3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:45

:wave:

Geloof dat ze die Maggioni bodems hier nu ook ergens verkopen, maar ik heb bij dat soort dingen ook liever gewoon de ongezonde variant meestal. Ik kan prima gezond eten maken, en vind de "gezonde" variant van "ongezonde" dingen dan meestal minder lekker, dus ik sluit me bij Imandra aan wat dat betreft.

Laura :(:) Kan het me heel goed voorstellen als je nog steeds zo vermoeid bent, met weinig uitzicht op verbetering ook. Maar goed, je kunt het, hopelijk gaat het binnenkort wat beter!! :*

Ik moet straks naar het ziekenhuis dus ik heb een vrij korte werkdag over, kan ik me misschien eindelijk eens inhouden met m'n lunch :') Komende 4 weken train ik op hypertrophy dus verbrand ik hopelijk met trainen wat meer, kcal hou ik hetzelfde op max 1900 deze week want dat lijkt nog steeds goed te gaan.

Vandaag:

O: /
L: pistolet met kip, tomaat, komkommer, rucola en coleslaw, zakje popchips
T: bakje griekse yoghurt met stevia
A: aubergine, rode ui, knoflook, paprika, champignons en kipworstjes in tomatensaus met linzen

B: uur bench training, halfuur cardio, bij elkaar uur lopen

Heb m'n kcal nog niet berekend maar denk dat ik hiermee heeeel laag zit dus denk dat ik nog wat chocola of zo neem :+

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:55

Laura, wat vervelend zeg! Mijn gewicht gaat ook niet heel lekker. Vorige week gewoon weer een halve kilo zwaarder, terwijl ik die week juist heel netjes had gegeten en bijgehouden had. Dus weer emotie-eten in het weekend... lekker handig ook weer :=

Eulogy, succes in het ziekenhuis. Hopelijk niets ernstigs?

Magioni bodems zijn heel lekker :9

Ik zit nu in week 2 van mijn opbouw-schema, nu 3 dagen in de week 2,4 km lopen.
Over 9 weken kan ik hopelijk weer een 5K lopen en kan ik in het beste geval weer denken aan een obstacle run :+

Gaat wel pittig worden. Vorig jaar ergens eind augustus compleet overtraind geraakt. Wat zowel lichamelijk als mentaal er echt flink inhakte. :\

Daarna geprobeerd weer op te bouwen, maar toen dus de blessure aan mijn linkervoet/been gekregen, dus weer een maand of 2-3 eruit :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:59

Obstacle runs zijn zo gaaf! Doe het nu sinds 4 jaar. Dit jaar sla ik over want ik ga in juli trouwen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:03

vec schreef:
Obstacle runs zijn zo gaaf! Doe het nu sinds 4 jaar. Dit jaar sla ik over want ik ga in juli trouwen.

Leuk! :)

Welke runs loop jij? Ik liep vooral Strong Viking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:05

Echt van alles. Stuk of 10 per jaar. Van Urban run tot Break out tot Strong Vikings.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:14

vec schreef:
Echt van alles. Stuk of 10 per jaar. Van Urban run tot Break out tot Strong Vikings.

Heel gaaf :j

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:32

Ik meld me hier ook weer even. Bij mij gaat het de goede kant op, ik zit voor het eerst in een jaar of 2 weer onder de 80kg *\%/* 79.6 om precies te zijn maar het is wel even net dat steuntje om door te zetten en die lekkere ongezonde dingen te laten staan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:01

Goed bezig! +:)+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:57

Wat goed dat je zo een mijlpaal al gehaald hebt Jasmijn! Duidelijk op de goed weg dan.

Vec, die zijn echt zwaar, toch? :oo sterk dat je daaraan mee doet!

Dilan, wat naar. Krijg je hulp bij je lichaam terug opbouwen?

Laura :(:) toch goed dat je weet dat je het zelf doet. Wil ook zeggen dat je weet dat jijzelf de oplossing bent, toch :D hopelijk voel je jezelf snel iets beter en energieker.

Eulogy, veel succes in het ziekenhuis! Stevige trainigsplannen in het vooruitzicht.

Lijstje van vandaag:
O: groene thee, notenmix, lijnzaad, pijn- en pompoenpitten, blauwe bessen, yoghurt.
T: proteïne shake
L: pizza, de rest van gister :9
A: weet ik nog niet, gaan uit eten, maar ik verwacht vis met groentjes.

B: klein uurtje paardrijden/dressuur training. In de avond paar baantjes trekken in het zwembad en sauna, hammam, brubbelbad.

Ik heb mijn haar vandaag gedoneerd aan Think Pink! Een organisatie die zich bezighoud met het maken van pruiken met echt haar voor vrouwen die door chemo hun haar verloren zijn.
Gewoon zo naar de kapper gegaan, zij hebben er 25cm ( := ) afgeknipt en gratis de rest bijgewerkt. Nu is mijn haar weer lekker schouder lang en zit het met sporten ook veel minder in de weg.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:15

Wat stoer, Aria! :j Vind dat ook een heel mooi doel :)

Ik krijg geen hulp hierbij. Mijn vriend heeft gewerkt als Personal Trainer, dus qua fitness kan hij helpen. Maar voor de rest luister ik gewoon heel goed naar mijn lichaam :) iets wat ik voorheen niet deed

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:22

Wat goed Aria! :) Hele verandering zeker?

Stoer van die obstacle runs, ik wil 1x een Tough Mudder doen maar ik heb echt een bloedhekel aan hardlopen verder dus niets voor mij :')

Ziekenhuis was een afspraak met de chirurg, heb in april een operatie, dus vandaag was een vrij korte afspraak :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:31

Eulogy, gewone pizza blijft toch ook echt wel nog lekkerder dan de magioni inderdaad :))

Dilan, pittig die blessures. Hopelijk dat je er nu geen last van hebt.

Aria, wat goed van je! En vanavond ook nog lekker uit eten.

Ik ben gisteravond bij sportschool wezen kijken. Heb een afspraak gemaakt om vrijdagavond te trainen met begeleiding. Dan beslissen of ik lid word of niet. Heb in elk geval zin in vrijdagavond!

Planning vandaag:
T: mini milky way, 3 rijstwafels met chocolade
L: skyr met muesli en whey crispy
T: appel, 4 paaseitjes
A: zelfgemaakte hamburger op kaiserbroodje met plak cheddar, zoete aardappelblokjes uit airfryer, beetje mayonaise
T: 2 gekookte eieren met rookvlees

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:56

Zal ik dan toch de FitBit Versa kopen....

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:19

True Aria, dat weet ik zeker. Het is alleen zó lastig om die knop weer om te krijgen... Moet ook echt opletten dat ik me niet laat verleiden tot crashdieten etc, lijkt soms de makkelijke weg, maar ik weet natuurlijk prima dat het dat helemaal niet is...

Oeh linoleum, jouw avondeten <3 Sportschool klinkt goed, hopelijk bevalt het!

Obstacle runs lijken mij ook echt heel gaaf, maar ik kan niet rennen en ben nu sowieso in belabberde conditie, dus beter van niet :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:22

vec schreef:

:j :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:10

MarlindeRooz schreef:
vec schreef:

:j :))

Besteld :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:52

Welke kleur? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:59

MarlindeRooz schreef:
Welke kleur? :))

Afbeelding

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:34

Vandaag bij de diëtiste geweest. (Om de 14 dagen) Geen gram vermagerd maar...wel 1 kg vet kwijt en spieren bij gekregen! Het maakte mijn dag wel.

Nu moet ik ook een eetdagboek bijhouden want ze wil nagaan of ik niet te weinig eet. Ik vertelde over jullie mening dat ik misschien te weinig at en ze kon zich hier in vinden. Dus nu alles eens goed bekijken.

Ik heb ook 2 websites gekregen met lekkere en makkelijke/snelle recepten.

Al bij al heb ik het dus goed gedaan!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 17:53

Weet je zeker dat het spier is? Niet om stom te doen hoor, maar als je in een energietekort zit (wat nodig is voor afvallen) is het héél erg moeilijk om meer spier te ontwikkelen. Dan at je ook nog eens best weinig (onder je BMR dacht ik, sorry als ik het fout heb) en dan is het vrijwel onmogelijk spier te kweken... Om spieren te ontwikkelen is energie nodig en als je onder je BMR eet is dit een van de eerste processen die je lichaam stopt omdat het geen prioriteit heeft en alleen maar meer energie kost die je lichaam nodig heeft voor organen en om werkend te blijven zegmaar :j

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:06

Ja het is spier. Ik merk dat zelf ook dat ik gespierder ben. Ik moet wel zeggen dat ik deze week veel 'rijker' gegeten heb. Ook omwille van jullie idee maar ook omdat ik mij niet 100% voelde mentaal. Zo heb ik eens frietjes gegeten en een pizza. Ook is chocolade tussendoor.

Gisteren ook heerlijke wraps gegeten met mayonaise.

In mijn ogen 'uit de bochten gegaan. Voor mijn lichaam blijkbaar heel goed geweest.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 18:12

Sorry maar dat klopt niet: waarschijnlijk is het geen spier maar vocht vasthouden waardoor je niks kwijt bent geraakt qua gewicht.

Een gemiddelde vrouw kan per maand zo'n 200-500 gram aan spier ontwikkelen (voor die twee weken is dat dus max zo'n 250gr). Dat is een gemiddelde vrouw die niet in een energietekort zit. Dat jij 1kg spier in twee weken bent aangekomen is gewoon onmogelijk :n.

Bovendien heb je veel eiwit nodig voor spieropbouw, dat zijn geen frietjes en pizza ;))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:22

En van die vet / spier percentage meet apparatuur dingen... die zijn best wel onbetrouwbaar. :o

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:26

Maakt niet uit. Ik ga nu hier even in geloven. Fabeltje of niet. ;) Het maakte mijn dag goed in een reeks van heel slechte dagen.

Dus laat mij er nou maar even van genieten :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:30

:+

Vandaag een redelijk goede dag qua eten, maar qua beweging een topper haha.

O: 3 beschuitjes met pure hagelslag
T: meergranen cracker en banaan
L: tomatensoep met 2 flinke afbakbroodjes (broodplankje was eeehh veel) en aioli en kruidenboter
A: aardappelen met groente (spinazie/witlof of aubergine) en 2 vega worstjes.

Vandaag: gewandeld, geshopt, gemest, hooi geharkt, Shetlander laten vrij springen die erg ondeugend is haha.
Afbeelding

Wat outfitjes op de krimp gekocht. :P
Afbeelding

Deze broek met een ander shirt!
Afbeelding