Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:13

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:17

Als ik de geluiden uit de tuinen van de buren zo hoor ben ik zo blij dat ik geen kinderen heb...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:19

Vjestagirl schreef:
Als ik de geluiden uit de tuinen van de buren zo hoor ben ik zo blij dat ik geen kinderen heb...

:')
Maar ik ben ook niet zo blij dat de buren ze wel hebben :+
Zijn echte krijsmonsters hier namelijk :7

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:22

Berdien schreef:
Ik vind het ook wel leuk dat moeders zich hier melden :j Zolang ze niet komen prediken dat het hebben van een kind oh zo geweldig is en dat wij ontaarde kinderhaters zijn :P

Dar zou wel echt ongepast zijn :')

ik dacht net toevallig ook nog even aan 'jullie '. Stond bij de bank in de rij, waren 2 kleine meisjes met ballonnen aan het spelen. Hadden ze gekregen van de cassière, Ik dacht nog: daarom vragen kinderen om ballonnen, ze krijgen ze overal :D

En mijn volgende gedachte was: deze situatie bekijk ik met heel andere ogen denk ik. Het waren heel snoepige kinderen, schoon, leuke kleren aan en geen geschreeuw ofzo. 1 meneer wilde er wel langs, maar gaf een aai over de bol en liep er omheen. Hij kreeg een charmante lach als cadeautje. Het ligt er denk ik toch ook wel een beetje aan door welke bril je bepaalde situaties bekijkt? En uiteraard ook aan de types kinderen en ouders in kwestie.

Bijna jammer dat jullie geen kinderen willen, volgens mij zouden ze mega goed opgevoed worden :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:23

Pandora2 schreef:
Vjestagirl schreef:

Maar ik ben ook niet zo blij dat de buren ze wel hebben :+
Zijn echte krijsmonsters hier namelijk :7

Hahaha ach ja. De meesten hier vallen redelijk mee. Ik heb wel een hekel aan de accu speelgoedauto van de buurkinderen, maar dat is vooral omdat er daar van die super irritante deuntjes in zitten...

Er zijn er 1 of 2 die wel verschrikkelijk naar zijn, maar daarvan hebben de ouders ook het IQ van een luciferdoosje. Vorig jaar was 1 zo'n knulletje druk bezig alle hommels in mijn voortuin dood te stampen (ik heb een laag hekwerkje en daar lavendel doorheen, dus daar zitten veel hommels in). Toen ik hem vertelde dat dat niet mocht zei hij dat het van zijn papa lekker wel mocht... Sta je dan met je goeie gedrag...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:42

Achter ieder poedersuiker staat vaak een flapdrol van een ouder.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:49

Wij zijn 2 weken geleden naar Egypte geweest.
Heenreis voor ons en stel met een kind. Schattig meisje van jaar of 3.
Ik dacht neeeee hebben wij weer. Heb ooit naar Aruba of Curaçao 11 uur naar een jankend kind moeten luisteren.
Ik hield mijn hart al vast.

Heb die kleine meid 5 uur niet gehoord.
Terugreis zaten ze aan de andere kant van het gangpad.
Ruim 5 uur niet gehoord
Zo kan het dus ook.

Soms heb ik wel moord neigingen hoor als er weer zo'n kind staat te dreinen en te janken of als het als een ongeleid projectiel door de supermarkt dendert en de ouders nergens te bekennen zijn.

Ik heb niets tegen kinderen vind ze schattig van een ander...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:55

lieveli schreef:

Deze papa is zeker n flapdrol. Hij bedoeld het goed, maar is gewoon niet intelligent genoeg om een kind op te voeden...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:14

Mando schreef:
Wij zijn 2 weken geleden naar Egypte geweest.
Heenreis voor ons en stel met een kind. Schattig meisje van jaar of 3.
Ik dacht neeeee hebben wij weer. Heb ooit naar Aruba of Curaçao 11 uur naar een jankend kind moeten luisteren.
Ik hield mijn hart al vast.

Heb die kleine meid 5 uur niet gehoord.
Terugreis zaten ze aan de andere kant van het gangpad.
Ruim 5 uur niet gehoord
Zo kan het dus ook.

Soms heb ik wel moord neigingen hoor als er weer zo'n kind staat te dreinen en te janken of als het als een ongeleid projectiel door de supermarkt dendert en de ouders nergens te bekennen zijn.

Ik heb niets tegen kinderen vind ze schattig van een ander...

Dan heb je geluk gehad ja! :D
Lijkt me de hel op aarde (ehh, in de lucht :+ ) om op zo'n vlucht te zitten met een dreinend geval.
Ze zijn nu bezig met kindvrije vluchten meen ik, lijkt me een heel prettig idee als die optie er komt.
Of een minimale leeftijd voor een kind mag vliegen, waarop ze voor rede vatbaar zijn, lijkt me ook niet verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:20

Ik moet over een uur vliegen en ik zie bij de gate nog geen kinderen :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:35

Yeahhhhh bofkont. _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:39

Wij hadden heen en weer naar florida een vliegtuig propvol kleine kindjes.10 uur lang heen en groot deel van de terugvlucht huilen dreinen en stinkende poepluiers. We zaten heen bij de wc met de verschoonplank. Lucht was niet meer te harden halverwege al. Terug was nachtvlucht en achter me zat een stel met een baby. Maar als ik wilde gaan liggen kreeg ik een boze blik en gesis. Hun kleine werd anders wakker van de rugleuning. _-:( vind het bijna wreed met zulke jonge kinderen te vliegen zo lang voor je eigen genot. Oortjes en dalen was echt allemaal een groot angstig huilconcert.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:41

Vjestagirl schreef:
Er zijn er 1 of 2 die wel verschrikkelijk naar zijn, maar daarvan hebben de ouders ook het IQ van een luciferdoosje. Vorig jaar was 1 zo'n knulletje druk bezig alle hommels in mijn voortuin dood te stampen (ik heb een laag hekwerkje en daar lavendel doorheen, dus daar zitten veel hommels in). Toen ik hem vertelde dat dat niet mocht zei hij dat het van zijn papa lekker wel mocht... Sta je dan met je goeie gedrag...

:oo _-:( Ik zou er rare neigingen van krijgen }>

Hier geen speelgoedauto's gelukkig.
Wel krijsende kinders die met een bal een paar uur keihard tegen de houten omheining van de andere buurman gooien. :x
Ouders laten gewoon alles toe. De weg van de minste weerstand.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:43

[***] schreef:
Ik moet over een uur vliegen en ik zie bij de gate nog geen kinderen :D

Ziet er goed uit ! :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:46

Niobe schreef:
Nu ben ik toch een beetje nieuwsgierig, aangezien het er op lijkt dat er toch veel mensen met kinderen hier meelezen (en soms posten). Wat trekt jullie zo aan dit topic?

Ik herken gewoon bijna alles hier aangezien ik tot mijn 34e dacht dat ik nooit kinderen wilde. Eigenlijk heb ik ook gewoon nog steeds een beetje een hekel aan kinderen, behalve die van mezelf, die is het leukste kind van de hele wereld uiteraard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:47

Nu hopen dat er niet iemand voor me gaat zitten die de stoel helemaal naar achter doet, dat is minstens zo irritant. Het lijkt me trouwens ook vreselijk onhandig om met een klein kind te vliegen, vooral als ze klein zijn en ze eenmaal beginnen te huilen, krijg ze dan maar weer eens stil. Daar wordt je als ouder ook niet vrolijk van.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:49

lieveli schreef:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:50

Mijn heg wordt altijd gebruikt als doel. Witte herder vindt dat doodeng en reageert erop. Gaan ze zitten blaffen aan de andere kant van de heg of steken er stokken doorheen. Met de tekst hondje bijten hondje bijten.

Heb zo eens omgelopen en jochie duidelijk gemaakt of hij het ook leuk vond als ik zo tegen hem deed en even gedaan wat hij deed. Gupje werd erg bleekjes en nee dat vond hij niet leuk. Nooit meer gedaan maar wel tien minuten later een heel boze papa want zijn prinsje deed zoiets niet en ik mocht geen vinger uitsteken naar knul. Wat ik ook niet had gedaan trouwens.

Ook zijn gilwedstrijden leuk, hoor je weer ik kan harder gillen dan jij en jaaa scheur gaat open. Ik hoefde zoiets niet te flikken als jonkie. Nu is dat kennelijk volstrekt normaal want ouders staan erbij te lachen. Gelukkig worden deze kinderen snel groot en is er weinig verse aanwas. :+

Overigens zijn mijn ouders maar vooral mijn vader tot zijn grote verdriet nooit opa en oma geworden. Hij duikt echt in elke kinderwagen die hij ziet. Idd vaak gehoord je weet niet wat je mist zo leuk zo n kleintje terwijl ik dan denk brrr nee dank je. Collegas hebben zelfs weddenschappen ooit gemaakt of ikkinderen zou krijgen. Nee dus, :+ wel lastige pubers korter en langer in huis gehad voor opvang. Dat is geen probleem. Als ze maar weggaan daarna.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:24

Hahaha omg, weddenschappen is wel heel ernstig :')

Mijn moeder heeft ooit bij de kassa in de supermarkt haar ongenoegen tegen de cassiere geuit over het ontbreken van kleinkinderen, waarna ze mij zeer ernstig aan keek. :+ Daarna een hartig woordje gesproken met haar en sindsdien heeft ze zich er soort van bij neergelegd dat ze niks anders dan honden als kleinkinderen krijgt :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:28

Ik woon in een studentenflat naast een sportveld :j het is overdag en 's avonds wel lawaaiig-ish (overdag sport het ROC hier met de sportopleidingen en 's avonds zijn er van allerlei verenigingen trainingen, voetbal, hockey, korfbal etc.) vooral in de zomer merk je dat wel met de ramen en deuren open. Maar heel erg is het niet. Als er wedstrijden zijn (vooral in het weekend) is het ook wel leuk om naar te kijken zelfs :D
Er zijn hier geen grote huizen dus veel verder dan een jaarlijkse verjaardag gaat het ook niet. Heerlijk.

Vandaag zat ik in de trein en er zat een gezinnetje naast me (althans leek het op). Moeder, oma, twee jongetjes van ca 6 en twee meisjes van een jaar of 9 (ik vermoed ook twee tweelingen).
Een van die jongetjes was echt zo'n onwijze etterbak :\ Ik kon er echt niet over uit hoe luidruchtig en irritant die was en dan zeiden oma en mama af en toe "Jantje ga nou zitten" "Jantje dat is niet leuk" "Jantje stop nou". Echt ik had vér daarvoor al een draai om mijn oren gehad, of op zijn minst een flinke uitbrander dat ik vervelend zijn maar bewaarde voor als ik in de speeltuin was ofzo :o Hij had zo'n leuk spelletje van 'schommelen tussen twee armleuningen'. (Dus jezelf optillen aan de leuningen en dan je benen naar voor en achter zwiepen.) Dat is natuurlijk het leukst waar andere mensen zitten. Werd uiteindelijk tot de orde geroepen door oma. (Mama keek voornamelijk op haar telefoon.) Verder constant luidruchtig allerlei domme verhalen ophangen tegen de overige kinderen, over mama en oma heen klauteren. En als klap op de vuurpijl bij het uitstappen nog eens dat schommelen maar dan terwijl er iemand voor stond. Je zag hem gewoon kijken naar de vrouw voor hem van oooh, wat nou als ik daar eens tegenaan schommel. Hij miste nét. Ik was daar toch echt flink boos om geworden als mij dat gebeurt :o Gelukkig ben ik ruim 1.80 lang dus ik ben 'eng'.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:32

Niobe schreef:
Nu ben ik toch een beetje nieuwsgierig, aangezien het er op lijkt dat er toch veel mensen met kinderen hier meelezen (en soms posten). Wat trekt jullie zo aan dit topic?

Jaloezie soms :Y)
Hier twee kids, niet de makkelijkste. Hoewel ik wel op mijn kids zit in de vorm van dat ik wil dat ze gelukkig en opgroeien tot fijne mensen zie ik echt te voordelen van het hebben van geen kids. Want, als ik heel eerlijk ben is het vaak lood en loodzwaar.. mijn oudste heeft een flinke handleiding wat ervoor gezorgd heeft dat ik mezelf niet meer goed ken en alles op alles zet om hem te helpen. Goed, daardoor kan ik dus heel goed relativeren hoe heerlijk het is als je gewoon geen kids hebt en daar ook echt achter staat. Daar kan ik alleen respect voor hebben.
Overigens heb ik geen spijt van mijn kids hoor, en de 'harde' woorden over het hoe sommige kinderen doen of zijn komen soms aan maar dat drukt de pret niet. Zover mijn aandeel,ik ga weer terug onder de mee lees steen :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:34

Sommige kinderen. :( En fijn dat papa en mama niks zeggen.
Je hebt ook lieve hoor maar ook ettertjes.
Ik ben de jongste van 14, maar heb zelf geen kinderen.
Heerlijk, als je ergens naar toe wil je kan gewoon de deur achter je dicht doen en gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:41

Van 14 :oo :wow:
Sjonge dan had je me kunnen opnemen in een crisis centrum denk ik.
Moesten jullie dan ook kamers delen en bij jonge kinderen de kont afvegen en zo?

Ik heb ooit een meisje mee naar stal gehad vroeger dat na een aantal weken niet meer mocht omdat ze thuis met de nieuwe baby moest helpen. Dat vond ik op het randje van kinderarbeid. Je laat je kind toch niet voor je uit de hand gelopen hobby opdraaien lijkt mij >;)

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:13

_O- geweldig Sizzle , uit de hand gelopen hobby :')

We hebben hier op werk een leerling die de jongste is van 7 . Waarbij ze bij de meeste een opmerking krijgt : goh wat gezellig . Is het hier op de afdeling : goh, ouders hebben goed gebruikt gemaakt van de lange,koude en donkere winternachten hier in Noorwegen <<)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:16

Als je de jongste bent van 14 dan is kontenafvegen in elk geval niet jouw taak geweest vroeger. Kan natuurlijk nog wel komen want met een jaar of 14-20 jonger dan je pudste broer/zus kan je prima mantelzorgen :)) :+