[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:13

Tieneke schreef:
Weer leuke foto's die voorbij komen!

Ik zit inmiddels weer in het ik-vind-overal-vel-stadium :+

Ai, hier hetzelfde. Tattoo is echt spuuglelijk nu, maar kleuren beginnen iets minder diep zwart te worden dus kan nu wat beter zien hoe hij aansluit op de rest van mn' arm. De jeuk is echt verschrikkelijk :=

Gave tattoo zeg Yvanka! Heel strak gedaan :j

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:31

Ik hoor het wel vaker van mensen dat ze ziek of grieperig worden na een tattoo, komt door een 'open wond' je lichaam is dan hard aan het vechten en waarschijnlijk had je al iets een slechte weerstand of onder de leden :)

@irishcold misschien komt het ook door het idee en hoe het eruit zag dat je niet lekker werd, net zoals sommigen flauwvallen met bloedprikken.

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:37

Deijs, ik denk ook dat ik al wat ziekjes was tijdens het zetten, of toch het begin van en dat dat alles wat extra in gang gezet heeft. Mar ik ben blij dat hij staat :D

Helene83

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:45

Ik was na afloop ik erg rillerig na 4 uur.. tattookoorts noemde de artist het..

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:05

IrishCold schreef:
Ja, had ik al wel. :')

Haha ja kan me voorstellen Eloya. Waneer was die van jou gezet? of heb ik er overheen gelezen..

Mijne is de 25e van november gezet.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:19

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:22

Oh my :') :')

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:25

IrishCold schreef:
Ik heb mijn eerste tattoo nu al een tijdje, 15 november.
Ik had pas laatste uur van mijn 3,5 uur zitten echt last van mijn tattoo, maar niet duizelig ofzo.

Die avond had ik hem weer ingesmeerd met bepathen en toen op advies oud shirt er over gedaan met voor slapen.

De volgende dag, sochtends, met het tshirt uit doen merkte ik dat het echt niet ging, de shirt was vast geplakt aan mijn tattoo en heb toen washandje met warm water op mn shirt gedept en zo toen langzaam los gekregen. Maar juist het los ''trekken'' van het shirt deed mij duizelig worden en viel nog net niet flauw. Was echt pijnlijk. Ik ben rustig gaan zitten en heb het flauwvallen kunnen voorkomen. Ik ben toen wel even goed ziek geweest, koorts enz.

Nu vraag ik mij af, wie heeft dat ook zo mee gemaakt? , na die tijd dus eigenlijk.
Of ben ik daar enige in? :o :=

Maar verder heel blij met mijn tatto :o <3

Vaak heeft zoiets met je bloedsuikerspiegel te maken. Ik weet dat ik na drie kwartier tatoeëren even een moment rust moet hebben en dextro of cola nodig heb omdat ik anders flauwval. Dat komt omdat mijn bloedsuikerspiegel dan veel te laag is en mijn lichaam even wil resetten (flauwvallen).
Na dat moment maakt de duur van het tatoeëren niet meer uit en is het goed. Dit heb ik de volgende dag ook altijd als het nog wat pijnlijk is.

Ik zorg er altijd voor dat ik tijdens en de eerste twee dagen na het zetten veel suiker binnen krijg zodat ik me weer beter voel.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:31

Inderdaad, voor mij ook altijd veel suiker.
Van te voren appelsap.. tijdens het tatoeëren inderdaad dextro's en cola.. en inderdaad, als je dan toch bijna van je stokje gaat en je voelt je weer oké, dan zal het niet nog eens gebeuren.
De laatste 2 tattoo's gelukkig geen last gehad van flauwtes, had mezelf ook aardig volgestopt met suikers.. hihi..
"Leuk" om te lezen dat er meerdere zijn die dit ook zo ervaren. Al ben ik blij dat de laatste 2 zonder licht in mijn hoofd gezet werden. Bij diegene van 4 uur, had ik het laatste uur wel heel zwaar, extra bananen toen gegeten.. :=

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:37

Aha nu snap ik het mijn tattoo duurde 3 uur aan 1 stuk en was dag erna ook echt mega ziek :') en spierpijn van aanspannen maar oke

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:58

Ik heb gemerkt dat mijn bloedsuiker nogal onvoorspelbaar is dus ik heb altijd een kilo aan suiker bij me in de vorm van chocola, cola en van te voren echt goed eten. M'n eerste tattoo was een zit van 4.5 uur en dat ging opzich prima, de tweede ging het zetten ook prima maar toen ik daarna op stond zakte ik even hard in elkaar en heeft de studio mij toen echt neer moeten zetten met cola en dextro, dat heb ik nog nooit gehad :+

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:16

Deijs schreef:
Ik hoor het wel vaker van mensen dat ze ziek of grieperig worden na een tattoo, komt door een 'open wond' je lichaam is dan hard aan het vechten en waarschijnlijk had je al iets een slechte weerstand of onder de leden :)

@irishcold misschien komt het ook door het idee en hoe het eruit zag dat je niet lekker werd, net zoals sommigen flauwvallen met bloedprikken.

Nou het gekke is met bloedprikken enz heb ik nergens problemen mee. En het zag er ook gewoon uit. Niks raars te zien. Was echt de pijn denk ik en misschien was idd mijn weerstand lager.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:18

Mijn tattoo plakt nu ook steeds vast aan mijn (katoenen) broek vast. Ben alleen nu niet in de gelegenheid om de pijp even omhoog te doen :+ Hoop niet dat het kwaad kan dat ik hem af en toe los moet trekken..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:43

Ik wordt eerlijk gezegd een beetje bang van dit topic af en toe _O-
Ik ga zometeen bellen voor een afspraak, toen ik in de shop langsging was "mijn" artist er niet dus konden ze me nog niet inplannen. Maar de jongen die er was zei wel dat hij mijn idee waarschijnlijk super vindt, dus ben benieuwd!

Maar als ik hier lees hoeveel mensen bijna van hun stokje gaan :+
Dan denk ik hellup :') Ik moet voor sowieso 2 maar waarschijnlijk 3 zits gaan van een hele dag en het wordt mijn eerste tattoo. Misschien kan ik toch iets kleiners moeten kiezen :=

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:54

Ach ik heb nu 7 tattoos en ik heb nooit ergens last van gehad. Ik eet of drink niet anders dan anders, heb nooit gevonden dat het echt veel pijn deed en ben nooit flauw gevallen ofzo.
Vooralsnog heb ik altijd gewoon gezellig zitten kletsen met de artist, that's it.
Ben dan ook niet super zenuwachtig ofzo, heel relaxed allemaal.

Dus het verschilt zo per persoon, dat ik me er van te voren niet te druk over zou maken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:19

Het hangt ook zo sterk af van de omstandigheden.

Heb je veel of weinig geslapen, is het heet buiten of net heel koud (in de zomer heb ik veel meer last na het tattooëren door de hitte dan in de winter), heb je een drukke werkweek met veel stress gehad, ben je lang onderweg geweest... Zo'n dingen hebben ook allemaal impact op hoe je je tijdens het tattooëren voelt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:35

SuperAssie schreef:
Ik wordt eerlijk gezegd een beetje bang van dit topic af en toe _O-
Ik ga zometeen bellen voor een afspraak, toen ik in de shop langsging was "mijn" artist er niet dus konden ze me nog niet inplannen. Maar de jongen die er was zei wel dat hij mijn idee waarschijnlijk super vindt, dus ben benieuwd!

Maar als ik hier lees hoeveel mensen bijna van hun stokje gaan :+
Dan denk ik hellup :') Ik moet voor sowieso 2 maar waarschijnlijk 3 zits gaan van een hele dag en het wordt mijn eerste tattoo. Misschien kan ik toch iets kleiners moeten kiezen :=

Och, ligt ook aan de plek hoor. Is voor iedereen anders. Sommige mensen gaan nog steeds kapot van de pijn (Kat von D volgens mij zelfs), andere voelen niks maar hun lichaam is niet helemaal akkoord (ik :P ) en weer andere hebben helemaal nergens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:47

Je hoeft echt niet bang te zijn voor een tattoo hoor. Je weet gewoon niet hoe het voelt, voor hetzelfde geld voel je niets. Ik heb bijvoorbeeld echt helemaal niets gevoeld van het tattoeren.

Met bloedprikken ga ik K.O., tijdens het tattoeren zat ik er met m'n neus boven op en was er niets aan de hand.

Gewoon zorgen dat je goed voorbereid bent, tips van Courses over iets van suiker meenemen is heel handig en verder het lekker over je heen laten komen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:03

Bloedprikken en tatoeëren is ook wel een verschil qua gevoel. Bij tatoeëren zie je geen naalden, dat scheelt. Ik ben heel benieuwd, voor mij is het echt al minstens 12 jaar geleden dat de laatste gezet is, dus ik heb geen idee meer hoe het voelt :'). Heb er nooit echt last van gehad, vond het alleen irritant. Enige die echt apart was, is diegene op mijn rug, paar cm naast ruggegraat, ter hoogte van de taille, daar zit dat triggerpunt wat een soort kriebel veroorzaakt. Dus ik heb de hele tijd zitten giebelen tijdens het zetten, want het kriebelde :')

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:06

Mocht die reactie over bloedprikken tegen mij zijn; ik had het over het zien, sommige mensen zijn voor het zien of denken eraan al heel gevoelig. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:16

Mijn to go lijstje is echt goed ontbijten en/of lunchen, cola (of een andere frisdrank, zolang er genoeg suiker in zit) en chocola. Als je langer zit zou ik tussendoor goed bij stocken erop en dextro heb ik altijd 'just in case' bij me zodat ik daar op terug kan vallen voor de terug weg :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:23

Ik heb met mijn 3 tattoo's nauwelijks ergens last van gehad hoor! De laatste twee waren geen lange zitten (laatste 2,5 uur ofzo). De eerste wel, maar gewoon zorgen dat je goed eet, en je kan voor de zekerheid even wat suiker ofzo meenemen inderdaad. Bij m'n laatste tattoo kreeg ik van de shop een glaasje cola toen we even pauze hielden (voelde me prima hoor maar was wel even lekker wat drinken :+ ), volgens mij hebben ze dat vaak zelf wel in huis. Dus als je het vergeet en je voelt je even flauw is er alsnog geen man overboord, gewoon eerlijk zeggen dan hebben ze daar echt wel wat tegen.
Ik had toen ook dextro bij me, zat 3 weken later nog onaangebroken in m'n jaszak haha :')

Het is heel verschillend per persoon, dat zie je hier ook wel. En wat Yasmine zegt, zelfs per tattoo kan het nog verschillen! Gewoon zeggen als je je even niet lekker voelt!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:29

Courses schreef:
Mijn to go lijstje is echt goed ontbijten en/of lunchen, cola (of een andere frisdrank, zolang er genoeg suiker in zit) en chocola. Als je langer zit zou ik tussendoor goed bij stocken erop en dextro heb ik altijd 'just in case' bij me zodat ik daar op terug kan vallen voor de terug weg :)

Precies, gewoon voor zekerheid meenemen dan ben je op alles voorbereid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:35

Oooooh wauw, kwam net op pinterest een prachtige half sleeve/shoulder in polynesische stijl tegen... Ik ben verliefd <3 Heeft iemand hier zo'n tattoo of ervaring met deze stijl?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:40

In mijn sleeve wordt dit uiteindelijk ook verder uitgewerkt. :)
Ik ben er helemaal verliefd op!

Afbeelding

Ik heb overigens nergens last van gehad tijdens en na het tatoeëren. Heb dan ook maar +/- 3,5 uur moeten zitten de eerste keer.