Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:53

Gefeliciteerd sharon!!

De frietjes die mijn ouders halen vallen ook altijd tegen. Daarom ben ik vaak wel blij dat ik tot 7 moet werken. Hoef ik die frietjes niet te eten :p

Gepland lijstje voor vandaag:

O: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen met samdwichspread
T: 1 klein mandarijn
L: 2 tarwe boterhammen met sandwichsalade
T: 1 klein mandarijn
A: ? Iets van aardappel vlees en groente
T: 150 gram volle yoghurt met gebroken lijnzaad en scheutje ranja

Overdag moet ik me er wel aan houden omdat ik tot 4 op school zit en ook echt alleen maar dit bij me heb.
Helaas vanavond niet sporten. Heb over 2 weken tentamens en snap van 2 vakken helemaal niks. Dus ik.ga vanavond de hele avond leren.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:21

Gefeliciteerd Sharon!

Hier een slecht weekend, heb me ontzettend beroerd gevoeld 2 dagen...
Of het bij de "detox" hoort of gewoon een griepje was geen idee maar ik zou blij zijn als het woensdag was.

Ik heb ook nog geen idee wat ik hier na gaan doen, want ben er namelijk wel even klaar mee.
Wil eens 2 weken doen wat ik wil en dan kijken hoe mijn lichaam reageert.
Ik ben er achter gekomen dat ik veel te laag zit (veel te vaak koud etc).
Dus als iemand tips heeft oid graag :j

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:09

SharonIndezz schreef:
Hahaa knap hoor! Is mij gisteren ook gelukt... Alleen water gedronken op mn eigen verjaardag en 3 moorkopsoesjes op :')

Ik heb net maar noodles gemaakt met veeeeel groente.

Gelukkige verjaardag!

Ik was afgelopen weekend op vrijgezellenweekend in Eindhoven, ik heb net moeten opzoeken wat een moorkop eigenlijk precies is (stond op een bord waar we gingen ontbijten, maar we wisten niet wat het was), en nu jij er ook over begint... :D

Gribaldi: denk dat als je zo weinig binnen krijgt (en dan ook nog die detox), het niet abnormaal is dat je je erg slap voelt :(
Wel opletten nu dat je niet extra 'vuil' gaat eten, zou ook zonde zijn! En denk dat je je daar niet meteen beter van gaat voelen. Misschien ff jezelf verwennen met uitgebreidere maaltijden die wel nog gezond zijn? En jezelf niet schuldig voelen als je tussendoor iets neemt, daar vergaat de wereld niet van, maar ik wil maar zeggen dat nu 3x per dag ongezond/junkfood eten ook niet bevorderlijk zal zijn voor je energielevel denk ik :)

Ik dus op weekend geweest, in combinatie met mijn regels en dat ik echt niet nagedacht heb over wat ik wou eten (maar ik had nu toch ZIN in yoghurt iedere ochtend! Gezond eten went echt wel zo blijkt ;) ), ben ik blij dat weegschaal niet boven de 70 zit, 69,5 vanochtend was het. Dat is ok, zit sowieso vocht bij nu ook dus goed!
Was met erg slanke mensen op stap dus motiverend om er nu weer ff tegenaan te gaan :o :D
Alleen moet ik morgenavond ook nog erg uitgebreid gaan eten en ga ik daar toch ook wel van GENIETEN ;)
Ik dieet eigenlijk niet echt, ik probeer gezond eten elke dag ergens in te bouwen en merk dat de behoefte aan vettig etc minder wordt. Het smaakt wel als ik het eens eet (heb ook chips gehad dit weekend hoor), maar merk dat mijn maag/darmen echt veel fijner werken als ik het niét doe, telkens weer opnieuw. Dat maakt dat je op den duur echt meer zin hebt in fruit en groente, heel gek! Ik hoop in die 'zone' te blijven nu, ik dieet niet, ik geniet van gezond eten en wil vooral niet bijkomen, als er in combinatie met het sporten dat ik doe na verloop van tijd meer afgaat, ben ik daar blij mee, zoiets :)

Oh en Eindhoven is een leuke stad zeg!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:50

Ik wil me hier graag ook weer even melden! Tot mn verhuizing flink mee gelezen, maar daarna heb ik toch weer een beetje verzaakt. Ik ben geen gigantische poster, maar vind het wel leuk om mee te lezen. Ik wil graag 10kg afvallen. Gezond eten vind ik niet heel lastig, ik lust een hoop. Mijn valkuil is vooral het laten staan van chips en andere snacks. Daarnaast ga ik ook zo'n 2x per week uit eten, dat maakt het ook niet makkelijker :D Dus ik hoop dat ik bij jullie wat inspiratie op kan doen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:55

Jierga is het niet beter eerst weer op te bouwen naar het normaal eten? Of zat dat al in de detox?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:10

Lisa zat ik ook aan te denken, enkel de vraag hoe? Helaas niks bij de detox, ja dat je morgen (laatste dag) een lunch van 300 kcal mag toevoegen.

@stral, meteen "vuil" eten zit niet echt in mijn systeem. Maar heb morgen geen zin in een salade of rijstwafels met kipfilet. Brood moet ik iets op verzinnen, dat werkt niet voor mijn lichaam, spelt etc alles geprobeerd, zelfs zuurdesem.

Zat zelf aan yoghurt te denken met een beetje cruesli.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:25

Misschien steeds minder detox-shake/eten/Smoothie en steeds meer gewoon eten dus steeds meer kcal? (Opbouwen met 300 kcal bijv?) weet niet wat je precies hebt gedaan

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:28

Hier ook na een paar dagen ongezond eten.. Weer het gezonde opgepakt. 600 gram aangekomen volgens de weegschaal... Maargoed we gaan er weer voor. Gister weinig gegeten enkel een paar crackers, zaterdag mijn verjaardag gevierd dus erg slecht gegeten, gebakjes, broodjes, chippies, hapjes, drankjes je kent het wel! Maar nu gaan we weer hard aan de slag, ik heb er zin in! :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:51

IMANDRA schreef:
Misschien steeds minder detox-shake/eten/Smoothie en steeds meer gewoon eten dus steeds meer kcal? (Opbouwen met 300 kcal bijv?) weet niet wat je precies hebt gedaan

Heb enkel morgen nog de pillen en shake, daarna klaar. :')
Ben nu aan het verzinnen wat ik ga eten vanaf woensdag.
Krijg sowieso van mijn collega's chocolade kruidnoten voorgeschoteld. :')

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:04

Ha ok, ik interpreteerde je post ff als "ik heb helemaal nergens meer zin in en ga àlles eten"
dat zou ik zelf namelijk nog wel durven/kunnen doen :P
omelet met veel groente? Verse soep (pompoensoep mmm, met wat spekjes bij :P )? Zo'n dingen?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:12

Ik ben na die light detox uit eten geweest met mijn ouders.
Ik heb gelijk een dikke hamburger besteld, ik geloof niet dat ik daar ooit zo van genoten heb :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:20

Jezus ik had gister echt een mega kater en die is omgeslagen in ziek zijn.. feestje dit man :'D
Heb gister letterlijk helemaal niks binnen kunnen houden (zelfs geen soep.. :') ) en vandaag word ik ook steeds misselijk als ik eet en heb ik heel veel moeite om alles binnen te houden :')

Nou de kcal bom van zaterdag word zo wel weer gebalanseerd :+

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:24

Mag ik ook mee posten? Lees al een tijdje mee, maar heb toch het idee dat ik meer ondersteuning haal uit het mee posten.

Ik ben 19 jaar, 1.74/1.75 lang en weeg op het moment 69,5 kilo. Ik heb ooit op mijn zwaarst 75 kilo gewogen, maar gelukkig zijn die kilo's er weer af. Mijn streefgewicht is op het moment 62 kilo en daarna verder kijken wat mooi is. Ik wil dus 7,5 kilo af gaan vallen. Over het algemeen zijn de maaltijden die ik eet wel gezond, maar ik vind het lastig om de lekkere dingen te laten staan. Frisdrank drink ik al langere tijd zo goed als niet meer, af en toe nog wel een droog wit wijntje. Ik moet meer discipline krijgen om van die suikerverslaving af te komen en ik hoop dat dat lukt door hier mee te posten.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 200 ml magere yoghurt met een sinaasappel
T: 2 speltrijstwafels met kipfilet
L: 2 volkoren boterhammen met rookvlees
T: kiwi en een time out
A: kopje zelfgemaakte verse (gezonde) tomatensoep, 150 gram kipfilet, aardappelpure en groenten
T: eventueel nog 2 crackers of een bakje magere yoghurt

Heb het idee dat ik relatief veel eet vergeleken met een aantal anderen hier. Heb wel een tijdje mijn macro's enzo bijgehouden en kwam wel ongeveer op zo'n lijstjes uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:29

xNavatu schreef:
Jezus ik had gister echt een mega kater en die is omgeslagen in ziek zijn.. feestje dit man :'D
Heb gister letterlijk helemaal niks binnen kunnen houden (zelfs geen soep.. :') ) en vandaag word ik ook steeds misselijk als ik eet en heb ik heel veel moeite om alles binnen te houden :')

Dat had ik een paar weken geleden ook _O- Echt de moeder der katers en daarna ben ik gewoon twee weken verkouden geweest waarvan de volledige eerste week gewoon echt doodziek :=

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:32

Stral schreef:
Ha ok, ik interpreteerde je post ff als "ik heb helemaal nergens meer zin in en ga àlles eten"
dat zou ik zelf namelijk nog wel durven/kunnen doen :P
omelet met veel groente? Verse soep (pompoensoep mmm, met wat spekjes bij :P )? Zo'n dingen?

Haha nee dat kan ik dan weer niet, al zou ik het soms best willen :')
Spoiler:
Maar ben nu blij dat je mijn bovenste blokjes gaat zien

Verse soep is inderdaad een goed idee, thnx :)

Haha Kim, ik heb al iets lekkers voor de woensdag. Ga namelijk een Oreo Nutella taart maken :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:37

Emmaa_ schreef:
xNavatu schreef:

Dat had ik een paar weken geleden ook _O- Echt de moeder der katers en daarna ben ik gewoon twee weken verkouden geweest waarvan de volledige eerste week gewoon echt doodziek :=

Zoo echt he _O- Gister waren er nog vriendinnen ook die waren blijven slapen, maar het was zo erg met me gesteld dat ze rond 3 uur weg gingen en ik niet eens de kracht had om ze buiten te laten en echt in mn bed lag van 'ok doei' en dat ik toen al een antwoord kreeg van 'Wooo je leeft nog!' :')

nooit - meer - zoveel - wijn. :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:37

Omg Jierga je moet die taart van Jelmer maken _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:40

xNavatu schreef:
Zoo echt he _O- Gister waren er nog vriendinnen ook die waren blijven slapen, maar het was zo erg met me gesteld dat ze rond 3 uur weg gingen en ik niet eens de kracht had om ze buiten te laten en echt in mn bed lag van 'ok doei' en dat ik toen al een antwoord kreeg van 'Wooo je leeft nog!' :')

nooit - meer - zoveel - wijn. :')

Haha precies dit :') Ik was met een vriendinnetje en we zijn eerst heel erg lang op straat voor de kroeg waar we waren blijven zitten omdat we de kracht niet hadden om naar huis te fietsen. Uiteindelijk besloten dat zij bij mij zou slapen en dat we maar een taxi zouden bellen _O- Werd de volgende ochtend wakker en ben echt bijna out gegaan in de Albert Heijn, zo naar voelde ik me :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:47

Mijne voor vandaag

O: 3 beschuiten 2 met zalmsalade een tonijn. Beker sinaasappelsap
T: banaan en peer
L: 2 beschuiten 1 zalmsalade 1 tonijnsalade.
T:/
A: Noodles

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:50

Dag Julio! Ik vind het een mooi lijstje hoor, zo op het eerste zicht :) Anderen hier weten er meer over.

Over jullie katers: is dat overal in NL dat de café's zo vroeg sluiten? Kunnen jullie nergens dansen tot de zon opkomt? :) Vroeg ik mij af, is bij ons echt wel anders dan in Eindhoven dit weekend in ieder geval :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:52

In Nederland blijft alles toch echt wel lang open? Hier sluit bijna alles om 3 uur, dat vind ik pas vroeg :+

Enne, zo'n kater als jullie omschrijven had ik 2 weken geleden toen ik de hele dag met m'n schoonfamilie (pub lunch en een voetbalwedstrijd) mocht doorbrengen :+ Such fun

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:53

Ik woon in een echte studentenstad en hier gaat het meeste door tot een uurtje of 4/5. Soms zijn er van die keiharde techno feesten die doorgaan tot een uurtje of 7 's morgens maar daar heb ik zelf niet echt iets mee dus daar ben ik ook nooit te vinden.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:01

Is wel erg offtopic allemaal sorry! Ff vergeten dat dit geen huiskamer is.

Ik heb het een beetje zo ervaren (en zo zeggen ze het ook aan ons als toeristen dan): café tot 1u, danscafé tot 4u. Zo zaten we op vrijdag in een erg gezellig café, stampvol, en om 1u echt hupakee, deuren toe. Is bij ons ondenkbaar :P Zaterdag tot 3u30 gebleven, maar was toen ook erg duidelijk dat het gewoon stopte om 4u, of werd althans zo gezegd door personeel/andere mensen daar.

In Gent ken ik café's waar je met gemak tot 6u 's ochtends kan zitten (niet eens dansen), mijn vriend heeft een restaurant dat in de zomer ook een erg gevuld terras heeft en met gemak op vrijdag tot 3-4u open is, de dansplekken gaan ook echt met gemak door tot 6u, en als die sluit, kan je doorgaan naar die ene die doorgaat tot 's middags. Ik vond het gewoon erg raar je bewust te moeten zijn van een 'sluituur' :) Hier sluit het gewoon ja, als het leeg is, je wordt zelden ergens buiten gegooid eigenlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:03

Ik ben het meestal om 5 uur zelf wel echt zat :') anders zijn er hier wel opties hoor, we gaan vaak bij iemand thuis zitten afteren of we gaan naar een krakerscafe dat eigenlijk altijd open is, die blijven altijd open tot de laatste klant weg is :=

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:06

Ik hou dat nu ook niet meer vol hoor, hoefde van mij zaterdag niet langer te duren, ik word oud namelijk :')

Ga tegenwoordig liever op café, dus vrijdag was dat dan raar, dat we daar niet konden blijven!