Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:54

En anders .... auto pakken en een stuk verder gaan lopen.

Ik heb vandaag weer een nieuwe Strecke langs de Main kunnen doen. Fijn stuk tussen Offenbach en Mühlheim ... maar wat een drukte! Ongelooflijk. Zelfs om 23.30 uur, bij het uitlaten van de hond, moest ik nog oppassen niet van mijn sokken gereden te worden door e-bikes, mountainbikes en andere snelle rakkers. Ik ben vanmorgen om 05.30 uur opgestaan, een half uur later stond ik op het fietspad. En zelfs toen was het al tamelijk druk ... geen minuut van de 14 km gehad dat ik in mijn eentje liep. Maar eindelijk wel weer eens echt lékker gelopen. Dat gevoel dat je het tempo een hele marathon zou kunnen volhouden. Is natuurlijk niet zo, maar zo makkelijk voelde het over 14 km.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 05:36

Katharinaa schreef:
Lilse Bergen is toch provincie Antwerpen?

Anyway, ze hebben de maatregel aangepast
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200729_94828190
We kunnen weer veilig hardlopen!

Jep, maar er was zo'n lijst met uitzonderingen en daar stond ie bij :+
Gelukkig hebben ze toch IETS verstand gekregen.

Ik ga rebels doen en nu de openbare weg op om half 6.
Materiaal halen hoort bij werk, toch?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:45

Denemarken trailspam coming up!
Ruim 23km trailen en niemand tegengekomen. Wat is dit genieten zeg!

Helaas wel mijn dure compressportsokken kapot gelopen. Nog geen 10 keer gebruikt. Lekker balen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:11

Ziet er echt prachtig uit. Had je je spullen van oasics al?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:16

Oh ja.. eergisteren kreeg ik bericht van het thuisfront dat er een doos van asics is bezorgd. Ein-de-lijk. Denk dat het via China en Australië is gegaan en dat er daarna met een vrachtwagen over is gereden, want de doos is zwaar beschadigd en opnieuw dichtgetaped. Gisteren is er nog een pakketje van asics bezorgd, blijkbaar gaat het in meerdere delen. De bezorger had het maar achter de groencontainer geflikkerd.. ook niet normaal toch?!
Ben heel benieuwd of alles er in zit en of het het goede is.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 30-07-20 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:16

Echt helemaal top gegaan dus. Hopelijk wel mooie spullen!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:21

Balen van je asics pakket SV! Hopen dat alles wel heel binnen komt. En zonde van je compressie sokken, ergens aan blijven hangen ofzo?
Super gave foto’s weer :D

Hier weer heerlijk gelopen gisteren, half uurtje met wat korte versnellingen aan het eind. Maar dat half uurtje ging me toch lekker. Bijna 5 km gelopen en dat heel relaxed.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:29

Nee door bij mijn grote tenen zoals zoveen sokken. Maakt niet uit hoe kort mijn nagels zijn. Ik kan maar beter tubes kopen en goedkope sokken.

Lekker dat het zo fijn ging!

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:12

Wat zonde van je sokken! Super mooie foto :D

ontherun, fijn dat je lekker gelopen hebt!

Ik heb dinsdag 16km gelopen, ging fijn. Vandaag was een hele warme dag, maar na een telecon was ik zo opgefokt dat ik toch maar ben gaan lopen in 28 C := 10km, beetje zwaar op het einde, maar voelt altijd toch fijn :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:57

Supervixen schreef:
Nee door bij mijn grote tenen zoals zoveen sokken. Maakt niet uit hoe kort mijn nagels zijn. Ik kan maar beter tubes kopen en goedkope sokken.

Lekker dat het zo fijn ging!

Bekend probleem! Bij mij sinds het laatste jaar bij mijn grote teen van mijn rechtervoet. En idd, maakt niet uit hoe kort de nagel of hoe glad hij gevijld is.
Ik merk wel verschil wanneer ik een hele maat groter koop. Ik heb voetmaat 39, maar sokken 39 tot en met 42 loop ik kapot op de grote teen. Nu om te proberen sportsokken 43 - 45 gekocht en met veel ruimte aan de voorkant (dat overigens tijdens het lopen weer langzaam naar 'achteren' schuift) nog geen kapotte voorkant en ook een fijner gevoel.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:17

Oh jeetje dure compressiesokken al zo snel kapot zou toch niet mogen... Kan je daar niet iets mee? Mijn sokken altijd precies hetzelfde, altijd de tenen kapot. Maar stoor me daar niet zo aan moet ik eerlijk zeggen, heb dat al jarenlang met alle sokken :p Een kapotte hak vind ik dan weer verschrikkelijk...

Gave foto's weer!

Lien lekker om even je frustratie eruit te kunnen lopen :) Werkt voor mij ook altijd goed, alleen als het lopen dan niet lekker gaat raak ik nog gefrustreerder

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:35

Amai Gem niet leuk, zo een drukte! Wel goed dat je heerlijk hebt kunnen lopen?

Wat prachtig SV. Hoe lang blijf je daar?
Wat jammer van je dure sokken. Ik zou inderdaad ook maatje groter proberen denk ik. Ben benieuwd naar je asics-spullen.

Zijn er vandaag al veel mensen gaan lopen hier om de warmte voor te zijn? Ik ben gisterenavond geweest, toen was het goed te doen. Weinig volk tegen gekomen ook.

Hou het veilig daar allemaal!!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:54

Hoi! Ik lees al een tijdje stilletjes wat mee en wou hier graag een vraag stellen :=

Ik ben heel wanhopig op zoek naar hardloop-/trailschoenen. Ik had in januari een stel Asics Gel Sonoma 4 besteld, echter zitten er nu al scheuren in de stof (op de plek waar de stof wat rimpelt als je loopt) waardoor ze niet meer waterdicht zijn. Althans het water loopt er wel in en niet meer uit :')

Ik dacht eerst aan Salomon speedcross, maar las hier ergens dat die niet echt goed dempen..

Welke schoenen raden jullie aan?

Momenteel kamp ik nog met een knieblessure, maar als die klaar is wil ik het hardlopen gaan opbouwen samen met mijn hond.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:24

Ik ben vanochtend met mijn vriend om 6 uur gaan lopen, mooi voor de warmte :) Maar dat is hier eigenlijk vaste prik op dinsdag en vrijdag. Dat zijn mijn thuiswerkdagen en als ik geen meetings heb begin ik dan om 7 uur direct na het lopen ;)

Classic als ik jou was zou ik even bij een harfloopwinkel langsgaan, die kunnen goed adviseren. Ook over wat bij jou voeten en manier van lopen past :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:56

_classic schreef:
Hoi! Ik lees al een tijdje stilletjes wat mee en wou hier graag een vraag stellen :=

Ik ben heel wanhopig op zoek naar hardloop-/trailschoenen. Ik had in januari een stel Asics Gel Sonoma 4 besteld, echter zitten er nu al scheuren in de stof (op de plek waar de stof wat rimpelt als je loopt) waardoor ze niet meer waterdicht zijn. Althans het water loopt er wel in en niet meer uit :')

Ik dacht eerst aan Salomon speedcross, maar las hier ergens dat die niet echt goed dempen..

Momenteel kamp ik nog met een knieblessure, maar als die klaar is wil ik het hardlopen gaan opbouwen samen met mijn hond.

Ik heb de adidas terra, daar zit fijne demping in.
Maar het meeste loop ik op saucony peregrine, wel minder demping en wat stugger.

Ik ben nog erg benieuwd naar de trailschoenen van brooks, want de wegschoenen heb ik sinds kort (ghost) en die bevallen heel goed en zit ook hele fijne demping in.

De speedcross heb ik ook gehad en zijn erg hard inderdaad. Ik vond ze niet fijn.

Karharinaa ik ben twee weken in Denemarken.

Vandaag is er alweer een pakket van asics binnengekomen. Ben heel nieuwsgierig.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:09

Ik ben ook helemaal fan van de ghosts. Wat een fijne schoenen zijn dat.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:27

Supervixen schreef:
want de wegschoenen heb ik sinds kort (ghost) en die bevallen heel goed en zit ook hele fijne demping in.

Oeps, ik moet leren lezen, ik dacht eventjes dat je wegwerpschoenen had. Dacht al: niet zo ecologisch :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:26

Hahaha nee dat zou niet zo verantwoord zijn.

Echt hè poes, ik ben van mijn saucony geloof gevallen door deze schoenen denk ik!

Vanmorgen om 7u even gaan lopen. Heerlijk, het was nog koel, zo'n 15 graden. Lekker 8km weggetikt voor het ontbijt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En gisteravond even gewandeld nog.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:07

Supervixen schreef:
_classic schreef:

Ik heb de adidas terra, daar zit fijne demping in.
Maar het meeste loop ik op saucony peregrine, wel minder demping en wat stugger.

Ik ben nog erg benieuwd naar de trailschoenen van brooks, want de wegschoenen heb ik sinds kort (ghost) en die bevallen heel goed en zit ook hele fijne demping in.

De speedcross heb ik ook gehad en zijn erg hard inderdaad. Ik vond ze niet fijn.

Karharinaa ik ben twee weken in Denemarken.

Vandaag is er alweer een pakket van asics binnengekomen. Ben heel nieuwsgierig.

Dankjewel voor je tips! Ik ga ze allemaal eens bekijken :D

Mijn enige eis / voorkeur is wel dat ze waterdicht zijn, ik kan zo slecht tegen natte voeten :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:40

Ohh dat is zo niet fijn!
Ik heb een paar waterdichte saucony's, maar als het droog is zweet je daar enorm in.
En loop je door een paar diepe plassen, zijn je voeten alsnog nat. Ik heb ze het minst aan van al mijn trailschoenen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:58

Wat SV zegt. Waterdicht betekent dat je eigenlijk niet door een plas heen kan die dieper is dan zoolhoogte. Bij trailen kom je nou eenmaal nogal eens water tegen. Uiteindelijk loopt het water toch via je been in je schoen als je door water gaat.
Het water gaat er in, maar moet er ook weer uit kunnen sijpelen.

Ik heb vandaag een beetje als Gem Chaos gerend. Plan wijzigde elk kwartier. Nou ja, toch 12K gelopen op twee verschillende tempo's :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:45

Ik ga nog even wat foto's spammen hier. Vanmorgen ruim 31km getraild op de Harrild Hede en geen hond tegengekomen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:22

Mooi!! Ben je door het water gegaan?

Qua trailschoenen heb ik dezelfde mening als Gem en SV. Bewust geen waterdichte schoenen. Je hebt veel makkelijker zweetvoeten en als je door water moet komt het water er langs boven in en kan het er niet uit.

Ik heb gisteren een zalige wedstrijd gelopen! Als k tijd heb volgt er nog een verslagje en foto's.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 18:01

Wauw SV, wat een prachtige route!

Oké, absoluut geen waterdichte dus :=
Gaat mij er voornamelijk om dat ik geen natte voeten krijg als ik in de ochtend door het dampe gras loop, maar geen waterdichte zijn over het algemeen fijner dus.
Dan gaan we daar naar kijken :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:08

Natte voeten hoort erbij hoor, ik had ze vanmorgen ook. Wen je aan.
Het stoort me niet meer.

Nee, ben niet door het water gegaan, het was een half meer :+
Even er omheen gegaan.