Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:12

Vjestagirl schreef:
Ik probeer mezelf nu te vertellen dat ik echt niet dat ene ijsje uit de vriezer mag. Niet als beloning omdat ik vandaag iets engs gedaan heb. Niet omdat er toch nog maar eentje ligt en ze dan op zijn. Niet omdat ik eigenlijk te weinig heb gegeten vandaag. Gewoon niet. Maar MOEILUK!!!

Heb je dit vaak, of is dit echt een uitzondering? In het eerste geval zou ik zeggen, zoek afleiding, ga de was doen ofzo. In het tweede geval: nemen dat ijsje. Want als je jezelf ALTIJD alles onthoudt, ga je steeds meer zin krijgen in ongezonde dingen.

Vjestagirl

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:15

Mijn hele gewichtsprobleem komt doordat ik snaai. Ik kan zo nog 5 lekkere dingen bedenken die ik in huis heb die ik eigenlijk wel op zou willen eten.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:20

Ik heb momenteel een beetje hetzelfde probleem, had ze op moeten maken voor ik ging letten op m'n dieet. Niks in huis hebben is zoo veel makkelijker!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:22

Maar wat houdt jullie dan tegen om het weg te gooien of geven? Ik snap het hoor, ik at ook veel onder het mom van "weggooien is zonde", maar ja het is ook zonde om het op te eten zonder er echt van te genieten. Laatst kwam mijn huisgenoot bijvoorbeeld thuis met een hele bak vol bara's, die heb ik aan collega's en vriendinnen uitgedeeld. Als het niet in huis is kan je het ook niet opeten!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:24

Dat werkt bij mij niet, mijn vent die vreet namelijk alles wat los en vast zit dus weggooien is ie vast niet blij mee. :')

Hij zat net ook naast me op de bank m'n lievelingsnootjes weg te kanen. Dan is het wel echt even discipline tonen voor me, want dan krijg ik ook zin in die nootjes. :Y)
Het is gelukt en ik heb het veilig tot in m'n bed gered.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:28

Roosch schreef:
Dat werkt bij mij niet, mijn vent die vreet namelijk alles wat los en vast zit dus weggooien is ie vast niet blij mee. :')

Hij zat net ook naast me op de bank m'n lievelingsnootjes weg te kanen. Dan is het wel echt even discipline tonen voor me, want dan krijg ik ook zin in die nootjes. :Y)
Het is gelukt en ik heb het veilig tot in m'n bed gered.

Haha oh ja daar heb ik geen last van, kan me voorstellen dat dat het wel veel moeilijker maakt! Mijn huisgenoot eet ook alles, maar die heeft zijn eigen kast waar hij alles bewaart en waar ik überhaupt niet kijk. Ik heb hem wel gevraagd geen eten meer aan mij aan te bieden _O- hoewel ik inmiddels ook gewoon nee kan zeggen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:33

Ik heb net gisteren heel veel ijsjes weggegeven, maar deze heb ik juist gehouden omdat er maar weinig kcal in zitten (een solero excotic). Die is voor als het een keer echt warm is oid. Verder heb ik daim in huis, daarvan mag ik er één of twee als ik 's avonds laat thuis kom uit mijn werk en ik echt nog ff iets zoets wil, en ik heb cashewnoten, voor als ik dagen echt heel laag in m'n vetten zit. Op die manier heeft alles wel een doel.

En een deel van hun doel is ook dat ik kan leren dat ik niet alles wat ik in huis heb direct op hoef te eten, dat het oké is dat dingen er gewoon zijn. Want eeuwig niets in huis hebben zie ik niet gebeuren, dus ik probeer mezelf ook gewoon wat mentale kracht aan te leren.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:21

Vjestagirl: ligt het ijsje nog in de vriezer :D ?Helemaal met je eens dat je jezelf moet aanleren om niet alles op te eten,gewoon omdat het er is. Om de gewoonte van het snaaien te doorbreken kan het handig zijn om tijdelijk te zorgen dat er niets is, maar dat kan je niet oneindig volhouden :n . Het veranderen van je gedrag met betrekking tot eten is de enige manier om blijvend af te vallen.
Wat voor mij goed werkt is dat ik alles van mezelf mag eten, mits het binnen mijn calorieën doel past. En ik vraag me altijd goed af of ik het lekker genoeg vind. Ik ben trouwens wel van mening dat je calorieën doel geen vast getal moet zijn per dag, maar meer per week. Zo heb ik wel speling om eens wat boven mijn dag richtlijn te zitten, dat compenseer ik dan de volgende dagen.

Vorige week was ik een paar dagen kamperen en toen ook best wat lekkers gehad. Ik heb wel het geluk dat ik niet van alcoholische dranken hou en eigenlijk zelden calorieën calorieën drink, dat scheelt weer op dit soort momenten. Maar ben wel gek op allerlei gebakjes, chocolade en muffins. Dus we hadden regelmatig wat lekkers bij de koffie. Maar ook veel extra beweging, dus dat compenseert weer wat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier gaat het afvallen nog steeds prima, de teller staat nu op -19,5 **\O/** . Heb afgelopen week online wat nieuwe kleding gekocht en dat was wel wennen om maat M te kopen ipv XL. Ik geloofde echt niet dat het zou passen, maar dat deed het wel :D .

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:07

Sharani, lekker bezig. Leuk hé als ineens een kleinere maat ook past!

Geen alcohol drinken scheelt veel. Merk ik zelf ook. Drinken bijna altijd dingen zonder calorieën, waardoor ik meer ruimte heb voor eten.
Is blijven hangen van een vorige afval poging. Nu vind ik heel vaak drinken te zoet, dus blijf ik bij water en thee.

Vjestagirl, is het gelukt om afleiding te zoek en het ijsje te laten liggen?

Hier gaat het deze week wel weer oké. In het weekend 2 keer uiteten geweest en naar de film (met wat lekkers). Dus zag een aardige plus, maar die zakt nu weer.
Wel gelijk een buik die van slag is. Opgeblazen, druk doet pijn en bij alles wat ik eet gelijk buikpijn als reactie. Helpt nu wel bij het snaaien beperken, hou het nu op 3 maaltijden op een dag.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:01

Ik heb mijn 10.000 stappen er in ieder geval al weer opzitten :D
Vanavond uit eten, dus probeer verder de rest van de dag het eten wat te beperken. Om 10.00 genoten van een heerlijke smoothie,
Afbeelding

Als lunch straks kwark met fruit en wat granola. Dan misschien 's middags nog wat rauwkost om te voorkomen dat ik als een malle brood ga eten voor het eten, terwijl ik brood geeneens zo bijzonder vindt...

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:35

gaucho schreef:
Ik heb mijn 10.000 stappen er in ieder geval al weer opzitten :D
Vanavond uit eten, dus probeer verder de rest van de dag het eten wat te beperken. Om 10.00 genoten van een heerlijke smoothie,
[ [url=m/2W5ilE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als lunch straks kwark met fruit en wat granola. Dan misschien 's middags nog wat rauwkost om te voorkomen dat ik als een malle brood ga eten voor het eten, terwijl ik brood geeneens zo bijzonder vindt...

Herkenbaar :) Ik denk dst het komt doordat het makkelijk te pakken is en veel koolhydraten bevat...

Gisteren 15km gefietst en gezondigd.
Sinds we hier wonen(1novmeber2021) wil ik zo graag een ijsje uit de ijssalon die er zit, dus nu mocht het :)
Heerlijk van genoten!! Vandaag weer normaal.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:39

Waar blijft dat kookboek Gaucho ? :+ Een cursus bordjes mooi opmaken mag ook, ik loop daar altijd zo mee te prutsen als ik moet fotograferen voor Campspace _O-. Ze willen dan altijd graag dat er ook eten op de foto’s staat, maar ik ben daar zo onhandig in :') .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:45

Haha ja, het ijsje ligt nog in de vriezer, de daim liggen nog in de koekjespot en de cashews nog in de kast, en ik ben gisteren 500gram afgevallen, dus ik ben blij :D.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel blij ben dat ik weer thuis ben en weer controle heb over mijn eten. In de vakantie is dat toch een stuk lastiger, en ik werd er onrustig van dat ik zo weinig informatie had over wat er precies in mijn eten zat. Nu ik lifesum weer kan gebruiken is het een stuk beter. Ik heb maandag al mijn eten voor de hele week ingevoerd (lang leve mealplanning) dus ik hoef nu alleen maar te controleren of ik een grote of een kleine lunch ingepland heb, en wat er ook al weer op het menu stond vandaag. Ideaal.

Voor het wandelen ben ik aan het kijken naar een gewichtsvest. Doordat ik natuurlijk zoveel afgevallen ben is het wandelen ansich minder zwaar geworden, en verbrand ik daar ook minder mee. Verder lopen is geen optie (ik loop nu al 1,5 uur en dat is echt de max) dus dan maar zien of ik de activiteit zwaarder kan maken. Vind het wel eng, want zo'n vest is best lelijk opvallend...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:11

Waarom doe je geen rugzak op met gewicht er in. Zo train ik voor een backpack tocht, steeds wat meer gewicht in de tas. Ik sleep dan boeken en flessen water mee :') .

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:06

Ik ben om die reden gaan hardlopen. En ook daar verbrand ik nu aanzienlijk minder kcal mee nu het makkelijker gaat :') heuvels dus :D

Verder herken ik het verhaal van controle enorm, maar ben ik nu wel voor de lange termijn op zoek naar een manier waarop ik ook buiten de gecontroleerde situatie met heel veel verleidingen ook goed in balans kan blijven. Want daar gaat het nu nog mis. En dan kan ik prima thuis blijven en 1600 kcal per dag eten op basis van een app, maar zo ziet de rest van mijn leven er (gelukkig) niet uit. Ik moet ook balans kunnen blijven houden tijdens borrels, etentjes, vakantie, ontbijt met mijn bonuskids, tractaties etc. Meer beweging helpt daar in ieder geval zeker in, en echt bewust keuzes maken zeker ook.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:28

Ik heb wel eens gelezen dat het helpt om heel langzaam af te bouwen met het controle houden via een app. Dat je per maand 1 dag in de week minder het bijhoudt. Het idee erachter is dat het gematigd eten dan zo’n gewoonte is geworden. Geen idee of het werkt, zover ben ik nog niet. Ergens denk ik dat de fase waarin je probeert af te vallen eigenlijk de makkelijkste is. Er zijn ook zoveel momenten dat je zo makkelijk veel te veel eet.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:33

Dat probeer ik ook ongeveer, en soms voor de helft van de dag. Lukt steeds beter, zeker als ik zelf kook, dan heb ik wel een idee van wat normaal is qua verhoudingen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:07

Afbeelding
Ik mocht van mezelf vandaag (en dus later deze week nog een keer) een van mijn favo maaltijden. Dit is zo ontzettend lekker <3.

Uiteindelijk ben ik ook wel echt van plan om de app wat meer los te laten, maar nu ik nog betrekkelijk weinig eet vind ik het ook wel fijn om te checken dat ik niet tè weinig eet. Zeker op dagen dat ik soep en een salade als avondeten heb is het wel fijn om even te kunnen kijken hoe ik uitkom qua kcal, want ik ben in al mijn strengheid voor mezelf heel erg in staat om onbewust maar 1100kcal te eten dan te vinden dat ik niet moet zeuren.

Overigens is het wel heel fijn om hier te kunnen delen hoe het gaat en waar ik tegenop loop, en ook om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo mee worstelt af en toe <3 . Thanx all

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:41

Daar heb ik ook snel neiging toe, komt best vaak voor dat ik nog maar wat kwark of zo neem omdat ik zo laag in calorieën zit.

Ziet er goed uit hoor! Maar vind avocado altijd heerlijk :9 .
Hier vandaag een maaltijd salade van een verspakket van AH, echt een aanrader als je makkelijk wil eten. Heb zelf alleen in plaats van de dressing die erbij zat mijn Remia zero dressing genomen.
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:47

Ik heb echt 0 inschattingsvermogen wat dat betreft. :+ misschien leer ik het nog eens.

Ik ben vandaag onwijs futloos en hangerig, helemaal niet lekker. Heb me daarnet toch maar naar het zwembad gesleept en 1600 meter erop zitten. Maar goed ook, want als ik verder aan de 1000 stappen ben gekomen vandaag is het veel.. :') :o

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:49

Hier heel veel bewogen maar net ook heel lekker en uitgebreid gegeten en daar echt van genoten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:43

Eindelijk na een week naar naar de sportschool geweest.
Stomme corona.
Was bang voor mn conditie maar dat viel gelukkig mee.
Ook niks aangekomen *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:45

Oh wat fijn, dat is een meevaller! *\%/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:56

Vjestagirl schreef:
Haha ja, het ijsje ligt nog in de vriezer, de daim liggen nog in de koekjespot en de cashews nog in de kast, en ik ben gisteren 500gram afgevallen, dus ik ben blij :D.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel blij ben dat ik weer thuis ben en weer controle heb over mijn eten. In de vakantie is dat toch een stuk lastiger, en ik werd er onrustig van dat ik zo weinig informatie had over wat er precies in mijn eten zat. Nu ik lifesum weer kan gebruiken is het een stuk beter. Ik heb maandag al mijn eten voor de hele week ingevoerd (lang leve mealplanning) dus ik hoef nu alleen maar te controleren of ik een grote of een kleine lunch ingepland heb, en wat er ook al weer op het menu stond vandaag. Ideaal.

Voor het wandelen ben ik aan het kijken naar een gewichtsvest. Doordat ik natuurlijk zoveel afgevallen ben is het wandelen ansich minder zwaar geworden, en verbrand ik daar ook minder mee. Verder lopen is geen optie (ik loop nu al 1,5 uur en dat is echt de max) dus dan maar zien of ik de activiteit zwaarder kan maken. Vind het wel eng, want zo'n vest is best lelijk opvallend...

Kom heel even onder mijn meeleessteen vandaan hiervoor.

Ik wandel nu met 50kg minder dan anderhalf jaar geleden en toch is het qua activiteit nog hetzelfde. Ik heb zelf de intensiteit verhoogd, mijn pas verruimd en het tempo omhoog gegooid en dat ook proberen aan te houden. Het zwengelt je lichaam lekker aan, zeker als je langer dan 30 minuten wandelt en door blijft wandelen. Mijn conditie is er wel flink op vooruit gegaan maar ik wandel nog steeds niet 'voor niks'.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 08:31

Sharani schreef:
Vjestagirl: ligt het ijsje nog in de vriezer :D ?Helemaal met je eens dat je jezelf moet aanleren om niet alles op te eten,gewoon omdat het er is. Om de gewoonte van het snaaien te doorbreken kan het handig zijn om tijdelijk te zorgen dat er niets is, maar dat kan je niet oneindig volhouden :n . Het veranderen van je gedrag met betrekking tot eten is de enige manier om blijvend af te vallen.
Wat voor mij goed werkt is dat ik alles van mezelf mag eten, mits het binnen mijn calorieën doel past. En ik vraag me altijd goed af of ik het lekker genoeg vind.
Ik ben trouwens wel van mening dat je calorieën doel geen vast getal moet zijn per dag, maar meer per week. Zo heb ik wel speling om eens wat boven mijn dag richtlijn te zitten, dat compenseer ik dan de volgende dagen.

Vorige week was ik een paar dagen kamperen en toen ook best wat lekkers gehad. Ik heb wel het geluk dat ik niet van alcoholische dranken hou en eigenlijk zelden calorieën calorieën drink, dat scheelt weer op dit soort momenten. Maar ben wel gek op allerlei gebakjes, chocolade en muffins. Dus we hadden regelmatig wat lekkers bij de koffie. Maar ook veel extra beweging, dus dat compenseert weer wat.

[ [url=m/hbVsGS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XrUAlt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NBqUC3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier gaat het afvallen nog steeds prima, de teller staat nu op -19,5 **\O/** . Heb afgelopen week online wat nieuwe kleding gekocht en dat was wel wennen om maat M te kopen ipv XL. Ik geloofde echt niet dat het zou passen, maar dat deed het wel :D .

Hier ben ik het echt helemaal mee eens! Is ook mijn insteek nu. En wat goed van jou zeg, 19.5 kg!!! Wow! Ik zelf zit, na een dipje waarbij ik ineens 2,5 kg zwaarder was, weer op -14kg nu :)

Ik zie hier echt mensen die super goed bezig zijn zeg! Vind het ook een hele fijne groep om resultaten te delen of moeilijkheden. Merk toch dat ik mijn vrienden er niet teveel mee lastig wil vallen, voor mij is het belangrijk maar ik snap dat zij er moe van kunnen worden. Dus fijn om hier mee te lezen & praten.