Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:18

Al is het kindje nog zo snel
Kontenvegen gebeurt toch wel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:42

:')
Het enige leuke van kinderen van de mensen om je heen vind ik altijd dat je lekker samen kunt spelen met het speelgoed. Zelf ook weer even kind zijn :D
Mijn nichtje heeft een my little pony trein gescoord op de kleedjesmarkt. Dat was even leuk spelen, samen met haar en mijn neefje.
3x raden wat mijn neefje het leukste cadeau vond op zijn 2e verjaardag.... juist ja, een speelgoedstofzuiger :') Dat wordt een fijne huisman :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:43

Ik heb ooit gevlogen met een kindje dat letterlijk doodsangst uitstond, vond ik echt heel zielig. Was ook te klein om het te snappen....

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:58

Wendy schreef:
:')
Het enige leuke van kinderen van de mensen om je heen vind ik altijd dat je lekker samen kunt spelen met het speelgoed. Zelf ook weer even kind zijn :D
Mijn nichtje heeft een my little pony trein gescoord op de kleedjesmarkt. Dat was even leuk spelen, samen met haar en mijn neefje.
3x raden wat mijn neefje het leukste cadeau vond op zijn 2e verjaardag.... juist ja, een speelgoedstofzuiger :') Dat wordt een fijne huisman :')

Stiekem denk ik er ook over om de playmobile manege te kopen :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:00

LadyMadonna schreef:
Ik heb ooit gevlogen met een kindje dat letterlijk doodsangst uitstond, vond ik echt heel zielig. Was ook te klein om het te snappen....

Toen ik naar Londen verhuisde zat ik met een.moeder en hele kinderschaar. Allemaal incl moeder in paniek. Drie kwartier duurde nog nooit zo lang.

Wij gaan in juni vliegen met onze dikzak. Flesje mee en we zien wel. Het is een relaxed ding anders had ik er niet eens over nagedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 00:06

Ik zei vanmiddag oa tegen mijn collega "ik heb geen geduld om met kinderen om te gaan". Kwam hij met het ijzersterke tegenargument "je hebt wel het engelengeduld om met de meest onbeschofte en arrogante familieleden om te gaan en je maakt lol voor 10 met onze oudjes".

Da's wel een feit :))

Mijn vriend vliegt zeer regelmatig ivm werk. Hij is best groot en als hij kan kiest hij altijd met online inchecken een stoel aan de nooduitgang ivm zijn lange benen. Zo ook de laatste keer, had dat van thuis uit al geregeld. Gaat aan boord, koffertje in handbagagevakje, zet zich neer, vliegtuig loopt vol. Als laatste stapt een koppel in met een kleuter. Wilden ze dat hij zijn plek zou afstaan "want hun kindje moest toch wat kunnen spelen tijdens de vlucht". Heeft hij geweigerd.
Kind heeft 6u lang de hele vlucht bijeen gegild omdat ie niet op de grond in het gangpad mocht zitten...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 02:49

MarcoBorsato schreef:
LadyMadonna schreef:

Toen ik naar Londen verhuisde zat ik met een.moeder en hele kinderschaar. Allemaal incl moeder in paniek. Drie kwartier duurde nog nooit zo lang.

Wij gaan in juni vliegen met onze dikzak. Flesje mee en we zien wel. Het is een relaxed ding anders had ik er niet eens over nagedacht.

Lieveli, is dit dan geen leuk idee voor de medepassagiers? http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/09/ ... 34x467.jpg

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 06:38

Varekaj schreef:
Mijn vriend vliegt zeer regelmatig ivm werk. Hij is best groot en als hij kan kiest hij altijd met online inchecken een stoel aan de nooduitgang ivm zijn lange benen. Zo ook de laatste keer, had dat van thuis uit al geregeld. Gaat aan boord, koffertje in handbagagevakje, zet zich neer, vliegtuig loopt vol. Als laatste stapt een koppel in met een kleuter. Wilden ze dat hij zijn plek zou afstaan "want hun kindje moest toch wat kunnen spelen tijdens de vlucht". Heeft hij geweigerd.
Kind heeft 6u lang de hele vlucht bijeen gegild omdat ie niet op de grond in het gangpad mocht zitten...

Kinderen mogen niet eens op de nooduitgang zitten in het vliegtuig. Wat stom van die ouders om dat te eisen. Het is gewoon tegen de regels.
Als je op de stoelen bij de nooduitgang zit moet je namelijk het cabinepersoneel helpen in een eventueel geval van nood. Dat betekent dat je dus groter moet zijn dan 2 turven hoog en geen (ernstige) fysieke beperking moet hebben.
Mocht t nog eens voorkomen kan je vriend deze reden gewoon in hun gezicht smijten. :j

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:27

Lekker altijd een plek waar mensen je snappen.

Varekaj, sommige ouders denken dat de hele wereld om hun kind draait. Ze zouden onderhand aan de piloot vragen om zijn plek af te staan zodat het kind kan spelen.
Iedereen moet altijd maar begrip hebben maar ze hadden ook zelf een plek kunnen regelen waar speel mogelijkheid is (voor zover dat al kan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:58

Een vliegtuig is geen speelplek. Niet aan de nooduitgang, niet in het gangpad. Dan hinder je namelijk ook andere passagier en de crew omdat je uk midden in de doorgang zit.

Mijn vriend heeft om jullie benoemde reden idd geweigerd. Hij is niet alleen groot, hij werkt op een schip en kent dus ook de ALS en reddingstechnieken als het aankomt op noodsituaties te water (reddingsvesten, bootje omdraaien, redding per helikopter etc).

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:06

Sizzle schreef:
Van 14 :oo :wow:
Sjonge dan had je me kunnen opnemen in een crisis centrum denk ik.
Moesten jullie dan ook kamers delen en bij jonge kinderen de kont afvegen en zo?

Ik heb ooit een meisje mee naar stal gehad vroeger dat na een aantal weken niet meer mocht omdat ze thuis met de nieuwe baby moest helpen. Dat vond ik op het randje van kinderarbeid. Je laat je kind toch niet voor je uit de hand gelopen hobby opdraaien lijkt mij >;)

Ik ben de jongste, wij lagen met 2 of 3 man in een bed.
2 bedden op een kamer.
Goed verdeeld, 7 meisjes en 7 jongens.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:48

Moeke hiero! :)F

Als je twijfelt, niet aan beginnen.
"Je krijgt er zoveel voor terug.."
Is niet waar, trap er niet in Y;(

Een vriendin wil ook geen kinderen. Ze houden beide van rust en zijn veel op vakantie en genieten met hun hond. Ik kan het alleen maar toe juichen.
Hoewel nu mijn kinderen iets ouder worden (8 en 10) het oprecht leuker wordt. Je gaat zo langzamerhand ook wat resultaat zien van je opvoeding en eigenlijk is dat best tof om te zien.

Ik stoor mezelf enorm aan ouders die er vanuit gaan dat iedereen hun kinderen leuk vindt. En meestal zijn dat de grootste etterbakken.
Of op verjaardagen, denk je 'lekker avondje zonder kinderen, beetje wijn drinken'.. is de rest van de vrouwen geobsedeerd door hun kroost en gaat het de hele avond over KINDEREN.
Janken! En veel wijn drinken dan maar.

Ik heb serieus een poos gedacht 'als ik dit had geweten was ik er nooit aan begonnen'. Vooral na de geboorte van de tweede, achteraf gezien was 1 kind peanuts. Maar inmiddels kom ik daar van terug, grotere kinderen zijn gewoon een stuk makkelijker en leuker. Beetje jammer dat je daar eerst die horrorjaren voor door moet :')

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:13

Op verjaardagen de hele tijd zitten te leuteren over kinderen vind ik ook echt heel irritant. En dan als de kinderen erbij zijn telkens het kind aanhalen om te laten zien hoe leuk en slim ie wel is. 'Weet je voor bijdehands mijn Cruella van 3 pas zei?' Zo boeiend allemaal, het liefst herinner ik ze eraan dat een varken slimmer is dan Cruella van 3. Maar dat wordt niet zo op prijs gesteld.

Edit: jeetje dat horror kind :n Vreselijk, het verbaast me dat er niemand in dat vliegtuig heeft ingegrepen, dat kan je toch niet volhouden? Ik zou compleet gek worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-05-18 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:15

Ik heb het een keer meegemaakt; 4 uur durende vlucht. Moeder met drein (jaartje of 2) kwam naast me zitten en vader zat ergens apart. Kind niet rustig te krijgen (schreeuwen, slaan, schoppen). Na 5 minuten stelden ik en mijn vriend voor om van stoel te ruilen zodat die vader naast de moeder met kind kon zitten. Dan zou het kind wel kalmeren, dachten we nog.... Nou, mooi niet. Kind klom over mij heen, bleef krijsen, schoppen, tegen stoelen schoppen, haren trekken en slaan. Vader verontschuldigde zich nog en zei dat hij helaas geen dwangbuis bij zich had... ze waren ook echt veel te soft. Ze stonden alles toe.
Ik ben maar achter in het vliegtuig gaan staan, ik was écht gesloopt....en zo heb ik elke keer van die vluchten. Soms ook wel in dolby surround. Zitten er wel 4 van die dreinen om mij heen. Alsof ze het ruiken dat ze bij mij moeten komen zitten. -:(- _-:(

Als ik mijn ouders en andere mensen mag geloven was ik echt een rustig en beleefd kind. Ook altijd gevlogen en nooit gejankt. Met turbulentie zat ik zelfs vaak te genieten en zei dan; paardje in galop! Zo kan het dus ook *geeft zichzelf schouderklopje* :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:24

Doet me denken aan “the excorsist” ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:30

O amai had kind denk ik met tape smoeltje dichtgeplakt en in een wc opgesloten. Alleen wat doe je ertegen als cabin crew. Kind is gewoon onopgevoed. Dat ie na zoveel uur nog stem heeft verraad ervaring en training van de stembanden

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:06

*steekt schuldbewust hand op

Ik lees ook al een tijd mee als moeder en hoogzwangere.
Letterlijk elk gesprek gaat over Mn zwangerschap of over mijn dochter. Hallo ik ben nog steeds ook Quera hoor :wave:

Ik vind het fijn om hier mee te lezen. Want ook ik irriteer me aan onopgevoede mormels := . Mijn kind is zeker niet heilig en ben ook al eens gewoon met kind en al ergens weg gegaan omdat ze niet wilde luisteren. Waarom moeten andere last hebben van mijn kind.

Mbt vliegen. Dl is nu 2.5 en is in februari naar Lapland mee geweest. Ml en ik vonden het enorm spannend want het blijft de 1e keer. Vlucht van 2.5 uur dus gelukkig anders ook snel voorbij. Ze is afgezien van het landen stil geweest( moest haar riem om en dat wilde ze niet. Heb gezegd dat als ze hem niet omdeed de vliegtuig politie kwam :') voor de vlucht al een praatje gemaakt met de mensen voor en achter. Ook gezegd dat het haar 1e vlucht was en dat we er alles aan deden mocht ze wel gaan huilen. Kregen ook complimenten toen we klaar waren met vliegen.

En van mij hoeft niemand die niet wil kinderen te krijgen. Eigen keus( gelukkig wel). Ben soms enorm jaloers op de vrijheid die ze hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:51

ik blijf het ook leuk vinden om met jullie mee te lezen hoor, ook nu ik zwanger ben. En ik deel de mening van quera. Ik lees wel eens dat moeders over niks anders willen praten als hun kinderen, nou ik heb meer het idee dat andere over niks anders meer willen praten als over mijn zwangerschap en alles wat daar bij komt kijken. :')

Verder vind ik jullie vooral verhelderend, gewoon een inkijkje in wat mensen zonder kinderen van dingen vinden. Sommige dingen weet je wel (kleine kinderen in een vliegtuig die alleen maar gillen :x , ik zelf een aantal jaren geleden in een vliegtuig naar Egypte gezeten met achter me een kind dat alleen maar vervelend was, ben de naam van dat rotkind nooit meer vergeten. Op de terugweg alleen maar zitten kijken of dat kind ook weer in het vliegtuig zat, maar godzijdank niet). Maar bij andere dingen word je denk ik ook blind op een gegeven moment.
En ik deel de mening, dat iedereen zelf moet weten of ze kinderen willen krijgen of niet. Even goede vrienden hoor.

*Duikt weer onder haar steen*

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:09

och, ik vind het prima hoor dat jullie meelezen en reageren. Vriendin van mij praat ook veel over d'r kind (moet toegeven dat het ook écht wel een leuk kind is, maar dan nog wil ik er zelf geen :p) en ik praat op mijn beurt misschien weer te veel over mijn paard waar zij zelf helemaal niets mee heeft :') beetje geven en nemen, maar respecteren iig ieder zijn/haar keuze!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:46

Overal waar mensen bij elkaar zijn die veel gemeenschappelijk hebben, gaat het (regelmatig) over dat onderwerp.

Mijn ouders hebben vrienden waar vroeger tijdens verjaardagen alleen maar over het onderwijs gepraat werd. Retesaai als je er niks mee hebt. En ja, dat geldt dus ook voor de verhalen over Wespje en Windvlaag (want Vlinder en Storm, zo heten alle kinderen al).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:26

Ieder zijn ding toch.
Als je kinderen leuk vind prima en niet leuk ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:33

Hilli schreef:
En ja, dat geldt dus ook voor de verhalen over Wespje en Windvlaag (want Vlinder en Storm, zo heten alle kinderen al).

Ik kreeg bij die benamingen spontaan het idee van "scheetje" als koosnaampje :') Prachtig om dan te linken met een poepluier en de walm die daar uit komt :')

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:41

Mijn collega had laatst een kindje bij de balie staan, waaraan ze een stukje eierkoek gaf.
Zegt het kindje: "Mag ik ook een hele!?" :wow:
Is dat dan iets kinderlijks, als in; vragen mag. Of is dat gewoon brutaliteit?
Collega heeft met een korte "nee" geantwoord overigens.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:52

Fira schreef:
Mijn collega had laatst een kindje bij de balie staan, waaraan ze een stukje eierkoek gaf.
Zegt het kindje: "Mag ik ook een hele!?" :wow:
Is dat dan iets kinderlijks, als in; vragen mag. Of is dat gewoon brutaliteit?
Collega heeft met een korte "nee" geantwoord overigens.

Ligt aan de leeftijd. Mijn dochter zou om het grootste stuk vragen. Maar ik als ouder zou zeker corrigeren. en ze moet altijd dank je wel zeggen.