Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:41

Ik heb vanavond mijn nieuwe schoenen ingelopen. Man, wat een wereld van verschil! Ze geven zoveel energie terug dat mijn tempo echt veel hoger lag terwijl ik gewoon rustig aan gedaan heb, want nog steeds niet fit (sterker nog, vandaag heb ik nog een goede 2 uur liggen slapen overdag omdat ik doodmoe ben en de rest van de dag heb ik alleen maar gelegen en gehangen).
Afgelopen weken steeds tussen 6.45 en 7.00 gelopen en nu heb ik op mijn gemak 6km in 6.18 weggelopen.
Ben er blij mee.

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 21:49

Oh wat tof om dat zo duidelijk te voelen Goof, dat is wel echt een groot verschil!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 07:08

< 60 minuten komt steeds dichterbij Goof!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:08

Dat is mooi snel Goof.
Ik heb een tijdje terug ook andere schoenen gekocht, dus geen Hoka Clifton. Heb er nu 2 keer op gelopen, maar had beide keren een dag later pijn in 1 voet. Dus niet tijdens het lopen, maar een dag later. Dus vrees dat die schoenen niet de juiste schoenen zijn. Dat het toch zo veel verschil kan maken.

Waar loop jij nu op?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 08:10

Leonie wat hebben jullie een toffe vakantie en wat knap hoe jullie dochter zo meeloopt overal. Ik zie hier de kinderen zonder zeuren ook de bergen op lopen zonder dat het lijkt of het energie kost. Echt bijzonder.

Ieris wat een avontuur met Suliko, ik zag jullie tempo op garmin, echt onvoorstelbaar hoe jullie dat doen zeg. Misschien ben je net te hard van start gegaan, dat je op het eind geen energie meer had. Wel genoeg gegeten onderweg?

Goof wat een verschil met je nieuwe schoenen, de 10km in een uur gaat je echt lukken binnenkort.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 08:35

Zo even mijn verslag in een nieuwe post.

Gisteren ging de wekker om 5 uur, want om 7 uur was de start. Het startnummer hadden we al, maar we moesten nog een tracker ophalen. Die werd vastgetapet aan mijn trailvest.
Die was heel zwaar vanwege de verplichte spullen en al het eten en drinken.
Wij verblijven trouwens in een huis op 5 minuten lopen van de start, ideaal.

Afbeelding

Bij de start regende het wat, maar al snel werd het droog.
De eerste acht kilometer was een vlakke gravel weg. We wilden daar lekker doorlopen om tijd in te lopen op de cut offs, want we waren vooral bang dat we de derde cut off op 31km na de hoogste klim niet zouden halen.
Na de gravel weg liepen we over een brug en toen begon de eerste klim, eentje van ongeveer 260m. Door het enige stuk bos terug en daarna was een vp bij een camping. Even wat eten en snel door. We hadden al een uur ingelopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen begon het echte klimmen. Het is lastig uit te leggen hoe steil het was naar de top op 720m hoogte, maar eerst moesten we door een heel smal paadje in de hei waar je stokken steeds vast bleven zitten en km 24 moesten we met handen en voeten klimmen op rotsen in de wolken en daar deden we een half uur over.
Kilometer 26 ging ongeveer loodrecht naar beneden over een paadje met rotsen en modder en daar deden we ook een half uur over.

Toen ik terugkeek omhoog kon ik niet geloven dat we daar naar beneden waren gegaan.
Daarna door gras, varens en hei naar de derde vp op 31km. Daar waren we ruim een uur eerder dan moest. De mensen bij de vps waren zó lief, niet normaal. Gingen je flessen voor je bijvullen en in je tas doen, pakten fruit of wat je maar nodig had voor je. Zeiden dat je echt even de tijd moest nemen om goed bij te vullen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna recht het veen in, oftewel steeds wegzakken in het natte gras/modder. Erg zwaar.
Na een mooie brug mochten we weer flink klimmen op een pad met stenen/rotsen met heel veel water. Het werd nu wel echt zwaarder.
We gingen over een bergrug terug, waarbij je steeds moest klimmen en dalen.
Langzaam kwam de zee in zicht en toen zagen we de brug waar we over terug moesten.
De laatste 2.5km waren vlak en wisten we dat we het gingen halen.
We mochten er 13 uur over doen, hadden gehoopt dat we er 10 uur over zouden doen, maar kwamen na iets meer dan 9 uur binnen. Supertrots en niet eens laatste, maar 67e en 68e van de 90. Er liepen ook nog mensen mee die de dag ervoor al 60km hadden gedaan. Respect. Die stonden niet in ons klassement.
We hadden ontzettend zere voeten, want we liepen al meer dan 8 uur in kletsnatte schoenen. Ik had gewoon beginnende trench feet!
De eerste vrouw was trouwens na 5 en half uur binnen. Echt, hoe dan?!
Bovenmenselijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vannacht heb ik helemaal ruk geslapen natuurlijk. Wonderlijk genoeg geen spierpijn in kuiten of bovenbenen. Het heeft erg geholpen dat we hier al bergen hebben beklommen. Wel rond mijn knieën (spier)pijn en ik heb hele zere schouders van het bewegen van de stokken en de zware tas. En een schuurplek van mijn onderbroek die suliko laatst ook had. Voor het eerst voor mij. En nog een zere teen :+

Goed verhaal, lekker kort.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:55

Wauw Supervixen wat super goed gedaan! Ook nog een uur sneller dan gepland! Al dat klimmen en klauteren ook tussendoor, bikkels.
Wat een mooi verslag, geweldige foto's <3 Het ziet er vanaf de foto's al mega heftig uit, laat staan in het echt. Hoe doe je dat zonder spierpijn in kuiten of bovenbenen :wow:
Nu lekker even de beentjes omhoog :D

Ieris en Suliko ook super super knap _/-\o_ Gewoon 3 kilometer extra en dan nog 3e worden :wow:
Wat lief dat je de medaille hebt gehad van Suliko!
Steeds als ik jullie verslagen lees voel ik mij echt een aansteller, zulke zware benen op die afstand, je bikkelt gewoon door! En ik piep al met 5 km :')
Hebben jullie nu erge spierpijn of valt het mee?

Busymissy ook een leuke mooie omgeving daar <3 18 kilometer gelopen ook, wat een afstand.
Fijn dat je rug weer los is. Zo vlak langs die vrachtwagens fietsen lijkt me trouwens ook echt heel spannend.

Tiggs weer lekker bezig geweest dit weekend zeg! Eerst al zoveel fietsen en dan ook nog een dag later 6 km kunnen hardlopen. Leuk dat je zo verschil gaat merken in conditie :)

Goof wat een mooie nieuwe schoenen! Ik vind dat zo bijzonder dat een schoen zoveel meer snelheid kan geven, gaaf! Jij duikt zo onder dat uur, zeker met die schoenen!

Fenn lekker toch ook, 4x3 minuten lopen :) En zonder pijn!

Leonie87 wat een prachtige daar zeg <3 Jullie hebben allemaal een dijk van een conditie in het gezin zeg! :wow: Die dochter van jou gaat ook nog ver komen als ze nu al zo ver loopt met zoveel hoogtemeters.
Blijf vooral foto's spammen van de omgeving <3 En doe maar even rustig aan hoor met die voet, ik kan me goed voorstellen dat hij wel pijnlijk wordt met al die kilometers (al is dit waarschijnlijk tegen dovemans oren :') )
Dat reptielenhuis klinkt wel heel tof ook.

Namiro fijne vakantie! Ik hoop dat je het een beetje droog hebt gehouden daar, de voorspellingen zijn niet al te best :\

Hier heb ik vrijdag nog wat intervallen gelopen. Voelde zwaar, maar gelukkig lijk ik iig alweer ietsje sneller dan de afgelopen tijd. Minimaal wel hoor, en zeker nog niet zo snel als dat ik was maar we gaan iig weer vooruit :)
Deze week wordt het volgens mij ietsje minder warm, ik hoop dat de vooruitgang iig dan blijft.
Gister 10 km gewandeld. Zo grappig dat daarin je ervaring zo veranderd. Voor mijn gevoel ging dat enorm langzaam. Ik dacht echt halverwege, hardlopend had ik er al geweest :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:19

Wauw mensen, wat een prachtige verslagen van prachtige lopen komen er voorbij! Gefeliciteerd met deze prestaties alle 3 ultralopers!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 10:44

Muppet je hoeft je echt geen aansteller te voelen! Ieder loopt op zijn eigen niveau en afstanden, dat is het mooie van hardlopen. Bij mij kan een 5km op de weg ook totaal ruk gaan. Je bent hartstikke goed bezig toch!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 11:44

Mooie prestatie Supervixen! En dan nog een uur sneller dan verwacht. Echt top gedaan.
Is het voor herhaling vatbaar? Het ziet er voor mij zelfs op de foto's al zwaar uit en daar staan de echt steile hellingen nog niet eens bij.
Het is wel echt een heel ruig gebied daar.
Ik vind de foto met de zee in zicht echt prachtig!

Gave foto van de kameleon Leonie, waar kreeg hij zijn blauwe kleur van?

Fijn dat je weer iets van vooruitgang voelt muppetmayo, dat motiveert weer een beetje.
En net wat sv al zegt, we lopen allemaal wel eens een tijdje niet lekker. Ik grap met mijn zoon regelmatig dat we niet snappen waarom we hardlopen, want het is eigenlijk helemaal niet leuk op de zware momenten haha. Maar toch gaan we iedere keer weer. Ik merk nu wel dat ik het moeilijker vind om in mijn eentje te lopen, vooral de zwaardere trainingen.
Dan is een loopmaatje wel echt fijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 13:00

Wat een trailrun SV. Ik wandel hem wel, haha. Dat is ook zwaar overigens. Ik vind wandelen altijd zo langzaam gaan, en dat terwijl ik ook al zo langzaam hardloop.

Ik ben gisteren aan het klimmen en duiken geweest. Nu echt spierpijn. :D Maar was wel een heel gezellig weekend. Van zaterdag op zondag overnachten in de Chaveehut in de Ardennen, dus in een groepsaccomodatie met vele snurkers en gegarandeerd een slechte nachtrust hierdoor. :+ Ik zou in de niet snurken kamer liggen, maar dat was absoluut niet het geval. Het gaf wel een schoolkampgevoel, maar dit was leuker dan schoolkamp vroeger. :P

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 14:23

Wauw ieris wat super knap gedaan! En die cola _O- hahaha. Ik ervaar ook goede effecten van sportdrank en dan met wat cafeïne erin. Dit helpt mij om constant energie te behouden zonder heel veel te hoeven eten. Maar nog steeds, super knap gedaan! En zeker mentaal als je dan ook nog een verkeerd loopt zo tegen het einde. En 3de vrouw *\o/*

Tiggs ach die training readyness is maar een nummertje. Hoe meer ik mijn garmin data bekijk, hoe meer ik denk, het klopt niet. Het enige wat voor mij echt een harde leidraad is mijn rusthartslag en een beetje HRV. Goed dat je gewoon bent gaan lopen en gevoeld hebt, dat het gewoon kan.

Sv respect hoor! Wat een afstand met deze hoogtemeters. En echt nog flink snel. Was dit je totale tijd (dus incl pauzes)? Echt indrukwekkend hoor. Al dat trainen is zeker niet voor niks geweest! Wat wordt de volgende := ? En hoe is het nu met de spiertjes?
Echt een tof verslag met mooie plaatjes!

BusyMissy ja op veel plekken hoor ik over erg slecht weer. Waar zit je ergens?
De blauwe kleur was de originele kleur van deze kameleon. Die heeft hij in "rust".

haha Goof ik kwam niet voor het meer := maar voor Triglav. Denk dat dat veel scheelt. Het is een mooie plek maar zou er niet speciaal voor naar Slovenië rijden nee!
Wat goed dat je schoenen zoveel verschil geven. Kan echt zoveel helpen he! Nou op naar die 10km in het uur want dat kan jij gewoon!

muppetmayo echt niet te vergelijken. Opbouwen naar je eerste 5 of 10 km (wat daarna nog steeds als ver en pittig aanvoelt!) of wat hier de ultra lopers doen. Ik denk oprecht dat opbouwen en afstanden leren lopen, zwaarder is. Hoe vaker je een 5 loopt, hoe normaler het wordt en hoe makkelijker je lijf het gaat doen. Dus geef niet op! Wij allemaal, vonden 5km ook ooit zwaar.

Fenn ahh lekker bootcamp! Love it. Doe jij dat ook in het bos?

Gister onderweg nog een korte hike gemaakt:
zie ook de trap die onze route was
Afbeelding

Afbeelding

Wij zijn nu 4 dagen in een resort. Maak je ons niet blij mee maar mijn dochter wel en wij vonden dat er ook iets voor haar in de vakantie moest zitten. Dus die ligt de hele dag in het zwembad en leeft zich uit op het buffet :+ (oke ik misschien ook). Maar dat is voor mij dus een prima gelegenheid om gebruik te maken van de gym (gisteravond gelijk een korte krachtsessie gedaan maar ik had echt 0 bij te zetten blijkbaar) en vanmorgen gaan lopen. Mijn benen voelde prut (jaja het punt is daar dat vermoeidheid kwam) dus rustig aan gedaan maar wel een lekkere afstand (dat ik dit nog eens zou zeggen over een halve marathon...). De route omhoog was heel tof door het bos. Kwam nog een hond tegen die los liep en heel blij was dat er iemand was. Maar hij liep steeds met mij mee en al sik ging rennen begon hij tegen me aan te springen. Uiteindelijk een keer boos tegen hem geroepen, toen droop die af. De route terug viel wat tegen helaas maar dat mocht de pret niet drukken.

Afbeelding
We zitten minder hoog maar niet persee vlak. 737hm, niet zo mooi verdeeld
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:06

Ik zit in de flixbus naar Bolzano, Italië! Zo’n 38 dagen fietsplezier, maar we zullen ook vaak te voet gaan, we hebben beide alles mee om te rennen/fastpacken. Bijlezen en op iedereen reageren zal wat ingewikkeld worden, dus ik ga nu even mijn best doen. :)

Muppetmayo, wat ontzettend leuk dat je techno yoga bent gaan uitproberen! Knap dat je ondanks hoofdpijn toch bent gaan lopen en zelfs 40 minuten. En het is zeker veelzeggend dat je in een lagere hartslagzone beland!
Herkenbaar trouwens, ik vind wandelen nu zo langzaam gaan. _O-

BusyMissy, jaa toffe plannen! Ik kan dat zeker begrijpen. Niet lang na mijn eerste halve trailmarathon begon ik met het plannen van mijn eerste ultra van 50 km, ondanks dat die afstand nog als onmogelijk voelde, hielp het zo met motivatie en de stappen ertussen uitdenken en behapbaar maken. Welke afstand ga je bij de airborne freemdomtrail doen?
Achteruit fietsen, heerlijk _O-
En dat ziet er uit als een heerlijk rondje, mooie afstand!

Samantha, ik snap je hoor, ik ga vaak zo gestresst weg door alles wat er vooraf nog moet gebeuren. :') Hopelijk is de stress nu weg!

Tiggs, wat goed! Zo lekker hoeveel voldoening dat kan geven :D

Goof, echt rot dat je fysiek nog zo’n last hebt. Ik las ergens dat dit waarschijnlijk komt door het ongeluk dat je eerder hebt gehad? Heel zuur, heb het misschien gemist, maar ga je met een fysio of iets aan de slag? En hallo, je loopt er wel gewoon 20 kilometer mee! Die 20+ afstanden zijn straks ook voor jou gewoon normaal. :D
Mijn enkels buigen spontaan om bij het zien van die zool, maar top dat je er zo lekker op loopt!! Ik moet zeggen, ik heb laatst schoenen van merrell getest bij een trail run met ook veel zool/demping en ze liepen heerlijk, echt als verende wolkjes, maar ik voelde ook gelijk dat ik er helaas te onstabiel op wordt met technischere paadjes.
Voor je het weet loop je met gemak 10 km/u!

Supervixen, ik ben zo aan het mee genieten van al jouw geweldige foto’s, echt prachtig daar! En wat een hoop technische paden.
Wow, wat een tof verslag!! Ziet eruit als een mega zwaar parcours, maar ook heeeel erg tof. Super sterk gelopen! Onvoorstelbaar dat sommigen mensen daar zo snel kunnen zijn.
Ai, jammer van de schuurplek daar, echt vervelend, hopelijk heb je een onderbroek met pijpjes mee. :=
Leonie, het eea hebben we al via de app besproken natuurlijk, maar jij bent ook weer lekker op de rampentoer. Gelukkig houdt die je niet tegen, echt heerlijke avonturen heb je weer beleefd en ik word zo enthousiast van alle plaatjes, helemaal niet vervelend dat ik straks ook in dat gebied zit!
Hoelang is die volledige meren route, die ziet er echt fantastisch uit. En jouw dochter is echt een Leonie 2.0, heerlijk. <3

Fenn, jij ook lekker bezig, veel succes en plezier met verder opbouwen. :D

Namiro, heel veel plezier en hopelijk genoeg zonnige uren om een beetje droog te blijven. :)

Ieris, echt rot dat jij het zwaar kreeg, maar je hebt alsnog zó ontzettend sterk gelopen met 10 km/u!! En gelukkig voor herhaling vatbaar, want we gaan echt nog wel eens samen over de finish vliegen. :D

Dan nog even mijn verslag! Ik had een hele intensieve werkweek, van maandag tot vrijdag een zomerkamp begeleiden van de zorggroep. Echt lange dagen met weinig rust, zodra de kinderen op bed lagen begonnen de begeleiders met nabespreken en ook wat welkome gezelligheid en niet bezig zijn met zorgen, maar dat betekende ook veel te weinig slaap. := Wel leuk om ook nog even te delen, die maandagochtend wilde ik heel graag nog even lopen omdat ik wist verder weinig tijd te hebben. Had een afspraak bij de fysio die even mijn rug en heupen los heeft gemaakt, daarna moest ik een personenvervoersbus ophalen voor werk, dus daar ben ik heen gerend. Dat ging echt lekker! Ik liep opeens prima onder de 5:00 per km en zo liep ik een nieuwe PR op de 10 km dwars door de stad en parken. :D
Afbeelding

Vrijdag voelde ik me ontzettend duf en had knallende koppijn. Ik heb nog geprobeerd een dutje te doen bij het zwembad waar we als laatste activiteit van het zomerkamp waren. Later die dag werd ik ongesteld, dat verklaarde al wat samen met de vermoeidheid van de week. Het vertrouwen voor de ultra zakte wel flink. De afstand beangstigde me niet zo, maar hoe ik het zou gaan lopen wel. :')
Na weer een veel te korte nacht Iris opgepikt en richting Nunspeet gereden. We begonnen en de eerste 10 km dacht ik echt, oef, dit gaat taai worden. Het tempo wat we bedacht hadden (5:40/5:45) ging gelukkig wel, maar zeker niet vanzelf. Die zandvlakte en stukken mul zand waren echt zwaar ook. Die mannen die de 100 liepen voor ons waren top toen. Na 25 km, na de verzorgingspost waar we stopte, kwam ik opeens wel in een lekkere flow terecht, maar merkte ik ook dat Iris het zwaar had en terugzakte in tempo. Een paar keer vertraagd om haar op te wachten, maar ik merkte dat het me veel moeite kost om niet in mijn eigen flow te lopen dus uiteindelijk wel op eigen tempo gaan lopen en bij de laatste vp op Iris gewacht. We hadden het er al eens eerder over gehad, dat je bij evenementen echt het beste op je eigen tempo kan lopen als het samen niet gaat, dus met die gedachte na de vp zelf verder gegaan. Wat ik wel heel lastig vond, want ik wist dat Iris het navigeren lastiger vindt. Er liepen veel mensen achter ons, dus ik hoopte dat ze bij goede navigeerders aan kon haken.
Rond 46 km kwam ik iemand tegen die ik kende van crew zijn, hij wilde de 100 km vlot lopen maar had opnieuw last gekregen van peesplaatontsteking. Een kilometer met hem opgetrokken, maar mijn benen wilde weer doorlopen. Hij grapte al dat ik prima nog wat mannen kon inmaken, toen zei ik dat dat inderdaad een prima dagbesteding is op de zwaarste dag van je menstruatie een beetje ploeterende mannen inhalen, volgens hem moest ik dan eigenlijk mijn middelvinger naar ze opsteken. _O- Dus met die mentaliteit, maar dan zonder middelvinger natuurlijk, ben ik de laatste 5 km gaan lopen. {:}
Ik kwam over de finish met een hele grote glimlach en benen die nog best prima voelde, alleen mijn lies speelde weer wat op richting het einde maar niet heel erg gelukkig. Bij de laatste VP zei een crewlid al dat ik 2e vrouw was, maar uiteindelijk bleek ik ook nog 9e overall, met zo’n 70% aan mannelijke deelnemers voelde dat wel echt heel cool, in de top 10!! **\O/**
Blijf het bizar, en ook heel leuk, vinden waar je allemaal doorheen gaat op zo’n afstand!
Afbeelding

En de medaille die ik aan Iris heb gegeven. Ik zit eraan te denken om volgend jaar mee te doen aan de Dutch Ultra Serie goud, dus elke maand een ultra. Vanaf volgend jaar gaan ze met een soort inhaalultra’s werken en mogelijk ga ik routes als crew voorlopen, dus dan is het goed te combineren met mijn werk in de weekenden. Had bedacht om dan de medailles van de evenementen te verzamelen en hoef ze niet dubbel, daarnaast had Iris hem dik verdiend! :D
Afbeelding

De taaie zandvlakte
Afbeelding

En de prachtige ochtend <3
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:00

Bij een schransende dochter in het resort krijg ik wel beeld Leonie, heerlijk dat ze zo geniet.

Wat ben je toch een power woman Suliko.
Echt leuk om het uitgebreide verslag te lezen en gefeliciteerd met je prestatie. En hierna ga je pas echt los met de ultra's begrijp ik.
Jullie hebben beide top gelopen. En vind het extra knap tijdens je menstruatie want dat kost toch veel energie.
Fijne vakantie!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 17:28

Die DUS ultra goud gaat je lukken Suliko, je bent supersterk. Gek hè hoe dat normaal wordt die lange afstanden.
Drie jaar geleden liep ik elke maand een marathon of ultra, bizar hoe makkelijk dat ging. Liep ik 50 op zondag en dan alweer 33 op woensdag en dat ging dan best makkelijk. Dit jaar mag ik ook niet klagen met al zes (ultra)marathonafstanden trouwens, maar het gaat wel moeilijker dit jaar en ik ben langzamer geworden. Maar ja, dat maakt me niet zoveel uit.
Ik ben zo benieuwd naar je reis op de fiets en natuurlijk je ultra!
Superlief dat je je medaille aan Iris hebt gegeven. En dat tempo van jou, echt heel goed.

We liepen net een route van 2.5km langs wat watervallen en daar zaten 120 hoogtemeters in. Toen voelde ik wel dat mijn benen moe waren. Het meest last heb ik van spierpijn in de schouders nu. De rest valt mee.

Leonie dat was mijn tijd inclusief pauzes ja. Ik had mijn horloge laten doorlopen.

Afbeelding

Je hebt weer flink wat hoogtemeters gemaakt in je halve zeg! Knap ondanks prutbenen. En op de foto's ziet het er nog wel uit als een mooie route.

Wij gaan morgen naar onze laatste locatie en overmorgen denk ik weer een berg op. Het is ietwat verslavend :+. En gewoon ook prachtig.
Ik sta nog ingeschreven voor de airborne freedomtrail 28km en de 7h trail 42km.
Maar ik denk wel dat ik weer ga neuzen of er in de meivakantie volgend jaar een mooie ultra in Frankrijk, België of Duitsland is. Dit was echt zo tof en zeker voor herhaling vatbaar.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 19:33

Echt heel leuk om te lezen allemaal!

Suliko ook echt goed bezig!

Muppet: het lijkt misschien of je(/we) weinig doet, maar vergeet niet dat echt maar een klein deel van de volwassen Nederlanders überhaupt 5 - 10 km kan rennen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:47

My god, ik heb net een hele lange inhoudelijke post met reacties op iedereen getypt en toen viel mijn wifi weg toen ik hem plaatste en nu ben ik alles kwijt.....
In ieder geval; ik vind de verslagen heel tof, knappe prestaties ook, zowel de ultra's als de pr op de 10km die ik zag van Suliko.
SV, ik vroeg me af wat op zo'n heftige trail de verhouding hardlopen/ wandelen is?

Mooie foto' s uit Slovenie ook, ik vond het zuiden daar ook erg mooi.

Germie, mijn schoenen poste ik eerder al; Brooks hyperion max.
Oh en Suliko, ik snap je opmerking over de schoenen. Ik heb zelf een hele gevoelige en hypermobiele linkerenkel en ik heb juist heel veel demping nodig, dus dit werkt top voor mij. Daarom ging ik niet goed op die Akasha's, daar zat geen enkele demping in.

Nou, excuus, mijn originele post was een stuk leuker, maar vooruit maar :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 22:21

Mijn garmin zegt dat we in totaal 3 uur hebben gerend.
Kan best meer, maar ik wilde mijn enkels niet breken en niet vallen :').
Met het bergop hiken zat mijn hartslag vaak regelmatig in of bijna in zone 5.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:30

Goof, wat fijn dat je nieuwe schoenen zo goed bevallen! Op naar nieuwe p.r's!

SV, wat een gave foto's, en wat een leuk verslag!
Ik kan helemaal begrijpen hoe mega zwaar het was, wat een stenige en ruige route zeg.
Super goed zeg dat jullie hem ook nog veel sneller liepen dan jullie dachten!
Blijven jullie daar nog een tijdje, of gaan jullie nu naar huis?
Ik ga volgend jaar ook een soort trail vakantie houden, dan doe ik mee aan de bluetrail 47km in Tenerife!
Ja klopt denk ik zeker, dat ik wat te snel van start was gegaan, en te weinig elektrolyten genomen had.
Op de vraag over ons tempo, het was wel zo goed als helemaal plat hier hé, dat scheelt echt wel veel.

Muppet Mayo, ik vind ook dat je goed bezig bent hoor!
Kleine stukjes tellen ook mee, en vele kleine stukjes worden vanzelf grotere stukken.
Vind het knap dat je er voor blijft gaan.

Lies-sparkle, dank je, hoe is het inmiddels met jullie huis? Loop je alweer een beetje?

Busy missy, fijne vakantie nog, met hopelijk goed weer!

Leonie, wat een mooie foto's weer.
Vind het ook heel dapper hoor dat je er alleen heen gereden bent,ga je ook alleen terug, of dan wel allemaal in de auto?
Wat fijn dat jullie daar zo mooi kunnen wandelen.
En ik hoorde dat je binnenkort nog leuke bezoekers krijgt!
Gezellig!

Gister een lange dag gehad op werk, maar de benen voelde gelukkig weer aardig goed!
Vandaag maar eens een klein rondje proberen, kijken hoe het voelt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-25 09:39

Ieris wij zijn hier nog tot zondag, dan vliegen we terug.
Wat een tof doel, trailen op Tenerife. Hoeveel hoogtemeters zitten daar in? Dat wordt wel een warme loop, daar zou ik niet zo goed op gaan.
Ja, het was plat bij jullie, maar dan nog, jemig wat een tempo! Je moest ook nog eens door een bak zand.

Wij willen als het weer meezit in ieder geval morgen en vrijdag nog een berg op hier in Snowdonia.
En zaterdag hebben we een leuke parkrun locatie gevonden op 45 minuten rijden, bij een kasteel. Dus als het niet hard regent, zou ik daar graag nog aan mee willen doen.
Hopelijk lukt dat allemaal.
Oh ja en ik wil nog naar het stadje met de langste naam van Europa. Gewoon, omdat het kan.
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 10:33

:') :') :')

En ik vond Snowdonia al een tekenfilmnaam :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 11:57

Thanks voor het berichtje Ieris! Ik hobbel inmiddels wel zo af en toe weer een rondje!

Ik ben momenteel nog steeds heel druk met de verbouwing maar we zijn zo ver al :D

Hopelijk volgend jaar weer alle tijd voor het lopen :)

& cool die trail zeg!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 12:15

Suliko echt heel knap hoor! zo een afstand en dan het zo kunnen omdraaien in je voordeel. Echt diepe buiging voor jou en hoe jij jou mindset eigenlijk altijd op een positieve manier voor je laat werken. Super lief dat jij je mediale aan Ieris hebt gegeven!
En ook nog even een PR op de 10 lopen tussendoor. Jij bent niet te houden.
Dutch Ultra Serie goud klinkt wel als iets voor jou :j . Moeten dit georganiseerde events zijn dan ook?
Heel veel plezier op de fiets *\o/*

Heel knap hoor Sv! 9 uur met die hoogtemeters en dat terrein. Vind jullie eigenlijk best ver achterin het veld zitten voor zo een vlotte tijd! En "maar"3 uur gerend volgens garmin. Klinkt zo weinig met zo een snelle tijd. Jullie hebben gewoon heel snel gelopen dan! Geniet er nog even van daar :D
En dat dorp... die naam. Dat slaat toch nergens meer op :')
ja ik heb wel geleerd dat slechte benen niet persee een reden is om in te korten of terug te keren. Ze doen het echt wel, je moet alleen je tempo wat aanpassen en wie weet kom je vanzelf in de flow en voelt het wel weer goed. :Y)

mehh Goof dat is altijd klote als alles weg is...

ieris ben benieuwd hoe het lopen voelt nu. Komt vast wel goed jou kennende.
We rijden met zijn allen terug hoor. Ik vond het ook echt wel spannend maar het ging eigenlijk allemaal heel soepel.

lies_sparkle verbouwen is ook topsport, straks ren jij iedereen eruit!

Lusitano, hoe is het op vakantie en met je knie?

Hier vanmorgen even naar de sportschool geweest en daarna had ik een massage geboekt. De meest teleurstellende ooit... Beetje jammer maar goed.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 12:23

Ah Leonie, dat is echt balen...

Mooi weer vandaag! Ik vind het meteen weer erg warm hahaha.
Had een sprinttraining staan. Die heb ik niet meer gelopen sinds ik steeds duizelig ben, want dat durfde ik even niet meer, maar ik voelde me goed en heb hem vandaag wel gelopen.
En dat ging prima!

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 16:02

Oh wat lekker dat dat gewoon is gelukt Goof! Flinke sprintjes ook, goed hoor!

Die naam van dat dorp! Ik had er ooit weleens van gehoord, hoe klinkt dat fonetisch?

Succes nog met de verbouwing lies!

Wat een mooi doel weer ieris.

Ik had Garmin vandaag een tocht laten maken vanaf ons nieuwe stekkie. Het is eindelijk droog! Wilde ongeveer 10km en wat de bergen in/op. Ik had beter mijn wandelschoenen aan kunnen trekken en mijn wandelstokken mee kunnen nemen. Het was de eerste 6 km zo steil en glad, met natuurlijk nul grip van mijn hardloopschoenen dat ik echt met handen en voeten mezelf aan stukken gras en boomtakken omhoog gewerkt heb. Gelukkig was de afdaling minder steil, die had ik anders niet gered zonder op mijn billen te gaan. Maar het was mooi <3 net een Harry Potter bos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het werden (mede door een paar keer verkeerd lopen) uiteindelijk 13km met 720hm.
Morgen ga ik samen met mijn man een langere bergwandeling maken als het weer goed blijft.