[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:52

Ik had nog nooit langer dan 2 uur gezeten dus dacht dat ik mijn rozen wel in 1 keer kon doen. Vond mijn onderarm super erg meevallen dus dacht he, waarom ook niet. De eerste lijnen gingen ook echt heel goed, trok het heel fijn. Toen moesten er nog dunnere lijntjes in en toen begon de hell. Eerst in de blaadjes die nerfjes zetten met die extreem dunne naald wat super veel zeer deed, en gelijk daarna schaduwen er overheen. Hij begon daarna met dotten en toen werd ik heeeeelemaal gek := Dus na 3.5 uur (wel met een aantal pauzes) gestopt en anderhalve week later nog anderhalf uur verder gegaan, toen trok ik het prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:05

Heel erg bedankt voor de tips :)
Ik zou dan een kleine tattoo op de binnenkant van m'n bovenarm willen, zo te horen doet dat goed pijn. Ach wie mooi wilt zijn moet pijn lijden, misschien valt het wel mee :Y)

amazone77 schreef:

Heel mooi zo die rozen! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:07

Het eerste uur trok ik heel goed hoor, de lijnen. Maar ja, tattoos laten zetten doet nou eenmaal pijn haha. Iedereen ervaart die pijn gewoon anders, de een vindt het hartstikke meevallen en de ander gaat door de grond. Het is in ieder geval heel anders dan van de trap vallen ofzo, het is een zeurende pijn maar niet zo heftig dat je ervan moet huilen. Ik tenminste niet haha

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:08

Imre schreef:
Sarcasm schreef:
Ik wil graag de tekst; Sometimes you've gotta fall before you can fly.
Maar het kan ook geschreven worden als Somtimes you gotta fall before you can fly volgens mij..
Vind de tweede zelf eigenlijk mooier staan en klinken.

Als je echt correct Engels wil dan maak je er 'have to' van in plaats van 'gotta' of 'got to'.

Dankjewel! Vind dit inderdaad ook beter klinken..

Wat spannend hier allemaal zeg!
Er staat voor mij 4 uur ingepland maar mocht ik het ''niet aan kunnen'' na twee uur kan ik dan ook gewoon zeggen stop maar en de volgende keer terug komen?

Ik zat er aan te denken iets kalmerends te nemen tegen de zenuwen.. :')
Of zou dit juist averechts werken en de pijn erger maken?

Heb een poos geleden veel last gehad van paniekaanvallen dus heb nog wat thuis liggen..
Dit is ook de reden dat ik deze tekst wil laten zetten, een beetje als een afsluiter van een lastige periode uit mijn leven.

Amazone77; Echt super mooi die rozen!
Laatst bijgewerkt door Sarcasm op 09-06-15 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:08

Haha precies! Ik denk dat iedereen het gewoon zelf moet meemaken om te kunnen zeggen of een bepaalde plek pijn doet. Denk dat het heel erg van een persoon zelf af hangt of de ene plek gevoeliger is dan de andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:12

Als je iets wilt nemen tegen de zenuwen moet je of homeopathisch gaan of het heel erg goed overleggen met je artist. Sommige middelen zullen je bloed verdunnen en dat maakt het tatoeëren niet prettiger voor jou en al helemaal niet voor je artist.

En ja hoor, je kan het best aangeven als je het echt niet meer trekt. Het is voor zowel de artist als voor jou natuurlijk fijner al je in 1 keer door kan gaan, dan is het in ieder geval af. Maar mocht het echt te ver gaan kan je gewoon stoppen en terugkomen als de korstjes eraf zijn. Dat is dan wel gelijk weer het nadeel, dat kan erg lang duren. Bij mij waren ze toevallig met anderhalve week weg dit keer, maar Henk de olifant heeft er een paar weken over gedaan. Zou wel proberen om het in 1 keer uit te zitten ivm het lekkere weer dat om de hoek staat. Ik vind het nu al vervelend dat ik een paar weken met halflange mouwen buiten moet lopen, laat staan als je nu over 3 weken pas terug kan om hem af te laten maken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:31

Mee eens! Ik hoop ook echt dat ik morgen in 1 stuk door kan maar ik betwijfel het een beetje :+ We gaan het allemaal meemaken, ik ga sowieso niks slikken want dat bloed verdunnen vind ik echt geen goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:36

Ik had wat paracetamol genomen van tevoren en dat was al niet zo'n goed idee, begon flink te bloeden na een tijdje.

Als ik het had getrokken was ik ook gewoon lekker door gegaan, het is toch een stuk fijner om gewoon met een afgemaakte tattoo naar buiten te lopen ipv constant weer stressen dat je nog een keer moet. En ja.. Zon... Vervelend. Maar ik was na 3.5 persoonlijk zo dood :') Als het nog een kwartiertje/half uurtje was geweest had ik waarschijnlijk wel doorgezet, dan had m'n artist ook meer gepusht denk ik, maar aangezien we later nog anderhalf uur bezig zijn geweest was het wel de best keuze

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:46

Een vriend van mij (beer van een kerel :') ) heeft bij zijn huisarts verdovende creme gehaald....volgens hem een uitkomst. :)
Ik heb ook nog een tatoo op mijn rechter onderbeen. (ook rozen :):) ) en op die plek vond ik het echt verschrikkelijk!! :oo
Heb ook nog zo'n ''hertengewei'' op mijn onderrug staan( wel een hele mooie grote) was mijn eerste,en dat was wel goed te doen.
Bij pijn denk ik dan altijd maar "bevallen en 4 zenuwbehandelingen zonder verdoving doen veel en veel meer pijn'' :D
Dan valt tatoeeren reuze mee. :+

Thanks Niece & Sarcasm. :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:59

Het hangt er inderdaad per persoon af.
Die 4.5 op m'n rug eerste sessie was absoluut hel terwijl ik de tweede sessie van 7 uur héél relaxed erbij lag.

M'n voet deed ook weer een stuk meer zeer dan m'n ribben.

Ik vind overigens m'n benen epileren veel meer zeer doen. _O-

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:05

Ik ga maar weer eens overstappen op epileren ipv scheren, kan ik me wat voorbereiden op de tattoo pijn :))

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:06

Of je oksels epileren, dat is pas een kriem zeg :+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:11

Ik weet t _O-

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:21

Courses schreef:
Of je oksels epileren, dat is pas een kriem zeg :+

_O- Ik heb zo'n epilady en toen deed ik 1 oksel.. en was zelfs weetjewel.. puntjes met bloed.
En het deed zo'n zeer dat ik m'n andere oksel niet meer durfde te doen _O-

3 weken lang met één gladde oksel rondgelopen en de ander constant scheren. HAHA.

Hatelijk apparaat.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:24

Ik geloof dat Oxazepam niet bloed verdunnend werkt, kan anders morgen de huisarts wel even bellen om het na te vragen. Al denk ik dat ik me zonder ook wel moet redden.

Die verdovende creme moet wel werken hoorde ik ook ja, maar was het niet zo dat als het uitgewerkt was dat de pijn dan erger zou worden?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:29

Ik heb het idee dat of je het wel of niet trekt, ook afhangt van waar je je op instelt. Ik wíst dat ik twee dagen achter elkaar hele lange sessies moest doen. Tuurlijk was het mega zwaar, pijnlijk, met verkrampte spieren achteraf. Maar het idee van 'einde in zicht' helpt dan enorm. Als het dan langer dan dat duurt... Pffff...

Dit is bij mij in twee dagen gezet:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:33

Ik zou zelf eigenlijk voor m'n eerste tattoo niet voor verdovende crème of kalmerende middelen gaan. Voor hetzelfde geld valt het reuze mee en dan weet je alsnog niet hoe het voelt..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:44

Tinkerloos schreef:
Hahaha.
Net alsof ze kriebelde.
Ik ontspande me ook echt helemaal, was een hele verademing.
Binnenkant elleboog was hell,net als de elleboog zelf.

Donderdag gaat ze vooral binnenkant arm doen. (boven en onder)

Grappig mijn man loopt gelijk met jou. Hij moet zaterdag ook weer voor zijn sleeve!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:14

Sarcasm schreef:
Ik geloof dat Oxazepam niet bloed verdunnend werkt, kan anders morgen de huisarts wel even bellen om het na te vragen. Al denk ik dat ik me zonder ook wel moet redden.

Die verdovende creme moet wel werken hoorde ik ook ja, maar was het niet zo dat als het uitgewerkt was dat de pijn dan erger zou worden?

Een tijdje terug stond er ook in dit topic dat je huid van zo'n crème heel zacht en slappig word, en dat dan het resultaat minder strak word volgens mij. Moet je even 10 pagina's terug :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:36

Emmaa_ schreef:
Ik zou zelf eigenlijk voor m'n eerste tattoo niet voor verdovende crème of kalmerende middelen gaan. Voor hetzelfde geld valt het reuze mee en dan weet je alsnog niet hoe het voelt..

Dat heb ik nu dus :+ na een half uur begon het uit te werken en voelde ik t wel wat snijden, maar toen hoefde ik nog maar tien minuten dus wellicht was dat maar een klein gedeelte van de pijn.

Bij mij is ie heel strak gezet :) en t werkt maar ongeveer een half uur dus, als je daarna nog lang door moet komt de klap wel harder aan ja, omdat je lichaam niet kon wennen aan de pijn.

Ik zou t alleen gebruiken als je dus niet zo lang hoeft te zitten. Én als je tattoeerder er ervaring mee hebt.

Heb m al eens eerder gepost maar dit is die van mij, met emla-zalf gezet in 3 kwartier:
Afbeelding

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:41

Ik heb het al op een ander forum gevraagd, maar misschien kunnen jullie me ook nog helpen. Zijn er dingen waar ik speciaal rekening mee moet houden bij een tattoo in iemands handschrift? Mensen die ik kan pb'en voor de 'beste' plaatsing en aanraders voor een shop zijn trouwens ook welkom :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:44

Je kan me best PB'en hoor :) En met handschrift zou ik uitkijken dat het niet te onduidelijk wordt, dus hele dunne lijnen en groot genoeg zodat het niet snel uit gaat lopen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:35

Laughterline: die van jou vind ik gaaf! Waar staat hij? Kan het niet goed zien.

Oxazepam voor het zetten van een tattoo vind ik wel een beetje overdreven := maar dat is mijn mening.

Vanmiddag tattoo laten controleren en een afspraak gemaakt voor 16 augustus om bij te laten werken, kon niet eerder :')
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 09-06-15 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:36

Zowel oxazepam als paracetamol werken niet bloedverdunnend. Asperine daar in tegen wel.
Het is juist slim om 1000 mg paracetemol in te nemen voor je sessie en dan voor de rest van de dag een paracetamolschema aan te houden. Zo verlicht je pijn en koorts na je sessie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:39

De napijn verschilt ook weer heel erg per plek en per persoon, vind het weer zoiets om mezelf op een strak regime van paracetamol te zetten voordat ik weet of het überhaupt pijn gaat doen. Op mn rug heb ik totaal geen napijn gehad, dezelfde avond nog wezen stappen en behalve een beetje een zeurend gevoel was het echt niet pijnlijk. Mijn bovenarm was zo pijnlijk dat ik mijn arm twee dagen lang amper kon bewegen, toen ben ik na m'n sessie begonnen met wat ibuprofen.