Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dat soort dreigementen kreeg ik vroeger ook altijd. "Als je je autogordel niet omdoet bellen we de politie en dan ga je naar de gevangenis!"
Ik was extreem goedgelovig.
6-12 jaar heb ik een tijdje gedaan maar het is gewoon niks voor mij. Dat gejengel steeds. Hulp nodig bij alles. (Al had ik soms ook 6 jarigen die erg zelfstandig waren en die goed meekwamen met de rest.) Ik heb nog eens een klacht gehad omdat een jochie steeds zijn koffer overhoop haalde als hij iets niet kon vinden (2-3x per dag). Nou dat kon echt niet hoor, dat er een rommelige koffer mee terug kwam. Sowieso een strontverwend jong (en het hielp ook niet dat hij twee vriendjes mee had). Luisterde niet en liep altijd te klieren. Zo was het zo dat de kinderen altijd dichte schoenen aanmoesten bij de dieren (logisch), voor de veiligheid van de voeten. Nou goed er ontgaat je wel eens wat dus op een dag stond meneer met zijn slippers bij de shetlandpony's. Dat is een eind lopen van het kamphuis en ik was niet echt in de gelegenheid om met hem terug te lopen, dus gezegd dat hij niet in de buurt van de pony's mocht komen (bwèèèèèh maar ik wil paardje kammen - ja jammer had je maar moeten luisteren). Je raad het al, ik draai me 1x om en hij staat luid te brullen naast een pony omdat die op zijn voet was gaan staan.
Echt ongelofelijk. (Moeder achteraf natuurlijk boos.)

ik denk dat ze gevoelig is voor geluiden en dat het in haar hoofd erger was dan het effectief was. Ik heb het dus nagevraagd bij mijn vriend omdat ik het 1) belangrijk vind dat mijn hond op een correcte manier alleen gelaten wordt zodat hij niet blaft en dus ook minder stress heeft, en 2) voor de omgeving. Als hij boos is omdat hij alleen gelaten wordt blaft hij zo: blaf - pauze - blaf - pauze - blaf - ... dus niet eens aan een hoog tempo geblaf. Wij zijn bewust kindvrij (er ligt al een knoop in bij mijn vent) maar het co-woon-koppel is wel van plan om aan kindjes te beginnen. Ik dacht hmm, als een max 20 minuten blaffende hond in de tuin al teveel is wat gaat het dan zijn met de baby in de toekomst? Achja, niets waar ik mij zorgen over moet maken/ last van zal hebben (ik kan kei-goed tegen lawaai. Ook als ik nog in bed lig. Ik heb dan ook een slechthorend oor dus dan draai ik mijn goede oor in het kussen en dan klinkt alles ver weg haha), maar ik vond het wel frappant. Maar ik krijg de volgende keer wel liefst correcte informatie over het gedrag van mijn hond wantja, anders maak ik mij weer zorgen om niets
Hilli schreef:Ahhh, het zijn geen kindermenu's. Verkeerd begrepen. Mijn ouders vroegen meestal een extra couvert (een bord dus) voor ons, kregen we van iedereen wat mee - ik heb kindermenu's nooit echt lekker gevonden.
) Frans gesproken. En zo zijn er in die streken veel franse woorden in 't Vlaams verwerkt.
, en toch kwamen die kinderen bij mij als er problemen waren en dan poeslief en ziet . Niemand wou het doen ,vorig jaar de brui aan gegeven en andere taken opgepakt en alsof karma het wist kwamen er 3 luchtkussen bij
Hilli schreef:Ahhh, het zijn geen kindermenu's. Verkeerd begrepen. Mijn ouders vroegen meestal een extra couvert (een bord dus) voor ons, kregen we van iedereen wat mee - ik heb kindermenu's nooit echt lekker gevonden.
oomens schreef:Oprechte vraag: hoe zijn degenen die hier al actief waren en nu ineens met een kind zitten van inzicht veranderd? Waar is het misgegaan? En belangrijker, hoe kun je dat voorkomen?