houden?! Leuk dat je nu met je vriend kan lopen! Geen idee hoeveel ik drink.
Teams waren 2 tot 4 personen, wij waren met 3.

@gem, ik denk inderdaad dat ze niet veel bootjes op de ourthe kunnen varen. Weer een halve marathon op zak, goed gedaan!

@Ontherun goed bezig! Niet te stijf vandaag?

@sv, zal ook wel een afgeleide van 'the dice' zijn waarschijnlijk. Ben benieuwd of het volgend jaar weer doorgaat.

@memuska veel succes en vooral veel plezier morgen! Vandaag goed rusten en veel water drinken!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:23

Lekker bezig hoor gem met die halve marathons!

Katharina ik houd ook van donuts :9 eerste kilometers had ik wel even stijve benen ja, maar dat was na een kwartiertje ongeveer wel lekker eruit gelopen. Donderdag toch meer weer vroeger lopen, het was nu serieus zweten in de zon. Eerste helft van mijn loopje had ik schaduw, dat was echt heerlijk. Lekker rustig aan gedaan maar lekker gelopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:15

Donuts, heerlijk, maar ik eet ze bijna nooit. In Canada heb ik er wel wat weggewerkt, daar hadden ze zulke lekkere toppings!

S1993 ik drink echt wel redelijk wat met dit weer tijdens het lopen.
Vrijdag heb ik een lange trail gepland met de auto tussendoor als verzorgingspost. Ik reken dan op ongeveer een halve liter per 5km.

Gem lekker dat je er weer een halve op hebt zitten. Er was al zoveel gedoe met die spullen van asics dat ik het maar laat hoor. De schoenen zitten wel prima, maar voor een lange trail doe ik ze niet aan.

Ontherun ook goed bezig weer!

Memuska we willen wel foto's zien hoor :D

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:55

Ik ben niet zo'n fan van frituur/hele vette dingen, denk dat ik daarom niet van donuts houd. Ik vind bijvoorbeeld oliebollen ook echt niet lekker... Cake en koekjes daarentegen <3

Oh dat is echt wel veel SV! Wel verstandig om goed te drinken. Ik heb gister 1L gedronken op 20km en dat leek wel prima. Na het lopen even mijn nek, polsen en enkels gekoeld met wat water :) Wel echt jammer dat het zo'n gedoe was met die spullen, win je zo'n toffe prijs dan verwacht je toch eigenlijk ook dat dat netjes wordt afgehandeld.

Gisterochtend lekker gelopen in het bos! Was warm maar opzich wel te doen en heel lekker gelopen. Ik zweette alleen enorm veel (ik was echt zeiknat) en daardoor nu een hele serie schuurplekken helaas... Ik heb wel snel een geïrriteerd stukje bij mijn ondergoed maar je kan nu nog steeds mijn hele onderbroek en delen van mijn bh zien staan ;( En dan nog wat plekjes in mijn oksel, op mijn rug etc.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:10

Zo herkenbaar, ik heb er ook veel last van..
Een echt goede oplossing heb ik ook nog steeds niet gevonden.

Ik heb mezelf drie dagen hardlooprust opgelegd. Dat is echt 100 jaar geleden.
Morgen trailen met een maatje, we gaan om 7 uur beginnen.
Na 18km hebben we de auto als verzorgingspost en daarna zien we wel hoe ver we komen en of we nog zin hebben.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:54

Klinkt vervelend, die schuurplekken! Ik klop af maar heb er voorlopig geen last van... Maar ook nooit met paardrijden ofzo, mss heb ik gewoon een straf velleke! ;-)

Bon! Wij dus gisteren om 6u30 op naar La Roche, allé, naar Maboge eigenlijk. Auto langs het water geparkeerd, ons materiaal bij elkaar gezocht, nog een banaantje gegeten en een sanitaire stop gehouden en dan konden we vertrekken.

Afbeelding

Afbeelding

Nog even de route en het hoogteprofiel gecheckt, want dat is altijd een goed idee om vantevoren al moe te worden ;) en dan was het nog een paar honderd meter wandelen naar de startmat. Onderweg met een aantal Fransmannen gebabbeld, heel gezellig en iedereen had er zin in!

Datzelfde groepje was nog niet compleet, dus zij bleven bij de start wachten en konden dan mooi voor ons aftellen en het start'schot' geven. Onder luide aanmoedigingen konden we weg!

Afbeelding

De eerste kilometer ging vlotjes, al begon het al snel wat bergop te gaan. Gelukkig waren de temperaturen nog aangenaam! Eén keer plaatste ik mijn voet fout weg en schoof natuurlijk onderuit! Wat schaafplekken, acht ja, geneest wel weer.

Het eerste stukje bergop ging goed, na een klimmetje over een rotspartij konden we al van mooie uitzichten genieten.

Afbeelding

We kwamen maar weinig medelopers tegen, ik denk in totaal over de hele route een stuk of 10? Enkele daarvan haalden ons in in de eerste afdaling. How wat een snelheden, waar wij voorzichtig ons vasthoudend naar beneden gingen, bleven zij aan een vlot tempo doorlopen. Ik was in hun plaats bang dat ze zouden wegschuiven...

We kwamen daarna langs een riviertje uit, ideaal om onze handen en gezichten even te koelen en mijn petje onder water te soppen.

De tweede keer omhoog was erg pittig, maar we troostten ons met de gedachte dat dat de ergste was! Ook daar geraakten we al bij al vrij vlot boven. EN... na deze afdaling konden we de eerste waterpassage door, lekker fris! Ook wel gevaarlijk en glibberig, al die gladde keien!

Toch veilig aan de overkant geraakt.

Afbeelding

Daarna konden we een stuk redelijk lopen (rustig weliswaar, maar het ging best goed) en voor we het wisten kwamen we het eerste aftelbordje tegen: nog maar 4 km!

De laatste keer omhoog... minder steil, minder hoog, maar véél uitgerekter. We bleven dus de hele tijd wat omhoog gaan. Stukken waren dan weer wél heel steil, gelukkig waren er daar touwen voorzien zodat we ons daaraan konden vasthouden! Nee, een berggeit zal ik nooit worden.

Afbeelding

Snif, 't is al bijna gedaan!

Nog een supporter gespot onderweg...

Afbeelding

Daarna nog een keer de rivier over, daar was een gezinnetje met een opblaasbootje en die waren ons aan het aanmoedigen, erg tof!

Na die rivier wisten we dat er nog een steil stuk omhoog was, maar met de neus naar de stal ging dat vrij vlotjes.

Na 2u39 minuten officiële tijd liepen we over de finish... PIIIIEEEEEPPPPPPP...
Niet dat een tijd bij zoiets belangrijk is, maar daar had ik vantevoren wel voor getekend. Ik had mezelf 3 uur gegeven, dus ik ben heel tevreden.

Afbeelding

De laatste kilometer begon het wel warm te worden, blij dat het geen 13 km die temperatuur was, al zorgden de waterpassages en het bladerendek wel voor bescherming.

Waar ik nog meer tevreden mee ben, is dat mijn knie geen énkele keer lastig gedaan heeft. Misschien is de afwisseling van beweging (afdalen, weer stijgen, stuk lopen, gedwongen wandelen, klauteren, ...) beter dan monotoon vlak over een effen parcours draven?

Ik vond het SUPER leuk om te doen, dus dit gaat zeker niet mijn laatste paar trailschoenen zijn!

Vandaag overigens nog altijd prima, niks stijf (had zere kuiten verwacht), en ook de knie nog altijd top. De tweede dag kan erger zijn natuurlijk, maar dan staat mijn afspraak bij de fysio dus dat komt wel weer goed...

Nog wat sfeerbeelden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:22

Wat heerlijk Memuska, leuk verslag en leuke foto's!
Super goed dat je knie (en de rest van je lichaam) het zo goed gedaan heeft, zal inderdaad door de afwisseling zijn.
Ik begin al wat zenuwachtig te worden voor morgen, maar ook vooral veel zin in. Ik denk dat mijn lichaam in goede form is, dus het plan is te knallen!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:48

Toen ik aankwam had ik echt spijt dat ik niet de 20 ingeschreven had!

Veel plezier en succes jij, ik kijk al uit naar je verhalen en foto's!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:40

Leuk verslag Memuska! Mooie foto’s gemaakt ook, mooie omgeving daar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:00

Ziet er heerlijk uit Memuska! Mooie foto's.

Succes Katharinaa!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:18

Ik heb met m'n loopmaatje besloten om, ondanks alle afgelastingen, ook de halve marathon maar gewoon te lopen, op ons eigen houtje dan.

Datum blijft die van Antwerpen, 12 september.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:51

Mensen, ik heb vanmorgen gewoon een f#cking trailmarathon gelopen!!!
Ik ben zo trots op mezelf!
In iets meer dan 4 uur en 6 minuten. 368 hoogtemeters.
Op 18km water bijgevuld bij de auto en op 35km nog een keer.
Anders was het niet verantwoord.

De laatste 5km deden wel pijn, maar ik heb genoten!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:57

Wauw wat goed SV!! Ik herinner me nog dat jij ooit zei dat de marathon afstand jou te ver was en 30km echt wel je max ;) Jezelf overtroffen! *\o/* Heb je dan ook eten in de auto?

Ik heb vanochtend 5km gelopen met mijn paard en net in mn eentje nog een keer. Ben blij dat het iig iets minder heet is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:06

Ja had een koeltas met drinken mee, en ontbijtkoek, chips en nog wat van die repen.
Ja klopt dat zei ik altijd, had zo'n last van blaren. Maar dat is echt minder geworden.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:02

Proficiat SV!! Strak tempo ook, goed gedaan!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:41

Jij bent echt niet meer te stoppen hoor! Over twee jaar loop je de utmb :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:17

Ehhh.. dat denk ik nog niet hoor :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:46

Paar foto's van vanmorgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:21

Super knap SV! Ik kan me inderdaad nog herinneren dat je zei nee een marathon wordt het hem niet voor mij :D En kijk nu! En je tempo vind ik ook knap hoor, ook nog een trail!

Pfoe ik ben toch wel blij dat het niet meer zo warm wordt. Kan er best goed tegen, maar zo heel vroeg moeten lopen is dus echt niks voor mij... Ik heb maar kracht gedaan voor de airco _O- Morgen in de ochtend weer lekker een rondje vogeltjeskijken :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 00:12

Pas zei je ook dat je geen marathon zou lopen. Supergoed gedaan!

Memuska, wat een geweldig verslag. Het ziet er zo mooi uit daar, wauw! Ik wil dat ook nog weleens doen, je hebt me helemaal enthousiast gemaakt.

Katharina, ook zo'n gaaf verslag. Wat een leuk concept. Die donut shirts :') Je hebt flink wat kilometers gemaakt zeg!