[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:59

Huh, chocolade niet lekker vinden?! :O Ik ben jaloers :')

Welkom Lasca. Heel vervelend dat je je thuis niet gesteund voelt. Lust je wel halvajam? (Sorry als ik erover heen heb gelezen). Ik zou inderdaad de tips van Rebecca proberen :), probeer jezelf aan bepaalde voeding te wennen. Misschien kun je hierin ook hulp krijgen (ik weet niet precies van wie/wat?) want het lijkt me toch erg lastig als je haast niets lust..

Toralone, iets van broodje gezond maken is wel erg lekker (en je kunt het ook ‘gezond’ houden :D)

Welkom Blue_Eyes :) ongeveer 1500 kcal per dag is heel netjes! :D

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:00

Lasca_1987 schreef:
Fastfood lust ik ook niet. En ik heb ook wel eens thuis tegen mn mam en zus gezegd van dat ik al jaren roep van ik lust t niet. Ja dat is me ook een beetje aangeleerd vind ik! Zoals ik in 1 van mn vorige posts schreef vind ik proeven erg moeilijk / "eng". Ik heb nooit echt goed durven proeven, bang om te kokhalzen. Ook is t proeven hier bij mij niet echt gestimuleerd.

Proeven is een kwestie van doen. Emmer ernaast. Mocht je echt kokhalzen, kun je het uitspugen. Normaal gesproken zou ik zeggen, neus dicht en eten (dan proef je ECHT niets, al 100x getest en elke keer weer verbaas ik me erover), maar dan gaan je smaakpapillen ook niet werken. Vaak verteld je neus al of je iets lekker vind ja of nee. Ik weet niet of je ooit aan leverworst heb geroken? Moet je voor de grap eens doen... Ruikt ook niet zo lekker...

En ik lustte vroeger geen uitjes. Ben begonnen met de frikandel speciaal (sorry mede afvallers!), nu eet ik mijn vingers erbij op... Ik doe overal uien door.
Dus, gewoon gaan proberen.

Hou je bv van augurken? Is misschien een rare vraag, maar denk even mee.

Bij ja: Doe eens een plakje op je leverworst. Lekker. Doe nu datzelfde plakje augurk op een half plakje kaas (zo, in 1 hap in je mond, moet te doen zijn dacht ik zo). De smaak van augurk zal overheersen, maar je kan dan rustig aan 'kaas' leren eten.
Bij nee: Doe eens een plakje op je leverworst, die vind je namelijk wel lekker :p

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:04

Haha, nee ik lust geen augurk. En mn zus zegt ook dat ze dat niet gek vindt omdat daar een rare smaak aan zit haha. Dus heel missch als ik zwanger wordt dat ik dat wel ga lusten, ik betwijfel t alleen want ik wil geen kids :P.

Heel gek, cheetos lust ik wel maar kaas niet... hoewel ik ergens kaas ook wel zou willen lusten. Maarja wat heb je op je brood.. kaas.. klinkt ook zo saai:P hahaha. Maar t is een idee, dankjewel!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:05

Toralone schreef:
*knip* vind ja of nee. Ik weet niet of je ooit aan leverworst heb geroken? Moet je voor de grap eens doen... Ruikt ook niet zo lekker...

Haha hier moest ik wel even om lachen hoor :D :D Dat ruikt inderdaad ook vies! Maar ik vind het wel hele goede tips van Toralone :) Ik zou inderdaad langzaam opbouwen, dingen combineren met iets wat je zeker wel lust zoals het voorbeeld met augurk. :)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:24

paulien: ik vind chocolade ook niet lekker! zit dus niet in de familie! :P en ik zou als ik jou was ook gewoon aan je lijstje houden! gaat goed toch ;)

welkom nieuwe mede afvallers!

lasca: lus je wel yoghurt? anders zou je een maaltijd daarin kunnen veranderen dan hoef je maar 1 keer brood te eten en wat ongezonder beleg, je luste wel jam? je hebt namelijk ook halvajam. van fruit luste je alleen appel en banaan? banaan is niet zo heel gezond om dat nou elke dag te eten, appel kan wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:29

Nee yoghurt vind ik ook niet denderend en laat ik liever staan haha. Maar missch moet ik t maar een x wel wat vaker eten om aan de smaak te wennen.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:30

lonneke_ schreef:
Dat is mijn valkuil, er is altijd wel iets in huis.. Ik las een paar pagina's terug iets over maar 1x sterk hoeven zijn en dat is in de supermarkt. Dat vind ik wel een hele goeie, die ga ik erin houden! Zijn er hier ook mensen die skaten als beweging? Ik mag namelijk niet hardlopen en zwemmen gaat ook lastig... Zoja, hoevaak en hoelang? En hoe bevalt dat?

ik heb altijd geskate maar durf niet meer omdat ik heel bang ben om op mijn gewrichten te vallen

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:33

callum schreef:
dipstaartje ik heb een hele slechte rug dus ik heb nu speciale oefeningen om mijn buikspieren te trainen en mijn rugspieren anders te gebruiken. ben wel naar de sportschool geweest maar dat is niet aan mij besteed. paardrijden gaat nu ook even niet. zal eens kijken naar dat aquatrainen klinkt leuk.

lasca er zijn een heleboel dingen die je op je brood kan doen. je kan kaas met rauwkost eten of een gebakken eitje. filet american is mager. rosbief ook tartaar ook. of zijn dat dingen die je niet lust.

toralone een broodje gezond lekker met kaas rauwkost een eitje en een beetje mayo, omelet of een gewoon gebakken eitje. filet american gezond, rosbief met sla en dressing, broodje carpaccio uhm, wat ook lekker is is een eierwrap maken en die vullen met of garnaaltjes met avocado sla en dressing, of lekker met gehakt en groentes echt super lekker.

ik heb ook een slechte rug en kapotte gewrichten vanwege de reuma
daarom train ik nu op de sportschool met een personal trainer,
en die heeft me flink te pakken gehad gister dus heb me een spierpijn in mijn buik door het trainen van mijn buikspieren hahaha

Verder loop ik graag op de loopband hoef ik niet te kijken of er ongelijk stenen liggen waardoor ik weer onderuit kan gaan.
en op de ligfiets gaat ook prima

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:45

Lasca: wat eet je verder wél? Want als ik zo lees, lust je niets behalve je broodje met leverworst enzo :+
(en ik maar denken dat ik kieskeurig was haha)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:52

lonneke: ik heb wel eens geskate en vind het ook best leuk maar heb eigenlijk nooit meer bij nagedacht om dat weer te gaan doen haha! had altijd wel snel last van me voeten door dat getril van de stenen :P ik kan ook niet hardlopen heb snel last van mijn knieen dus dat is heel vervelend maar had met skaten nooit last van!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:53

cass1991 schreef:
paulien: ik vind chocolade ook niet lekker! zit dus niet in de familie! :P en ik zou als ik jou was ook gewoon aan je lijstje houden! gaat goed toch ;)

Nee kan niet :') haha :P

Dipstaartje, wat goed van je dat je een personal trainer hebt gezocht om je te helpen, zodat je toch kan sporten ondanks je slechtere gewrichten! Petje af :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:01

Ik ga zo lekker even skaten na een erg lekkere maaltijd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:08

Ik werd ook niet gestimuleerd in het proeven van dingen, ik mocht altijd frikandellen of knakworstjes eten als ik dat wilde. Maar wil jij de rest van je leven, het leven doorgaan met enkel broodjes leverworst? Ik was het zo ontzettend zat dat ik nooit ergens kon eten omdat ik niks lustte, dat ik mezelf gewoon ben gaan pushen. Sommige dingen vond ik echt heel erg vies, maar als je iets vaker eet, wen je ook aan de smaak.. ik vind bijv. hutspot nu echt súper lekker, terwijl ik dat nooit heb gelust.
Je hoeft niet veel te eten hoor- het is alleen zoveel makkelijker voor jezelf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:35

Ik zeg ook niet dat ik alleen maar broodje leverworst eet, ik lust wel iets meer. Heel zelden is er leverworst in huis omdat t zo vet is. Wat ik verder op beood lust staat in 1 van mn eerdere posts.

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:38

@Lasca: ik vroeg wat je nog meer at en lust, behalve je broodje met die 3 dingen :j

En mijn eten zit er in. Een dubbele volkoren boterham met 3 geklutste eitjes, beetje peper, zout en italiaanse kruiden en een scheutje magere melk, dubbel over een paar plakjes kaas en mayolijn. Oke, super gezond is anders, maar voor mijn doen, ben ik goed op weg.

Oja, 5e glas water is half op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:01

Oow dan begreep ik hem verkeerd Sorry! Euhm ja moet ik effe over nadenken dan;-) ; ontbijtkoek, crackers, van slimfast dacht ik de muesli of hoe dat dieet ook heet, paar groentes, aardappelen, nassi, verschillende vlees. Ik weet niet of ik nu iets vergeet..

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:14

Wat ben ik blij als ik je posts zo lees dat ik juist een makkelijke eter ben - met dank aan moeders. Wordt toch een kwestie van uitproberen wat je gaat eten. Kleine stapjes beginnen.

Hier in de trein, lekker nog wezen spinnen wat dit keer een zware sprintles was. Mijn benen vinden het nu al niet meer fijn. Eten was opgewarmde stamppot en als toetje twee kiwis :) oftewel, student wil koelkast leeg krijgen voor het weekend;)

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:14

Hmm... Nasi is een goede voor het avond eten, volkoren rijst (las ik een paar keer voorbij komen). Met aardappelen van de avond ervoor kun je meestal een lekkere kartoffel salade maken (receptjes overal te vinden op internet). En die kun je ook op brood doen! :)
Met muesli is ook een hoop te variëren, maar dan moet je ook eens andere soorten proberen. Ik ga er morgen ook aan, vrees ik haha

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:16

Ik kan al niet meer zonder muesli;) heb nu een variant van de biologische winkel, erg lekker!

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:23

Nog 40 minuten op mijn nagels bijten, dan zijn de winkels dicht. Heb niets in huis, maar weet dat er zo tv wordt gekeken, alleen... En dan wil ik zoutjes! Maar die heb ik niet. Dus, nog even doorbijten. Na 21u ben ik save :+

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:59

En en, heb je het gered? :D

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:06

cass1991 schreef:
lonneke: ik heb wel eens geskate en vind het ook best leuk maar heb eigenlijk nooit meer bij nagedacht om dat weer te gaan doen haha! had altijd wel snel last van me voeten door dat getril van de stenen :P ik kan ook niet hardlopen heb snel last van mijn knieen dus dat is heel vervelend maar had met skaten nooit last van!

Ik kan ook niet meer hardlopen omdat mijn gewrichten op zijn. Ik heb altijd geskate toen ik nog jong was en ik wil het nu weer op gaan pakken. Ik ben heel benieuwd of dit wel gaat lukken.

En heb je het gered? :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:24

Zo, vandaag van mn paard naar huis gewandeld, dat duurde drie uur! Ben afgedraaid, ga naar bed!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:25

lonneke_ schreef:
cass1991 schreef:

Ik kan ook niet meer hardlopen omdat mijn gewrichten op zijn. Ik heb altijd geskate toen ik nog jong was en ik wil het nu weer op gaan pakken. Ik ben heel benieuwd of dit wel gaat lukken.

En heb je het gered? :D

Skaten is leuk ja! Hier in de stad levensgevaarlijk met alle trambanen := maar heb ze standaard in mn auto liggen, kan je ze zo aantrekken en een rondje doen, misschien een tip?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:40

Zo gister echt teveel gegeten. Nou is vrijdag wel mijn dag dat ik iets ''lekkers'' mag maar mmm beetje uitkijken mag ook wel natuurlijk ;)

Nouja vandaag weer met frisse moed er tegen aan :D. Nou nog een vraagje aan jullie:

Is het belangrijk dat je perse je boterhammen vervangt voor iets, of mag je ook zeggen, ik eet verschilledne soorten beleg, niet elke dag natuurlijk hetzelfde met avond eten, ene keer kwark dan weer yoghurt, verschillende soorten fruit... of is dat te weinig variatie? Merk dat ik heel lekker in mijn ritme zit, maar lees best vaak dat het goed is om je brood is te vervangen door yoghurt/brinta/havermout maar ik zit dan niet zo lang vol als met brood haha..