[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:52

Zo, ik ben nu 4 maanden van de pil af.
En eerlijk waar, zou ik het nu doen, dan gaat er gewoon een rubbertje om.

Stemmingswisselingen zijn minimaal geworden.
Prikkelbaar gevoel, minimaal.
Ben wel één x heel heftig ongesteld geweest en goed beroerd.
En twee x ovulatie gevoeld, en dit ging gepaard met klusterhoofdpijnen. (gelukkig familair)

En ik was heel lang depressief.
Nu ben ik een bom van energie...(En lust)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:15

Mijn spiraal zat gelukkig nog goed. :)

Wél ga ik zo bloed laten prikken om e.e.a te laten controleren, want de gyn is met me eens dat het verloop van mijn cyclussen en menstruaties niet normaal is. Maar afwachten dus :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:53

Jezus volgens mij moet ik voor t eerst ongesteld worden sinds m'n spiraal. (Nog) geen bloedverlies maar ik zit echt dubbel geklapt van de pijn := Toevallig meer die dat herkennen met hun Mirena?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 00:29

Ik heb dat nu nadat ik het spiraal ong 3 jaar heb ook af n toe! Hoelang heb je het spiraal? En welk spiraal heb je?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:42

Iets meer dan een jaar en nu voor t eerst dat ik er zo'n last van had. Maaar vandaag is t gelukkig al een stuk minder :)

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:37

Net weer een bloeding gehad, nu meer nu was het echt heel licht rood..

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:16

Dan bloed ik 2 dagen niet door de pil heen dan weer rood bloed en daarna weer bruin.. Wordt er gek van. Hebben meer dames dit die de Microgynon 30 slikken?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:39

kan me niet herinneren daar last van gehad te hebben, al ben ik na een jaar of 3-4 wel overgestapt naar de goedkopere Nora 30, wat volgens mijn HA hetzelfde moest zijn...
Altijd 2-3strips na elkaar doorgenomen (eigenlijk totdat ik een pil vergat en een doorbraakbloeding/spotting kreeg, stopweek hield).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:10

Even een vraagje...
Ivm last van bijwerkingen en sterilisatie ben ik gestopt met de pil. Strip afgemaakt en daarna gemenstrueerd. Als je het berekend had ik ergens midden juni weer aan de beurt geweest.
Echter ben ik vandaag opeens ongesteld geworden... hebben mensen hier er ervaring mee?
Op internet lees je alleen maar mensen die langere tijd niet ongesteld worden... maar helaas :+
Voordat ik de pil gebruikte had ik trouwens een hele stabiele en maandelijks cyclus.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:59

Heyhey! Ondertussen ongeveer 2,5-3 weken pil-loos na 3 jaar genomen te hebben. Weinig verschil gemerkt, juist wel wat minder eetlust en 2kg af, maar cup is nog altijd hetzelfde gebleven. Ook mijn huid blijft stabiel (gelukkig), en merk dat ik ook nu wat meer witverlies heb.
Maar ok, ik was dus in eerste instantie gestopt omdat het het einde van mijn relatie was een dik half jaar geleden. Dus dacht: waarom niet? Nu juist een hele toffe kerel leren kennen en wil dus toch terug beginnen... 8)7 Maar dit kan niet zomaar eender welke dag zeker? Moet ik terug wachten tot ik mijn regels krijg? Lees alleen dat dit verschrikkelijk lang kan duren :=

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:05

Dit staat op de site van Thuisarts.nl

"Als u op de eerste dag van de menstruatie met uw eerste pilstrip begint, bent u vanaf dat moment tegen zwangerschap beschermd.
Let op: Begint u op een andere dag? Dan bent u niet direct beschermd. Gebruik dan de eerste zeven dagen dat u de pil slikt ook nog een condoom als u wilt vrijen."

Overigens is 2,5/3 weken ook wel kort om echt verschil te merken. Het duurt vaak ook even voordat je eigen hormonen weer helemaal in balans zijn, dat kan wel tot 6 maanden duren meen ik. Toen ik stopte met de pil ben ik steeds vrij regelmatig ongesteld gebleven (terwijl ik hem al jaren (door)slikte), het hoeft dus niet lang te duren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:19

Ja alleen was het nu na 6 dagen dus alweer.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:25

Zijn hier mensen die duidelijk migraine ervaren tijdens hun menstruatie? Ik had tot een maand of 6 geleden nog nooit migraine gehad. Totdat ik mijn spiraal liet wisselen vorig jaar... De eerste spiraal heeft 5 jaar gezeten, nergens last van. Nu met de tweede is het dus elke maand raak met Migraine. Menstruatie heb ik niet meer dankzij de spiraal maar merk aan bvb mijn huid wel dat ik nog duidelijk een cyclus heb.
Naar mijn idee is de spiraal dus de boosdoener maar ik wil hem dus liever niet kwijt... Heb wel een pijnstiller gehad van mijn HA die ik kan nemen als ik een aanval voel aankomen. Hopelijk helpt dat, is nog even een kwestie van testen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:23

Ik heb juist het tegenovergestelde gehad, door spiraal juist geen migraine meer.
Mijn huisarts vertelde dat het wel een klacht is die vaker voorkomt dat mensen juist migraine krijgen van spiraal.

UnderIlse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:31

Ik heb even een vraagje aan jullie! Ik heb nu denk ik 1.5 maand mijn pil doorgeslikt omdat ik moest schuiven. Nu wil ik eigenlijk wel echt stoppen omdat ik normaal gesproken niet zo lang doorga. Maar ik heb nu nog 10 pillen in de strip. Ik kan inprincipe toch gewoon stoppen, en ik hoef de strip dus niet perse af te maken?

Ik ben namelijk van mening dat elke week na de 3e week, als die 3e week kan worden beschouwd en je dus altijd veilig kan stoppen?

Even een zekerheidje nodig denk ik.... bedankt alvast dames !

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:35

Jouw redenering klopt als je een gewone combinatiepil hebt (geen 3-fase). De overige pillen kan je weer gebruiken als je weer eens enkele dagen of weken wil schuiven.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:39

Valerie93 schreef:
Ik heb juist het tegenovergestelde gehad, door spiraal juist geen migraine meer.
Mijn huisarts vertelde dat het wel een klacht is die vaker voorkomt dat mensen juist migraine krijgen van spiraal.

Dit inderdaad, ik ben er juist van af! *\o/* Wat een verademing zeg.

Zou het niet kunnen dat de samenstelling iets is veranderd ofzo waardoor je ineens last hebt van migraine? Geen idee hoor, ik roep maar wat :P

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 07:41

Mars schreef:
Zijn hier mensen die duidelijk migraine ervaren tijdens hun menstruatie? Ik had tot een maand of 6 geleden nog nooit migraine gehad. Totdat ik mijn spiraal liet wisselen vorig jaar... De eerste spiraal heeft 5 jaar gezeten, nergens last van. Nu met de tweede is het dus elke maand raak met Migraine. Menstruatie heb ik niet meer dankzij de spiraal maar merk aan bvb mijn huid wel dat ik nog duidelijk een cyclus heb.
Naar mijn idee is de spiraal dus de boosdoener maar ik wil hem dus liever niet kwijt... Heb wel een pijnstiller gehad van mijn HA die ik kan nemen als ik een aanval voel aankomen. Hopelijk helpt dat, is nog even een kwestie van testen.

Ligt eraan welke spiraal je hebt laten zetten? Ik krijg hoofdpijn en migraine van hormonen en heb daarom een koperspiraal laten zetten. Duurt even voor de hormonen mijn lijf uit zijn en mijn cyclus hersteld is maar ik verwacht dat de migraines en hoofdpijnen weg gaan blijven.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:21

Mirena heb ik, dus de hormoonspiraal.
Wat ik zo raar vind is dat ik 5 jaar lang geen last heb gehad en pas nu met de nieuwe spiraal migraine heb gekregen... Het zijn toch exact dezelfde hormonen zou je denken?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:25

Wellicht omdat je nu meer binnenkrijgt in 1 keer. Als je het niet te pijnlijk vind om het weer te moeten ondergaan kun je de koperspiraal overwegen. Ik zweer erbij. Waarom hormonen die je niet nodig hebt in je lichaam stoppen als het ook zonder kan...

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:27

Mooi onderschrift overigens :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:28

Zijn hier meer mensen behalve Emma die een Implanon hebben?
Ik heb 'm in december laten zetten en heb sindsdien bloedverlies. Geen andere perikelen en pijn gelukkig, maar wel bloed. De ene dag meer dan de ander, soms is het een dag of 2-3 helemaal weg. Het zou een half jaar mogen duren en dan is het wel duidelijk hoe dat het de komende jaren zal blijven. Maar hier zit ik niet nog 2,5 jaar op te wachten :+
Mijn cyclus is altijd heel regelmatig geweest, dus het is wel even wennen en ik kan er echt chagrijnig van worden inmiddels.
Heeft er iemand ook ervaring mee dat het juist meer wordt, ipv helemaal weg blijft?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:38

@mars: Mss is de samenstelling van Mirena toch veranderd in de voorbije 5j of daalt de afgifte van de hormonen toch met de tijd en moetje nu toch terug aanpassen aan de iets hogere afgifte...

@Phoya: de keuze voor hormonen of niet moet ieder voor zich maken. Ikzelf zou nooit voor een koperspiraal kiezen, want voor mij is het regelen en kans op uitblijven van bloedingen de reden om hormonen te gebruiken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:21

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ethinylestradiol/levonorgestrel slikken of onlangs mee gestopt zijn en zichzelf hier beter door voelen? Ik voel me echt down en moe de laatste tijd en het word eigenlijk steeds erger en ik vraag me af of dit sterk zou kunnen minderen als ik stop met de pil :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:27

Ik moet binnenkort m'n spiraal laten zetten en ben een beetje zenuwachtig := Met name voor de pijn. Ik weet dat ik Advil mag slikken (paracetamol kan ik niet tegen) maar hoe veel? 200, 400? En dan alleen op een niet-lege maag begrijp ik?