De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:36

corine1981 schreef:
Wow, van KLM schrik ik behoorlijk.
Mijn neefje is daar net begonnen afgelopen jaar aan zijn lang gedroomde opleiding... benieuwd wat dat voor gevolgen gaat hebben voor hem.
En in juni nog meer vluchten schrappen, ze verwachten nogal wat...

Ander vraagje, : ciren en Raket hoe is het met jullie (sorry wanneer ik dat even gemist heb).

Bij de KLS in opleiding op de vliegschool of al bij KLM zelf?

Zal voorlopig wel een aanname stop zijn voor iedereen die van de KLS af komt.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:37

Jadeleigh263 schreef:
Voor alle wc-papier hamsteraars, er is echt genoeg!

Dus kap met hamsteren haha

https://www.facebook.com/33214527013221 ... /?vh=e&d=n

Die mensen die daar werken lachen zichzelf natuurlijk dood... wat een ophef :')

Die werd 2 pagina's terug ook geplaatst. Maar het hele filmpje op Facebook is nog grappiger :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:37

kiki1976 schreef:
PSvanLot schreef:
Volgens mij is er nog niet gesproken over het feit dat de prioriteiten liggen bij de examenklassen en groep 8.

Bij de middelbare school waar mijn dochter zit wel. Daar gaat alle voorrang naar examenklassen

[ [url=m/IErKMx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat iedere middelbare school daar prioriteit heeft liggen zonder dat er door het ministerie over gesproken is.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:38

Thokkadisje schreef:
Storm schreef:
Mijn oom, tante en neef gaan morgen op vakantie naar Bonaire. Ik ben benieuwd of het vliegtuig wel vetrekt morgen..

Ik werk in de reisbranche en raad dit echt af. Het is echt niet te doen op dit moment.
Wij werken op volle toeren om mensen die toch zijn gaan reizen naar huis te krijgen. Noorwegen heeft bijvoorbeeld gisteren om 2 uur aangekondigd iedereen die vanaf 28.02 in Noorwegen is in quarantaine te zetten. Dit ging vanaf gisteren 18.00 met terugwerkende kracht in. Denemarken gooit morgen om 12 uur de grensen helemaal dicht, USA weten we allemaal dat dat hopeloos is en Norwegian, SAS en KLM gaan er bijna aan onderdoor. Wij hebben alle reizen voor (in eerste instantie) de komende 2 weken geannuleerd. Thuis blijven is onze boodschap.
Er is niet genoeg mankracht om alle mensen die onderweg zijn te helpen thuis te komen, en reisbureaus zullen bij bosjes omvallen als er niet snel financiële hulp komt.

Dat is wel heel heftig. Ik ga mijn moeder eens bellen, het is haar zus.

Anoniem

Curaçao nu ook dicht, daar zitten dus veel meer besmettingen dan die ene die nu genoemd wordt vertelt een kennis van me daar net. Rijen bij de winkels en daar is op echt op..

BigOne

germie schreef:
Of je wilt juist weg om dingen voor te zijn?

Ik heb in april wat staan. Maar ook als ik morgen daar naar Frankrijk moest ging ik gewoon. Maar is niet vliegen, gewoon eigen auto. Geen reisbureau dus.
Er zijn bestemmingen waar ik rustig naartoe vlieg nu, zoals Indonesie of Malta. Andere landen zou ik nu niet doen.
Vanmiddag iemand gesproken die even met een vriend naar Polen rijdt vannacht om morgenavond daar gezellig uit te gaan en dan zijn ze zondag weer thuis is het plan. Dat doet hij vaker, elke maand. Dus niet opeens nu.

Ik zag wel een mooie aanbieding met vertrek maandag naar Indonesie. Dus aanbod is er nog wel.

Voor het najaar hou ik al wel vluchtprijzen in de gaten. Maar ook daar heeft een reisbureau niets aan om staande te blijven, maar wel de luchtvaartmaatschappij. Ik heb toch wel een voorkeur voor TUI. Mij verliezen ze dus niet bij normaal blijvende prijzen.
Maar ze moeten wel overleven.

Dat zal die pool dan tegenvallen want dan moet hij eerst twee weken in quarantaine om te mogen zuipen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:39

Jadeleigh263 schreef:

Ja tuurlijk is er genoeg, maar als er maar 10 mensen per keer de supermarkt in mogen waardoor er buiten urenlange rijen staan doet dat er niet echt meer toe.

Jadeleigh263

Whale schreef:
Jadeleigh263 schreef:

Die werd 2 pagina's terug ook geplaatst. Maar het hele filmpje op Facebook is nog grappiger :')

Ja ik zag het inderdaad dat je mij voor was... alleen kon ik net de jouw link niet openen, maar nu wel :o

BigOne

Relaxed schreef:
Curaçao nu ook dicht, daar zitten dus veel meer besmettingen dan die ene die nu genoemd wordt vertelt een kennis van me daar net. Rijen bij de winkels en daar is op echt op..

Nog geen officiële link van?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:41

purny schreef:
Wat me net te binnen schoot... er is hier in NL toch nog een dienstplicht? Ik las dat je kan worden opgeroepen bij oorlog.

Waarom worden de mensen nu niet opgeroepen? Ik weet dat het geen oorlog is maar extra handen zijn wel hard nodig.

Op het moment dat onze school sluit, ga ik naar een ziekenhuis om te helpen. Al is het alleen maar broodjes smeren voor personeel. Ik bel gewoon een ziekenhuis en vraag of ze hulp nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:42

bigone schreef:
Relaxed schreef:

Nog geen officiële link van?

https://www.dvhn.nl/binnenland/Cura%C3% ... 61396.html + de info van mijn kennis daar :+

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:45

Gimme_Joy schreef:
Op het moment dat onze school sluit, ga ik naar een ziekenhuis om te helpen. Al is het alleen maar broodjes smeren voor personeel. Ik bel gewoon een ziekenhuis en vraag of ze hulp nodig hebben.

Top!

Ik heb mezelf ook aangeboden voor klussen bij de huisartsenpraktijk. Heb geen medische achtergrond dus daar kan ik niks mee, maar kan inderdaad wel een broodje smeren of een pan eten maken zodat ze na een drukke werkdag niet ook nog een keer moeten koken voor een heel gezin.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:46

germie schreef:
Of je wilt juist weg om dingen voor te zijn?

Ik heb in april wat staan. Maar ook als ik morgen daar naar Frankrijk moest ging ik gewoon. Maar is niet vliegen, gewoon eigen auto. Geen reisbureau dus.
Er zijn bestemmingen waar ik rustig naartoe vlieg nu, zoals Indonesie of Malta. Andere landen zou ik nu niet doen.
Vanmiddag iemand gesproken die even met een vriend naar Polen rijdt vannacht om morgenavond daar gezellig uit te gaan en dan zijn ze zondag weer thuis is het plan. Dat doet hij vaker, elke maand. Dus niet opeens nu.

Ik zag wel een mooie aanbieding met vertrek maandag naar Indonesie. Dus aanbod is er nog wel.

Voor het najaar hou ik al wel vluchtprijzen in de gaten. Maar ook daar heeft een reisbureau niets aan om staande te blijven, maar wel de luchtvaartmaatschappij. Ik heb toch wel een voorkeur voor TUI. Mij verliezen ze dus niet bij normaal blijvende prijzen.
Maar ze moeten wel overleven.

Dit klinkt wel heel stoer, maar is echt niet handig.
De oma van mijn Franse collega is gisteren overleden. Als ze nu naar Frankrijk rijdt, kan ze niet meer terug (dit gaat dan om Denemarken). Verkijk je niet op de maatregelen die de komende dagen ingevoerd zullen worden.
De Poolse grenzen zijn ook dicht dus een weekendje naar Polen rijden, lijkt mij sterk.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:48

Op de radio hier op Curacao houden ze het nog wel bij 1. Vanmiddag nog in de winkel geweest en er was nog genoeg te koop, maar ook hier een run op wcpapier :P

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:48

Gimme_Joy schreef:
purny schreef:
Wat me net te binnen schoot... er is hier in NL toch nog een dienstplicht? Ik las dat je kan worden opgeroepen bij oorlog.

Waarom worden de mensen nu niet opgeroepen? Ik weet dat het geen oorlog is maar extra handen zijn wel hard nodig.

Wat tof! Je bent vast van harte welkom.

Het Rode Kruis heeft ook een Ready2Help keten opgezet in Nederland. Misschien dat ze dat netwerk ook kunnen gaan gebruiken.

Ik ben nu de NOS uitzending aan het terugkijken, ze hebben het over rokers als risicogroep. Vraag me af of er echt rokers zijn die nu willen stoppen. Iemand hier die dat plan heeft door COVID?

MissAnnemijn

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:50

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:51

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:51

Nou hier begint het dichtbij te komen.

Mijn jongste zoon zou morgen een verjaardagsfeestje hebben. Maar gaat niet door.

De moeder van de jarige is een neuroloog in het LUMC en heeft net te horen gekregen dat zij positief getest is. Ze voelt zich gelukkig niet ziek.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:53

NatasjavE schreef:

Mijn jongste zoon zou morgen een verjaardagsfeestje hebben. Maar gaat niet door.

De moeder van de jarige is een neuroloog in het LUMC en heeft net te horen gekregen dat zij positief getest is. Ze voelt zich gelukkig niet ziek.

Oei, dus je kan dus wel al positief testen terwijl je je niet ziek voelt. Had ze wel al symptomen waardoor ze een vermoeden hadden?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:54

Hier ook hoor. Zouden morgen met 6 meiden eem escaperoom gaan doen. We gaan niet.

Mn pa had een etentje met vrienden. Eentje is in contact geweest met positief geteste mensen, is nu zelf ziek en heeft zichzelf in quarantaine geplaatst. Dus geen etentje.

Maak me vooral zorgen om mn moeder. Ze is diabeet (type 1) en heeft copd. Ze werkt in een parfumwinkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:56

Mijn moeder gaat morgen de hap bellen als de koorts zo blijft... Hartpatiënt dus ook spannend.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:58

Gimme_Joy schreef:
Hier ook hoor. Zouden morgen met 6 meiden eem escaperoom gaan doen. We gaan niet.

Mn pa had een etentje met vrienden. Eentje is in contact geweest met positief geteste mensen, is nu zelf ziek en heeft zichzelf in quarantaine geplaatst. Dus geen etentje.

Maak me vooral zorgen om mn moeder. Ze is diabeet (type 1) en heeft copd. Ze werkt in een parfumwinkel.

Lukt het haar om met copd in een parfum winkel te werken? Is een serieuze vraag want ik heb astma en dat is misschien anders maar die sterke geuren slaan altijd snel op m'n longen. Maar misschien is dat bij copd helemaal niet het geval.

Overigens ben ik dus ook best bang om het te krijgen, een griepje gaat bij mij al snel om in een longontsteking.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 13-03-20 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:59

Dat gaat toch nog toe goed. Al is ze met name 's ochtends erg benauwd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 00:04

Jadeleigh263 schreef:
NatasjavE schreef:

Oei, dus je kan dus wel al positief testen terwijl je je niet ziek voelt. Had ze wel al symptomen waardoor ze een vermoeden hadden?

Nee het kwam echt als een verrassing voor haar. Het was eigenlijk een routine test omdat de man van een collega positief getest was.