Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jadeleigh263 schreef:Joman schreef:Ja het rivm geeft het wat mij betreft ook slecht weer. Alleen al daarmee diskwalificeren ze zichzelf enorm. Maargoed, ik heb er niet voor gestudeerd en ben ook maar een normale burger.
Ik weet momenteel niet hoe ik erover moet denken. Ook over de aanpak binnen NL vergeleken met andere landen.
Een kennis van mij heeft bij het RIVM gewerkt en zei dat het RIVM enkel en alleen een adviserend orgaan is en dat de overheid uiteindelijk altijd nog het zeggenschap heeft over wat er gedaan wordt, terwijl ik het gevoel heb dat Rutte het laat overkomen dat de ‘experts’ leidend zijn...
Joman schreef:Jadeleigh263 schreef:
Ik weet momenteel niet hoe ik erover moet denken. Ook over de aanpak binnen NL vergeleken met andere landen.
Een kennis van mij heeft bij het RIVM gewerkt en zei dat het RIVM enkel en alleen een adviserend orgaan is en dat de overheid uiteindelijk altijd nog het zeggenschap heeft over wat er gedaan wordt, terwijl ik het gevoel heb dat Rutte het laat overkomen dat de ‘experts’ leidend zijn...
Ja, Rutte heeft zelf natuurlijk ook geen verstand van zaken. En de rest van de tweede kamer ook niet, dus wat moeten ze.
Maartje1990 schreef:Ik kom eens onder mijn meelees steen vandaan. Ik ben werkzaam in een verpleegtehuis in de ouderenzorg. Ik moet dus gewoon gaan werken ook al hoest en nies ik. Ik merk onder mijn collega's dat we ons allen zorgen maken dat we misschien cliënten ziek maken, juist doordat we gewoon moeten werken. Zorgen om eigen gezondheid zijn er niet.
Whale schreef:Joman schreef:
Ja, Rutte heeft zelf natuurlijk ook geen verstand van zaken. En de rest van de tweede kamer ook niet, dus wat moeten ze.
Dat. Hun baseren hun keuzes op wat de experts met hun bespreken, want tja, de overheid heeft er nou eenmaal niet voor gestudeerd.
Jadeleigh263 schreef:Whale schreef:
Dat. Hun baseren hun keuzes op wat de experts met hun bespreken, want tja, de overheid heeft er nou eenmaal niet voor gestudeerd.
Dat is niet wat ik bedoel, RIVM heeft het dus ook niet voor het zeggen, uiteindelijk is het de overheid die kiest welke maatregelingen er worden genomen, ongeacht wat het RIVM adviseert.
MaiNat schreef:Ik heb een hoor/ zie college gezien en daar zegt de viroloog ook dat je besmettelijker bent als je nog geen symptomen hebt. https://lecturenet.uu.nl/Site1/Play/b3d ... 37e30dc01d
Jadeleigh263 schreef:MaiNat schreef:Ik heb een hoor/ zie college gezien en daar zegt de viroloog ook dat je besmettelijker bent als je nog geen symptomen hebt. https://lecturenet.uu.nl/Site1/Play/b3d ... 37e30dc01d
Bedankt voor het delen!
Sheran schreef:Ik vind het het wel erg moeilijk maken. Ik was vandaag thuis aan het werk omdat ik eergisteren, en vanochtend ook, een beetje hoestte en me niet helemaal fit voelde. Geen koorts ofzo. Vandaag voelde het al wel weer beter. Het zijn klachten waarmee ik me nooit ziek zou hebben gemeld normal, en waar ik nauwelijks bij stil had gestaan.
Ik zou dit weekend wel graag mijn ouders opzoeken, maar ik merk dat ik het toch spannend vind. Niet dat ik denk dat ik corona heb, maar wat nou als ik ze toch besmet? Daar zou ik echt niet mee kunnen leven… maar wat is reel? Ik hoest eigenlijk niet meer, heb wel een beetje druk op de borst (maar dat heb ik vaker) en hele lichte keelpijn. Geen koorts. Ouders vinden het allemaal grote onzin, die zijn echt niet bang (ze zijn beide rond de 70, geen specifieke longklachten maar ook niet helemaal op en top gezond). Wat zouden jullie doen?
Sheran schreef:Ik vind het het wel erg moeilijk maken. Ik was vandaag thuis aan het werk omdat ik eergisteren, en vanochtend ook, een beetje hoestte en me niet helemaal fit voelde. Geen koorts ofzo. Vandaag voelde het al wel weer beter. Het zijn klachten waarmee ik me nooit ziek zou hebben gemeld normal, en waar ik nauwelijks bij stil had gestaan.
Ik zou dit weekend wel graag mijn ouders opzoeken, maar ik merk dat ik het toch spannend vind. Niet dat ik denk dat ik corona heb, maar wat nou als ik ze toch besmet? Daar zou ik echt niet mee kunnen leven… maar wat is reel? Ik hoest eigenlijk niet meer, heb wel een beetje druk op de borst (maar dat heb ik vaker) en hele lichte keelpijn. Geen koorts. Ouders vinden het allemaal grote onzin, die zijn echt niet bang (ze zijn beide rond de 70, geen specifieke longklachten maar ook niet helemaal op en top gezond). Wat zouden jullie doen?
Oscar schreef:Och nee toch, Warboel. Wat een vreselijk nieuws.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal
Queen123 schreef:Bedrijven kunnen werktijdverkorting aanvragen. Heeft mijn baas ook gedaan. Schijnt dat er normaal 100 a 200 aanvragen per jaar gedaan worden. Gisteren waren dat er al 2500 en vandaag zijn er ook ruim 5000 aanvragen ingediend. En dat is smiddags geteld.
Bedankt voor de info.
Dat zou ook betekenen dat als die werktijdverkorting niet toegekend wordt, dat de werkgever dan verantwoordelijk blijft voor doorbetaling?
Joman schreef:Het zal je verbazen maar veel oudjes maken zich geen zorgen. Betekent natuurlijk niet dat je maar gewoon met je snot hoofd bij hen moet gaan zitten of wat dan ook. Poh je zou zo’n verspreiding op je geweten hebben. Dat is erg.
Maartje1990 schreef:Ik kom eens onder mijn meelees steen vandaan. Ik ben werkzaam in een verpleegtehuis in de ouderenzorg. Ik moet dus gewoon gaan werken ook al hoest en nies ik. Ik merk onder mijn collega's dat we ons allen zorgen maken dat we misschien cliënten ziek maken, juist doordat we gewoon moeten werken. Zorgen om eigen gezondheid zijn er niet.
Storm schreef:Dat is wel heel heftig. Ik ga mijn moeder eens bellen, het is haar zus.