[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:25

ik heb nog nooit korstjes gehad wel vervellen en dat heeft nooit voor kwaliteitsvermindering gezorgd . Ik heb hele grote pieces. Hele rug en hele arm sleeve. Ik denk dat je de artist zijn richtlijnen moet opvolgen . Ik lees veel dat mensen bijvoorbeeld hun bescherming er meteen afgooien als ze thuis zijn. Ik moest het zelf minimaal 4 maar max 24 uur ophouden en drie dagen lang schoonmaken en weer inpakken. Gevolg was dat ik geen korstcoong keeeg en dat de wond soepel en vet bleef.
Iedere artist heeft zo zijn eigen aanbevelingen dus opvolgen is belangrijk zeker als blijkt dat al je tattoos nu beschadigd zijn. Dat zou namelijk niet het geval moeten zijn bij normale genezing .
Uiteraard kan het ook door de manier waarop de artist heeft getatoeëerd komen ( niet diep genoeg )

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:49

Het valt me dan wel echt op hoe erg deze richtlijnen verschillen onder alle artiesten. Die van mij gaf aan om dus 2/3 dagen de folie erop te houden en te smeren met vaseline. En dan zie ik er hier zoveel zeggen dat hun artiesten zeiden; bij thuiskomst de folie meteen eraf. Ik heb ook dus het advies van mijn artiest gevolgd verder - ook ivm mocht het bijgewerkt moeten worden ik er in ieder geval alles aan heb gedaan volgens haar advies.

Ik heb geen korstjes gehad, wel velletjes en wat jeuk - Ik heb een kleine tattoo met alleen tekst: 5 woordjes, dus dat maakt dan ook zeker wel verschil qua genezingsproces tov een grotere tattoo natuurlijk. Bij mij is het nu iets meer als 3 weken geleden en is het zo goed als geheeld. Het is soms nog wat droog en dan smeer ik weer even heel lichtjes in met Vaseline en op sommige stukjes is het nog net niet helemaal in de huid getrokken maar ik denk dat het bij mij ah eind van de week wel helemaal genezen is - het vervellen heeft bij mij ook niet voor kwaliteitsvermindering gezorgd, maar het is volgens mij vooral hoe JOUW lichaam erop reageert. Een artiest kan nog zo goed zetten; ieder lichaam reageert er anders op. En zelfs met de beste nazorg kan er toch nog verlies van inkt optreden - vandaar ook dat ze normaal zeggen dat je binnen zoveel weken moet aangeven als dit zo is en ze dan gratis bijwerken.

Bij mij hoeft het imo niet bijgewerkt te worden wat ik zo kan zien, maar ik heb sowieso 1 Dec een afspraak staan om watercolor toe te voegen en dan kijkt m'n artiest er zelf nog even naar aangezien ze er gewoon beter oog op heeft als ikzelf heb haha. En indien nodig, werkt ze het dan ook gratis bij.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:50

Qua nazorg moet je vooral op je eigen lichaam letten en doen wat voor jou werkt.

Een artiest mag op z'n kop gaan staan, maar ik ga nooit van m'n leven meer dan 2u lang folie laten zitten (tenzij om het te beschermen van vuil bij bepaalde dingen, maar dan nog doe ik het zo kort en weinig mogelijk). Ik weet daarnaast bijvoorbeeld ook dat mijn lichaam bij een verse tattoo op mijn been beter reageert op een legging of skinny jeans in de dagen na het zetten, omdat een losse broek te erg schuurt en te veel velletjes losmaakt. En dat ik stipt op dag 3 begin te vervellen, en het op dag 5 weer over is.

Op dezelfde manier smeer ik ook met Bepanthen omdat dat voor mij werkt, en als iemand iets anders aanraadt, bedank ik vriendelijk. Ik heb een heel gevoelige huid die snel allergisch reageert, dus qua skincare en dingen die ik op mijn huid smeer, speel ik altijd op veilig. Ik heb inmiddels 12 tattoos en weet dus heus wel wat werkt, en daar kan een artist die ik misschien 1 keer gezien heb niet beter over oordelen (als het aankomt op producten).

Maar net op dezelfde manier kan iemand misschien beter reageren op een ander product, of op een andere manier van nazorg. Misschien dat iemand anders liever wél losse broeken draagt na een beentattoo. Vandaar dat ik de discussies over welke zalf of hoe lang smeren die zo vaak gevoerd worden soms een beetje nutteloos vindt, want wat voor de ene persoon werkt, werkt nou eenmaal niet noodzakelijk voor de ander. Ieder lichaam is anders en een ander kan niet oordelen over jouw huid.

(Ik spreek hier trouwens alleen over zwart-wit tattoos, want heb me laten vertellen dat de nazorg voor kleur heel anders kan zijn en dat dat soms langer bedekt moet blijven.)

Willl65

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:07

Ik heb ook alleen black and grey. Ik ben allergisch voor kleur .
Natuurlijk als blijkt dat je er niet goed op reageer dan meteen contact opnemen met artist voor advies .
Het is je eigen recht af te wijken van wat je artist aangeeft . Ik vertrouw mijn artist volledig dat scheelt wellicht.
Maakt mij verder ook niet uit wat een ander doet maar verbaas je niet als je moet betalen als je komt voor retouch en de artist hoort dst je het toch anders hebt gedaan zonder overleg

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:32

De nazorg van al mijn tattoos was bij allemaal anders omdat ze bij allemaal verschillende artiesten gezet zijn met elk hun eigen mening qua nazorg. Ik heb iedereen hun richtlijnen gevolgd (kwestie van idd niet te moeten betalen voor retouches omdat ik hun richtlijnen niet gevolgd heb), maar toch overal wel wat 'schade'. Heb ondertussen toch aardig wat tattoos en het lijkt me sterk dat ze allemaal door verschillende artiesten toevallig slecht gezet zijn. Ik zal het er maar op houden dat mijn lichaam er moeilijk op reageert -O-

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:24

Zooo mijn nieuwe booktattoo staat! Blij mee! Foto volgt later :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:13

Afbeelding

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:30

Die is gaaf zeg!

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 00:52

Gave boektattoo hierboven!!!

Hier is het vervellen ondertussen ook langzaam aan het komen. Wel een beetje een gek gezicht, al die zwarte velletjes. Had eerst de bepanthen creme maar die trekt zo snel in en dan is mijn huis na een uur alweer droog en trekkerig. Nu dus de zalf gehaald en die blijft iig iets langer vettig,maar niet veel. Zal ook aan mijn huid liggen denk ik. Heb een superdroge huid waar normaal al bijna niet tegen op te smeren valt. Daarnaast is op mijn werk de lucht echt belachelijk droog wat het nog lastiger maakt om mijn huid soepel te houden. Probeer het dus maar zo goed mogelijk soepel te houden voor zover dat gaat.

De jeuk begint nu ook langzaam te komen, moet mezelf constant herinnneren dat ik er niet aan mag krabben ofzo.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:57

Tnx! Jaaa de jeuk, kijk er al naar uit O:)

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:59

Sterkte Pluisje!
Bij mij is de jeuk zo goed als over, ik merk het alleen als mijn huid te droog wordt dat het wat gaat jeuken. Maar het geneest echt super mooi, heel blij mee!

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:32

Vandaag mijn rug gedaan *\o/* heb nog geen foto van alles. Maar dit is het bovenste stuk. De rest zijn de fases van maan naar onder toe.
Afbeelding

Zodra ik de goede foto doorkrijg zal ik showen :Y) zelf een foto maken is echt lastig.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:11

Stille meelezer komt even haar tattoo showen. Gemaakt door Thomas van ACID tattoo
Afbeelding

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:21

Afbeelding

Tadaa! Hij lijkt wat scheef. Maar ik weet zeker dat die recht is :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:25

Supertof die laatste twee!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:28

Heel tof allebei! Harry potter sowieso geweldig haha

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:50

Wauw die manen!! <3 <3

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:14

Wat gaaf bedacht, die manen!

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:54

Thanks :D het viel me ook enorm mee. Alleen de onderste 2 waren echt vervelend. De rest heb ik amper gevoeld.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:24

Oh wauw...
Met al dat moois begint het helemaal terug te kriebelen :D

Nazorg hier altijd met homeoplasmine-zalf... Ook steeds mooi genezen :j

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:46

Igniss schreef:
[ [url=m/0mUyUQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tadaa! Hij lijkt wat scheef. Maar ik weet zeker dat die recht is :')

Wauw die is echt heel gaaf!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:38

Manen zijn prachtig!

Youknowme, mooi! Moeder met kind.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:43

Woehoee, ik kreeg gisteren het ontwerp binnen voor mijn tweede tattoo.
Heel tof vind ik!
Alleen nog altijd in twijfel waar ik 'm nou eigenlijk wil. :')
Komt nu wel dichterbij! :):)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:51

Heel mooi die laatste twee!

Youknowme: ik herkende inderdaad meteen zijn stijl voordat ik de naam las. Heel gaaf :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:24

Ik mag morgen! :):)