[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naoom_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:41

Oh oké, misschien dat ik daar dan eens ga kijken om ook zoiets te maken. :j

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:47

Naoom wat zijn flutterkicks? :o

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:43

Lijkt lekker die muesli! Net gezwommen, nu aan de verlate lunch. Vanmorgen mooi momentje op de weegschaal, zit op de 84 kg (bij 1.72). Nu langzaam richting de 75 :).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:45

Dora, Dan zijn wij precies even zwaar, maar ik ben nog wat kleiner :=

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:53

Haha en toch voelt het als een beter gewicht dan meer dan 85;) stukje dichter bij de 7.

Klasse van het meer fietsen Tolarone en gefeliciteerd!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:17

Welkom Lonneke! :)

Goed bezig Dipstaartje :D

Bedankt Rebecca & Mootje. :) Ik werk inderdaad met honden/katten (veel schoonmaakwerk, honden wassen/borstelen, honden uitlaten ect) 3 dagen in de week + rij 4x per week paard en 3 á 4x per week flink fietsen op de hometrainer en wandel veel met Diezel. Nouja, nu dus niet werken en paardrijden..
Maar zolang ik afval ga ik inderdaad maar niet rommelen.. Word er soms zo onzeker van…

Toralone, goed bezig! Inderdaad, alle kleine beetjes helpen :) Gefeliciteerd nog! :D

Mandy :(:) sterkte meissie!

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:22

Misschien rare vraag, maar krijgen jullie ook maagzuur? Ik merk het vooral als ik op mijn voeding let, dus gezonder eet en minder en meer beweeg, dat ik heel erg snel maagzuur krijg, en weet niet waarom.
Ben geen voorstander van Rennies, maar soms moet je...

Heb nog wat aanpassingen in huis gedaan, magere melk ipv halfvol, remia weinig vet mayonaise (en echt lekker!), standaard fruit in huis (dat is lang geleden!) en ik loop nu bewuster 4x per dag de trap op en af naar zolder. Het begin is er :)

PS: tufschema: 3 glazen water momenteel.
PPS: maak dat maar 4 :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:26

Ik heb nog nooit maagzuur gehad *klopt af op blank hout*

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:30

Nee gelukkig geen last van. Lijkt me indd niet fijn!
Mayonaise hebben we nu niet meer in huis, maar eerder gebruikte ik vaker yogonaise (weet niet hoeveel dat scheelt... maar was wel erg lekker en smaakte niet vet)

Eet je ook voldoende groente?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:31

Ik had last van maagzuur, rennies hielpen niet uiteindelijk omeprazol gehad (is een maagbeschermer) en sindsdien geen last meer van :).

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:34

Groente, gevoelig puntje... Mijn moeder heeft het vroeger verpest door alles overgaar te maken en vooral dan nog veel nootmuskaat er op. Ben dus geen voorstander van gekookte groente.
Ik roerbak wel veel, klein scheutje olie en lekker veel groente erin. Maar ik denk dat het van de leverworst komt hihi. Morgen even niet eten, kijken of het dan beter is

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:54

wollie2004 schreef:
Naoom wat zijn flutterkicks? :o

Dan ga je op de grond liggen, plat op je buik en dan lift je je benen omhoog zodat die van de grond los komen evenals je billen (als je dit lukt) en dan beweeg je ze boven de grond op en neer. Werkt goed voor je beenspieren en billen en is erg intensief na een paar keer :=

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:58

aah ok, soort van superman, alleen dan nog over elkaar heen kruisen? (en zonder je armen mee te laten doen?)

Toralone: ja die overgare groentjes zijn niet echt lekker nee, ik eet zelf veel rauwe groenten, en als ik warme groente kook doe ik ze meestal stomen dat is ook wat smaakvoller (en ik was eerder echt geen groenteliefhebber hoor, maar nu eet ik het bij elke maaltijd :Y) )

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:05

gekookte groentes en gekookte aardappels krijg ik niet weg. groentes wokken blancheren of stomen gaat beter maar dan wel heel kort. moet wel flinke bite hebben

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:15

Rebeccaa schreef:
dipstaartje schreef:
vandaag ben ik niet vooruit de branden , zo even de afwas doen en opruimen
en de was ophangen.
heb een nu een chronisch tekort aan handdoeken
ik die 3 keer per weer naar de sauna ga en ga trainen en zwemmen
mijn dochter die 4 keer per week zwemt
en dan nog de douche handdoeken

denk dat ik maar een keer naar de markt ga en een lading handdoeken ga kopen
want dit is echt niets

Action heeft ook goedkope handdoeken die heel erg fijn zijn! :)

ga ik proberen
eerst even wachten tot het schip met geld volgende week weer binnen komt.

mijn dochter heeft een nieuwe slaapkamer gekregen deze maand en zoonlief een nieuwe fiets
dus de bodem is aardig in zicht zeg maar

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:16

callum schreef:
gekookte groentes en gekookte aardappels krijg ik niet weg. groentes wokken blancheren of stomen gaat beter maar dan wel heel kort. moet wel flinke bite hebben

en groente met volkoren rijst

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:17

Toralone schreef:
Misschien rare vraag, maar krijgen jullie ook maagzuur? Ik merk het vooral als ik op mijn voeding let, dus gezonder eet en minder en meer beweeg, dat ik heel erg snel maagzuur krijg, en weet niet waarom.
Ben geen voorstander van Rennies, maar soms moet je...

Heb nog wat aanpassingen in huis gedaan, magere melk ipv halfvol, remia weinig vet mayonaise (en echt lekker!), standaard fruit in huis (dat is lang geleden!) en ik loop nu bewuster 4x per dag de trap op en af naar zolder. Het begin is er :)

PS: tufschema: 3 glazen water momenteel.
PPS: maak dat maar 4 :+

hier was het juist andersom
nu ik gezonder eet, en meer sport heb ik er minder last van dan eerst

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:26

@wollie, ja zonder je armen mee te laten doen, kan wel natuurlijk als je dat zou willen. Je beweegt je benen gewoon langs elkaar heen. Wacht ik zoek anders wel een filmpje op

Deze iss alleen op je rug, ik doe hem dus op mijn buik.
http://m.youtube.com/#/watch?v=nzzVnHiZ ... zzVnHiZwYU

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:37

ik eet inderdaad dan of spelt of speltpasta of alleen groentes en vlees.
en af en toe aardappels uit de oven of pofaardappel voor de lekker. gelukkig mag ik ook niet al te veel aardappels eten dus komt wel goed zo.

vind wel dat iedereen zo goed aan het sporten is. dit wil bij mij nog niet zo. loop wel veel maar dat deed ik al. motivatie en energie om te sporten is er nog niet. dus nu maar hopen dat dat weer komt.
loop nu wel bijna elke dag 20 minuten tot 1 uur. hij mag voorlopig niet meer bereden worden ivm een wijkende witte lijn dus beweging lukt op die manier wel maar echt krachttraining niet.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:38

Wij eten vanavond patat en heb vandaag al negerzoenen en een stukje chocolade gehad. Vandaag is echt een slechte dag! Maar goed, eerlijk is eerlijk, vrijdag is altijd onze 'slechte' dag, de rest van de week gewoon gezond :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:51

Owja je negerzoen tussendoortje, zag hem voorbij komen vanochtend! Was het lekker?

Ik zag eerder vandaag een topic over de nieuwe smaken van Bros, toen ben ik heel even heeel snel geweest met het wegklikken :') Chocolade is echt mijn moeilijkste valkuil. heb het ook al niet meer gehad sinds 5 januari... Maar heerlijk Madeira dat jij lekker kan genieten vandaag!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:51

Toralone schreef:
Groente, gevoelig puntje... Mijn moeder heeft het vroeger verpest door alles overgaar te maken en vooral dan nog veel nootmuskaat er op. Ben dus geen voorstander van gekookte groente.
Ik roerbak wel veel, klein scheutje olie en lekker veel groente erin. Maar ik denk dat het van de leverworst komt hihi. Morgen even niet eten, kijken of het dan beter is

haha dat ken ik, ik heb echt pas groente leren eten toen ik samen ging wonen met een kook freak

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:52

Madeira_ schreef:
Wij eten vanavond patat en heb vandaag al negerzoenen en een stukje chocolade gehad. Vandaag is echt een slechte dag! Maar goed, eerlijk is eerlijk, vrijdag is altijd onze 'slechte' dag, de rest van de week gewoon gezond :)

wij hebben door de weeks 1 patat dag, die is op woensdag.
en voor de rest kook ik eigenlijk wel, nou ja mijn man dan hahaha

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:53

callum schreef:
ik eet inderdaad dan of spelt of speltpasta of alleen groentes en vlees.
en af en toe aardappels uit de oven of pofaardappel voor de lekker. gelukkig mag ik ook niet al te veel aardappels eten dus komt wel goed zo.

vind wel dat iedereen zo goed aan het sporten is. dit wil bij mij nog niet zo. loop wel veel maar dat deed ik al. motivatie en energie om te sporten is er nog niet. dus nu maar hopen dat dat weer komt.
loop nu wel bijna elke dag 20 minuten tot 1 uur. hij mag voorlopig niet meer bereden worden ivm een wijkende witte lijn dus beweging lukt op die manier wel maar echt krachttraining niet.

ik had ook niet echt de motivatie maar train de komende 3 keer met een personal trainer, en zelf doe ik dan die aqua lessen en die vind ik ontzettend leuk

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:01

wollie2004 schreef:
Owja je negerzoen tussendoortje, zag hem voorbij komen vanochtend! Was het lekker?

Ik zag eerder vandaag een topic over de nieuwe smaken van Bros, toen ben ik heel even heeel snel geweest met het wegklikken :') Chocolade is echt mijn moeilijkste valkuil. heb het ook al niet meer gehad sinds 5 januari... Maar heerlijk Madeira dat jij lekker kan genieten vandaag!

Ik lust geen chocolade *\o/* *\o/* *\o/*