Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 09:59

AmyII schreef:
Maar de Gerda die zich bewust niet laat vaccineren en wel naar illegale feestjes gaat want de dood hoort bij het leven, komt wél mijn oma (96) verplegen..

Maar is dat dan omdat je hier vanuit gaat?
Want in dit geval kan ik me er iets bij voorstellen.. maar dat ligt dan wel een beetje aan Gerda en haar werkgever denk?

Normaalgesproken zou dat niet zo hoeven...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:04

Die „Gerda‘s“ brengen ook dodelijke noro virussen binnen. Medewerkers zonder verantwoordelijkheidsgevoel kun je sowieso niet gebruiken, dat staat los van een vaccinatie. Gerda kan immers ook preventief een goed medisch masker dragen bij gevoelige patienten. Mogenlijk is dat zelfs nog veiliger dan een ingeent persoon die dan zelf geen symptomen heeft maar jou wel staat te besmetten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:07

AmyII schreef:
Sorry… Het zal wel aan mij liggen maar de makkelijkheid hoe jij hier spreekt over het ‘accepteren’ dat er doden vallen (3posts inmiddels) en dat de dood mij het leven hoort… Geven mij de indruk dat jij óf in de luxepositie zit dat je je niet druk hoeft te maken om je omgeving omdat je geen kwetsbaren in je omgeving hebt óf dat je niet zo heel veel om je omgeving geeft.

Beide niet hoor. Ben gewoon realistisch over het leven. Je kunt niet iedereen redden. Dat is altijd al zo geweest dus snap niet waarom er zo hysterisch om gedaan wordt nu. Als we iemand kunnen genezen, dan doen we daar volgens mij alles aan maar het hoort gewoon bij het leven en je kunt niet iedereen opsluiten omdat er anders wellicht iemand anders overlijdt. Dan kun je überhaupt niet meer naar buiten want ook dan kun je overlijden door bijvoorbeeld een auto? Een boom?

Genoeg kwetsbaren in m'n omgeving die er net zo in staan. Het leven is niet oneindig. Dus ja zo'n instelling kan jou erg raken en mij harteloos laten lijken maar dat maakt me dat nog niet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:12

Dimphyl schreef:
Polly schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit jaar ook pas voor het eerst de griepprik ook haal, ik heb ooit 1x de griep gehad (en dan wel de echte, niet zo'n halfbakken verkoudheidje wat mensen een griepje noemen) maar ook daar altijd goede bescherming voor gehad op het werk. Maar nu ik dit heb gezien en meegemaakt de afgelopen 1,5jr... ja ik kan wel zeggen dat er iets veranderd is in mijn leven.
Ik heb een blog gemaakt eerder dit jaar over de diverse ritten die we gereden hebben, ook met collega's over mensen gehad die niet willen vaccineren of de regels te streng vinden. Wij concludeerden daar min of meer op dat dat vaak ( er staat VAAK he, niet 'altijd') mensen zijn die er in hun directe omgeving weinig van meekrijgen.
Ik heb echt dagen gehad dat ik bijna jankend naar huis reed, niet sliep en dan de volgende dag weer 'moest. Inmiddels is het beter gelukkig, en nog steeds snap ik ook dat mensen die dit niet meemaken er heel anders instaan. En hoewel ik niemand de beelden gun die ik gezien heb zou ik ze wel een inkijkje willen geven. Koester het feit dat je er weinig leed van hebt, behalve dan dat je met beperkingen zit. Ik snap echt dat het vervelend is en ik hoop dat jullie (naasten) de dans ontspringen want het valt echt niet mee.
Ik zal jullie topic niet verder vervuilen want dit is geloof ik nogal offtopic Y;(

Je hebt dus nu angst gekregen voor de griep, waar je normaal niet voor gevaccineerd werd, ook niet terwijl je het ooit hebt gehad, en door een 'véél gevaarlijker dan de griep' virus ga je nu wel een griep vaccin nemen, die zie ik niet helemaal?

Wat je hebt gezien is vreselijk, echt, maar nog steeds is dat maar 1% van alle besmette mensen.

Ik ben helemaal niet bang voor de griep en dat is ook zeker niet de reden dat ik de griepprik dit jaar wel wil. Lekker makkelijk conclusies trekken zo als je niet eens het fatsoen hebt om even verder te vragen.
De reden dat ik de griepprik dit jaar wel ga halen is omdat ik niet een nog grotere belasting voor de collega's wil creëren door het risico om ziek te worden zo klein mogelijk te maken. En daarnaast wil ik ook met deze prik mijn medemens en daarmee ook de mensen met een zwakkere gezondheid die ik hulp verleen proberen te beschermen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:14

secricible schreef:
Heb je zelf enig idee over de antwoorden op die vragen 996981?

Nee. Gelukkig niet. Al krijg ik helaas ook niet het salaris dat men krijgt als men in staat is zulke vraagstukken te beantwoorden… :D

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:16

Iedereen gaat een keer dood, enigste zekerheid die er is in het leven. Leven is niet oneindig maakbaar, echter, wanneer je door twee prikken van 30 euro kunt voorkomen dat je doodgaat vind ik het gewoon dom om ze niet te nemen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:18

bigone schreef:
Iedereen gaat een keer dood, enigste zekerheid die er is in het leven. Leven is niet oneindig maakbaar, echter, wanneer je door twee prikken van 30 euro kunt voorkomen dat je doodgaat vind ik het gewoon dom om ze niet te nemen.

Eens. Maar dom zijn is helaas niet verboden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:29

bigone schreef:

Ja precies.

En het is nog dommer om van 95% van de mensen, voor wie de kans op een verkeersongeluk groter is dan doodgaan an Corona, te verwachten dat ze zich streng aan allemaal (onlogische) regels gaan houden. :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:33

MarlindeRooz schreef:
bigone schreef:

Ja precies.

En het is nog dommer om van 95% van de mensen, voor wie de kans op een verkeersongeluk groter is dan doodgaan an Corona, te verwachten dat ze zich streng aan allemaal (onlogische) regels gaan houden. :n
Dan zijn er gruwelijk veel ongevallen gebeurd het laatste jaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:36

Ja zijn er meer dan 850.000 mensen gestorven aan corona ja? (Dat is 5% van alle Nederlanders)

Er zijn ongeveer 18.000 mensen gemeld overleden aan corona. Laten dit er in werkelijkheid (ruim genomen) eens 50.000 zijn...
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 30-08-21 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:37

Niet direct relevant wellicht voor prikken maar wel interessant. Dat laatste was in Zwitserland waar (ik heb het artikel niet opgeslagen of zo). Uiteraard niet het aantal dat gelijk staat aan covid gevallen, maar het aantal extreem ernstige verkeersongelukken door roekeloos gedrag was nog nooit zo hoog. Men verklaarde dat deels door opgekropte frustratie maar ook mensen die lang niet meer auto gereden hebben die nu weer de auto pakken.
Kort na de lockdown was het inderdaad vaak gekkenhuis op de snelweg met mensen die zonder kijken naar rechts kwamen, 80 op de linkerbaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:51

MarlindeRooz schreef:
Ja zijn er meer dan 850.000 mensen gestorven aan corona ja? (Dat is 5% van alle Nederlanders)

Er zijn ongeveer 18.000 mensen gemeld overleden aan corona. Laten dit er in werkelijkheid (ruim genomen) eens 50.000 zijn...

In totaal ongeveer 30.000, dus 1 % van alle geïnfecteerde mensen en dat waren er heel veel meer geweest wanneer er vorig jaar maart niet zoveel maatregelen waren genomen om te zorgen dat het niet verspreidde. Dat er nu nog maatregelen zijn die echt wel weg kunnen snap ik.
Gaat er om dat het nu voor 95 % voorkomen kan worden dat je doodgaat door te vaccineren.

Aantal dodelijke verkeersslachtoffers ongeveer 600 per jaar dus de kans om aan Corona dood te gaan is wel even wat hoger.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:00

Cer schreef:
AmyII schreef:
Maar de Gerda die zich bewust niet laat vaccineren en wel naar illegale feestjes gaat want de dood hoort bij het leven, komt wél mijn oma (96) verplegen..

Maar is dat dan omdat je hier vanuit gaat?
Want in dit geval kan ik me er iets bij voorstellen.. maar dat ligt dan wel een beetje aan Gerda en haar werkgever denk?

Normaalgesproken zou dat niet zo hoeven...

Nouja, ik weet van zeker 3 personen rond de verzorging van mijn oma (2 verplegend, 1 maatje) dat ze het niet zo nauw nemen. (Facebook timelines die vol staan met viruswaanzin/ fvd meuk)

Sizzle schreef:
Die „Gerda‘s“ brengen ook dodelijke noro virussen binnen. Medewerkers zonder verantwoordelijkheidsgevoel kun je sowieso niet gebruiken, dat staat los van een vaccinatie. Gerda kan immers ook preventief een goed medisch masker dragen bij gevoelige patienten. Mogenlijk is dat zelfs nog veiliger dan een ingeent persoon die dan zelf geen symptomen heeft maar jou wel staat te besmetten.

Dat snap ik, maar ze brengen dus wel een extra (onnodig) risico mee. En dan vind ik het ziek worden van mijn oma onnodig inderdaad.

ingedebruijn schreef:
AmyII schreef:
Sorry… Het zal wel aan mij liggen maar de makkelijkheid hoe jij hier spreekt over het ‘accepteren’ dat er doden vallen (3posts inmiddels) en dat de dood mij het leven hoort… Geven mij de indruk dat jij óf in de luxepositie zit dat je je niet druk hoeft te maken om je omgeving omdat je geen kwetsbaren in je omgeving hebt óf dat je niet zo heel veel om je omgeving geeft.

Beide niet hoor. Ben gewoon realistisch over het leven. Je kunt niet iedereen redden. Dat is altijd al zo geweest dus snap niet waarom er zo hysterisch om gedaan wordt nu. Als we iemand kunnen genezen, dan doen we daar volgens mij alles aan maar het hoort gewoon bij het leven en je kunt niet iedereen opsluiten omdat er anders wellicht iemand anders overlijdt. Dan kun je überhaupt niet meer naar buiten want ook dan kun je overlijden door bijvoorbeeld een auto? Een boom?

Genoeg kwetsbaren in m'n omgeving die er net zo in staan. Het leven is niet oneindig. Dus ja zo'n instelling kan jou erg raken en mij harteloos laten lijken maar dat maakt me dat nog niet.

Mooi dat het jou (en je omgeving) lukt om er zo realistisch in te staan en dat je niet harteloos bent heb ik uit eerdere reacties van jou kunnen halen, maar de drie posts waar ik het over had raakten me wel op de een of andere manier. Ja, ik heb stress om de gevolgen die corona kàn hebben. En dat wilde ik even gezegd hebben. No hard feelings verder.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:20

Iemand in de zorg die zichzelf veilig waant vanwege vaccinatie (en dus onbeschermt midden in je gezicht staat te ademen) is mogenlijk een hoger risico dan iemand die zichzelf al dan niet gevaccineerd als potentiele virus en bacterie verpreider gedraagd (met gepaste PPE).
Het is niet zo dat iedere gevaccineerde perse een verantwoordelijk leven voert en iedere ongevaccineerde roekeloos is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:31

Klopt, daarom heb ik ook vaker aangegeven geen probleem met ongevaccineerden te hebben die goed opletten.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:48

Sizzle schreef:
Iemand in de zorg die zichzelf veilig waant vanwege vaccinatie (en dus onbeschermt midden in je gezicht staat te ademen) is mogenlijk een hoger risico dan iemand die zichzelf al dan niet gevaccineerd als potentiele virus en bacterie verpreider gedraagd (met gepaste PPE).
Het is niet zo dat iedere gevaccineerde perse een verantwoordelijk leven voert en iedere ongevaccineerde roekeloos is.

Dat zeg ik ook nergens.

Daarnaast: eens met Bigone: ik heb geen enkele moeite met mensen die niet gevaccineerd zijn die oplettend zijn.

Ik heb moeite met mensen die niet opletten/ zich nergens aan houden maar ondertussen wel anderen in gevaar brengen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:51

Maar dat hebben we allemaal wel denk ik. Ook buiten corona om. Denk maar aan mensen die met drank of drugs achter het stuur kruipen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:53

ingedebruijn schreef:
Maar dat hebben we allemaal wel denk ik. Ook buiten corona om. Denk maar aan mensen die met drank of drugs achter het stuur kruipen.

Er was laatst iemand door politie uit een tram verwijderd die hardop verkondigde open TBC te hebben….

Onverantwoordelijke mensen zijn inderdaad altijd een mogenlijk gevaar voor de medemens.

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:12

Ik heb moeite met mensen die niet opletten/ zich nergens aan houden maar ondertussen wel anderen in gevaar brengen.

nee dat meen je niet :(:)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:42

MarlindeRooz schreef:
bigone schreef:

Ja precies.

Er gaat ieder jaar in Nederland 0.004% (4 op de 100.000) van de bevolking dood door een verkeersongeval. Dit hebben we voor elkaar gekregen door veiligere auto's (airbags, kreukelzone, apk), goede opleiding (rijbewijs halen in Nederland is echt iets), veilig handelen (niet met alcohol achter het stuur, niet bellen of appen, gordel dragen) en veiligheidsbevorderende maatregelen zoals maximum snelheden, zebrapaden, stoplichten en rotondes. Wereldwijd is dit 0.018%, maar er is ook een stapel landen waarbij dit zelfs 0.030-0.035% van de bevolking per jaar is. Het blijft maar een klein gedeelte van de bevolking dat ieder jaar aan gort gereden wordt, maar we vinden het toch voldoende vaak om er al deze maatregelen aan te koppelen.

Aan covid19 overlijdt (met een westerse demografie) ongeveer 0.65% van de mensen die er mee besmet is. Kinderen onder de 12 hebben inderdaad minder kans om te overlijden aan een covid19 dan aan het verkeer, covid19 is rond de 0.004% terwijl zij relatief veel kans hebben om verkeersslachtoffer te worden. Vanaf 12 jaar gaat de kans om te overlijden al echt omhoog, 0.01% op 20 jaar, 0.1% kans op 40 jaar, 1% kans op 60 jaar en ruim 10% (afhankelijk van de bron 12-18%) op 80 jaar.

Overigens nemen we hier wel alleen sterfte als argument, ziekenhuisopnames, waar de kans ook leeftijdsafhankelijk is maar al veel hoger ligt, en long covid, dus langdurig ernstige restschade, waarbij de kans voor iedereen vrij vergelijkbaar is behalve voor kinderen, die waarschijnlijk wat hoger.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:28

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:35

Idioot, of een gevalletje 'korten op GGZ'...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:59

Cer schreef:
Idioot, of een gevalletje 'korten op GGZ'...

Vind dit nogal een opmerking, dit zijn geen ggz klanten maar conspiracy terroristen. Punt, die horen in de bak ipv in de kliniek alhoewel tbs niet verkeerd zou zijn.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:42

Begrijp ik het nu goed dat we maar niks moeten doen, omdat dood bij het leven hoort. Dus moeten we maar accepteren dat epidemieën er zijn en er niks tegen doen en daardoor vooral onder de arme mensen slachtoffers maakt. Het is niet zomaar een griepje waarmee je met voldoende weerstand niet vatbaar voor bent. Het is een virus waarbij 1 persoon 150 man kan besmetten door dat per ongeluk de ventilatie niet werkt.