Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:03

Mentaal weer een stapje verder! Ik zit sinds eeuwen weer eens in de sportschool! *\o/*

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:21

Ik heb een strippenkaart genomen van de bootcamp training, hoewel ik gisteren echt kapot ging van de training van zaterdag :') gisteren ook nog 10 kilometer hardgelopen over de Holterberg, dus je kon me 's avonds echt opvegen. Ook al mooi wat beweging ingepland voor komende week, zaterdag een trailrun van 15 kilometer. Woensdagavond uit eten maar voor de rest van de week vooral gezonde dingen in huis.

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:27

Hier nog steeds aan genieten van m'n vakantie. Er gaat aan alle kanten net even teveel in, maar ik beweeg ook echt heel veel hier. We zien eind van de week in NL wel weer hoe het ervoor staat. De laatste dagen in ieder geval maar een beetje temperen met de snoepjes en chipjes :P

Wat plaatjes van het fietsen van van de week :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wat plaatjes van tijdens het hardlopen langs het Gardameer <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:43

Goed bezig Roosch *\o/*

En Gaucho ook al! Knap hoor! En een 15 km trail run :wow:.

Wat een gave omgeving MuSLi! Zou me op vakantie ook niet zo druk maken om wat extraatjes. En zeker niet met zoveel beweging.

Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:27

Mens gaucho die beweging van jou is ook niet normaal. :)) jij bent HET voorbeeld van het topic voor mij!

Wauwww wat een plaatjes MuSli. <3 <3
Jij dus ook lekker fit bezig.

M'n activity tracker heeft niet alle beweging meegepakt van me vandaag zie ik. Geeft ook niets, maar ben dan altijd nieuwsgierig. :))

Rest van de week ook gepland qua sporten, en heb mezelf op voorhand maar vast beloond met een online bestelling geurkaarsen. :+

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:57

Zo, ik ben ook weer terug van weggeweest. Vanaf de 21ste was ik op vakantie, samen met m'n moeder (en een stukje met m'n vader). Ik heb m'n best gedaan om goed op m'n voeding te letten, maar op vakantie eet je toch altijd wat meer en anders dan thuis. Zeker de eerste 5 dagen, toen zaten we in hotels, en dan is je ontbijt toch al snel 700kcal, waar ik er thuis maar 300 eet.
In totaal in de vakantie 400gram aangekomen (deels ook omdat zowel mijn eigen verjaardag als die van m'n vader erin vielen).

Zaterdag voor het eerst weer bij m'n PT geweest, en die was erg tevreden. Heb wat nieuwe oefeningen gedaan, waaronder optrekken, dus gisteren had ik ontzettende spierpijn in m'n rug :+. Ik moet ondertussen toch maar eens toe gaan geven dat ik dit eigenlijk ontzettend leuk vindt O:).

Deze week heb ik ff een strenge week, waarin ik absoluut niet boven de 1600kcal uit mag komen (en liever onder de 1500) terwijl ik wel zorg dat ik minimaal 17.000 stappen per dag zet, zodat ik weer ff in het goede ritme kom.

Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:58

Ik vind 400 gram ook netjes. :j

Damn 17.000 stappen! Netjes.

Ik merk dat je met thuiswerken echt heel weinig stappen zet. We zijn net nog maar een blokje om gegaan, want anders was het -zelfs met sportschool erbij- nog om te janken. :')

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:10

Goede pagina aan motivatie zie ik al weer :D wat heerlijk bezig allemaal!

Top dat je de eerste stap naar de sportschool weer hebt gezet Roos! Hopelijk vind je snel je draai weer :)

MuSli, zo is fietsen geen straf! Ik moet ook echt m'n fietsie weer afstoffen :j dit jaar nog niet echt de zin gevonden.

Gaucho, wat heerlijk! De rust na de verhuizing al een beetje teruggekeerd? Leuk om te zien dat je actief je weg zoekt in je nieuwe omgeving met clubs etc :j

Ik ben echt trots op iedereen hier die zichzelf herpakt na dipjes! Dat mag je ook zeker progressie noemen!

Zelf vanmorgen getraind en vanavond nog een uurtje cardio meegepakt. 20.000 stappen staan weer op de teller. Mijn activity tracker helpt me in dat opzicht wel altijd goed opweg :j ik heb nog vakantie t/m woensdag en kijk er wel naar uit om weer aan het werk te gaan. Heerlijk om zoveel tijd te hebben voor alles, maar ik mis ook wel ritme. Voeding minder vooruit gepland dus her en der wat minder suikervrij gegeten dan ik zou willen, maar al met al best tevree :)

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:15

Mijn hemel wat een stappen allemaal!

@roos, dat thuiswerken en weinig stappen/bewegen ken ik wel hoor. Herkenbaar ook

Hier weer 5 kilometer gewandeld met pony. Verder qua eten gaat het wel prima.. gister wel ijsje gehaald, maar paste er nog prima in qua kcal. Ook gisteren weer wezen boulderen!

_Anne_V
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-06-21

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:20

Ik ben aan het kijken naar een Activity tracker, maar wel aantal wensen ervoor.
Ik zou er een willen die allerlei activiteiten meet, zoals lopen, fietsen, mogelijk zwemmen. Maar daarnaast ook laat weten als ik een bericht krijg of gebeld wordt.

Kunnen jullie er een aanraden die de stappen ook goed meet en niet eentje die reageert op het bewegen van je arm?

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:23

Ik had een Fitbit Alta HR. Die reageerde al als ik de afwas aan het doen was :') . Of de was opging ofzo.
Garmin hoor ik ook goeie verhalen over, ook waterdichtheid enzo :).

Heb nu een Apple watch(heb ook een iPhone), en die vind ik tot nu toe ideaal!

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:52

Es_ther schreef:
Ik had een Fitbit Alta HR. Die reageerde al als ik de afwas aan het doen was :') . Of de was opging ofzo.
Garmin hoor ik ook goeie verhalen over, ook waterdichtheid enzo :).

Heb nu een Apple watch(heb ook een iPhone), en die vind ik tot nu toe ideaal!


Mijn broertje heeft ook een Apple Watch waarmee hij in zijn activiteit kan 'strijden' met vrienden. Dat lijkt me fantastisch := Mocht ik ooit qua telefoon overstappen naar iPhone zou ik een Apple Watch ook echt tof vinden.

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:55

Snippergroen schreef:
Es_ther schreef:
Ik had een Fitbit Alta HR. Die reageerde al als ik de afwas aan het doen was :') . Of de was opging ofzo.
Garmin hoor ik ook goeie verhalen over, ook waterdichtheid enzo :).

Heb nu een Apple watch(heb ook een iPhone), en die vind ik tot nu toe ideaal!


Mijn broertje heeft ook een Apple Watch waarmee hij in zijn activiteit kan 'strijden' met vrienden. Dat lijkt me fantastisch := Mocht ik ooit qua telefoon overstappen naar iPhone zou ik een Apple Watch ook echt tof vinden.


Dat kan met een fitbit ook

Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:58

Dat kan met Samsung Health ook :))
Qua stappen iig.

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:19

Oooohhh ik maak aantekeningen :D

Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:48

Mijn Garmin heeft dat ook inderdaad, je kunt aan allerlei challenges meedoen.

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:46

Goedenavond wat zijn jullie weer hard gegaan zeg. En goed bezig.

Hier had ik gisteren t mooie voornemen om voor een verjaardag bij m’n zusje ruim 60 km verderop de fiets te nemen. Helaas was de batterij niet goed opgeladen dus toch maar met de auto gegaan -O-
Nog even getwijfeld om t zonder ondersteuning te doen maar vond dat toch wel ver voor zomaar een experimentje en was ook al later dan ik eigenlijk wilde vertrekken.

Verder maandelijkse feestje dus geen lieve weegschaal ondanks dat wel tot de conclusie gekomen dat ik niet meer zonder riem in m’n broek kan omdat ik alleen nog maar aan het sjorren en hijsen ben.

Hier ook blij met m’n Apple Watch. Enige nadeel is dat ik met m’n fitbit battle maatjes had en hiermee niet. Verder telde de fitbit stappen door in m’n broekzak als ik aan het opereren ben en doet de Apple Watch dat niet waardoor ik op een dag dat ik opereer ineens veel minder stappen heb tov vergelijkbare werkdag in de spreekkamer.

Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:59

Hemel dat spinnen.. hele avond tegen aan zitten hikken, dan ben je er eindelijk, denk je het eerste half uur dat je dood gaat en daarna is het eigenlijk best lekker. :D :D

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:05

Ik ben ff aan het bijkomen van weer een hele pittige bootcamp
Afbeelding

Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:07

Afbeelding
Ik doe mee, maar mag niet meer eten. :D :))

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:09

Van dat experiment ben ik enigzins afgestapt, heeft me in ieder geval bewust gemaakt dat ik niet perse 's avonds of 's ochtends vroeg moet eten. Nu na het sporten dus wel nog ff wat eten, morgenochtend voor het ontbijt ff een rondje hardlopen.

Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:10

Het bevalt mij eigenlijk nog steeds echt heel erg goed. Sinds ik me weer herpakt heb een week of 2 geleden ging het ook vrij moeiteloos me erop in te stellen.

Ik heb onlangs via Vinted een fietsbroekje gekocht, ik denk dat me dat gaat helpen met mijn zere reet.

Snippergroen

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:20

Ik eet 's avonds ook niet meer na het diner en dat bevalt mij heel goed :j snap dat als je voor het ontbijt gaat hardlopen je nu nog wel wat herstelvoeding binnen wil hebben Gaucho :D

Ik heb net weer heerlijk getraind. Nu ik langzaamaan aan het afvallen ben komen mijn opgebouwde spieren voorzichtig zichtbaar naar boven rollen. Dat werkt zeer motiverend :D

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:59

Ik probeer mezelf nu te vertellen dat ik echt niet dat ene ijsje uit de vriezer mag. Niet als beloning omdat ik vandaag iets engs gedaan heb. Niet omdat er toch nog maar eentje ligt en ze dan op zijn. Niet omdat ik eigenlijk te weinig heb gegeten vandaag. Gewoon niet. Maar MOEILUK!!!

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:11

Iets anders wat je jezelf kan geven wat geen eten is?