Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:02

Het is ook gewoon stom, iets dat ik te hard in mijn hoofd steek denk ik. Maar ik ben sinds lange tijd gewoon niet meer aan 75kg geraakt, en nu stond ik vorige week op 76,1. Vandaag dus terug richting 76,7. Ik mag nooit de 75 hebben :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:04

Linoleum: Haha, ik herken het hoor! Toen ik net op mezelf ging in een grotere stad had ik ook de neiging om alle bestelmogelijkheden en koffietentjes uit te proberen. :)) Ook niet goed voor de bankrekening idd. :P
Wat is een Ride&Run? Goed bezig hoor. :)

Janine: Wat fijn dat je verschil merkt! Bewegen is niet alleen goed voor de lijn, maar voor zo veel meer!
The Cat: Wat vervelend! Maar een week is wel kort om echt van aankomen te spreken hoor :(:) Misschien wat meer vocht vasthouden dan anders? Je eet gezond en echt niet te veel dus zou niet weten waar anders door.

Laura: Mmm, bloemkoolsoep :9 Net lijstje hoor!
Geerte: Meerdere keren per dag wegen heeft geen zin. Elke dag is eigenlijk al best veel! Je kunt om de dag op hetzelfde moment wegen en meten/spiegel. :)

Ik merk deze week ook geen verandering op de weegschaal ondanks netjes eten en sporten... Gaat echt super traag, weeg hetzelfde als een maand geleden. Toch maar weer eens meten of daar wel verschil in zit.
O: 200 gram alpro mild&creamy havervlokken met wat rood fruit, lijnzaad en 2 el zonnatura muesli
T: appel
L: 1 koolhydraatarme boterham met avocado, omelet van 1 ei + 2 eiwit met tomaatjes, spinazie en champignons
T: banaan
A: kipfilet en prutje van tomaat, courgette, champignons en paprika
T: smart protein bar, sinaasappel

B: half uur hardlopen, half uur krachttraining
D: Thee, slimpie ranja, water

Zit rond de 1200 kcal dus als ik trek krijg pak ik nog wat bij, maar voelt zo tegennatuurlijk om meer te gaan eten terwijl mijn gewicht stabiel blijft. :Y)
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 02-03-17 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:08

Geerte, ik weeg me op het moment elke dag. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik kijk voornamelijk in de spiegel. Die zegt iets anders dan de plus 1 ten op zichte van gisteren die de weegschaal zei.
Maarja, gisteren onverantwoord veel verantwoorde cakejes, te weinig drinken en wel sporten... Tsjah, dan kan je dat verwachten.

Verder meet ik ook af en toe :j

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:09

Dat is mijn leven: onverantwoord veel verantwoord voedsel. :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:09

Volhouden, kom op :D Het is geen sprint maar een marathon ;) Maar ik herken het wel, ik wil graag naar de 68, maar hang steeds stil op de 70 en zak dan niet verder en kom langzaam weer aan. Heb het nu ook een beetje losgelaten merk ik na een jaar stoeien naar een gewicht dat blijkbaar niet realistisch was voor nu.

Ik weeg sowieso alleen in de ochtend, anders heeft het weinig zin. En ik heb op vrijdag mijn vaste weegdag, maar wil er soms tussendoor ook wel op gaan staan op een andere dag. 1x per maand schrijf ik het gewicht op.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:11

Ik probeer niet iedere dag op de weegschaal te staan, maar lukt me niet helemaal, ben te nieuwsgierig. Doe t 1x, 's ochtends uit bed nadat ik geplast heb.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:14

secricible schreef:
Volhouden, kom op :D Het is geen sprint maar een marathon ;) Maar ik herken het wel, ik wil graag naar de 68, maar hang steeds stil op de 70 en zak dan niet verder en kom langzaam weer aan. Heb het nu ook een beetje losgelaten merk ik na een jaar stoeien naar een gewicht dat blijkbaar niet realistisch was voor nu.

Ik weeg sowieso alleen in de ochtend, anders heeft het weinig zin. En ik heb op vrijdag mijn vaste weegdag, maar wil er soms tussendoor ook wel op gaan staan op een andere dag. 1x per maand schrijf ik het gewicht op.

Ik doe ongeveer hetzelfde als jij, smorgens vrijdag, en soms tussendoor. Opschrijven doe ik in MFP :p

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 10:22

Ik sta denk ik nog niet eens een keer in de maand op de weegschaal. Vergeet er altijd op te gaan staan :')
Als ik sta, dan in de ochtend nadat ik naar wc ben geweest en voor het ontbijt.

Ride en run is wedstrijd van in dit geval 5km, en dan 1 hardloper en 1 op paard. Wilden graag meedoen met zessen, maar dan moeten er dus wel 3 gaan hardlopen.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:27

The_Cat schreef:
De week ervoor was ik inderdaad 1,5kg kwijt op een week >_< daarom dat ik nu zo baal. Ik was ook al eens aan het denken om met de dokter te gaan praten over men pil. Als ik in men stopweek zit dan vliegen de kilo's eraf, en als ik in week 2 en 3 zit dan gaat het weer precies niet. Of het kan ook in me hoofd zitten :')

Ik had precies hetzelfde. Terwijl ik juist in mn stopweek vreetbuien had. De pil kan echt rare dingen doen met je hoor, ik ben er nu dan ook mee gestopt en heb een implanon genomen. Beste keuze die ik ooit heb gemaakt! Ik bloede zeg maar zo'n beetje 10 dagen per maand zowat leeg :') En nu eens in de 4 maanden 3 daagjes amper iets _/-\o_ En alle bijkomende problemen met gewicht, vocht vast houden en stemmingswisselingen allemaal weg.

@ Cheetahfan, Misschien kom je wel in spiermassa aan omdat je aan krachttraining doet? Dus misschien vul je daar je vetverlies mee op en blijf je gelijkstaan. Ik zeg maar iets wat me te binnen schiet hoor haha

Ik weeg mezelf ongeveer om de dag in de ochtend. Moet het ook niet vaker doen anders word het een obsessie bij mij. En vooral omdat ik niet diehard aan het afvallen ben omdat dat niet nodig is, dan zie je natuurlijk helemaal niet zoveel verschil en dat kan demotiverend werken. Toevallig vanmorgen gewogen en ik zit nu op 51,9 :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:34

linoleum schreef:
Ik sta denk ik nog niet eens een keer in de maand op de weegschaal. Vergeet er altijd op te gaan staan :')
Als ik sta, dan in de ochtend nadat ik naar wc ben geweest en voor het ontbijt.

Ride en run is wedstrijd van in dit geval 5km, en dan 1 hardloper en 1 op paard. Wilden graag meedoen met zessen, maar dan moeten er dus wel 3 gaan hardlopen.

Ja dat na het wc bezoek is voor mij doordeweeks een klein probleem... Dat lukt dan niet echt :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:35

Priscilla: Haha ja dat hoopte ik eerst ook, maar een stuk terug in het topic is dat besproken en dat is niet mogelijk haha. :P
Netjes hoor! :j

Ik ben ook heel benieuwd wat stoppen met de pil doet met je, volgens mij is het echt troep namelijk. Maarja, het is zo makkelijk. :+ Zou niet weten wat ik anders moet gebruiken, hoor echt horror verhalen over spiraaltje.s ;(

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:36

Oke ik zal proberen om de dag erop te staan. Ik merk dat ik gewoon snel nieuwsgierig ben, maar ik ben nu zo vaak teleurgesteld :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:37

Voor mij deed stoppen met de pil niks, in de vorm van daardoor afvallen of aankomen. Ik kreeg alleen duidelijkheid dat mijn menstruatie onregelmatig was.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:42

Cheetahfan schreef:
Priscilla: Haha ja dat hoopte ik eerst ook, maar een stuk terug in het topic is dat besproken en dat is niet mogelijk haha. :P

Ik ben ook heel benieuwd wat stoppen met de pil doet met je, volgens mij is het echt troep namelijk. Maarja, het is zo makkelijk. :+ Zou niet weten wat ik anders moet gebruiken, hoor echt horror verhalen over spiraaltje.s ;(

Oh :') Helaas

Spiraaltje leek mij ook niks, daarom voor implanon gegaan. Eerst 3 maanden die hormonen in pil vorm geslikt om te kijken wat het met me deed en dat beviel goed dus toen dat ding in mn arm laten zetten. Nu komt er dus dagelijks maar een hele kleine hoeveelheid hormoon vrij en hoef ik ook niet meer aan die stomme pil te denken. Ben echt blij dat dit voor mij de oplossing is :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:43

Ik ben wel aangekomen door de pil, maar afvallen door het stoppen helaas niet. Wel voel ik me iets beter, dus blijf ik gestopt. Ik ben slleen enorm onregelmatig ongesteld, dat vind ik wel heel lastig, omdat het op sommige momenten gewoon heel slecht uitkomt (zoals in de sauna :+ ). Maar goed, heb de pil niet meer nodig voor anticonceptie, dus ga die troep niet meer in mn lijf stoppen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:47

goh, het is inderdaad een voordeel dat je zo wel kan anticiperen wanneer je ze zou krijgen :p het enige leuke aan de pil :p

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:48

_Priscilla schreef:
Cheetahfan schreef:

Oh :') Helaas

Spiraaltje leek mij ook niks, daarom voor implanon gegaan. Eerst 3 maanden die hormonen in pil vorm geslikt om te kijken wat het met me deed en dat beviel goed dus toen dat ding in mn arm laten zetten. Nu komt er dus dagelijks maar een hele kleine hoeveelheid hormoon vrij en hoef ik ook niet meer aan die stomme pil te denken. Ben echt blij dat dit voor mij de oplossing is :)

Word jij wel ongesteld dan?

Ik gebruik de prikpil, al heel erg lang. Vind het ideaal. Heb ook niet het idee dat ik daar van ben aangekomen of dat ik daardoor moeite heb met afvallen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:48

Oo, ik zou het ook niet willen proberen voor afvallen/aankomen hoor! Maar meer voor mijn huid en volgens mij heeft het ook echt wel invloed op je gesteldheid / mood. :)
Mm dat klinkt ook wel goed Priscilla! Misschien als ik de pil straks niet meer vergoed krijg dat ik ook wat anders ga proberen.
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 02-03-17 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:50

@Cheetahfan wat voor verhalen hoor je dan over spiraaltjes? Ik heb een mirenaspiraal en ben er zo blij mee! Word niet meer ongesteld, geen hevige buikpijnen, minder puistjes enzo. Ideaal ding :). Ja, het zetten was pijnlijk maar dat was maar eventjes. Dat beetje pijn is die 6 jaar niet ongesteld wel waard lol. Volgend jaar laat ik weer een nieuwe zetten!

Ik ben inmiddels een beetje gesetteld dus ik kan weer beginnen met gezond eten :D.
Ik heb geen weegschaal (zowel gewicht als afweeg niet, die tweede moet ik van het weekend nog halen) dus ik probeer een beetje op mijn eten te letten en eyeball de porties een beetje. Je moet ergens beginnen toch?

O: 250 gram (gokje) vanille skyr met tresor ontbijtgranen (moet ook even kijken voor iets gezonds voor in de skyr lol. Het is even behelpen)
M: Waarschijnlijk bruin bolletje met iets van kaas/kipfilet, misschien eiersalade.
A: Pangasiusfilet met haricot verts en gele rijst.

En ik heb hier nog een kwart milka caramel-peanut reep liggen die me heel verleidelijk aanstaart. Dus misschien pak ik die vanavond nog.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:53

Kopen jullie die Skyr trouwens? ik had overlaatst gehoord van iemand dat je dat blijkbaar zelf kan kweken met iets van organismen ofzo?

Haha :D met trésor, wel lekker. Gisteren voor de verandering nog eens een halfuurtje tv gekeken, en het leek wel alsof elke reclame voor snoep/suikerdingen was :') wtf :p ik kreeg er zin in

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:54

Jup, gewoon Arla Skyr bij de appie! Vind die vanille echt heerlijk. Zelf kweken heb ik echt geen puf voor lol. Zou niet weten hoe het moet.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 02-03-17 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:55

Volgens mij haal je twee dingen door elkaar ;) skyr is een soort yoghurt, wat jij bedoelt is kefir.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:56

Imandra: over het zetten, dat je dan echt door de grond gaat. :') Maar misschien moet ik me daar overheen zetten.

The Cat: Ja, ik koop Skyr. :)) Vind het heerlijk en denk niet dat ik dat zelf kan gaan kweken op mn studentenkamertje. :')
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 02-03-17 10:58, in het totaal 3 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:56

Dat is echt verschrikkelijk, ook veel programma's die mede mogelijk gemaakt zijn door vreetwaar. Komt wéér die zak bugles voorbij :roll: :') krijg er altijd spontaam trek van, maarja da's ook de bedoeling natuurlijk :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:57

Haha: "Kefir is een dik vloeibare, koolzuurhoudende en licht alcoholische melkdrank, die oorspronkelijk vermoedelijk afkomstig is uit de Kaukasus".
Licht alcoholisch, wat grappig. Dan begin je je dag wel vrolijk.

@Cheetahfan: Nah valt wel mee. Het voelde voor mij als menstruatiepijn zegmaar, valt redelijk mee dus ^^.