Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:58

Het ruikt niet echt lekker ofzo, maar niets iets dat ik opvallend storend vind.
Die Lipfinity's van MaxFactor die ik dus vrijdag heb gekocht blijven ook super zitten.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 17:59

Oh dat is bij de Hema trouwens... die ruiken mierzoet. Ik hou er niet zo van van die geur maargoed het is te doen!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:43

Ah wat schattig dat katje!

Ik heb ook een paar van die matte lippencils van de hema en ik was in shock hoe goed ze bleven zitten! Althans, heb alleen nog maar nr.5 opgehad. Maar had gister dik anderhalf uur flink doorgestapt met de honden in de wind, tussendoor een stuk of wat sigaretten gerookt, onderweg een broodje gegeten en wat gedronken en ik was in shock toen ik thuiskwam en in de spiegel keek. Ik had verwacht niets meer te zien, gezien dat bij mij bij 99% van de tijd het geval is, maar alles zat er nog! Iets minder heftig van kleur, maar absoluut nog duidelijk aanwezig! en dat voor 3,50 :).

Ik heb trouwens een vraagje... mijn huid en met name mijn kin-gebied is ineens omgeslagen naar droog, wat betekent dat ik voor het eerst van mijn leven een gecombineerd droge huid heb (ipv gecombineerd vet). Ik heb met veel plezier de Silk Creme Foundation van Laura Mercier gebruikt, maar die wordt nu gewoon met een paar uur lelijk rond mijn kin. Heb een paar testers gehaald, waaronder Sisheido, Clinique, Chanel en nog een paar. Heeft iemand tips? Ik heb dit huidtype namelijk nog nooit gehad :').
De kleur en finish van de Chanel is echt supermooi (ben ik even goed op mijn nummer gezet, want ik was anti omdat het vroeger echt geen fijn spul was :'), maar daar zit parfum in en dat wil ik liever niet. Met Clinique heb ik uit het verleden ook niet zulke goede ervaringen, al was dat dan meer de gezichtsverzorging... De anderen heb ik nog niet geprobeerd. Sisheido valt af door de prijs, vind ik echt idioot :=
Maar er is zó belachelijk veel keus! Dus als iemand met een gecombineerd droge hudi een tip heeft: graag!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:47

Afbeelding
Dit is kleur nr 7 na twee maaltijden en acht koppen thee. Wil ook meer kleurtjes!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:49

@Yv_

Heb exact hetzelfde probleem en de beste foundation voor mij is Mac Pro Longwear Foundation aangebracht met een Beauty Blender! :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:26

Hier vandaag ook langs HEMA geweest. Heb 2,3 en 4 meegenomen. Nog niet getest.

En ook mijn nieuwe MAC spulletjes binnen gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
brule - wedge - charcoal brown - star violet - coppering
ricepaper - patina - mulch - deep damson
omega - copperplate - satin taupe - beauty marked

Afbeelding
cantaloupe (blush) - bone beige (bronzer)
melba (blush)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:53

Wauw wat blijven die Hema sticks goed zitten zeg!

Linoleum mooi!
Mijne is op 1 na ook vol. Twijfel over nog een propalette voor 15 :+ Een dubbele lijkt me wat too much om ook te gaan vullen :o

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:54

Wat heb je ze er ook mooi inzitten en heb meteen nog wat voor de wishlist :+

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:08

Oh man nu heb ik zo de kriebels gekregen om zelf een Mac Palette te gaan maken... :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:11

Goed over nagedacht hoe ik ze erin zou doen! En bewust voor een dubbele gekozen. Mocht straks meer eyeshadows nog komen, dan 15x eyeshadow insert hier bij in en dan aparte enkele voor de blushes/bronzer.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:16

Iemand hier die de Mac Paintpot in Constructivist heeft? :)

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:35

Mooi die MAC palettes! <3 (Haha je foto van je aankopen lijkt wel een beetje op mijn foto van mijn aankopen bij MAC uit NYC!)
En die Hema lipbalms blijven dan echt goed zitten zeg als dat er nog zo goed uit ziet na 8 koppen thee! :wow:
Nr 2 lijkt mij een mooie kleur! Ik heb een shopverbod maar die 3,50 kan best haha! O:)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:40

linoleum schreef:
Goed over nagedacht hoe ik ze erin zou doen! En bewust voor een dubbele gekozen. Mocht straks meer eyeshadows nog komen, dan 15x eyeshadow insert hier bij in en dan aparte enkele voor de blushes/bronzer.

Oh.. Dat is ook nog een idee :+
Misschien dan toch maar een duo halen :') Zie net dat ik op mijn wishlist nog genoeg kleuren heb om er nog 2 te vullen dus ach.. Maar dat ga ik wel héél rustig aan doen O:)

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:17

Prachtig Linoleum, ook de sculpting powder <3
En bedankt voor de tip. Van de duo is het aan de ene kant wel handig dat de bovenkant van mat zwart plastic is, daar zie je de krassen minder snel op dan bij de single :j

Bedankt voor de andere reviews! Volgens mij is over het algemeen iedereen wel positief over de sticks van de Hema. Is het niet gewoon lippenstift in stick-vorm? Ik heb enkele chubby sticks, die vind ik helemaal geweldig maar zijn een stuk minder gepigmenteerd. Dat doet mij meer aan een tinted balm denken dan aan een lipstick...

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:18

Even iets heel anders, wat is nou de perfecte highlighter en makkelijk te verkrijgen? :)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:54

@Eight,

Makkelijk te verkrijgen is toch wel echt Soft en Gentle van Mac. The Balm Mary-Lou Manizer is via verschillende webshops ook redelijk makkelijk te verkrijgen en die schijnt toch wel echt geweldig te zijn. :D

Ikzelf wil binnenkort een Becca Shimmering Skin Perfector Pressed in Moonstone aanschaffen, helaas is die wel iets moeilijker te verkrijgen :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:56

Iemand hier bekend met die YSL highlighters, die touche eclat? Volgens de mdw van Douglas heeft die zijn vaste schare fans.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:58

Ik zal die eens testen als ik bij de Mac ben Tytonidae :)! Guerlain cruel gardenia lijkt me ook prachtig maar zo duur

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:59

@Djilna,

Ik heb er wel een gehad maar dat was echt toen ik 15 was oid(cadeautje) en dus geen enkel verstand had van makeup en hem aanzag voor een concealer...dus ik zou willen dat ik je kon helpen, haha _O-

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:00

@Eight,

Zeker doen, ik heb hem zelf ook en ik vind hem vooral lekker makkelijk in gebruik!
Zo heb ik bijvoorbeeld ook de Watts-Up van Benefit, en die is echt prachtig, alleen vereist wel iets meer moeite en precisie bij het aanbrengen. Als je in de ochtend vlug je make-up erop moet gooien scheelt het toch wel iets als het applicatie-proces dan niet zo moeilijk is. :Y)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:01

Ziet er ook echt uit als een Concealer! Zit er ook een glans op? :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 02:44

Prachtig zo je palette!
En mooie kleurtjes heeft hema ben er ook benieuwd naar :)
Faux is binnen en ben er zielsgelukkig mee, wat een topkleur :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:24

Tytonidae schreef:
@Djilna,

Ik heb er wel een gehad maar dat was echt toen ik 15 was oid(cadeautje) en dus geen enkel verstand had van makeup en hem aanzag voor een concealer...dus ik zou willen dat ik je kon helpen, haha _O-

Het is toch ook concealer voor onder de ogen? Alleen dan met war glans/reflectie erin om te highlighter ipv alleen concealer. Dacht ik tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:52

Ik ben groot fan van Mary Luminizer, Ik heb hem al zeker anderhalf jaar en gebruik hem dagelijks, maar je hebt maar zo'n klein beetje nodig dat ik nog niet eens pan geraakt heb :oo
Hij is alleen niet echt subtiel te noemen, je moet wel van een aanwezige highlight houden.

Touche eclat is een highlighting concealer.
Dus hij highlight subtiel en concealt iets, maar om echt donkere kringen weg te werken vind ik hem niet dekkend genoeg.
Verder vind ik hem zijn prijs niet waard, helemaal niet als je kijkt dat L'Oreal (of Maybelline, die haal ik altijd door elkaar) een dupe heeft voor de helft van het geld.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:16

Eight schreef:
Even iets heel anders, wat is nou de perfecte highlighter en makkelijk te verkrijgen? :)

Nars Albatros <3

Wel heel gepigmenteerd, dus niet te enthousiast met je kwast er in hihi. Maar zo mooi!

edit: en Nars Cosmetics Illuminator Copacabana <3 (vind ik mis nog wel mooier)