Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:07

Na 2 extreem slechte dagen vandaag wel weer iets beter op de pepernoten na ;( morgen weer helemaal in het gareel... Stond vanochtend op de weegschaal wel ruim 1.2 kilo zwaarder, hopen dat, dat dan maar vocht is.

O: 3 crackers met kipfilet, flesje yakult
T: pakje melba toastjes
L: 5 crackers met kipfilet
T: wat speltpepernootjes
A: 150 gram biefstuk, 2 speltboterhammen droog. Klein beetje jus.
T:/

B: 15 min wandelen, 15 min fietsen, dik een uur sportschool.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:29

Mijn dagje is ook.niet helemaal gegaan zoals gepland. Nu maakt dat vandaag niet zoveel uit omdat ik eigenlijk te weinig kcal had. Op het werk hadden ze vlaai en allerlei koekjes. Ik heb me kunnen beperken tot 1 koekje met kokosvulling. Ik had eigenlijk voor dalijk als ik thuis ben nog een kommetje yoghurt op de planning staan, maar ik heb niet echt honger dus sla dat maar over. Dan is het helemaal niet zo erg. Ik weet trouwens niet eens hoeveel kcal er in zon koekje zitten. Maar ik had nog 414 kcal over. Zoveel zal dat kleine koekje niet geweest zijn hoop ik.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:51

Area51 schreef:
Nah detox vind ik niet verboden hoor, ieder z'n eigen lichaam en z'n eigen manier :) ik ben Zelf altijd nieuwsgierig naar dat soort dingen en wat het met je doet dus vindt het leuk om mee te lezen!
Oh die kou... Verschrikkelijk. Volgens mij verbrand ik echt wel meer hoor, staat er tenminste nog iets positiefs tegenover.

Sterkte met de stress kayleigh :(:)

Lijstje van vandaag:
O: 3 maisboterham met kaas
T: appel
L: kleine Eat Natural reep
T: tomaat, mini komkommer en wasa thin crisp
A: kipfilet uit de oven, ijsbergsla met tomaat en wat aardappeltjes uit de oven
T: 7 druiven en een minispeculaasje

B: fietsen, en moed verzamelen om te gaan paardrijden want buitenbak

Niet naar klimtrainig geweest, Shame on me maar ik was zo moe -O- wel heerlijk gereden, in de regen dat wel, maar lekker fanatiek kunnen oefenen!
Totale dag was miss wat weinig, lig nu al in m'n bedje en m'n buik voelt leeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:09

Ik lig ook in bed met een lege maag :') was een beetje moe van een middag school en nog een avond werken. Had echt geen zin meer om nog wat te eten te pakken. Er lag een zak paprika chips voor me maar die heb ik kunnen weerstaan.

Morgen avond krijg ik zuurkoolstamppot (zuurkool,aardappelen en spekjes) met rookworst. Ik geloof dat het qua kcal op die rookworst na nog meevalt. Ofniet?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:11

Zuurkool en aardappel is iig niet veel, spekjes hangt er vanaf hoeveel erin zitten :P maar valt iig reuze mee als maaltijd.

Ik lig met een overvolle maag op bed, nogsteeds van de pepernoten die ik vanmiddag op heb :'D *spijt*

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:16

Alweer paar dagen stil van mijn kant en helaas betekent dat ook al een paar hele slechte dagen. Begin elke ochtend goed maar houd het gedurende de dag niet uit! Mijn lichaam schreeuwt om suikers :( ik weet niet meer wie de detox precies doet, maar zou diegene mij een pb kunnen sturen? Misschien is het wel wat voor mij om even goed af te kicken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:25

Pepernoten zijn zooooo lekker he! Ik haal ze bewust niet in huis want dan blijf ik eten.

@lyanne: vervelend dat het niet wil lukken :( mij lukte het eerst ook nooit. Ik was echt suiker verslaafd (iedere avond halve zak chips, koekjes, frisdrank) maar met veel moeite ben ik het toch steeds minder gaan eten. In het begin was het echt heeel moeilijk, maar nu kan ik de zak chips laten liggen terwijl die open voor mij ligt. Ook frisdrank drink ik alleen nog als ik op feestjes ben.

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:30

_lauraaa_ schreef:
@lyanne: vervelend dat het niet wil lukken :( mij lukte het eerst ook nooit. Ik was echt suiker verslaafd (iedere avond halve zak chips, koekjes, frisdrank) maar met veel moeite ben ik het toch steeds minder gaan eten. In het begin was het echt heeel moeilijk, maar nu kan ik de zak chips laten liggen terwijl die open voor mij ligt. Ook frisdrank drink ik alleen nog als ik op feestjes ben.

Ja irritant vooral! Ik ben elke avond boos op mijzelf als ik me weer niet heb kunnen inhouden. Maar op zo'n moment kan me echt niks meer schelen. Vaak heb ik niet eens honger of trek, maar gewoon geen rem meer. Ben elke keer naderhand zo teleurgesteld.. Waarom kan ik dat niet op het moment zelf bedenken!??

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 01:05

IMANDRA schreef:
Mag ik vragen waar dat nuttig voor is, zon suikervrije periode? Ben nieuwsgierig!

Voor een beter huid, afvallen, het maakt je minder moe, meer energie, meer bewust worden van de dingen die je elke dag in je mond stopt, stabiliseren van je bloedsuikerspiegel, beter gaan slapen, geen opgeblazen gevoel meer.
Voor dit soort dingen is zo'n suikervrije periode erg nuttig! :)
Ik zelf heb nu juist het gevoel alsof de afvalstoffen nu uit mijn lichaam gaan waardoor ik nu nog een slechtere huid heb maar dat verbeterd nu met de dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:55

Lysanne_sanne, als je nu niet van de snoep en chips af kunt blijven, gaat dat tijdens een detox ook niet lukken. Het is niet alsof de detox invloed heeft op je psyche. Zonde van je geld in dat geval, vind ik.

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:48

Kayleigh_ schreef:
Lysanne_sanne, als je nu niet van de snoep en chips af kunt blijven, gaat dat tijdens een detox ook niet lukken. Het is niet alsof de detox invloed heeft op je psyche. Zonde van je geld in dat geval, vind ik.

Hm ja misschien.. maar ik kan altijd even inlezen toch? :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:31

Oeps mijn lijstje van gisteren vergeten.. Hier is die dan en dan post ik straks die van vandaag.

O: 3 cracottes volkoren, 2 plakken kipfilet, 2 plakken slagers achterham
T: -
L: blikje zalm in water
T: vers kokoswater uit kokosnoot, 2 verse stukjes kokosnoot gehad
A: 1 kipfilet, 110g asperges, 3 eetlepels sla
T: 1 banaan

B: 20 minuten cardio, 40 minuten kracht training

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:41

lyanne_sanne schreef:
Kayleigh_ schreef:

Hm ja misschien.. maar ik kan altijd even inlezen toch? :)

Zeker.

De detox die Jierga doet is "Clean 9". Toch, Jierga?

Ik denk echter dat je beter kan starten met sterk worden in het afslaan van snoep, koek, chips en etc. Als je dat twee weken doet, dan ben je al een heel eind van je suikerverslaving af. Als dat lukt, kan je altijd een detox overwegen, ook al zie ik er persoonlijk het nut niet écht van in omdat je lichaam goed zelf kan detoxen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:47

Lijstje van vandaag;

O: 1 kiwi, 2 tarwe boterhammen. 1 met het een klein beetje heinz samdwich spread en 1 met slankie 48+ smeerkaas
T: 1 sultana
L: italiaanse maaltijdsalade
A: zuurkoolstamppot met klein stukje rookworst
T: 150 gram volle yoghurt met 1 dessertlepel gebroken lijnzaad en scheitje ranja
B: werken van 9 tot 6

Had liever als tussendoortje iets anders gepakt, maar hadden geen makkelijk fruit om mee te nemen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:05

Klopt Kayleigh, Clean 9 :j

Ik stuur je een pb met info Lyanne_sanne, en wat Kayleigh zegt het vergt enorm veel discipline :j
Kun je dit niet is het echt zonde van je geld (je mag dan ook echt niks eten de eerste 2 dagen) en inderdaad ten 2e kun je dit ook heel gemakkelijk zelf :j

Het is zwaar, ik dacht doe ik wel even maar echt na dag 2 wil je eten en is alles lekker wat je ziet :')

Vandaag is dag 5 en voel me goed, vanmorgen wel wakker geworden omdat ik echt honger had, (ja honger hebben ze in arme landen). Maar blijf sterk, ik voel me goed zie er beter uit en ik straal iets uit wat ik voorheen ook wel had maar nu meer oprechter :') *\o/* (En nee ik voel mij totaal nog niet zeker over hoe ik er uit zie)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:02

Heeel fijn voor je!

Mijn dagje is ook wel best, gestart met paardrijden dus dat is altijd wel fijn. Zometeen laatste toets en dan
Weekeeeenddd! Ga morgen tm dinsdag naar Polen, dus dan lekker uitrusten. Lijstjes zullen niet al te netjes worden denk ik :o

O: 2 kleine harde witte broodjes met weinig hagelslag
T: maisboterham met kaas
L: blikje tonijn op water, ijsbergsla, tomaat, 2 kleine komkommer, theelepel mayo en wat yoghurt gemeng als sausje. Chili explosion peper :9
T: ik denk niks. Heeel misschien iets van een pumpkin spice latte op het station, ligt eraan of ik met een vriendin ben enzo :o
A: pannenkoeken!! Ga het bij twee houden denk ik
T:-

B: in totaal 24 km fietsen, 50 min paardgereden. Stallen uitgemest (want niet in de wei vanwege de regen ;( ) en geveegd

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:04

Dank je wel :)

Heerlijk je dag starten met paardrijden zeg! Succes met je toets!
Polen is leuk zeg, geniet ervan, en ach dan maar geen net lijstje haha

Lijstje ziet er heerlijk uit, ik heb sinds vanmorgen 6uur al honger ;(

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:23

Wel heel knap dat je het vol kan houden Jierga! Hoe is 't resultaat so far? :D

Ik ga vandaag ff een mager dagje proberen te houden.. want morgen word seeehr slecht (pap heeft een restaurant afgehuurd voor een party: onbeperkte drank en voedsel + het word een overload aan choco vreten met vriendinnen.. dus heel slecht weekend hahaha.)

O: paar rozijnen om mn vitaminen mee in te nemen (anders word ik echt ontzettelijk misselijk van de zink en de magnesium :') )
L: wrap met kalkoenborstfilet, kaas en tomaat en dan gegrilt
T: restje worteltjes + mandarijn
A: beetje spelt spaghetti, tomatensaus en tonijn
(T: skyr met questbar als ik nog hele erge honger heb)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:57

O: 3 cracottes, 1 plak ham en 2 kleine beetjes leverworst
T: banaan
L: banaan en ik heb gezondigd met 1 reep bueno
T: 2 mini worteltjes
A: kipfilet, champignons, 1 ui en alles zonder boter bakken

B: 1 uur en 15 minuten cardio, 250 calorieen verbrand en nog naar stal gelopen 5 minuten.

Weet iemand trouwens wat ik als avond eten erbij kan doen? Ik at normaal altijd iets van aardappel kroketjes, rosti rondjes enzo maar ik mis toch steeds iets tijdens het avond eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:47

Ik denk dat zo'n detox vooral mentaal heel veel voor je kan doen. Omdat je zo weinig voedingsstoffen binnen krijgt ga je sowieso heel veel afvallen, maar dat komt er ook heel sterk weer aan. Wel denk ik dat het perfect is om een suikerverslaving te kicken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:48

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat zo'n detox vooral mentaal heel veel voor je kan doen. Omdat je zo weinig voedingsstoffen binnen krijgt ga je sowieso heel veel afvallen, maar dat komt er ook heel sterk weer aan. Wel denk ik dat het perfect is om een suikerverslaving te kicken.

Dat afkicken lukt alleen als je van jezelf al sterk genoeg bent om verleidingen te weerstaan. Daar heb je geen detoxperiode voor nodig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:55

Kayleigh_ schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat afkicken lukt alleen als je van jezelf al sterk genoeg bent om verleidingen te weerstaan. Daar heb je geen detoxperiode voor nodig...

Klopt, maar het kan wel een fijne houvast zijn denk ik. Je betaalt er toch veel geld voor en ik denk dat mensen het dan sneller als 'zonde' zien..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:04

Thnx Nadine, ik bericht je even, ben vergeten foto's te maken van het begin :')
Op zich niet heel erg vind dat toch niks :+

En gezellig weekend heb jij voor de boeg zeg! *\o/*

Samblabla wat zou je willen eten? In mijn schema komen aardappelen voor 150 gr.
maar ik skip ze
Probeer zo puur mogelijk te koken :j

Klopt Emma, vooral thuis merken ze dat. Het lijkt wel alsof ik alles beter kan relativeren, ik kan niet precies uitleggen hoe of wat maar er is wel iets veranderd ja.
In de pillen etc die je in moet nemen zal wel iets zitten van voedingstoffen, neem aan in de shake ook?
En 's avonds eet ik nu lekker variërend met groente dus lijkt mij niet heel erg slecht?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:51

@ gribaldi, aardappelen koken of puur pureren lust ik niet zolang ik me kan herinneren. Dat is ook echt het enige wat ik nooit zal eten daarom zocht ik altijd naar andere dingen. Maar als er andere dingen zijn hoor ik het graag. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:01

Zoals jullie wel merken ben ik niet zo van het plaatsen van mijn lijstjes of het bijhouden van mijn kilo's.. Maar ik wou deze toch even delen. Deze spijkerbroek heb ik al een tijd niet aan gehad en hij zat voorheen altijd erg strak. Ik heb nog een flinke weg te gaan maar dit is toch een hele fijne steun in de rug :D

Afbeelding