[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:01

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
ben ik even blij dat ik niet de enige ben

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:06

Oh wat geluksvogels zijn jullie! Chocolade is ook voor mij een zwakte. Vanmiddag ga ik alle ongezonde dingen ruimen uit m'n huis! Ook chocola ... -O- jullie zijn er zo serieus mee bezig, dat motiveert enorm :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:07

Ik wil ook erg graag afvallen, mn vriendin geeft me tips en wil me helpen. Ik ben een erg moeilijke eter en vind proeven ook moeilijk, ook wel een beetje "eng". Bang om te gaan kokhalzen. Ik weeg nu tussen de 90 en 95 en wil iig naar de 85 en vor de zomer zichtbaar zijn afgevallen, kilotje of 5.

Mootje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:11

Lasca, welkom. Hoe groot en hoe oud ben je?

Ik ben met eten echt een vuilnisbak, ik eet echt alles :')
Chocolade heb ik altijd 86% chocolade. Dat vind ik nu zelfs zoek. Of rauwe cacao van de natuurwinkel.

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:12

Zo, ben net buiten actief bezig geweest, zweet staat op mijn rug en voel de calorieën branden (oh wacht, dat is gewoon zweet :+). Lekker de tuin weer verder aan kant geholpen (mijn vriend verzamelt dakpannen ofzo?? Nouja, verplaatst, geveegd en weer terug gestapeld). Dakgootje van het schuurtje is weer schoon. Zo, nu even een heerlijk glaasje water in het zonnetje. Verdiend!
Vanavond eet ik brood, want heb vanmiddag een restje van gisteren gegeten en mijn vriend moet overwerken. Nog leuke/lekkere tips om te maken??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:15

Ik ben nu 25 en ben 1.72 en dus tussen de 90 en 95 kilo. Ik ben trouwens wel eens naar een dietiste geweest maar heb dan t idee dat ik t voor die persoon doe en niet voor mezelf. Eigenlijk zou ik geen vleeswaren mogen, ik lust namelijk alleen de vettere ( leverworst, gebraden gehakt en gekookte gelderse worst lust ik). Dan zou ik alleen op brood pindakaas, vruchtenhagel en aarbeienjam kunnen eten. Chocola is eigenlijk ook "vet".

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:22

lonneke_ schreef:
Oh wat geluksvogels zijn jullie! Chocolade is ook voor mij een zwakte. Vanmiddag ga ik alle ongezonde dingen ruimen uit m'n huis! Ook chocola ... -O- jullie zijn er zo serieus mee bezig, dat motiveert enorm :D

ik heb gewoon niet veel bijzonders in huis

ga volgende week wel weer mijn week boodschappen doen en dan komt er wel weer van alles in huis

heb 2 kids waarvan de een alles kan eten wat los en vast zit en geen grammetje aan komt.
en eentje die net als ik aanleg heeft maar die zwemt ook 4 keer per week
en een man die gewoon niet beweegd en een bierbuik heeft zonder bier te drinken.

manlief ziet mij nu lekker sporten en gaat nu op donderdag avond trimzwemmen om zijn conditie te verbeteren.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:33

Dat is mijn valkuil, er is altijd wel iets in huis.. Ik las een paar pagina's terug iets over maar 1x sterk hoeven zijn en dat is in de supermarkt. Dat vind ik wel een hele goeie, die ga ik erin houden! Zijn er hier ook mensen die skaten als beweging? Ik mag namelijk niet hardlopen en zwemmen gaat ook lastig... Zoja, hoevaak en hoelang? En hoe bevalt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:36

Door een blessure kan ik geen fitness meer doen, rennen enzo gaat ook niet krijg ik last van mn zij van. Paardrijden gelukkig geen probleem. Nou mn zus wil ook nog wel eens op de zaterdags wat lekkers. heb niet t idee dat ik thuis gesteund wordt.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:43

dipstaartje ik heb een hele slechte rug dus ik heb nu speciale oefeningen om mijn buikspieren te trainen en mijn rugspieren anders te gebruiken. ben wel naar de sportschool geweest maar dat is niet aan mij besteed. paardrijden gaat nu ook even niet. zal eens kijken naar dat aquatrainen klinkt leuk.

lasca er zijn een heleboel dingen die je op je brood kan doen. je kan kaas met rauwkost eten of een gebakken eitje. filet american is mager. rosbief ook tartaar ook. of zijn dat dingen die je niet lust.

toralone een broodje gezond lekker met kaas rauwkost een eitje en een beetje mayo, omelet of een gewoon gebakken eitje. filet american gezond, rosbief met sla en dressing, broodje carpaccio uhm, wat ook lekker is is een eierwrap maken en die vullen met of garnaaltjes met avocado sla en dressing, of lekker met gehakt en groentes echt super lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:50

Idd dat zijn dingen die ik allemaal niet lust, ik ben gewoon of nouja zo gewoon ist niet, moeilijk met eten. Ik lust ook niet keiveel groentes en fruit alleen banaan en appel. Aardbei niet zo. Watermeloen lust ik btw ook.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:51

ok dan wordt het inderdaad lastig. dan ben je erg beperkt in je variatie. hmmm dan zou ik het ook niet zo 123 weten. banaan kan op je brood?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:55

Dat kan idd en toevallig heb ik banaan in huis alleen is t lastig omdat mee naar school te nemen. Nouja bijna vakantie en als t goed is vanaf 13 mei stage. Maar ik doe ook wel eens banaan op brood.

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:57

Lasca: 20+ smeerkaas? 30+ kaas? Lust je dat wel? Sanwich spread misschien (is ook niet 100% calotie arm, maar geeft wel variatie). Gebakken eitje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:00

Toralone schreef:
Lasca: 20+ smeerkaas? 30+ kaas? Lust je dat wel? Sanwich spread misschien (is ook niet 100% calotie arm, maar geeft wel variatie). Gebakken eitje?

Allemaal dingen die ik niet lust :+
Ik ben echt heel beperkt met wat ik op brood kan eten, eigenlijk heb ik t in 1 van mn vorige post allemaal opgenoemd wat ik op brood lust.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:08

Dag mede-afvallers, mag ik me hier ook melden? :) Ik heb lang geweten dat ik wat te zwaar was maar ik had geen zin om er iets aan te doen. Niet heel veel hoor, ik woog afgelopen zaterdag 74 kg en moet weer naar de 70. En van de week na een foto die ik zag waar ik zelf op stond, was de knop om; oei wat een pens! Ik ben heel serieus begonnen, maar het moet wel vol te houden blijven dus ik ga echt niet leven op 1000 kcal. En ik vind dat ik het goed volhoud! Morgen zal ik zien hoeveel ik deze week al kwijt ben met mijn 1500 calorieen per dag :) Ik zie al wel duidelijk verschil!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:11

Welkom Blue_Eyes :)
Hoe groot ben je en hoe oud ben je?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:12

Dank! Ik ben 34 en 1.70. Ik ben vrij gespierd van bouw, dus dat weegt ook wel wat, maar ik moet wel echt van die 'ik heb twee kinderen gehad'-pens af :=

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:18

Dan zit je helemaal niet op zo'n verkeerd gewicht toch :) Maar goed, je zegt zelf dat je ook maar 4 kilo kwijt wilt! Wordt het vanzelf toch net wat strakker van :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:20

Ik weet van mezelf dat ik beter in mijn vel (en in mijn kleren :+) zit met ongeveer 70, dus dat doen we maar :) Maar ik hoef er inderdaad niet onder. Ik merk het nu al in mijn conditie, moet ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:21

Lasca_1987 schreef:
Door een blessure kan ik geen fitness meer doen, rennen enzo gaat ook niet krijg ik last van mn zij van. Paardrijden gelukkig geen probleem. Nou mn zus wil ook nog wel eens op de zaterdags wat lekkers. heb niet t idee dat ik thuis gesteund wordt.

Last van je zij? Dat komt gewoon omdat je geen conditie hebt, als je gewoon rustig opbouwt en je geen blessure hebt kan iedereen met een beetje doorzettingsvermogen wel een rondje hardlopen..
En je doet het afvallen toch voor jezelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:27

Rebeccaa schreef:
Lasca_1987 schreef:

Last van je zij? Dat komt gewoon omdat je geen conditie hebt, als je gewoon rustig opbouwt en je geen blessure hebt kan iedereen met een beetje doorzettingsvermogen wel een rondje hardlopen..
En je doet het afvallen toch voor jezelf?

Nee daar komt t zeker niet door! De reden is velen malen erger! Toen ik mn cavia aldoodgaand aantrof en op mn hurken zat, omdat hij in een flat woonde waarvan de onderste verdieping, gaf mn pa doodleuk een trap in mn rechterzij! Waardoor ik naar achteren viel. Dus heeft niets met mn conditie te maken ;-)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:30

Lasca_1987 schreef:
Nee daar komt t zeker niet door! De reden is velen malen erger! Toen ik mn cavia aldoodgaand aantrof en op mn hurken zat, omdat hij in een flat woonde waarvan de onderste verdieping, gaf mn pa doodleuk een trap in mn rechterzij! Waardoor ik naar achteren viel. Dus heeft niets met mn conditie te maken ;-)

8)7 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:32

Moet je dan niet eens naar een dokter?

En m.b.t. je eten, tja, fastfood lekker vinden is ook aangeleerd [lust je dat wel?] dus je kan jezelf ook aanleren om gezonde dingen te eten. Ik lustte vroeger ook niks; aan avondeten/groenten: spinazie à la crème en rode bietjes. Dat was het, met moeite en een halve pot appelmoes kreeg ik worteltjes ook wel weg.
Tegenwoordig lust ik bijna alles, bijna alle groenten, ik lust nu vrijwel al het broodbeleg, alle pasta's, aardappelvormen, vis etc etc. Wat wel jammer is, is dat ik vroeger ook geen enkel sausje lustte en ik die ook allemaal lekker blijk te vinden tegenwoordig, da's dan weer niet zo gezond, ik lust nu ook al het snoep/alle chipsvormen terwijl ik daar vroeger ook kieskeurig in was.. :')
Ik vind dat je de 'lust ik niet' fase uiteindelijk een keertje voorbij moet gaan.. Het is ook zoveel fijner voor jezelf, ik kan nu overal mee-eten want ja, ik lust gewoon bijna alles nu. En echt, vroeger kreeg ik altijd apart eten omdat ik niks lustte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:53

Fastfood lust ik ook niet. En ik heb ook wel eens thuis tegen mn mam en zus gezegd van dat ik al jaren roep van ik lust t niet. Ja dat is me ook een beetje aangeleerd vind ik! Zoals ik in 1 van mn vorige posts schreef vind ik proeven erg moeilijk / "eng". Ik heb nooit echt goed durven proeven, bang om te kokhalzen. Ook is t proeven hier bij mij niet echt gestimuleerd.