Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:58

Michje schreef:
Geldt eigenlijk ook voor gewone lak, chipt ook sneller als je tegen je nagelriemen lakt. Daarnaast vind ik het er ook niet uitzien, van die half meegelakte nagelriemen. Ik kan tegenwoordig best netjes lakken, maar zat toen ik net begon met lakken vaak op mezelf te vloeken, haha. Lang leve een clean up!

Haha jaa vindt het zelf ook niet mooi uit zien, maar heb nog erg korte nagels dus tik snel te dicht bij nagel riem aan, straks als wat langer zijn gaat al stuk beter :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:59

Gellak breng je zo aan :

Je vijlt je nagels in de gewenste vorm en ruwt ze wat op. Je nagel riemen duw je wat naar achteren en haalt de velletje weg.

Dan Ontvet je je nagels met de cleanser.

Dan breng je de base aan en laat deze uitharden

Dan breng je de kleur aan en laat uitharden

Dan nog een keer kleur en uitharden ( en des gewenst nog een keer ).

Dan top en uitharden. Die laat je er na even afkoelen en maak je met de cleanser weer schoon zodat je geen kleeflaag meer hebt :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:59

Michje schreef:
Weet niet of daar ook een acetone variant van is, maar geloof dat non acetone niet werkt voor gellak.

Mijn gellak gaat er gewoon af met remover zonder aceton. De gellak die zonder uv-licht droogt dan he.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:01

_San87_ schreef:
Michje schreef:
Weet niet of daar ook een acetone variant van is, maar geloof dat non acetone niet werkt voor gellak.

Mijn gellak gaat er gewoon af met remover zonder aceton. De gellak die zonder uv-licht droogt dan he.

Dat is geen gellak. Dat is gewoon een nagellak die als uiterlijk een beetje op gel lak lijkt. Gellak dient altijd met een speciale lamp uitgehard te worden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:02

Cinnepin schreef:
Gellak breng je zo aan :

Je vijlt je nagels in de gewenste vorm en ruwt ze wat op. Je nagel riemen duw je wat naar achteren en haalt de velletje weg.

Dan top en uitharden. Die laat je er na even afkoelen en maak je met de cleanser weer schoon zodat je geen kleeflaag meer hebt :)

Bedankt!
Ik kan wel even dat filmpje laten zien maar ze had het er over dat dan gladde lagen over elkaar heen komen en dan er makkelijk afgaat?

Nouja ze leek me niet zo professioneel haha. Dat zei ze ook :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:04

Cinnepin schreef:
_San87_ schreef:

Dat is geen gellak. Dat is gewoon een nagellak die als uiterlijk een beetje op gel lak lijkt. Gellak dient altijd met een speciale lamp uitgehard te worden.

Op de pot staat gellak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:04

Die opi lakjes zien er fijn uit, wil ze ook nog eens proberen!

Mijn nagels vandaag

Afbeelding
Zit er al wel even op!

Michje

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:08

Welk merk San87?

Tof kleurtje Lidy!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:09

Dan nog is het geen gellak...echte gellak moet echt in de lamp en is met een remoevertje er ook echt niet af te vegen ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:09

Janinevv schreef:
Cinnepin schreef:
Gellak breng je zo aan :

Bedankt!
Ik kan wel even dat filmpje laten zien maar ze had het er over dat dan gladde lagen over elkaar heen komen en dan er makkelijk afgaat?

Nouja ze leek me niet zo professioneel haha. Dat zei ze ook :+

Neehoor is onzin ;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:10

Cinnepin dit was dat filmpje
https://youtu.be/snd88ahjc3Y
Misschien snap je dan duidelijk wat ik bedoel maar geloof je wel hoor!

Ik ben benieuwd als mijn pakketje er is! Ga dan even goed inlezen :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:18

Kwam net nog een tip tegen op FB voor de mensen die gewone nagellak gebruiken (ik spreek dus niet uit eigen ervaring): nagellak bewaren in de koelkast. Dan is het beter smeerbaar en droogt het sneller, zo wordt beweerd. Misschien heeft iemand er iets aan?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:21

Janinevv schreef:
Cinnepin schreef:
Gellak mag je niet tegen de nagelriem aan lakken, dan kan er lucht onder komen waardoor het snel loslaat. Altijd een klein stukje er vandaan blijven ;)

Ah zo!
Jaa ik hoorde wel dat het sneller door kon los laten.
En dat je naar elke lak even met dat "borsteltje/spons" af moet vegen anders krijg je gladde lagen over elkaar heen en valt her er ook sneller vanaf.

In een filmpje maakte iemand ook naar de eerste base lak haar nagels schoon met primer omdat het dan erg vettig aanvoelt?

Nee, niet met een borsteltje erlangs gaan. De gel lak heeft over het algemeen een residu waardoor de lagen makkelijker aan elkaar hechten. Dit moet je niet tussendoor weghalen met een borsteltje of celstofdepper, maar gewoon laten zitten. Na de tweede, uitgeharde kleurlaag een (non-whipe) topcoat eroverheen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:28

Michje schreef:
Welk merk San87?

Tof kleurtje Lidy!

Ik heb de gellak van Sally Hansen, bevalt goed.

De donkere lak van O.P.I. heet What's the Hatter with you.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:29

Shenavallie schreef:
Kwam net nog een tip tegen op FB voor de mensen die gewone nagellak gebruiken (ik spreek dus niet uit eigen ervaring): nagellak bewaren in de koelkast. Dan is het beter smeerbaar en droogt het sneller, zo wordt beweerd. Misschien heeft iemand er iets aan?

Dat klopt idd. Maar ik heb geen ruimte in mijn koelkast voor 30 potjes nagellak :'). Dus ik bewaar ze maar donker en droog.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:37

Janinevv schreef:
Cinnepin schreef:
Gellak mag je niet tegen de nagelriem aan lakken, dan kan er lucht onder komen waardoor het snel loslaat. Altijd een klein stukje er vandaan blijven ;)

Ah zo!
Jaa ik hoorde wel dat het sneller door kon los laten.
En dat je naar elke lak even met dat "borsteltje/spons" af moet vegen anders krijg je gladde lagen over elkaar heen en valt her er ook sneller vanaf.

In een filmpje maakte iemand ook naar de eerste base lak haar nagels schoon met primer omdat het dan erg vettig aanvoelt?

Nee, niet met een borsteltje erlangs gaan. De gel lak heeft over het algemeen een residu waardoor de lagen makkelijker aan elkaar hechten. Dit moet je niet tussendoor weghalen met een borsteltje of celstofdepper, maar gewoon laten zitten. Na de tweede, uitgeharde kleurlaag een (non-whipe) topcoat eroverheen.[/quote]

Oke bedankt.
En na de top laag dan wel cleaner?
Doen jullie altijd 2x kleur? Zo ja, waarom precies?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:49

30 maar San? :')

Ik heb er + 500, die gaan ook echt niet allemaal in de koelkast _O- _O- _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:06

Michje schreef:

Met uv lamp bedoel je?
Want de gewone gellakjes van bijvoorbeeld essence en maxfactor e.d. gaan er makkelijk vanaf met dit goedje.

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:08

c_alsemgeest schreef:
Michje schreef:

Met uv lamp bedoel je?
Want de gewone gellakjes van bijvoorbeeld essence en maxfactor e.d. gaan er makkelijk vanaf met dit goedje.

Ja, ik bedoel met lamp. De lakken die zonder lamp uitharden zijn dan ook geen echte gellakjes, maar gellook nagellakken. Erg misleidend dat daar gellak op staat. Echte gellak hardt alleen uit onder een lamp.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:12

Aaah... gel-look... ja ik ben dan ook blond hè :o? :')
Maar nee... dan werkt mijn magische potje niet -O-

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:17

Nah, niet blond hoor, het is gewoon een slimme verkooptruc. :D En het werkt, want de meeste mensen denken dus ook dat ze echte gellak hebben... En ik geloof best dat er goede lakken tussen zitten die prima op je nagels blijven zitten hoor. Het is alleen geen gellak. :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:25

Ik wist wel dat er verschil zat tussen die je overal kan kopen en de producten die je met een uv moet uit harden.
Maar dat het gewoon simpele ordinaire lak is met gel-look... nee had toch iets meer ervan verwacht :') heb me als consument gewoon
in de maling laten nemen naaaah :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 04:17

Skessa_ schreef:
30 maar San? :')

Ik heb er + 500, die gaan ook echt niet allemaal in de koelkast _O- _O- _O-

Ja, 30. Vind ik meer dan genoeg.

@c_alsemgeest, ik merk wel verschil tussen die gellak-look nagellak en normale nagellak. Die eerste is echt veel steviger en kan meer heben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:29

ik denk dat voor de 500+ mensen een nagellakkelder geïnspireerd door een wijn kelder meer toepasbaar is :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:00

_San87_ schreef:
Shenavallie schreef:

Dat klopt idd. Maar ik heb geen ruimte in mijn koelkast voor 30 potjes nagellak :'). Dus ik bewaar ze maar donker en droog.

_O-