Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dominiquew schreef:Ik kom even binnen vallen. Sinds ik ben begonnen met de pil heb ik tijdens mijn menstruatie last van mijn onderbenen. Het lijkt op een soort kramp. Hebben meerdere hier last van en kan dit kwaad?
_PassoaJus schreef:dominiquew schreef:Ik kom even binnen vallen. Sinds ik ben begonnen met de pil heb ik tijdens mijn menstruatie last van mijn onderbenen. Het lijkt op een soort kramp. Hebben meerdere hier last van en kan dit kwaad?
Ik. Al best lang trouwens, met dat het soms iets heftiger is maar heb ook periodes totaal geen last. Ik slik al iets van 1,5 jaar geen pil meer trouwens, maar nog altijd wel last.
Misschien helpt magnesium? Hier ook een tijdje geslikt, werd het niet minder van. Heb ook wel eens een blok zeep van het merk sunlight in bed liggen, helpt ook hier. En tsja, wat het is? Verzuurde spieren? Restless legs? I dont know!
CalipsoLover schreef:Hey! Heb hier al eerder op gereageerd omdat ik wou stoppen met de pil omdat ik geen relatie meer heb en hem al 3 jaar neem, maar bang dat mijn acne terug zou komen. Wel ik ga het nu eens een maandje uitproberen. Vroeg me alleen nog iets af, ik zit momenteel in een redelijk zware depressie en vroeg me af of de pil hier goed of juist slecht aan doet? Is het dan wel verstandig dat ik ben gestopt?
Suliko schreef:Dan zal dat wel bij een gyeocoloog zijn geweest Mars? Want daar kan het wel buiten menstruatie om, een huisarts heeft toch wel vaak een kleine opening nodig om er bij te komen wat je hebt tijdens je menstruatie.
Maar goed, een maandje kan ik nog wel wachten. Dat ding mag er dan toch een hele tijd blijven zitten.
elenaMM77 schreef:even korte update hier..
na wat strubbelingen in december en januari met doorbraak bloedingen door de lucrin heen (wat absoluut niet moet kunnen) is er gemeten en gebleken dat lucrin op dat moment 0.0 aantoonbaar was in mijn bloed.
Ik heb vervroegd mijn volgende depot voor drie maanden gekregen en volgende week mijn volgende.. Deze keer werkt hij ineens wel weer en in overleg met de gyno, wordt de lucrin voortaan poliklinisch geplaatst en niet meer bij de huisarts, omdat het blijkbaar erg nauw luistert in mijn lijf dat hij exact goed geplaatst wordt, of het depot is veel te vroeg weg.
maar goed, ik geniet nu van alle rust en geen enkel verschijnsel van de overgang behalve een opvlieger heeeeeel af en toe (echt max 1x per week).. nog nooit zo happy en stabiel geweest..
helaas zal het niet voor eeuwig gebruikt mogen worden en is het slechts om mijn lichaam een periode van rust te gunnen om daarna te kijken of mijn cyclus normaal verloopt, althans, of mijn lijf er niet als een spast op reageert.. jammer genoeg bleek dat toen de lucrin te vroeg was uitgewerkt, na 4 maanden gebruik nog totaal niet.. de pijn en problemen waren even groot als voor ik aan de lucrin begon..
als ik vooruit kijk naar het moeten stoppen (ik wordt veertig.. dit middel is niet geschikt om 20 jaar lang te gaan lopen spuiten), dan beangstigt mij het wel wat.. want voorlopig ligt alleen de optie baarmoeder verwijdering op tafel.. en we zijn er inmiddels wel van overtuigd dat het niet de baarmoeder zelf is die alles veroorzaakt, maar de hormoon huishouding op zich die de baarmoeder en andere onderdelen spastisch laat reageren.. baarmoeder verwijderen en nog steeds krom lopen van andere issues die aan de hormonen te wijten worden, is geen oplossing..
maar goed, voor nu schuif ik dat af als 'wie dan leeft, dan zorgt' en geniet ik dus voor het eerst in 20 jaar van een zich herstellend lichaam en toenemende energie zonder iedere maand steeds een fractie verder af te glijden. Voor het eerst betaalt de verzekeraar meer voor mij dan ik aan hen, zou ook eens tijd worden.. Voor degene die het spiraaltje duur vonden.. lucrin.. iedere drie maanden 300 euro O.o.. of na verkeerd zetten gewoon de volgende maand, weer een van 300 erin gooien.
Sokje_6 schreef:Even een algemene vraag over de spiraal. Wanneer zet de huisarts 'm, en wanneer verwijst die door naar een gynaecoloog? Las ergens dat alle vrouwen zonder eerdere zwangerschap sowieso doorgestuurd worden, maar dat lijkt me geen doen?