Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 07:14

Dat ziet eruit als een fijn rondje om te lopen! Zelf heb ik ook niet zo'n last van natte voeten, al lijken mijn voeten er de laatste tijd wel wat ongelukkig van te worden. Heel erg droog en laatst zelf gebarsten waardoor ik wondjes had....

Hier vanochtend prachtige mistbanken en een opkomende zon, heerlijk rondje voor werk. Ik had het wel zwaar, tempoloopjes zijn niet zo mijn ding.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 07:56

Wat was het om 6 uur vanmorgen nog heerlijk koel en rustig om te lopen. 5,5 km in de benen en ik ben wakker voor de rest van de dag :D

Hoe gaat het hier nog bij iedereen? Hitteplan gemaakt of hitte rust?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 08:04

Hitteplan, want ik "moet" woensdag de Fantômes gaan lopen.

Gisteren wel voor de loopband gekozen, ook owv last in mijn knie... Vandaag rust, morgen en overmorgen ga ik nog lopen en dan geef ik het denk ik op tot woensdag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:44

Hier (in Denemarken nog) gisterochtend voor het ontbijt 8km gelopen en gisteravond 7.5km.
In de ochtend was het 14 graden en in de avond 19 graden.
Vandaag voor het eerst een warme dag hier (28 graden).
Vanavond pak ik nog een kort loopje en morgenochtend wil ik met een trail eindigen. Zaterdag weer op naar huis.

Mijn vriend heeft gisteren nog wat mooie foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:23

ontherun schreef:
Wat was het om 6 uur vanmorgen nog heerlijk koel en rustig om te lopen. 5,5 km in de benen en ik ben wakker voor de rest van de dag :D

Hoe gaat het hier nog bij iedereen? Hitteplan gemaakt of hitte rust?

Ik ga voor de wat vroegere ochtenden. Woensdag 10K gelopen van 7.30-8.30 maar het was toch al warm. Morgenochtend om 7.00u van start.

Zaterdag was ik in Overijssel en heb ik 15k gelopen in anderhalf uur, ook wat eerder op de ochtend. Ik kan echt niet meer lopen in de zon..

Heb een HM gepland volgend jaar, maar ben nu al bang voor warmte in juni.. Maar weet niet of ik in het najaar/winter al een HM kan lopen.. Als ze er nog live gaan zijn...

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:51

Dat zijn ook mijn plannen ja mama3. In de ochtend gaan lopen, hoewel ik vanmorgen mijn bed niet uit kwam :') en heb toch wat spierpijn van de krachttraining van gister dus ik ga morgen ochtend weer :D
De HM waar ik me voor in had geschreven afgelopen voorjaar staat nog altijd gepland voor 1 november, maar ik heb er een hard hoofd in eigenlijk.

Heerlijk SV! Ik zie ook echt de meest prachtige foto’s voorbij komen! Geniet nog van je laatste dag!

Oei Memuska voorzichtig maar met je knie.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:57

Mama3, je kunt beginnen met zelf af en toe een HM-afstand lopen met verschillende temperaturen. Ik heb geen schrik meer van een HM of wat langer met iets hogere temperatuur. Inmiddels geleerd wat de signalen van mijn lijf zijn wb voeding en vocht.

Ik ben weer een paar dagen aan boord in DL, dus eens kijken of ik nog een keer een heel vroeg loopje kan doen langs de Neckar.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:02

Hier ook 's morgens of 's avonds lopen. Ik loop wel liever s ochtends, maar rij ook liever s ochtends paard, dus is een beetje wisselen. Vroeg opstaan begint na een tijdje ook wel te wegen en we zijn nog niet direct van het warme weer vanaf blijkbaar.

Mama3 je hebt nog zeeën van tijd, gewoon rustig blijven opbouwen. De kans dat het in juni net een hittegolf is, is niet zo groot he.

Ontherun, hopelijk gaat je HM door, maar inderdaad, geen idee wat er gaat gebeuren de komende maanden. Ik zie bij sommige wedstrijden dat ze de start nu indelen in meerdere waves, zodat er minder volk tegelijk aan de start staat. Hopelijk kunnen er zo nog wat wedstrijden doorgaan de komende maanden.

SV geniet er nog van!

Memuska, lijkt me een goed plan, zien dat je goed uitgerust aan de fantomes kan beginnnen, want hij is serieus zwaar, zeker met dit weer!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:05

Ik ren nu op de loopband in de sportschool in de airco. :') Ik ben te lui om rond 06:00 op te staan voor te lopen eerlijk gezegd.

Moet wel zeggen dat het verschrikkelijk saai is, op de loopband. Maar hou het wel langer vol en ik ben bang dat anders mijn conditie weg is als ik niet 2 keer in de week ga.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:11

Mij niet gezien nu hoor met hardlopen. Ik ga naar de sportschool, klopt neverland, in de airco.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:52

Grappig hoe iedereen er anders in staat. Ik ben sowieso een ochtendmens, als ik om half zeven wakker wordt is het voor mij laat :p Dus vroeg hardlopen is hier geen enkel.probleem :) Savonds lopen gaat me niet zo goed af, dan kan ik daarna niet goed in slaap komen. Of als ik eerder op de avond loop heb ik last met eten. Sportschool ben ik geen lid van en vind de loopband ook heel erg saai, heb dan veel meer moeite met motivatie

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 06:03

Ik ben ochtend mens maar helaas geen hardlopen voor mij ik werk gewoon 4 dagen en op mamadag heb ik de kindjes.
Nu moet ik kiezen hardlopen of paard .... wordt paard wordt 8 dagen heet ....

Jammer maar komt goed

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 06:19

s1993 schreef:
Grappig hoe iedereen er anders in staat. Ik ben sowieso een ochtendmens, als ik om half zeven wakker wordt is het voor mij laat :p Dus vroeg hardlopen is hier geen enkel.probleem :) Savonds lopen gaat me niet zo goed af, dan kan ik daarna niet goed in slaap komen. Of als ik eerder op de avond loop heb ik last met eten. Sportschool ben ik geen lid van en vind de loopband ook heel erg saai, heb dan veel meer moeite met motivatie

Precies dit..
Plus vaak buikpijn als ik 's avonds loop. Soms is het niet anders, maar liever niet 's avonds.
Eind van de middag gaat ook nog redelijk meestal.

Weer terug naar huis vandaag.
Totaal 245km gefietst, 70km gewandeld, 120km hardgelopen in 13 dagen.
En Wat. Een. Rust.
Heerlijk, ik ga zeker nog een keer terug. Wat een topland.

Afbeelding

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:05

Zo dat ziet er super uit Supervixen! Het is inderdaad ontzettend warm.. Ik vind het fijner om 's avonds te lopen, maar met dit soort temperaturen ga ik dan toch liever 's ochtends. Afgelopen weken verhuisd en nu eindelijk gesetteld. Gisteren eindelijk weer een wat groter rondje gerend en de omgeving verkend, ging goed.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:58

Ik ben weer thuis en heb mijn spul van asics bekeken en gepast.
Schoenen net wat aan de krappe kant, maar te doen denk ik. De rest valt ook niet tegen qua pasvorm.
De hoodie die ik had besteld zit er dan weer niet bij. Echt mega slordig hoe dit allemaal is gegaan.
Eerlijk gezegd had ik er een briefje bij verwacht van asics met iets van gefeliciteerd, sorry dat het zo lang heeft geduurd ofzo. Maar het waren gewoon drie dozen met pakbonnen. Of is dat heel raar dat ik dat denk.
Ok, klink wat verwend, ben wel heel erg blij met alles hoor!

Foto's gemaakt. Van de sokken heb ik nog een paar.
Bovenste schoenen zijn trailschoenen.

Vooral het rode shirt met korte mouwen, de lichtroze met lange mouwen en het jasje zitten supergoed. De twee hemdjes zijn wat aan de grote kant.
De broeken kunnen voor de wat kortere lopen, denk dat ze niet goed genoeg zitten voor 20+km. Maar dat gaan we nog zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 08-08-20 23:04, in het totaal 3 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 23:01

Slordig van de late verzending en ontbrekende pull. Maar wel erg mooi pakket en briefje zou ik zelf niet verwachten. Is in België zeker niet gebruikelijk.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:49

Leuke spullen SV!

Hier uiteraard ook nog steeds het hitteplan. Zaterdag ben ik om 6u30 vertrokken en vanmorgen om 6u45. Niet genoeg tijd (voor het werk en voor de warmte) om dan echt lang/ver te lopen, maar nog vroeger opstaan zie ik toch niet zitten.

Ik heb vanmorgen m'n nieuwe schoenen getest en ze zijn met glans geslaagd! Ik heb de saucony guide 13 tr. De kleur van de gewone versie die ze in de winkel hadden, vond ik echt niet mooi dus dan ben ik maar voor de trail-versie gegaan. Het zijn niet echt trailtrailschoenen, meer zo wat tussenin. Enkele snelle 400m-tjes gelopen vandaag en ze deden het prima.

Afbeelding

Vrijdag loop ik de trail de fantomes, 27km. Heb er al veel zin in, gelukkig gaat het vrijdag wat minder warm worden.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:50

Leuk SV!! Jammer idd dat het zo gelopen is met het verzenden, maar 't zijn wel mooie spullen!

Ik heb intussen nieuwe nagels... en nieuwe schoenen...

Afbeelding

Jawel, matches like a charm, nu kan er niks meer mis gaan hé?

't Was echt toeval, overigens!

Katharina, ik laat je woensdag weten hoe het daar gaat ;-)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:58

Memuska schreef:
Leuk SV!! Jammer idd dat het zo gelopen is met het verzenden, maar 't zijn wel mooie spullen!

Ik heb intussen nieuwe nagels... en nieuwe schoenen...

[ [url=m/kNL6jD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jawel, matches like a charm, nu kan er niks meer mis gaan hé?

't Was echt toeval, overigens!

Katharina, ik laat je woensdag weten hoe het daar gaat ;-)

Haha, matching schoenen en nagels is echt 'the key to succes!'. Vorige week bij de double dice wou ik m'n nagels (wel gewoon nagellak) ook matchen aan m'n t-shirt, maar nu was de juiste roze kleur net slecht geworden en moest ik rood nemen. Misschien had het anders nog wel veel beter gegaan!
Ik ben benieuwd naar je verslagje Memuska! Die double dice was ook rond Maboge, dus heb wel al een goede indruk van het parcours. Ik ging trouwens hier nog een verslagje van de double dice posten, heb nog leuke foto's. Misschien straks hier wel wat tijd voor.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:01

Ik ben alvast benieuwd! Volgens mij spring ik na aankomst stante pede de Ourthe in :+

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:08

Het is heerlijk daar in de Ourthe, wel niet zo diep

Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:09

Da's niks, als ik maar al opgefrist ben is 't goed! Of ik ga plat op mijn buik, da's ook een optie?

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:04

Matchende nagels en schoenen _O_ geniaal.

Mooie spullen hoor supervixen. Jammer dat het niet helemaal goed is gegaan met verzending e.d.

Hier is het ook ontzettend warm, weinig wind dus het voelt wat benauwd. Ik heb 6.5km in de zon gelopen (om 11u := ), vond dat wel genoeg in dit weer :j volgende keer iets vroeger en met wat water lopen. Vroeg opstaan gaat moeilijk tegenwoordig, maar ik kan verder wel goed met de hogere temparaturen :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:16

Ik had vanmorgen de wekker gezet op 5.45 en heb rond 6.15 10km gelopen. Ging prima.

Ik heb al behoorlijk wat foto's van de trail des fantomes langs zien komen. Zwaar maar prachtig parcours lijkt me.

Mooie schoenen Katharinaa. Veel plezier met trailen en jij ook Memuska. Succes!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:34

@Memuska, plat op je buik is goede optie!

Er heeft net iemand een afspraak afgebeld, dus hieronder een (nogal uitgebreid) verslag van 'The double dice' trail.

Eerst eventje het concept uitleggen. Het was de eerste keer dat het door sportevents werd georganiseerd, dus het was een proefevent, maar wat mij betreft zeker geslaagd!. Het opzet was, dat er 12 keer een rondje moest gelopen worden. Het initiële idee was elk uur een nieuw rondje te starten, maar owv corona hebben hadden ze het veranderd en was het gewoon onmiddellijk een nieuw rondje starten. Er waren 2 grote dobbelstenen, degene die eerst toekwam na een rondje moest deze gooien om te kijken wat er de volgende ronde moest gebeuren. De ene dobbelsteen gaf aan of er 1 of 2 personen moesten lopen, indien je een team vormde (maar je kon ook alleen deelnemen). De andere dobbelsteen gaf aan welk rondje er gelopen moest worden. Dit werd dan op een bord bijgehouden (zie foto op het einde). Er waren 3 niveau's van rondjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat maakte het in het begin echt spannend, zo niet weten wat er ging komen. Na een paar rondjes wisten we wel al wat er ging komen, aangezien het eerste team echt super veel sneller was.

Ons weekend begon zaterdagnamiddag, we gingen om 16u mijn man oppikken op zijn werk en vertrokken met een volgeladen auto richting Maboge, waar we op een camping zouden overnachten. Net voorbij Luik kregen we autopanne. De auto (van de vriendin die meeging) verloor druk, we konden nog net naar de pechstrook rijden en daar stonden we. Na wat nadenken en rondbellen, lieten we ons terug naar huis slepen. Om half 10 kwamen we uiteindelijk heel moe, met grote honger en oververhit (geen airo in die sleepauto) terug thuis aan. We hebben er echter nog een leuke avond van proberen te maken met wijn en pasta en lagen veel te laat in bed.

Afbeelding

Afbeelding

De volgende ochtend om 5u30 (oeps, we konden niet wachten tot de avondklok beëindigd was, dan waren we te laat), vertrokken we weer richting Maboge. Bij aankomst was er direct al een gezellige sfeer, iedereen had zin om eindelijk nog eens 'een wedstrijd' te lopen!
We moesten bij de inschrijving een teamnaam opgeven. Bij het brainstormen kwamen m'n teamgenootje en ik al snel uit bij iets met donuts (omdat we gewoon vaak aan donuts denken) en we lieten t-shirts maken. Heel de dag spraken mensen ons aan over onze t-shirts. We werden constant aangemoedigd met 'komaan he, denk aan je donut', erg grappig en gezellig.

Afbeelding

Afbeelding

Om 7u57 werden de dobbelstenen voor het eerst gegooid. We moesten 'the easy one' met 2 lopen. We hadden afgesproken dat mijn man zowiezo ging, als er nog een 2de persoon moest, was ik dat. Ik moest dus direct mee aan de bak. Oh en deze was eigenlijk toch helemaal niet zo easy, bijna 5km stijgen (grootste deel al hardlopend, klein stukje te steil) en 1 km steil dalen.

Gelukkig was het 2de rondje weer een 'easy one', die nu alleen gelopen moest worden, dus onze 3de teamgenote kon op het gemakje ook al eens proeven van het trailrunnen (het was haar aller eerste keer). Rustig aan staat wel niet echt in haar woordenboek, dus ze was al snel terug.

De derde ronde werd 'the crazy one', die we met 2 moesten lopen. Wat een moeilijke maar mooie route, vaak was er gewoon geen pad, het was veel klauteren en wandelen, mijn benen zonder vol krassen van planten en doorns, maar het was erg leuk. En de riviercrossing was erg verfrissend.

Afbeelding

De 4de ronde ronde moest gelukkig weer door 1 persoon gelopen worden, dus onze teamgenote nam 'the hard one' voor haar rekening. Mijn man en ik hadden dus zo'n 40 minuten om te rusten en te eten en babbeltjes te doen met de andere teams. Vol spanning wachtten we op het verdict. De 5de ronde was weer de 'easy one' met 2 personen, maar nadien kwam 'the crazy one' alleen (het winnende team zat toen dus al een hele ronde voor). Onze teamgenoot had zich kapot gelopen op 'the hard one', ze was 2 km verkeerd gelopen en had die tijd willen inhalen. We konden haar zonder trailervaring niet 'the crazy one' laten lopen, dus we moesten snel van strategie veranderen. Samen met haar liep ik op het gemakje de easy one (grootste deel gewandeld), zodat mijn man daarna de 'crazy one' kon doen.

Door het afwisselen, wachten, babbelen, supporteren, ... ging de tijd super vlot. Voor we het wisten zaten we aan ons laatste rondje en kwam er een einde aan deze fantastische dag. Nadien zijn we nog eventjes gaan afkoelen in de Ourthe en hebben we de overschot van onze donuts uitgedeeld.
Ik liep uiteindelijk 3x 'the easy one' (geel), 1x 'the hard one' (blauw) en 2x 'the crazy one' (oranje), wat m'n dagtotaal bracht op ongeveer 37km en 1550 hm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het moeilijkste aan de dag vond ik te beslissen wat ik wanneer moest eten en drinken. Ik ben de dag doorgekomen met veel water en een beetje cola. Pastasalade en 2 donuts en 1 gelletje en een beetje chips. Bleek perfect te zijn, want was de volgende dag eigenlijk helemaal niet stijf.

Afbeelding

En het leukste aan de dag was de sfeer. Iedereen moedigde iedereen aan. Volgens mij ook heerlijk voor door de personen die alleen liepen, elke keer ze een rondje gedaan hadden kregen ze volop aanmoedigingen om opnieuw te starten. Het was fantastisch, hopelijk hebben jullie zo ook wat kunnen meegenieten. Ik heb tijdens het schrijven van het verslagje alvast nog heel veel nagenoten.

Oh en nog vergeten. We eindigden als eerste van de mixed teams en als 6de van de 13 teams.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Katharinaa op 10-08-20 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt