Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:19

Tiggs schreef:
Ninus, hoe bevalt de Shokz? Mijn oortjes zijn weer kapot en ik weiger zoveel geld uit te geven aan AirPods. Nu overweeg ik dus een Shokz.

Ik heb ook aftershokz, ik gebruik ze vooral tijdens het fietsen naar het werk. Dan hoor ik het andere verkeer nog. Ik moet wel een stuk langs een drukke weg en een podcast is dan soms moeilijk te volgen, ook als je het geluid erg hard zet.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:22

judenjul schreef:
Goed om te weten supervixen.
Vandaag doel behaald. Rondje van 10km! Gezellig samen met de buurvrouw lekker kletsen. Na 8.5 km ging zij even wandelen en ben ik in mijn eigen tempo gaan lopen. Was heerlijk!
[ [url=m/qu5ZHi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7QUQoL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker bezig hoor :)
Leuk om zo samen even te lopen en daarna zelf nog eventjes de run af te maken...

Ik had vanochtend een duurloop van 1:15u op de planning staan. Ging lekker, was echt heerlijk nazomer weer... Mijn uithoudingsvermogen ging volgens Garmin echt heel netjes geleidelijk naar beneden _/-\o_

Afbeelding

En nog een plaatje van onderweg..
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:30

Supervixen schreef:
Tiggs schreef:
Ninus, hoe bevalt de Shokz? Mijn oortjes zijn weer kapot en ik weiger zoveel geld uit te geven aan AirPods. Nu overweeg ik dus een Shokz.

Ik heb ook aftershokz, ik gebruik ze vooral tijdens het fietsen naar het werk. Dan hoor ik het andere verkeer nog. Ik moet wel een stuk langs een drukke weg en een podcast is dan soms moeilijk te volgen, ook als je het geluid erg hard zet.

Ik heb ze ook en ben er erg blij mee. Ik liep voorheen nooit met muziek omdat ik omgevingsgeluiden wilden blijven horen (of dat nou verkeer is of vogeltjes in het bos) en dat kan met deze.

Tiggs

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:57

Dat klinkt goed! Vogeltjes hoor ik inderdaad ook erg graag.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:38

JudenJul super gedaan *\o/*
Ninus ook echt goed gelopen :j

Ik ben heel blij met mijn Shokz. Ze zijn echt geweldig.

Mijn loopje ging moeizaam.
Tot aan kwintelooyen ging het lekker als in echt lekker.
Bij kwintelooyen veel heuvelop en veel mulzand en mulzand en ik zijn geen vrienden. Tot overmaat van ramp ga ik onderuit, gelukkig wel op mijn gat. Maar ik greep een ijzerdraad vast uit automatisme, die er langs stond en daar stond gewoon stroom op _O- Dus was niet zo lekker.

De foto in het midden waar mijn schoen is daar zat ik dus met mijn gat, wie bedenkt ook om die omheining daar onder stroom te zetten.

Afbeelding

Ik wist toen wel meteen dat 30km het niet ging worden. Maar had mezelf wel weer aangeslingerd na een pauzetje. Later was mijn borstprothese ineens foetsie :j maar het zat heel raar, mijn ene borst leek heel groot. Dus dat zal er ook wel maf uitgezien hebben tot ik het doorhad. Daar was die prothese naartoe geschoven (dat gaat dus ook niet altijd goed)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk na 20 hele lange kilometers slowrun en hike midden op het Leersumse veld wilde mijn benen niet meer joggen en heb ik de workout gestopt

Afbeelding

Toen wilde ik naar de bushalte lopen maar de bus bleek niet in het weekend te rijden. Dus ben ik naar station Maarn gewandeld 6,6km.

Wel heb ik genoten van de Prachtige natuur. En waren het 229hoogtemeters die ik toch nog gemaakt heb tijdens de trail van 20km.

Ik had de Tailwind vandaag een smaakje en een smaakloze gecombineerd op twee liter water en dat is ook fijn.

En ik had heel veel foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:05

Joe, mooie loop Befunny!balen van je val en de vermoeidheid, het was ook loeiwarm.

Gefeliciteerd Judenjul met de 10km

Fijn dat het lekker ging Musli.

Hier de trail uitgelopen. Op km 2 ging ik onderuit. Ik moest even aan SV denken (sorry :+ ) want ik heb een mooie schaaf onder m'n knie. Verder veel alleen gelopen en een wisselend tempo. Na een uur was ik binnen :) heel blij en nu al zin in m'n volgende loopje.

Afbeelding

Je ziet ook dat ik dacht te versnellen en toen toch iets rustiger heb gelopen...

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:54

Goed gelopen allemaal, maar niet zonder uitdagingen zo te lezen :=

Jij spant de kroon BF :(:) Prachtige foto’s en wat goed dat je ondanks de hobbels toch echt geniet :j

Ik ben ook echt Shokz fan. Ik zou wel even passen, ik heb de meest eenvoudige, die zijn geloof ik ook niet echt waterdicht. Mijn man heeft een latere variant, die sluiten nog iets mooier een en zijn wel echt waterdicht. Overigens heb ik de mijne wel een keer uitgewassen, niks aan de hand :+
Ik loop ook niet altijd met muziek, al heb ik ze dan vaak wel op, als het dan echt heel zwaar word heb ik een playlist met nummers die me weer oppeppen :D

Mijn man heeft het niet gered :(:) Zijn benen voelden goed, maar hij was beroerd en op 28km was het wel duidelijk dat de marathon afstand er niet in zat. Vind ik dan weer zo’n domper, ook al hoort het erbij, had het hem ook wel gegund, want het was een mooie loop.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 16:04

Fenn gefeliciteerd *\o/*

De Devells trail liep ook een stukje over mijn route bij Leersum. En een stuk terug liep volgens mij de langere afstand. Het was idd nog warm ook. Jij ook onderuit gegaan. Ik moet zeggen ik had niks maar ik voel nu mijn onderrug en denk dat dat toch van die val eigenlijk is geweest.

Ninus wat sneu van je man zo balen. Maar het hoort er helaas ook bij.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 16:41

Ah, vervelend Ninus. Balen voor jullie.

Tnx Befunny! En goed voor jezelf zorgen dan vanavond als je nu je rug toch voelt. Klinkt ook als een flinke klapper, helemaal met de stroom erbij :(:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 17:31

BeFunny wat een heerlijke loop en mooie foto's!

Fenn goed gelopen en fijn dat jij een keer de zwaartekracht hebt getest ipv ik zelf :+. Hopelijk heb je er niet al teveel last van.

Jammer dat het niet gelukt is bij je man ninus, een marathon blijft toch een afstand die niet altijd lukt. Alle omstandigheden moeten maar net goed zijn.

Ik heb vanmorgen ruim 65km gefietst met mijn vriend, we zijn naar Emmerich gefietst.
Net nog in het bos een 10km getraild samen en daarbij flinke tempoblokjes gelopen, ik liep zelfs in het rood aan het eind. Wat een warmte ook.
Garmin heeft een storing, dus de precieze gegevens moet ik nog even bekijken als hij het weer doet.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:55

SV, heerlijk dat je zo een mooie fietst tocht hebt gemaakt, en fijn dat je ook nog getraild hebt! Ja het was nog best warm hé

Be funny, jee dat ziet er ook enorm stijl uit daar zeg!
Baalen dat je ook nog stroom kreeg.
Wel super mooie foto's!
En weer een beste afstand gelopen, mag je zeker trots op zijn!

Fenn, wat een leuke foto! Knap gedaan hoor! Was het erg zwaar qwa heuvels of was het goed te doen?
Leuk dat je alweer zin hebt in de volgende!

Ninus, jee wat jammer van Harm zeg, echt vervelend voor hem dat hij zich beroerd voelde, had hij iets verkeerds gegeten of gedronken.
Ja zijn benen zijn zeker goed, ik zag in Dieren wel dat hij echt veel kracht heeft op de heuvels!
Hopelijk volgende keer beter!

Musli, mooi loopje! Fijn dat het goed ging! Mooie foto!

Judenjul, wat een toffe sokken heb jij!
Heb jij altijd van die leuke kleding!
Ik heb vaak 2 verschillende sokken aan, expres, en daar moeten mensen op mijn werk vaak om lachen.

Hier vandaag interval gedaan, en nog 30km gefietst naar de postbank met man en zoontje!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:01

Mooie foto's @BeFunny. Ondanks de obstakels heb je volgens mij een heel mooie tocht gehad! <3

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:06

Knap gedaan weer SV en Ieris!

Deze devilstrail is een beetje in mijn achtertuin-bos. Dus voor mij bekende hoogtemeters. Je pakt er wel veel mee, een paar keer wat zwaarder in mul zand (je start ook met de zandduin):
Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:08

MuSLi, wat een mooi pad en klinkt als een fijne loop!

BeFunny, wat balen van je val en de zware route! Wel top dat je alsnog 20 kilometer gedaan hebt, alleen dan wel weer jammer dat het er 26 werden. :') Echt een boel pech. Aan alle foto's te zien heb je wel heel goed genoten van de omgeving. :D Echt prachtig daar en je inspireert me om ook het OV te pakken om meer in de natuur te kunnen rennen.

Fenn, joh wat balen dat je ook al onderuit bent gegaan! Fijn dat het verder zo goed voelde!

Ninus, super knap je marathonloop langs de dijk! En balen van je man, maar een marathon is niet niets, volgende keer gaat het hopelijk beter. :)

Supervixen, wat een heerlijke sportieve dag! Maar jeetje, wat was het warm inderdaad. Dat vond ik ook tegenvallen. Ik had gehoopt op een temperatuur ruim onder de 20 graden nu het oktober is, maar helaas. Bij mij geeft de garmin app ook nog steeds storing aan, maar laadt hij inmiddels wel alles weer.

ieris, ook al zo'n sportieve dag met fietsen en rennen, lekker hoor! :D

De 10 kilometer singelloop ging ontzettend goed! Mijn tweede keer 10 kilometer (eerste keer was afgelopen maandag, 1 uur en 7 min) en in 54.36 minuten gelopen, echt super blij mee *\o/* (eerste keer was afgelopen maandag, 1 uur en 7 min).
Het voelde heel steady, constant op een tempo gelopen tussen de 5:15 en 5:40 vanaf het begin, de laatste kilometer nog een tandje bijgezet onder de 5:00. Daarna was ik echt kapot, ik vond de warmte ook wel echt pittig (ik startte om 12:20) en was heel blij dat ze op de 6 kilometer water uitdeelde.

Ik weet nog niet of ik zulke massale evenementen voor herhaling vatbaar vind. :') Wat een chaos en het lopen was ook behoorlijk zigzaggen met inhalen. Ik dacht dat er wel een informele regel was dat als je langzamer bent je meer rechts loopt, maar als dat zo is, hielden weinig mensen zich eraan. Maar leuk om eens mee te maken en alle support langs de kant van de weg maakt het wel speciaal!

Mijn vriend zou eigenlijk niet komen kijken, omdat hij morgen heel vroeg naar Zwitserland vertrekt voor werk en nog van alles moest regelen, maar hij stond opeens alsnog bij de finish, zo lief! <3

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:14

Wat goed gedaan en een hele vrolijke finishfoto!
Dat massale hou ik ook niet van, maar misschien volgende keer wat verder vooraan gaan staan? Dan hoef je wat minder mensen in te halen :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:25

Wat goed gelopen allemaal.
Gefeliciteerd Suliko.
Fenn en Befunny, wat vervelend dat jullie gevallen zijn zeg. Wel lekker gelopen daarna.
SV, wat een actieve dag.

Ik heb vanmiddag gelopen. We waren uitgenodigd voor een bbq bij mijn ouders, mijn man heeft met de auto mijn spullen meegenomen en ik ben erheen gelopen, iets meer dan 6km. Daar onder de douche en toen aanschuiven voor het eten. Prima deal +:)+
Man, wat was het warm ineens vandaag, ik liep vol in de zon om 16.00 uur.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:33

Wat goed Suliko en dat terwijl je nog niet zo lang aan het opbouwen bent weer qua hardlopen. Goede foto ook!

Mooie deal Goof.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:04

Knap Suliko. En wat een tijd :j En een onwijs vrolijke foto.

Goof ook lekker gelopen :j En ja het was warm.

Ik heb verder wel erg genoten van de tocht hoor

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:26

Hier vandaag de Harbour Run 10km gedaan in Rotterdam! Erg leuk, alleen sommige stukken door het gras en mijn man heeft zwakke enkels. Op net 3km zakte hij er vol doorheen waardoor we flinke stukken hebben moeten wandelen. Helaas daardoor ruim 1u45min over gedaan (we wilden ong 1u15min). We hadden ook voor de korte route van 6km kunnen kiezen, maar aangezien er toch geen tijdsdruk was, conden we dat ook wel zonde. Daarnaast is het ook beter om rustig te blijven bewegen natuurlijk. Een km verder vloog mijn telefoon uit mn zak, barst in mn scherm :(

Mijn broertje heeft gisteren en vandaag de devil's trail run (24u lang, elk uur 6,66km lopen. Voor het uur moest je binen zijn) gedaan in Doorn. Daar wilden we graag bij de finish kijken. Helaas door het gedoe hierboven net 5 min te laat gekomen om hem echt te zien finishen :( Maar heeft het gehaald! Was wen duo met een maat van m.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:38

Iedereen weer druk bezig zo te zien dit weekend. Ook prachtige foto’s en leuk om te lezen van de verschillende loopjes die gedaan zijn.
Suliko, wat een fijnresultaat voor je 2e 10k!
Iris, wat jammer voor je man. Nu ook nog last van. Geen idee wat hij verder met zijn enkels doet, maar er is een app ‘versterk je enkels’ met oefeningen om je enkels te versterken. Daar heb ik zelf wel positieve ervaring mee.
Warm hè goof, dat vond ik ook!

Hier wilde ik eigen 32km lopen vandaag, maar uiteindelijk 14km onderweg geweest. Druk weekend, waardoor ik geen tijd en energie over had. Wel echt genoten van het zonnetje, ook al was die erg wamt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:56

Goed bezig allemaal en ik zie echt gave foto's voorbijkomen!

Ik was zelf te lui om naar Reeuwijk te rijden, dus heb hier een rondje van 5k gedaan. Ging erg lekker en net onder de 40 minuten gelopen. Hier in het dorp was ook een loop en die waren ze aan het opbouwen toen ik langskwam (op zondag 's ochtends rennen is echt mijn lievelings trouwens). Heb maar even gevraagd of ik soms te vroeg was :D

Goed om te horen dat iedereen zo tevreden over de Shokz is. Prijs valt me echt mee, dus ik ga er een bestellen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:40

Wat een ontzettende vrolijke finishfoto Suliko :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:39

Nou ik kon het niet laten ben weer gaan lopen. Een basis loopje stelde Garmin voor. Was erg warm. Ik moest 41 min op 7:20km lopen. Was alleen iets te snel van start gegaan dus iets te hoge hartslag. Maar liep erg lekker dus prima.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:15

Lekker bezig!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:40

Inderdaad een toffe foto Suliko! Leuk!
En als ik een keer in Utrecht blijf overnachten dan kun jij mijn loopmaatje zijn begrijp ik? :D

En de sokken had ik ook gezien, die zijn echt heel vrolijk :j

Goed bezig BF!

Ik ben onderweg naar Den Haag, het wordt echt letterlijk nachtwerk, dus ik heb vanochtend maar een klein herstelrondje van 5km gedaan. Ging lekker, het waaide wel hard. Echt idioot dat ik om 7 uur al in korte broek en t-shirt liep te zweten in het donker :=

We zijn dit weekend toevallig bij vrienden die vlakbij de ISU-route wonen, dus we gaan ons laatste duurloopje daar doen :j

Mijn man is weer redelijk opgeknapt, hij heeft veel geslapen, dus het zal een combinatie van factoren zijn geweest zondag. We gaan vol goede moed op naar de 14e, gelukkig is het niet dit weekend want het wordt warm zag ik :=