Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:13

Cayenne schreef:
Mijn ouders adviseren ons om geen kinderen te nemen maar mijn moeder is wel een beetje teleurgesteld dat ze geen kleinkinderen heeft. Zeker omdat haar vriendinnen wel voor hun kleinkinderen kunnen borduren, oppassen en shoppen etc.

Waarom adviseren ze dat? Vonden ze het ouderschap niet leuk? Mijn ouders wel en ik kan dat nu ook onwijs met ze delen. Als je moeder het leuk vindt mag ze wel met Ootje koetelen hoor

Berdien

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:30

Mijn moeder wilde tot haar... 31e geen kinderen, en ik was er een paar maanden na haar 33e verjaardag. Ik ben 30. Mams moet het eerst nog zien dat ze er bij mij ook niet komen :') Al zegt ze wel dat het beter is dat ik geen kinderen krijg, aangezien ik van Poes ook een verwend, niet luisterend monster heb gemaakt. En mijn paarden mogen ook teveel :+

Mams leest voor aan Syrische vluchtelingen, bijzonder dankbaar en mooi om te mogen doen. En ze krijgt zooooooveel lekker eten mee :Y) :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:37

Afbeelding
Goals :D

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:51

Och mijn moeder idem, die heeft mij ook wel verteld van 'ik ben blij dat jullie er zijn en hou veel van jullie, maar als ik het over kon doen, zou ik geen kinderen nemen'

Oh en, heb een uistekende jeugd gehad en nog steeds een uitstekende band met mn ouders ;-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 00:32

Ik weet niet of mijn ouders het anders zouden doen. :+ Al weet ik wel zeker dat mijn ouders nu in een riante villa hadden gewoond zonder mij of mijn broer, vooral ik ben prijzig. :o (Al bood ze dan wel weer zelf aan om een winkelwagen vol plantjes bij de Intratuin zelf af te rekenen, dus ja, dan ga ik niet protesteren :o )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:08

Wij waren met 3.
Mijn moeder had er wel 10 gewild :')
Ze zegt nog regelmatig dat ze best meer kinderen had willen hebben. Ik vind 1 al een prestatie, 3 lijkt me al een vorm van topsport.
Mijn vader vond het wel welletjes :=

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:28

Ik ben blij dat mijn zusjes voor kleinkinderen hebben gezorgd.

De moeder van een vriendin heeft eens gezegd dat kinderen krijgen/hebben niet zaligmakend is.
Het lijkt idd nu wat meer uit de taboesfeer te komen om te zeggen dat je misschien spijt heb om voor een kind te kiezen. Prima zaak, ik vind het belachelijk dat je je moet 'verantwoorden' waarom je geen kinderen wilt/hebt.

Wat leuk dat je moeder dat doet Berdien. Lijkt me idd dankbaar 'werk'.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:42

Berdien schreef:
Mams leest voor aan Syrische vluchtelingen, bijzonder dankbaar en mooi om te mogen doen. En ze krijgt zooooooveel lekker eten mee :Y) :D

Dat zijn belangrijke arbeidsvoorwaarden :)) Leuk! Misschien een rare vraag maar de manier waarop het er staat lijkt alsof het ook volwassenen zijn, is dat zo? (Is vast leuk, een soort live luisterboek :Y) )

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:50

Ik lees hier al vanaf het begin mee, maar heb hier als moeder eigenlijk niets te zoeken haha. Wel kan ik mij heel erg vinden in/begrijp ik vele reacties hier. Op school tussen al die moeders, die het alleen maar over hun kinderen kunnen hebben, voel ik mij altijd beetje een vreemde eend in de bijt.

Maar om even door te gaan over het spijt hebben. M'n beste vriendin heeft een zoontje van nu 3 jaar oud. En ik ken haar goed genoeg om te weten dat ze al vanaf de geboorte spijt heeft. Maar heeft ze nooit toegegeven. Tot voor kort, toen gaf ze eerlijk toe dat ze het anders zouden doen als ze het mocht over doen.
Het past gewoon niet in hun leven en ze willen helemaal niet zoveel offers brengen maar zitten nu dus wel met een kind. En ook aan het kind merk je dat het te weinig aandacht krijgt.
Het zou wat mij betreft goed zijn als het normaler word om geen kinderen te hebben zonder dat je dan een betoog moet afleggen. Dan worden dit soort situaties misschien vaker voorkomen.

Ik vind die verantwoording waarom je ze niet wilt sowieso raar. Er is ook nog nooit iemand geweest die mij vroeg waarom ik ze wel wilde.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:51

Ja hè? Dat men niet meer automatisch aanneemt dat het wel leuk zal zijn en dat vrouwen (en mannen ook natuurlijk) zich oprecht gaan afvragen of het wel echt is wat ze willen en wat bij ze past ipv gewoon de pil in de vuilnisbak te gooien omdat het wel eens tijd zal zijn :Y)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:15

Ik mis een kinderloze versie van Tinder bedacht ik me van de week.
Hoe heerlijk zou dat zijn :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:29

Je bedoelt een kindvrije mensen versie? _O- Het klinkt nu alsof je normaal je door de tinderprofielen van kinderen heen moet worstelen _O-

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:53

hier ook een moeder die hier stiekem soms even meeleest.

ik moet vaak aan jullie denken. als we ergens eten en mijn kids vervelend zijn, of juist heel lief haha.
en dan denk ik.. dat ik een goed voorbeeld ben of juist niet.

@lastig, dat is wel heftig van je vriendin. maar misschien dat ze het nu eerlijk toegeeft ze het een plekje kan geven.

ik vind het ook bizar dat mensen zich moeten verantwoorden als ze geen kinderen willen ipv andersom.

hier merk ik dat ik steeds meer over de kids praat.. dus daar doe ik helaas aan mij. maar vind het ook heerlijk om me time te hebben, te gaan stappen uit eten etc etc etc.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:55

Nu ben ik toch een beetje nieuwsgierig, aangezien het er op lijkt dat er toch veel mensen met kinderen hier meelezen (en soms posten). Wat trekt jullie zo aan dit topic?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:56

De humor!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:03

lieveli schreef:
De humor!

*\o/* jup, al ben ik niet met alles eens maar ik reageer dan ook maar niet meer maar moet wel lachen

met sommige dingen ben ik het ook roerend eens.
OA dat een ander geen last hoeft te hebben van mijn kind. En ik heb een hekel aan kinderen die rond rennen in de supermarkt bijvoorbeeld. Ik snap sommige irritaties echt wel.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:24

zeker de humor..

en de "OMG, Dat doe ik ook" momenten.
en de momenten dat ik terug verlang naar een kinderloos leven hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:35

Het is wel fijn als zowel kindvrijen als ouders op dezelfde lijn kunnen zitten en zich in elkanders wereld willen verplaatsen. Helemaal als je met een leuke dosis humor zaken kan aankaarten die toch wel vaak terugkomen.

Ik heb helemaal niets tegen mensen met kinderen zolang de kinderen maar gewoon netjes opgevoed zijn en men mijn keuze respecteert. Echter lijkt het wel eens dat men zich gedwongen voelt om ons maar te "bekeren" en dat hun keuze voor een kind de enige juiste is die een mens kan maken.

Zo had ik vandaag nog een collega-verpleger, een man, die vol enthousiasme vroeg wanneer ik eraan begon. Hij keek ook eerst vreemd op toen ik ze "nooit", maar niet op een geschokte manier, eerder grappend en nieuwsgierig. Korte uitleg gedaan wat onze argumenten zijn en daar kon hij zich volledig in vinden. En dat hij ons groot gelijk gaf dat wij op een andere manier ons leven waardevol invullen :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:37

Ja dat is wel zo fijn. Gewoon de keus van een ander accepteren is niet echt gewoon in mijn omgeving..

Mijn baas heeft me laatst proberen te overtuigen dat kinderen krijgen echt het doel is van het leven, en dat je anders voor niks op aarde bent. Dus ik zeg nee, dat is het doel van de soort, niet van het individu.
Echt, waar bemoeit zo´n vent zich mee

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:41

Sintara schreef:
Ja dat is wel zo fijn. Gewoon de keus van een ander accepteren is niet echt gewoon in mijn omgeving..

Mijn baas heeft me laatst proberen te overtuigen dat kinderen krijgen echt het doel is van het leven, en dat je anders voor niks op aarde bent. Dus ik zeg nee, dat is het doel van de soort, niet van het individu.
Echt, waar bemoeit zo´n vent zich mee

En dit vind ik dus ook zoiets. Jij wil geen kinderen en dat is helemaal prima! Ik snap dus ook niet waar die vent zich dan mee bemoeit. Ik ben moeder geworden en dat is echt niet het doel van mijn leven. (Voor mijzelf: wel mooie bijkomstigheid). Mijn doel is om gelukkig te zijn en te genieten van het leven. Naast moeder ben ik ook nog gewoon mijzelf die graag paardrijd en wedstrijden doet. Lekker op een terasje wil zitten ect. Noem maar op

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:42

lieveli schreef:
Cayenne schreef:
Mijn ouders adviseren ons om geen kinderen te nemen maar mijn moeder is wel een beetje teleurgesteld dat ze geen kleinkinderen heeft. Zeker omdat haar vriendinnen wel voor hun kleinkinderen kunnen borduren, oppassen en shoppen etc.

Waarom adviseren ze dat? Vonden ze het ouderschap niet leuk? Mijn ouders wel en ik kan dat nu ook onwijs met ze delen. Als je moeder het leuk vindt mag ze wel met Ootje koetelen hoor

Nou, meer gezien de stress etc (mijn broers zijn allebei zwaar autistisch) en de hoeveelheid geld die erin gaat zitten.
Ze vinden gewoon dat het ze onwijs heeft beperkt in hun leven. Als ze het over hadden kunnen doen waren ze er niet aan begonnen.
(en ja, dat doet wel au om te horen.) Je bent vooral moeder ipv je eigen persoonlijkheid.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:10

Dat is naar, voor alle partijen. Heel verdrietig ook.

Ik ben trouwens nog steeds wel heel erg lieveli en niet zo'n moeke. Ergens wel poedersuiker want ik vind weinig aansluiting bij andere moeders. Ik probeer echt minder te vloeken waar mijn baby bij is maar ik lees geen opvoedboeken en ik doe niks volgens methodes.

Maar bij zo'n mama- bijeenkomst is mijn mormel de enige die fatsoenlijk speelt, niet dreint en gewoon chill is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:22

Varekaj schreef:
Het is wel fijn als zowel kindvrijen als ouders op dezelfde lijn kunnen zitten en zich in elkanders wereld willen verplaatsen. Helemaal als je met een leuke dosis humor zaken kan aankaarten die toch wel vaak terugkomen.

Ik heb helemaal niets tegen mensen met kinderen zolang de kinderen maar gewoon netjes opgevoed zijn en men mijn keuze respecteert. Echter lijkt het wel eens dat men zich gedwongen voelt om ons maar te "bekeren" en dat hun keuze voor een kind de enige juiste is die een mens kan maken.

Zo had ik vandaag nog een collega-verpleger, een man, die vol enthousiasme vroeg wanneer ik eraan begon. Hij keek ook eerst vreemd op toen ik ze "nooit", maar niet op een geschokte manier, eerder grappend en nieuwsgierig. Korte uitleg gedaan wat onze argumenten zijn en daar kon hij zich volledig in vinden. En dat hij ons groot gelijk gaf dat wij op een andere manier ons leven waardevol invullen :D

Oh ja, vind ik ook!

Ik vond het alleen heel interessant, met name omdat ook net ter sprake is geweest dat steeds meer vrouwen er voor uit komen "spijt" te hebben van de kinderen. Waarmee ik niet wil beweren dat degenen die hier meelezen en meekletsen dat hebben natuurlijk, vast niet. Maar dat triggerde bij mij wel de gedachte van waarom dit topic voor een aantal mensen met kinderen toch interessant is.
Maar de argumenten zijn zeer helder. Vooral het humor gedeelte :D
De moeders (en vaders?) die hier reageren zijn ook wel van de nuchterdere aard.

@Cayenne dat is wel heel naar, maar kan me wel voorstellen dat dat heel zwaar is...

@lieveli kinderen van ouders die niet zo moeilijk doen met al die oliebol, zijn idd zelf over het algemeen ook niet zo moeilijk.
Dat zie ik bij mijn nichtje ook bijvoorbeeld.

Alleen gooien haar ouders het weer over een hele andere boeg en doen eigenlijk vrij weinig voor en met haar.. Maar dat is weer een heel ander verhaal. Ze is wel altijd, vanaf baby af al, een heel lief en rustig kind geweest dat zichzelf heel makkelijk vermaakt overal. Daarom ga ik zonder moeite weleens met haar op pad.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:48

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:02

Magrathea schreef:
Berdien schreef:

Dat zijn belangrijke arbeidsvoorwaarden :)) Leuk! Misschien een rare vraag maar de manier waarop het er staat lijkt alsof het ook volwassenen zijn, is dat zo? (Is vast leuk, een soort live luisterboek :Y) )

Het is ingestoken als voorlezen voor Syrische kinderen (de jongste van het gezin in dit geval) maar het hele gezin doet mee. Mooi om te zien ook hoe mijn mams tegen vluchtelingen is gaan kijken. Ze had er best een mening over, maar die mening is aardig bijgesteld.

Ik vind het ook wel leuk dat moeders zich hier melden :j Zolang ze niet komen prediken dat het hebben van een kind oh zo geweldig is en dat wij ontaarde kinderhaters zijn :P