Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:11

Ik heb buikgriep -O- Heb alleen een beschuitje met kaas kunnen eten, verder komt alles er weer uit. Bah.
MFP vond dat niet zo leuk en gaf aan dat dit niet gezond was. Joh. :') Ik heb nog ongeveer 1200 calorieën over van de 1450, je hoeft mij niet te vertellen dat dat ongezond is. :=

Eulogy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:28

Ik vind je er echt goed uit zien hoor Emma :D Vind jou altijd echt licht ogen.

Hier in de UK krijg je helaas nooit belasting terug :') Je hoeft ook niets in te vullen. Ik ga wel m'n PT helpen met zijn belastingopgave omdat hij natuurlijk voor zichzelf werkt (en ik ben accountant)... In ruil voor 3 "gratis" PT sessies :') Geen slechte deal haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:32

Lief Yanou :* zit nog steeds boven de 100 maar ben ook zo lang dus probeer het allemaal maar een beetje te relativeren :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:34

Ik was vandaag pas erg laat wakker dus niet ontbeten.

L: biologische kaas pompoenbroodje met glaasje melk
T:notenreep
A: zelfgemaakte hamburgers.
T: rijswafel met zalm

B: half uur hardlopen.

Volgens mij heb ik het vandaag wel aardig goed gedaan en in balans gebleven.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:39

Vandaag de hele dag op stal gewerkt, lekker veel beweging gehad dus. Er is een hengst die echt mega mega vervelend is ( eigenlijk gewoon levensgevaarlijk ) dus die binnen en buiten zetten is al een workout op zich.

Even bijlezen nu

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:02

@ Annikoe, veel plezier!

Laura82 schreef:
Heb echt een snaaidag _-:( nu geprobeerd de rem erop te zetten, maar dat blijft altijd lastig.

Aargh dit ken ik, zo lastig ;(
Beterschap :(:)

@ Elmira, net lijstje! Ik wil ook weer hardlopen , maar ben zo'n koukleum dus krijg mezelf echt niet naar buiten deze tijd van het jaar :+

MarlindeRooz schreef:
Ik weeg niks af omdat ik anders obsessief ga worden denk ik. Wil gewoon gezonde keuzes maken en rustig aan wat afvallen. Omdat ik natuurlijk geen drastisch overgewicht heb.

Prima oplossing zo! :) vooral niet meer doen ( afwegen) als je weet dat dat voor jou niet positief gaat werken.

Emmaa_ schreef:
Haha het is een wijder model dus dat valt wel mee gelukkig. Maar ach, ik weet waar het gewicht vandaan komt en wat ik moet doen om het kwijt te raken. Ik schaam me er verder niet voor hoor, ik vind mezelf best aantrekkelijk. Maar ik weet wel dat ik het gewicht nu kwijt moet raken, gezonder moet zijn vooral. Hoe langer ik wacht, hoe moeilijker het wordt.

Je mag echt trots op jezelf zijn dat je er zo goed tegenaan kijkt! Jij gaat er wel komen hoor! +:)+

black_kelpie schreef:
D: tagliatelle carbonara (niet uit een pakje maar gewoon spekjes, eieren, parmezaan en room)

Ooooh dit vind ik zo lekker :9 Maar het is echt precies alles wat ik niet meer kan/wil eten :') Gluten, varkensvlees, melkproducten en eieren. Frustrerend haha

@secricible Dat patatje :wow: nomnomnom

@Kimmie, jij met al je zelfgemaakte baksels haha :Y)

@Giolli, beterschap!

@ Eulogy, dat is best een leuke deal :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:09

Nou ja ik bedenk me net dat mijn charge out rate (wat is dat in het Nederlands?) bij m'n vorige baan £80 per uur was en hij rekent £30 per uur dus als ik er langer dan een uur over doe is het niet eens zo'n hele goede deal :') Gelukkig vind ik het ook serieus vooral wel leuk om te doen haha

Dat patatje ziet er heeeel goed uit maar ik mis Nederlandse patat volgens mij gewoon :D Dankzij jullie nu extreem veel zin in gewoon een patatje met haha

Black_kelpie, carbonara inderdaad <3 Ik had vanavond extreem veel zin in pasta maar paste niet in m'n macro's dus dan morgen maar

Ik heb vandaag voor het eerst voor m'n werk gesport. 6 uur op, half 7 de deur uit, was goed te doen eigenlijk! Het was niet zo rustig als ik had gehoopt maar rustig genoeg. Ga zo terug voor een halfuur cardio want had vanochtend alleen tijd om m'n rug te trainen.

Lijstje, heel veel kip zie ik nu pas:
O: 180 gram 0% vet Griekse yoghurt met 16 gram chocolate brownie whey en een banaan
L: sandwich met kip, pesto en avocado en wortels met humus (origineel he?)
T: 3 rijstwafels met kipfilet
A: kipfilet gevuld met mozzarella en in 1 plakje bacon gewikkeld uit de oven, met groenten uit de oven en couscous

B: 3 kwartier krachttraining en straks dus nog een halfuur cardio
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 01-03-17 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:09

Mijn lijstje vandaag:
O: Rijstwafel met pindakaas en halve banaan ( had haast dus wat weinig gegeten)
T: Notenreep
L: Glutenvrij brood met veganistische spread (aldi).
T: Peer
A: Vegan pasta arrabiata

Dit was de eerste keer dat ik glutenvrij brood heb geprobeerd, niet zo'n mega fan van. Buiten dat is het verschrikkelijk duur, maar zo af en toe voor die brood cravings kan t wel.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:28

Emma ik zou echt niet zeggen dat je boven de 100 zit!

Ik ben sinds ik bij de sportschool begon 3 kg kwijt +:)+ vetpercentage was hetzelfde, maar ik neem dat apparaat met een korrel zout, is alleen zo'n ding dat je met 2 handen vast moet houden.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:25

Oeh die culinaire patat ziet er goed uit zeg! Wel een leuk concept, die culinaire snacks. Had er nog nooit van gehoord.

Emma, heel goed dat je probeert te relativeren. Volgens mij las ik ergens dat je 1.88 lang bent, klopt dat? Mijn vriend is ook zo lang en weegt rond de 90 kg en is met dat gewicht echt super slank. (Hij is wel aardig gespierd/getraind) Nou is hij natuurlijk een man en zijn de verhoudingen dus wat anders. Maar de vriend van een vriendin is een paar cm langer en weegt 100+ kg en is ook hartstikke slank, terwijl als je zijn bmi gaat berekenen is deze te hoog. Kortom: het is allemaal maar relatief. Volgens mij is het het belangrijkst dat je een gewicht bereikt waar je je zelf het beste bij voelt en wat goed is voor je gezondheid.

Kimmie, lekker lijstje zeg!

Giolli, beterschap!

Laura, super netjes van je!! Voel je je nu nog gemotiveerder om door te gaan met sporten? Je voelt je er ook heel fit bij toch?

Ik ben helaas niet meer gaan boksen vanavond, kreeg knallende hoofdpijn die niet over wilde gaan.. Nouja, ik weet waar het vandaan komt en volgende keer beter!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:33

Klopt! Ben nu idd weer super gemotiveerd, dit soort dingen helpen goed bij de spreekwoordelijke schop onder mn kont :D

Balen van je hoofdpijn!!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:46

Ooooh die patat <3

Wat goed zo vroeg je bed uit Eulogy, doe het je niet na haha!

Vandaag
O: 3 crackers met roomkaas en geitenkaas
L: komkommer en een mega vieze 'gezonde' fruit noten reep
T: 2 autodropjes
A: aardappel met slavink en bietjes

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 00:01

Ik schaam me diep voor mijn lijstje van vandaag en mijn maag is er volgens mij ook niet blij mee -O-

O: drie bladerdeeg croissantjes met knakworsten en een chocoladebroodje
M: een afbakbroodje met carpaccio, rucola, pijnboompitten, kaas en een soort dressing en een afbakbroodje met brie, walnoten, honing en rucola
T: klein stukje Minion taart
T: stukjes worst
T: afbakbroodje met carpaccio, rucola, pijnboompitten, kaas en dressing
A: lasagnette (ik heb maar 3 hapjes genomen zo vol zat ik)
T: een stuk appelkruimeltaart
T: stukjes stokbrood met kruidenboter

B: dood stressen voor eerste rijles (verbrand je daar ook kcal mee :')?), veel lopen
D: thee, water, Spa&Fruit light

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:56

Laat ik mijn lijstjes van de afgelopen dagen maar niet plaatsen, iets met carnaval, alcohol & fastfood. Maar goed moet kunnen en vanaf vandaag ga ik er weer tegen aan! :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 08:57

Ook ik meld mij (alweer). Tijdje druk gehad met onze nieuwe puppy, wat soms wat behelpen was. Maar inmiddels zijn wij en pup wat meer gewend aan elkaar en is het ritme weer wat terug. Hopelijk kan ik jullie een beetje bijhouden, het gaat hier vaak zo hard. Probeer 's avonds elke keer en bijleespost te maken als ik de tijd heb.

Afgelopen tijd iets te veel laten bezorgen. In klein dorpje gewoond met alleen en snackbar en chinees. En nu hier ineens vanalles bezorgt kan worden, heb ik daar afgelopen 2 maanden iets te goed van genoten :') Dus tijd om weer wat gezonder te gaan eten en vooral ook weer wat geld te besparen.

Daarnaast heb ik met mijn grote mond gezegd dat ik eind mei wel mee wil doen aan een Ride & Run, als renner. Dus het hardlopen moet ook maar weer opgepakt worden. Gisteravond eerste rondje weer gedaan, 3.4 km in 26 minuten. Dus er is nog wat werk aan de winkel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:22

Laura1589 schreef:
Emma, heel goed dat je probeert te relativeren. Volgens mij las ik ergens dat je 1.88 lang bent, klopt dat? Mijn vriend is ook zo lang en weegt rond de 90 kg en is met dat gewicht echt super slank. (Hij is wel aardig gespierd/getraind) Nou is hij natuurlijk een man en zijn de verhoudingen dus wat anders. Maar de vriend van een vriendin is een paar cm langer en weegt 100+ kg en is ook hartstikke slank, terwijl als je zijn bmi gaat berekenen is deze te hoog. Kortom: het is allemaal maar relatief. Volgens mij is het het belangrijkst dat je een gewicht bereikt waar je je zelf het beste bij voelt en wat goed is voor je gezondheid.

Klopt als een bus, Laura!

Ik denk ook dat er niet te veel naar gewicht gekeken moet worden, maar naar het figuur. Ik baal ook dat ik 88 kilo weeg, dat is ruim 10 kilo meer dan Black Kelpie, die 3 cm kleiner is dan ik... Maar zo op de foto's zie je geen verschil van tien kilo, vijf kilo zou ik persoonlijk ook geloven. Wel een verschil in bouw.

Gisteravond flink getraind, gisteren weer te weinig gedronken. Moet daar echt een oplossing voor gaan vinden, want ik voel m'n spieren nu alweer zeuren. :+

Het was ook laat, dus ik hoefde vanochtend geen brood te smeren van mezelf. Wel heb ik fruit meegenomen, gisteren vergeten en niet meer aan toe gekomen. Ik was m'n paard aan het uitstappen en ik miste het!! Ongelooflijk! Ik baalde echt dat ik het niet had gehad die dag.

Afijn... Lijstje...

O: Overnight oats met cacao en een glas jus d'orange
T: Snelle Jelle, want ik ben nog niet naar een winkel geweest :') Jammer van de suikers though... :\
L: Grote vraag... ik ga voor een boterham en een broodje. En misschien nog een klein bakje van de salad bar.
T: Twee appels en een mandarijn
A: Grote vraag...

B: Vanavond maar weer een flink stuk wandelen.

Erg typisch, het was gisteravond niet uitgesproken warm ofzo. Maar ik heb het voor het eerst in tijden niet koud gehad toen ik op bed lag. Ondanks de hele avond kou aan de benen. Heb het idee dat mijn bloedsomloop een stuk beter is door af en toe een stuk stevig te wandelen. Want normaal krijg ik enorm koude benen. Op paard heb ik het niet koud, in de auto niet, op stal niet... Thuis niet, onder de douche niet. En als ik één keer op bed lig is het mis... Koude voeten, alles trekt dan door het hele lichaam heen.
Best een groot voordeel aan extra bewegen dus!!!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:22

Ik baal weer als een stekker.. No sugar challenge, al 2 weken volop groenten aan het eten, en deze week gaat men gewicht weer alleen maar omhoog -O- zo gefrustreerd ervan, als ik dan tenminste nog een indicatie kon vinden als waarom. Mag ik dan verdorie niet 1 kom soep eten??? AAARGH :')

enfin:

O: Overnight oats
T: Appel
L: Salade
T: Kiwi
A: Worstje met witte en rode kool

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 09:28

Janine, daarom kan je ook het beste met jezelf vergelijken. Dus blijven wegen, meten en foto's maken. Dan ga je vanzelf zien dat je vooruitgang maakt. Jezelf vergelijken met iemand anders is lastig, andere bouw, ander leven. Al is het natuurlijk wel lastig, met anderen vergelijken doe je al snel.

The Cat, hou je naast het geen suikers eten ook je kcal nog bij? 1 kom soep gaat namelijk echt niet de reden zijn.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:34

Ja :) ik probeer buiten geen suiker ook gezond mogelijk te gaan.

Dus als begin overnight oats, middag altijd een salade lunch, en s'avonds iet met groentjes. (kipfilet is het deze week geweest, maar daarvoor dan een kom tomatensoep), en dan niets snacks

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:38

linoleum schreef:
Janine, daarom kan je ook het beste met jezelf vergelijken. Dus blijven wegen, meten en foto's maken. Dan ga je vanzelf zien dat je vooruitgang maakt. Jezelf vergelijken met iemand anders is lastig, andere bouw, ander leven. Al is het natuurlijk wel lastig, met anderen vergelijken doe je al snel.

The Cat, hou je naast het geen suikers eten ook je kcal nog bij? 1 kom soep gaat namelijk echt niet de reden zijn.

Precies!!
Ik denk alleen dat de huidige media het er wel een beetje naar maakt dat mensen zichzelf met anderen gaan vergelijken. En dan is het heel erg moeilijk om daar weer vanaf te stappen vrees ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:41

The_Cat schreef:

Dus als begin overnight oats, middag altijd een salade lunch, en s'avonds iet met groentjes. (kipfilet is het deze week geweest, maar daarvoor dan een kom tomatensoep), en dan niets snacks

Op hoeveel kcal kom je uit?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:45

Janine1990 schreef:
The_Cat schreef:

Op hoeveel kcal kom je uit?

rond de 1400-1500, als ik niet ga sporten. Als ik ga sporten dan is dat iets meer want dan eet ik nog een banaan en wat kwark/yoghurt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:48

De week ervoor was je wel afgevallen toch The_cat? Zou niet teveel focussen op 1 week, kunnen zoveel redenen zijn waarom je niet afvalt/iets aankomt. Even je kcal onder de loep nemen, is dat niet teveel, gewoon doorgaan.

Vandaag wordt dit mn lijstje:
O: 2 volk boterhammen met kipfilet
T: appel met kaneel
L: pittige bloemkoolsoep
T: vitalu cracker met philadelphia
A: boerenkool met klein stukje magere rookworst

B: uur dressuurles

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:52

De week ervoor was ik inderdaad 1,5kg kwijt op een week >_< daarom dat ik nu zo baal. Ik was ook al eens aan het denken om met de dokter te gaan praten over men pil. Als ik in men stopweek zit dan vliegen de kilo's eraf, en als ik in week 2 en 3 zit dan gaat het weer precies niet. Of het kan ook in me hoofd zitten :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:59

Jammer de cat, ik denk dat de pil er best wel invloed op kan hebben. Ik ben ook aangekomen toen ik aan de pil begon.

Even een vraagje hoevaak wegen jullie jezelf? Ik merk dat ik sommige dagen best vaak weeg en dan ook meerdere keren per dag, maar meestal een keer per dag. Soms vergeet ik het een paar dagen en dan zie ik vaak wat meer resultaat. Of kijken jullie alleen in de spiegel?