Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:08

De officiele bronnen varieren tussen 13-81%.
Deze studie van Januari zegt:

Approximately 59 percent of all transmission is caused by presymptomatic individuals who hadn’t yet developed symptoms and asymptomatic people who never developed symptoms.

https://jamanetwork.com/journals/jamane ... erm=010721

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:05

Sizzle schreef:

Approximately 59 percent of all transmission is caused by presymptomatic individuals who hadn’t yet developed symptoms and asymptomatic people who never developed symptoms.

Vanuit mijn werk heb ik een andere ervaring.
Maar dat zou makkelijk een vertekend beeld kunnen zijn. 1 omdat ik geen totaal zicht heb. Twee omdat mensen die gaan testen hebben vaak al klachten.
Daarom ga ik liever af op wat er over gepubliceerd wordt.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 06:51

vienna1987 schreef:
Sizzle schreef:

Vanuit mijn werk heb ik een andere ervaring.
Maar dat zou makkelijk een vertekend beeld kunnen zijn. 1 omdat ik geen totaal zicht heb. Twee omdat mensen die gaan testen hebben vaak al klachten.
Daarom ga ik liever af op wat er over gepubliceerd wordt.

Ik denk dat dat inderdaad een zeer vertekend beeld geeft, zeker als je de lage testbereidheid ziet.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:16

Wat ook vaak is men heeft wel klachten maar ziet het zelf niet als Covid-19 klachten. Echter als de Covid-19 klachten lijst door genomen wordt blijken ze wel die klachten te hebben.
Dan worden ze gezien als symptomatisch.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 19:20

Vanmiddag moesten wij iemand naar het regionale ziekenhuis brengen, covid verdacht.
We mochten komen presenteren ter beoordeling maar of we even konden wachten want als hij opgenomen moest dan mochten wij hem weer meenemen want in het ziekenhuis liggen alle covid bedden vol (en dan moesten we sowieso de provincie uit want alles schijnt aan z'n tax te zijn)
53 jaar, niet gevaccineerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:22

Er worden nog steeds patiënten overgeplaatst in Nederland dus kan me goed voorstellen dat ze de COVID patiënten spreiden ivm de reguliere zorg.
Volgens mij liggen bvb in Groningen 12 of 14 patiënten uit andere provincies.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:00

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:18

Ach, jodensterren, prinsessen vlaggen , homohaters, er liepen naast gewone burgers nogal wat groeperingen rond die je liever niet ziet in de maatschappij. Thierry, Haga en nog wat van die galbakken spinnen er garen bij want die hielden daar toespraken met jodensterren t shirts omgeven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:32

bigone schreef:
Ach, jodensterren, prinsessen vlaggen , homohaters, er liepen naast gewone burgers nogal wat groeperingen rond die je liever niet ziet in de maatschappij. Thierry, Haga en nog wat van die galbakken spinnen er garen bij want die hielden daar toespraken met jodensterren t shirts omgeven.

Ik vind het wel opvallend hoeveel ontevreden of boze mensen er zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:36

Electra63 schreef:
bigone schreef:

Ik vind het wel opvallend hoeveel ontevreden of boze mensen er zijn.

Boos en/of ontevreden is tegenwoordig de standaard, toch?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:39

Ja, ik voel me tegenwoordig bijna een uitzondering ;)

Ik vragen me vaak af, wat voor achtergrond deze mensen hebben?
Om met een Jodenster op te lopen? Of agenten uit te schelden en te filmen?
Hebben zij geen werkgever bijvoorbeeld?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:53

Electra63 schreef:
Ja, ik voel me tegenwoordig bijna een uitzondering ;)

Ik vragen me vaak af, wat voor achtergrond deze mensen hebben?
Om met een Jodenster op te lopen? Of agenten uit te schelden en te filmen?

Ik ben technisch gesproken geen werkgever maar ga wel over het beleid in dit soort dingen.

Hoofdregel: kies maar. OF je maakt je kenbaar op social media als medewerker van ons bedrijf OF als individu die vindt wat ie mag vinden. NIET beiden.

En wee je gebeente als ik je bij dit soort activiteiten in je vrije tijd in bedrijfskleding zie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 07:59

Electra63 schreef:

De werkgever mag er verder niks van vinden...

Ik begrijp nog steeds niet waar het verstand van deze mensen zit... :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:03

Een werkgever mag hopelijk een heleboel. Als ik als werkgever dergelijke gedragingen zou zien zou ik er toch een heel pittig gesprek op laten volgen. Er is een staflid van een zorgorganisatie ontslagen om dergelijk gedrag. :P

Maar wat willen mensen hiermee bereiken, zoveel boosheid kan toch ook niet goed voor je gezondheid zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:15

Sinds wanneer mag een werkgever iets vinden van wat iemand in zn vrije tijd doet? Als die werknemer verder niet herkenbaar is alszijnde werkzaam in functie voor een bedrijf..
En tot hoe ver gaat dat dan? Nu is het meelopen met een demonstratie, maar mag een werkgever ook iets vinden als je in het weekend alcohol drinkt.. drugs gebruikt, naar een parenclub gaat, bij de verkeerde voetbalclub zit?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:31

Nou.. Als iemand duidelijk zichtbaar met jodenster in een protest loopt te schreeuwen en die moet de volgende dag weer klanten bezoeken, dan mag je daar als werkgever best wat van vinden. En het kan ook problemen intern opleveren. Mijn werkrelatie met een collega zou daarmee zwaar onder druk komen te staan bijvoorbeeld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:35

Ja dus vroeg ik me af, waar ligt de grens?
@Cowboy: 'ij geeft aan 'als individue die vindt wat ie mag vinden' maar dan volgt wel ontslag?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:36

Cer schreef:
Sinds wanneer mag een werkgever iets vinden van wat iemand in zn vrije tijd doet? Als die werknemer verder niet herkenbaar is alszijnde werkzaam in functie voor een bedrijf..
En tot hoe ver gaat dat dan? Nu is het meelopen met een demonstratie, maar mag een werkgever ook iets vinden als je in het weekend alcohol drinkt.. drugs gebruikt, naar een parenclub gaat, bij de verkeerde voetbalclub zit?

Waarom moet de discussie nou weer in het extreme getrokken worden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:38

Cowboy55 schreef:
Cer schreef:

Ik vraag het me oprecht af? Wat is er extreem aan?
volgens mij is het namelijk meestal zo met dit soort dingen, dat er altijd gedoe is over de lijntjes..

Ik vraag me regelmatig af als ik mensen bijv geinterviewd zie worden 'hebben deze mensen geen familie, vrienden of werk'...
Maar goed, je hoort de uitspraken van Baudet, en hij heeft ook een baan.. niemand die hem daar wegstuurd..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:38

Cer schreef:
@Cowboy: 'ij geeft aan 'als individue die vindt wat ie mag vinden' maar dan volgt wel ontslag?

Er zit een hele wereld tussen bonus en ontslag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:41

Cowboy55 schreef:
Cer schreef:

Er zit een hele wereld tussen bonus en ontslag.

Huh? Bonus... waar haal je die term vandaan?
Ik vraag letterlijk hoe je het bedoeld... "je mag als individue vinden wat je mag vinden"..?
Ik bedoel er niks lelijks mee, niks sarcastisch of iets, gewoon letterlijk hoe een werkgever dat uit zou moeten voeren...

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:56

Er zijn meer opties dan direct ontslaan, volgens mij wordt dat bedoeld.

Als iemand onder het mom van vrijheid van meningsuiting met een jodenster op loopt te paraderen, dan heeft dat helemaal niks te maken met het uitoefenen van je recht op vrijheid van meningsuiting, maar alles met provoceren. Ik vraag me overigens af of het niet strafbaar is, in de zin dat er aangifte tegen gedaan kan worden, maar dat terzijde.
Wat het vooral laat zien, is dat dergelijke types volstrekt geen benul hebben van, of volstrekt schijt hebben aan, wat vrijheid van meningsuiting daadwerkelijk betekent.

Ik kan me voorstellen dat een fatsoenlijk bedrijf niet me zo iemand geassocieerd wenst te worden. Het zal per bedrijfstak verschillen hoe zwaar dat weegt, en om wat voor functie het gaat, maar ik zie niet waarom een bedrijf daar geen maatregelen op zou mogen nemen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 09:00

Cer schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik vraag het me oprecht af? Wat is er extreem aan?
volgens mij is het namelijk meestal zo met dit soort dingen, dat er altijd gedoe is over de lijntjes..

Ik vraag me regelmatig af als ik mensen bijv geinterviewd zie worden 'hebben deze mensen geen familie, vrienden of werk'...
Maar goed, je hoort de uitspraken van Baudet, en hij heeft ook een baan.. niemand die hem daar wegstuurd..
Baudet kan inderdaad pas ontheven worden uit zijn functie als volksvertegenwoordiger als hij een strafrechtelijke grens overgaat. En hij weet dondersgoed waar die grens ligt. Het is overigens maar de vraag of hij met zijn 'cv' in een 'gewone' burgerfunctie nog aan de bak zou komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 09:01

Die jodenster, dat is toch inderdaad wel strafbaar?
Maar als iemand verkondigt dat er vergif in een vaccin zit? Dat mag, maar ik zou als werkgever ook denken 'ehhh??'.. maar mag je daar dan wat mee.

Zo bedoel ik het. Er liepen meer mensen tussen dan alleen de mensen met de ster...

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 09:16

Maar niemand beweert hier toch dat demonstreren an sich een reden zou zijn om iemand op zijn werk op het matje te roepen? Het ging volgens mij vooral om de manier waarop er gedemonstreerd werd door sommigen.