[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:04

Oh ja het is wel een NSAID. Helaas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:22

In Excedrin zit aspirine, paracetamol en cafeïne voor zover ik weet. Geen NSAID iig, zit ook geen ibuprofen in. Bij mij werkt het ook echt als een trein. Had toen ik nog aan de pil zat enorm veel last van hormonale migraine maar dat is gelukkig helemaal over sinds ik m'n implanon heb.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:27

Oh volgens de bijsluiter die ik vond is het wel een NSAID :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:28

Haha dan zal ik het wel fout hebben hoor! Dacht dat aspirine geen NSAID was maar kan best zijn dat dat wel zo is

dominiquew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:02

Ik kom even binnen vallen. Sinds ik ben begonnen met de pil heb ik tijdens mijn menstruatie last van mijn onderbenen. Het lijkt op een soort kramp. Hebben meerdere hier last van en kan dit kwaad?

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:12

Ik heb ook last van mijn been. Maar dan in mijn knie en bovenbeen. Ook een soort kramp wat flink steekt.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:30

dominiquew schreef:
Ik kom even binnen vallen. Sinds ik ben begonnen met de pil heb ik tijdens mijn menstruatie last van mijn onderbenen. Het lijkt op een soort kramp. Hebben meerdere hier last van en kan dit kwaad?

Ik. Al best lang trouwens, met dat het soms iets heftiger is maar heb ook periodes totaal geen last. Ik slik al iets van 1,5 jaar geen pil meer trouwens, maar nog altijd wel last.

Misschien helpt magnesium? Hier ook een tijdje geslikt, werd het niet minder van. Heb ook wel eens een blok zeep van het merk sunlight in bed liggen, helpt ook hier. En tsja, wat het is? Verzuurde spieren? Restless legs? I dont know!

dominiquew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:48

_PassoaJus schreef:
dominiquew schreef:

Ik. Al best lang trouwens, met dat het soms iets heftiger is maar heb ook periodes totaal geen last. Ik slik al iets van 1,5 jaar geen pil meer trouwens, maar nog altijd wel last.

Misschien helpt magnesium? Hier ook een tijdje geslikt, werd het niet minder van. Heb ook wel eens een blok zeep van het merk sunlight in bed liggen, helpt ook hier. En tsja, wat het is? Verzuurde spieren? Restless legs? I dont know!

Is het door de pil gekomen? Vervelend dat je er nog steeds last van hebt.
Ik kan inderdaad eens naar magnesium gaan kijken. Ik heb er ook echt alleen last van tijdens mijn menstruatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:58

CalipsoLover schreef:
Hey! Heb hier al eerder op gereageerd omdat ik wou stoppen met de pil omdat ik geen relatie meer heb en hem al 3 jaar neem, maar bang dat mijn acne terug zou komen. Wel ik ga het nu eens een maandje uitproberen. Vroeg me alleen nog iets af, ik zit momenteel in een redelijk zware depressie en vroeg me af of de pil hier goed of juist slecht aan doet? Is het dan wel verstandig dat ik ben gestopt?

De pil heeft bij mij tot twee keer toe een groot aandeel aan depressie gehad. :j Ik wilde dagen mijn bed niet meer uit en voelde me gewoon compleet waardeloos, zag het nut niet meer van dingen in, etc... bij de minste of geringste "tegenslag" was ik aan het huilen, ook al had ik geen idee waarom. Zodra ik met dat kl*teding stopte was het binnen een maand over.

Afschuwelijke troep. Natuurlijk is dit voor iedereen anders, maar dit is mijn ervaring ermee.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:39

Ik hoor ook alleen maar positieve verhalen over het stoppen met de pil wat betreft stemmingswisselingen, depressie, moeizaam gevoel.

Mijn spiraaltje is afgelopen dinsdag helaas niet door gegaan. Het is geprobeerd maar niet gelukt omdat mijn baarmoedermond te dicht zat. Dat was dus toch heel erg de reden dat je aan je eind van je menstruatie moet zitten, een gynecoloog heeft het gereedschap om het meer te forceren, een huisarts helaas niet. Wel ontzettend balen, want ik lag daar voor niets en er was toch al flink wat geprutst daar beneden. Al viel de pijn me wel heel erg mee gelukkig.
Ik ben overigens nog steeds niet ongesteld geworden. Zou het al 5 dagen moeten zijn, al kan ik er weinig over zeggen omdat ik voorheen nooit mijn ongesteldheid bij heb gehouden omdat ik het altijd wel voelde aankomen en het naar mijn gevoel regelmatig is. :') Mijn signaal is altijd wanneer ik denk dat ik ongesteld moet worden ieder moment (lichamelijk voelt dat dan zo) wordt ik het een week later. :') Maar omdat ik het nu heb bijgehouden en al op dag 33 zit van mijn cyclus raak ik zelf helemaal ontregelt.
Heb natuurlijk wel een zwangerschapstest gedaan voor de zekerheid, die is negatief. Mocht ik nog niet ongesteld zijn komende week dan doe ik uiteraard nog een test.
Voor het spiraaltje word het nog een maand wachten want volgende week kan ik helemaal niet zelf. -O-
Gelukkig heeft de huisarts nu gezegd dat ik bij de assistente kan aangeven dat er een uitzondering voor mij gemaakt kan worden ondanks dat de huisarts al 'vol' zit op een dag, dus in ieder geval minder stress om op tijd een afspraak te maken.

Ik lees hier boven al een aantal ervaringen over de eerste maanden van de (koper)spiraal, nog meer ervaringen of tips?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:46

Balen dat het niet lukte joh. Ik zelf word niet meer ongesteld met mijn Mirena, mijne moest ik dus laten wisselen zonder menstruatie en dat is gelukkig allemaal wel goed gegaan. Ben er zelf verder heel blij mee nu voor het zesde jaar :)

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:18

Ik slik nu al 3 a 4 maandjes een andere pil. Nu heb ik laatst een hele strip doorgeslikt stopweek gehad en maandag weer begonnen met de pil. Ik bloed nu alleen na het afvegen na het plassen..

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:27

Dan zal dat wel bij een gyeocoloog zijn geweest Mars? Want daar kan het wel buiten menstruatie om, een huisarts heeft toch wel vaak een kleine opening nodig om er bij te komen wat je hebt tijdens je menstruatie.
Maar goed, een maandje kan ik nog wel wachten. Dat ding mag er dan toch een hele tijd blijven zitten. :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:41

Ik had ook nagenoeg geen menstruatie meer door jarenlang pilgebruik. Maar ben idd bij een gynaecoloog geweest. Die heeft bij het maken ve afspraak helemaal niet gevraagd naar mijn cyclus.
Intussen 5maanden een Mirena. Slechts 2dagen spotting en een vreemde druk in mijn onderbuik gehad na plaatsing. Sindsdien 3x 2-3dagen spotting gehad laatste keer alleen wat gevoelige borsten, maar geen spotting meer.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:00

Even een algemene vraag over de spiraal. Wanneer zet de huisarts 'm, en wanneer verwijst die door naar een gynaecoloog? Las ergens dat alle vrouwen zonder eerdere zwangerschap sowieso doorgestuurd worden, maar dat lijkt me geen doen? :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:06

Suliko schreef:
Dan zal dat wel bij een gyeocoloog zijn geweest Mars? Want daar kan het wel buiten menstruatie om, een huisarts heeft toch wel vaak een kleine opening nodig om er bij te komen wat je hebt tijdens je menstruatie.
Maar goed, een maandje kan ik nog wel wachten. Dat ding mag er dan toch een hele tijd blijven zitten. :')

Nope gewoon bij mn HA :)

@Sokje: volgens mij verschilt dat nogal per HA. Mijne zette hem zelf terwijl ik geen kinderen gehad heb maar hoor ook over HA's die daar niet aan beginnen..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:32

Mbt stoppen met de pil. Sinds ik gestopt ben (nu ongeveer een halfjaar geleden) en overgestapt ben op een koperspiraal merk ik wel dat ik hogere pieken heb en diepere dalen. Ik merk ook een hele duidelijke cyclus, na mijn menstruatie voel ik me op mijn best en ongeveer anderhalve week daarna begint mijn stemming weer te zakken (chagrijnig, emotioneler...). Toen ik de pil slikte was ik emotioneel veel constanter, maar desondanks voel ik me zonder hormonen wel wat fijner, wat luchtiger als het ware.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:41

even korte update hier..
na wat strubbelingen in december en januari met doorbraak bloedingen door de lucrin heen (wat absoluut niet moet kunnen) is er gemeten en gebleken dat lucrin op dat moment 0.0 aantoonbaar was in mijn bloed.

Ik heb vervroegd mijn volgende depot voor drie maanden gekregen en volgende week mijn volgende.. Deze keer werkt hij ineens wel weer en in overleg met de gyno, wordt de lucrin voortaan poliklinisch geplaatst en niet meer bij de huisarts, omdat het blijkbaar erg nauw luistert in mijn lijf dat hij exact goed geplaatst wordt, of het depot is veel te vroeg weg.

maar goed, ik geniet nu van alle rust en geen enkel verschijnsel van de overgang behalve een opvlieger heeeeeel af en toe (echt max 1x per week).. nog nooit zo happy en stabiel geweest..

helaas zal het niet voor eeuwig gebruikt mogen worden en is het slechts om mijn lichaam een periode van rust te gunnen om daarna te kijken of mijn cyclus normaal verloopt, althans, of mijn lijf er niet als een spast op reageert.. jammer genoeg bleek dat toen de lucrin te vroeg was uitgewerkt, na 4 maanden gebruik nog totaal niet.. de pijn en problemen waren even groot als voor ik aan de lucrin begon..

als ik vooruit kijk naar het moeten stoppen (ik wordt veertig.. dit middel is niet geschikt om 20 jaar lang te gaan lopen spuiten), dan beangstigt mij het wel wat.. want voorlopig ligt alleen de optie baarmoeder verwijdering op tafel.. en we zijn er inmiddels wel van overtuigd dat het niet de baarmoeder zelf is die alles veroorzaakt, maar de hormoon huishouding op zich die de baarmoeder en andere onderdelen spastisch laat reageren.. baarmoeder verwijderen en nog steeds krom lopen van andere issues die aan de hormonen te wijten worden, is geen oplossing..

maar goed, voor nu schuif ik dat af als 'wie dan leeft, dan zorgt' en geniet ik dus voor het eerst in 20 jaar van een zich herstellend lichaam en toenemende energie zonder iedere maand steeds een fractie verder af te glijden. Voor het eerst betaalt de verzekeraar meer voor mij dan ik aan hen, zou ook eens tijd worden.. Voor degene die het spiraaltje duur vonden.. lucrin.. iedere drie maanden 300 euro O.o.. of na verkeerd zetten gewoon de volgende maand, weer een van 300 erin gooien.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 10:44

Voor de mensen met pijn in de de benen op de pil. Uitkijken hoor... pil staat bekent om trombosebeen gevaar.
Ga voor hormoonloze anti-conceptie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 10:56

elenaMM77 schreef:
even korte update hier..
na wat strubbelingen in december en januari met doorbraak bloedingen door de lucrin heen (wat absoluut niet moet kunnen) is er gemeten en gebleken dat lucrin op dat moment 0.0 aantoonbaar was in mijn bloed.

Ik heb vervroegd mijn volgende depot voor drie maanden gekregen en volgende week mijn volgende.. Deze keer werkt hij ineens wel weer en in overleg met de gyno, wordt de lucrin voortaan poliklinisch geplaatst en niet meer bij de huisarts, omdat het blijkbaar erg nauw luistert in mijn lijf dat hij exact goed geplaatst wordt, of het depot is veel te vroeg weg.

maar goed, ik geniet nu van alle rust en geen enkel verschijnsel van de overgang behalve een opvlieger heeeeeel af en toe (echt max 1x per week).. nog nooit zo happy en stabiel geweest..

helaas zal het niet voor eeuwig gebruikt mogen worden en is het slechts om mijn lichaam een periode van rust te gunnen om daarna te kijken of mijn cyclus normaal verloopt, althans, of mijn lijf er niet als een spast op reageert.. jammer genoeg bleek dat toen de lucrin te vroeg was uitgewerkt, na 4 maanden gebruik nog totaal niet.. de pijn en problemen waren even groot als voor ik aan de lucrin begon..

als ik vooruit kijk naar het moeten stoppen (ik wordt veertig.. dit middel is niet geschikt om 20 jaar lang te gaan lopen spuiten), dan beangstigt mij het wel wat.. want voorlopig ligt alleen de optie baarmoeder verwijdering op tafel.. en we zijn er inmiddels wel van overtuigd dat het niet de baarmoeder zelf is die alles veroorzaakt, maar de hormoon huishouding op zich die de baarmoeder en andere onderdelen spastisch laat reageren.. baarmoeder verwijderen en nog steeds krom lopen van andere issues die aan de hormonen te wijten worden, is geen oplossing..

maar goed, voor nu schuif ik dat af als 'wie dan leeft, dan zorgt' en geniet ik dus voor het eerst in 20 jaar van een zich herstellend lichaam en toenemende energie zonder iedere maand steeds een fractie verder af te glijden. Voor het eerst betaalt de verzekeraar meer voor mij dan ik aan hen, zou ook eens tijd worden.. Voor degene die het spiraaltje duur vonden.. lucrin.. iedere drie maanden 300 euro O.o.. of na verkeerd zetten gewoon de volgende maand, weer een van 300 erin gooien.

Heerlijk dat je even rust hebt, zeg! Geniet ervan, en hopelijk komt het na deze rustperiode 'spontaan' goed met je hormonen. :)

Ik ga maandag weer naar de gyn. Die had de laatste keer de touwtjes van mijn koperspiraal dusdanig afgeknipt dat zowel vriend als ik ze niet meer voelde. En ineens voel ik ze weer wel. En goed ook. Dus ik ben als de dood dat die spiraal gezakt is o.i.d en hij dus zijn werk niet doet. Het zal tenslotte niet voor het eerst zijn dat zoiets mij overkomt. :+
Los van die touwtjes: het blijft aanmodderen. Ik heb sinds de zwangerschap/miskraam/plaatsing spiraal (dat laatste eind november) nog niet één normale cyclus gehad. 6 weken, 3 weken, twee weken meloenen als borsten, heftige pijn, nauwelijks pijn, etc. En dit allemaal afgewisseld. Oftewel: ik word er krankjorum van. Maandag maar eens laten nakijlen en een goed gesprek voeren. :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:29

Sokje_6 schreef:
Even een algemene vraag over de spiraal. Wanneer zet de huisarts 'm, en wanneer verwijst die door naar een gynaecoloog? Las ergens dat alle vrouwen zonder eerdere zwangerschap sowieso doorgestuurd worden, maar dat lijkt me geen doen? :+

Niet iedere huisarts mag een spiraal zetten. Dus denk dat het vooral daaraan ligt. Zwangerschap of niet doet er verder niet toe.

Mars, oh prettig dat het bij jou toen wel gelukt is! Van mij had de huisarts het best mogen forceren maar hij zei dat het niet lukte, tja, daar kan ik verder geen oordeel over doen. :P

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:10

Hey,
ik ben sinds 3 november gestopt met de pil.. toen 6 weken niet ongesteld geweest en daarna heb ik een hele regelmatige cyclus gehad met steeds netjes 3 weken ertussen (dat houd ik bij in zo'n app). Alleen, nu ben ik al 7 dagen over tijd. Ik heb enkel geslachtsgemeenschap gehad net na mijn vorige ongesteldheid, met een condoom (die net nieuw waren en op de juiste manier gebruikt). Dus ik ben mezelf een beetje gek aan het maken.. het kan toch gewoon zijn dat ik nog geen vaste cyclus heb?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:48

Er zijn zooooo veel redenen waarom je over tijd kan zijn. Hormonen nog een beetje uit balans is er inderdaad eentje, maar ook stress, gewichtsverlies of toename, verandering in dieet, nieuwe medicijnen.. probeer je dus niet te druk te maken (daardoor kan 'ie ook weer langer uitblijven! :P) En anders gewoon even een testje halen, zo gepiept!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:29

Vriendin van mij was door de stress gewoon 3 maand regelloos, was ook geen pretje. Maar met een testje ben je zekerder ja :j

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:50

Hee!

Ik heb sinds een aantal maanden dat ik lichtelijk bloed verlies tijdens mijn ovulatie. Het zijn geen druppels bloed, maar meer dat je ziet dat je afscheiding een rood/bruine kleur heeft of sliertjes bloed ertussen zit. Nu heb ik gelezen dat dat niet heel apart hoeft te zijn, maar heb er voorheen nooit last van gehad. :o?
Vind het ook zoiets om voor een klein dingetje naar de HA te gaan. Heb daar al echt een ontzettende hekel aan. :=