Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:04

@Fira, als een kind kan vragen of die een hele mag kan die ook 'dankjewel' zeggen. Niks kinderlijks of schattigs aan als je het mij vraagt.

Overigens een dringende oproepen aan alle ouders die hier meelezen: leer je kind alsjeblieft richting aangeven bij rotondes, echt, mijn dank is groot.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:13

En die van de koters die zich doodschrikken omdat iemand ze bijna aanrijdt omdat ze geen richting aangaven waarschijnlijk ook :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:42

Leer je kind gewoon om altijd op re Letten en oogcontact maken. En dat je zelfs als zwakke weggebruiker nog altijd moet stoppen of voorrang verlenen waar dat aangeduid staat.
Al geldt dat ook voor volwassenen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:47

quera, ik moest echt even hardop lachen _O- Dat soort dreigementen kreeg ik vroeger ook altijd. "Als je je autogordel niet omdoet bellen we de politie en dan ga je naar de gevangenis!" :') Ik was extreem goedgelovig.

Maja, ja dat merkte ik zelf ook toen ik kampleiding was :) 6-12 jaar heb ik een tijdje gedaan maar het is gewoon niks voor mij. Dat gejengel steeds. Hulp nodig bij alles. (Al had ik soms ook 6 jarigen die erg zelfstandig waren en die goed meekwamen met de rest.) Ik heb nog eens een klacht gehad omdat een jochie steeds zijn koffer overhoop haalde als hij iets niet kon vinden (2-3x per dag). Nou dat kon echt niet hoor, dat er een rommelige koffer mee terug kwam. Sowieso een strontverwend jong (en het hielp ook niet dat hij twee vriendjes mee had). Luisterde niet en liep altijd te klieren. Zo was het zo dat de kinderen altijd dichte schoenen aanmoesten bij de dieren (logisch), voor de veiligheid van de voeten. Nou goed er ontgaat je wel eens wat dus op een dag stond meneer met zijn slippers bij de shetlandpony's. Dat is een eind lopen van het kamphuis en ik was niet echt in de gelegenheid om met hem terug te lopen, dus gezegd dat hij niet in de buurt van de pony's mocht komen (bwèèèèèh maar ik wil paardje kammen - ja jammer had je maar moeten luisteren). Je raad het al, ik draai me 1x om en hij staat luid te brullen naast een pony omdat die op zijn voet was gaan staan. :\ Echt ongelofelijk. (Moeder achteraf natuurlijk boos.)
Gelukkig was niet iedereen zo. Er was een keer een jochie van zijn pony gevallen en hij was er een flink stuk achteraan gesleept omdat zijn voet door was geschoten. Dat gebeurde vaker (echt, hoe hij het voor elkaar kreeg weet ik ook niet), en de instructrice zei dan dat hij zijn pony stil moest zetten zodat zij hem kon helpen. Nou die keer besloot hij dat het wel kon, en toen ging het mis. Dus toen ik de ouders sprak en hij vertelde "oja ik ben gevallen! was heel eng!" gelijk maar even gezegd dat als hij naar de juf had geluisterd het niet was gebeurd. :o

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:20

Hier ook een (hoog)zwangere die al heel lang met jullie mee leest :=

Ik kan mij soms zo vinden in jullie verhalen, hoe irritant het gejengel van een kind is en de ouder er maar in mee gaat of gewoon niks doet. Of hoe hard kinderen kunnen schreeuwen en gillen naar de ander die één meter verder op zit, zodat de hele straat kan mee genieten en ouders die er niks van zeggen of gewoon oost-indisch doof zijn. Of hoe kinderen de ene minuut met dit speelgoed spelen en de volgende minuut met dat speelgoed en de volgende minuut weer met wat anders zodat de hele kamer/ruimte bezaaid ligt met rommel waar je gewoon je nek over kunt breken..

Mijn vriend heeft al twee kinderen, jongens van 4 en bijna 9 jaar, die er 5 van de 14 dagen zijn. De jongste van 4 kan soms ook flink wat herrie produceren vanuit speelsheid, maar die wordt meteen gecorrigeerd en bij herhaaldelijk gedrag gaat meneer gewoon naar boven/binnen om af te koelen.

Verder krijgen we (hij) vooral veel complimenten over ze dat ze zo goed luisteren en lief zijn. En dat ze hun spullen achter hun kont opruimen (dat ze het heel soms vergeten zullen we ze dan maar vergeven).
Al met al zijn het vaak 5 vermoeiende (leuke) dagen en ben ik soms blij dat ze weer weg zijn, zodat ik even bij kan komen :+

Dus ik kan straks mijn borst nat maken voor mijn eigen baby die natuurlijk alle dagen bij ons is, maar ik denk ook wel dat dat heel anders zal zijn, aangezien dat voor mij meer eigen zal zijn. En ik kan ook niet wachten tot het ventje geboren wordt en ik een echte mama ben.

Ik ga weer meelezen! :) :evaw:

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:56

Nou moeders, kruip nu maar weer gewoon onder jullie steen, heb wel weer genoeg kinderverhalen gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:12

Ik sla de "ik als mama lees mee" berichten gewoon maar over. Sorry, koters boeien me echt helemaal niks. Ze zijn vast allemaal van de variant beter opgevoed. Maar zelfs dan heb ik er helemaal niks mee. Dit topic heeft niet voor niks een stipje tenslotte :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:16

Ik werk dus in de keuken. Je ziet echt gelijk wanneer er een gezinnetje met kinderen zit. Dan komt namelijk een half bord eten terug -O- Sta je daar je best op te doen. (En dat zijn dan geen complexe dingen maar gewoon een tosti ofzo :Y) )

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:19

Misschien moet je er dan gewoon ook half zoveel op doen :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:32

ja ik weet van tevoren niet of het kinderen zijn :=
Maar ik denk dan ook, als je dat weet als ouder, dan geef je dat toch aan? Of je laat 2 kinderen één tosti delen ofzo

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:35

Ahhh, het zijn geen kindermenu's. Verkeerd begrepen. Mijn ouders vroegen meestal een extra couvert (een bord dus) voor ons, kregen we van iedereen wat mee - ik heb kindermenu's nooit echt lekker gevonden.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:37

Ik heb een hond met verlatingsangst en wij doen aan co-wonen. Gisteren had mijn vriend na het opstaan de honden even in de tuin gedropt en was zich gaan wassen, zo'n 20 minuten maximum is hij weggeweest vertelde hij, eerder een kwartier. Daarna is hij terug met hen naar binnen gegaan en heeft zich verder klaargemaakt om te vertrekken (motorpak aantrekken, motor uithalen enz) en heeft hij geen blafje meer gehoord zei hij. Maar mijn co-bewoner zei dat mijn hond een uur had zitten blaffen :+ ik denk dat ze gevoelig is voor geluiden en dat het in haar hoofd erger was dan het effectief was. Ik heb het dus nagevraagd bij mijn vriend omdat ik het 1) belangrijk vind dat mijn hond op een correcte manier alleen gelaten wordt zodat hij niet blaft en dus ook minder stress heeft, en 2) voor de omgeving. Als hij boos is omdat hij alleen gelaten wordt blaft hij zo: blaf - pauze - blaf - pauze - blaf - ... dus niet eens aan een hoog tempo geblaf. Wij zijn bewust kindvrij (er ligt al een knoop in bij mijn vent) maar het co-woon-koppel is wel van plan om aan kindjes te beginnen. Ik dacht hmm, als een max 20 minuten blaffende hond in de tuin al teveel is wat gaat het dan zijn met de baby in de toekomst? Achja, niets waar ik mij zorgen over moet maken/ last van zal hebben (ik kan kei-goed tegen lawaai. Ook als ik nog in bed lig. Ik heb dan ook een slechthorend oor dus dan draai ik mijn goede oor in het kussen en dan klinkt alles ver weg haha), maar ik vond het wel frappant. Maar ik krijg de volgende keer wel liefst correcte informatie over het gedrag van mijn hond wantja, anders maak ik mij weer zorgen om niets :+

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:40

Hilli schreef:
Ahhh, het zijn geen kindermenu's. Verkeerd begrepen. Mijn ouders vroegen meestal een extra couvert (een bord dus) voor ons, kregen we van iedereen wat mee - ik heb kindermenu's nooit echt lekker gevonden.

Betekent couvert niet bestek ipv bord? Wij zeggen dat tegen bestek (ik kom uit regio Gent, daar werd door het 'chique' volk vroeger (in de vorige eeuw en die daarvoor dus :+ ) Frans gesproken. En zo zijn er in die streken veel franse woorden in 't Vlaams verwerkt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:44

Oprechte vraag: hoe zijn degenen die hier al actief waren en nu ineens met een kind zitten van inzicht veranderd? Waar is het misgegaan? En belangrijker, hoe kun je dat voorkomen?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:46

1) Buurkefjes of buurkrijsjes zijn op een vergelijkbaar level irritant
2) Eigen is meer tolerabel en acceptabel van een ander.

Dus ja, zijn vinden jouw hond irritant en ja, een eigen kindje zal minder erg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:48

Ik deed altijd op vrijwilliger werk het in de gaten houden van de kinderen op de springkussens daar, maar daar zaten ook van die ongehoorzame koters tussen met poep in de oren en die ouders maar denken dat ik alles oplos. 1x bulderen en die kindjes hadden de poep uit de oren en de ouders ook :+ , en toch kwamen die kinderen bij mij als er problemen waren en dan poeslief en ziet . Niemand wou het doen ,vorig jaar de brui aan gegeven en andere taken opgepakt en alsof karma het wist kwamen er 3 luchtkussen bij :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:49

oomens schreef:
Oprechte vraag: hoe zijn degenen die hier al actief waren en nu ineens met een kind zitten van inzicht veranderd? Waar is het misgegaan? En belangrijker, hoe kun je dat voorkomen?

Meer water drinken en voldoende bewegen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:51

Hahahahaha lieveli! Geen wijn? :\

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:55

Ohhh ik trek een flesje open!

Ja meer wijn!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:57

Goedzo, dat kind van je was nog acceptabel, maar geen wijn meer :oo :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:58

Hilli schreef:

Nee zeg m'n hoela. De enige kindervoorziening die er is is ranja :j

Ik ken couvert als "maaltijd" trouwens, geloof ik... Dus wat één persoon eet in een restaurant/café. Ofwel het aantal couverts van een avond is het aantal mensen dat iets heeft gegeten op een avond.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:59

oomens schreef:

Misgegaan? Russische roulette gone wrong.

Hoe te voorkomen? Sterilisatie.

Not that hard zou ik denken...

Maar misschien moet je die vraag in een mama topic stellen en niet hier :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:05

Hilli schreef:

Slurp met 25 procent korting bij de ap _O-

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:06

lieveli schreef:
Hilli schreef:

Slurp met 25 procent korting bij de ap _O-

Die wijn of je kind :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:08

Slurpwijn van Ilja! :')
Laatst bijgewerkt door Muurp op 10-05-18 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd.