[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:29

Ik heb deze kussen, het is wel een wat je naast je eigen kussen kan leggen.. het is echt vierkantje-vierkantje kussen..
En heb hem ook een tijdje op mijn kussen gelegd maar kwam er achter dat ik last kreeg van pijn in de nek en hoofd..

Maar slaap zelf grootste deel van de nacht op mijn andere oor, dus ik lig weinig op rechts.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:13

Farjen schreef:
Valerie, schattig! Wordt het ook niet een "flat" piercing genoemd?

Flat en Shen men zitten wel in hetzelfde gebied van het oor, alleen een Shen Men is een specifieke, acupunctuur-geïnspireerde piercing
Hij zit ook meer naar binnen toe dan een flat.
Maar het lijkt wel op elkaar.
Zag het op internet voorbij komen en vond het wel een aparte en schattige piercing

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 13:57

Chanen schreef:
Nooit verwacht dat ik me ooit in een piercing topic zou melden, maar ik merk dat het de laatste tijd toch begint te kriebelen.

Als tiener heb ik jaren met het idee rondgelopen om een helix te laten piercen, maar dat idee heb ik nooit doorgezet. Tien jaar geleden heb ik uiteindelijk wel - samen met mijn zusjes - een inner conch laten zetten bij Cas van One Spirit Collective in Arnhem. Het piercen zelf viel me alles mee, de eerste periode van het herstel vond ik wel vrij intens, maar de plek is goed geheeld en ik ben er tot op de dag van vandaag blij mee.
Het verslavende effect van piercen heb ik echter nooit ervaren, maar de laatste tijd neig ik er toch naar om in hetzelfde oor een high lobe te laten piercen. Vanwege het herstel deze keer liefst geen kraakbeenpiercing.

Vanwege mijn goede ervaringen had ik in eerste instantie het idee om deze piercing weer bij Cas te laten zetten. Ware het niet dat ik tegenwoordig in Leiden woon, dus het best een eindje reizen is. Vandaar mijn vraag, wie heeft er ervaringen met piercers in de regio Leiden? Welke moet ik absoluut mijden en welke zijn eventueel wel de moeite van een bezoek waard?

Is Den Haag te doen voor je? Dan absoluut Dear Diary Tattoo!

Chanen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 20:46

Zeker, Den Haag is zo goed als om de hoek. Dank je wel voor de tip. Ik ga er eens kijken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 08:58

Siggislief schreef:
Ik heb deze kussen, het is wel een wat je naast je eigen kussen kan leggen.. het is echt vierkantje-vierkantje kussen..
En heb hem ook een tijdje op mijn kussen gelegd maar kwam er achter dat ik last kreeg van pijn in de nek en hoofd..

Maar slaap zelf grootste deel van de nacht op mijn andere oor, dus ik lig weinig op rechts.

Ik heb exact dezelfde! Hier ook een tijdje op mijn kussen gelegd, maar ook nekpijn. Dus slaap nu enkel met dit kussentje.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 21:31

Ik deed vanavond even mijn oorbel uit (heb altijd dezelfde oorbellen in) en mijn gaatje voelt anders dan m'n andere gaatjes van mijn oorbellen. Voelt dikker en harder alsof er iets in zit. Lastig uit te leggen. Is niet opgezwollen, warm of pijnlijk. Erg apart.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 09:25

Ik ga in maart een tragus laten zetten en dan is mijn linkeroor eindelijk compleet! (Momenteel 3 oorbellen, rook, conch en helix)
Als alles geheeld is ga ik over naar rechts maar nu vind ik het nog fijn dat ik zonder reiskussentje op die kant kan liggen :o

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 14:02

Inmiddels heb ik al 1.5 jaar mijn conch (en forward helix) maar deze geneest maar niet. Deze is al een keer vervangen voor een ander, simpel, sierraad. Hij blijft af en toe bloeden en nu heeft hij ook weer een bloeduitstorting aan de achterkant van de piercing.

Ik zit er al een pooje aan te denken om het er uit te halen, want dit is niet leuk meer. Wat zouden jullie doen?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 16:12

Peelie schreef:
Inmiddels heb ik al 1.5 jaar mijn conch (en forward helix) maar deze geneest maar niet. Deze is al een keer vervangen voor een ander, simpel, sierraad. Hij blijft af en toe bloeden en nu heeft hij ook weer een bloeduitstorting aan de achterkant van de piercing.

Ik zit er al een pooje aan te denken om het er uit te halen, want dit is niet leuk meer. Wat zouden jullie doen?

Ik heb precies dezelfde gehad, conch en 2 forward en na ruim 1.5 jaar ellende ze eruit gerukt en elke dag nog blij mee. Wat een gekloot met die dingen haha

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 16:14

Mijn helix doet ook weer stom. Sinds gisteravond rood en warm oor en zag dit net aan de achterkant.Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:24

Ik heb hier mijn conch eruit gehaald. Vond het even jammer maar nu blij mee ! Was er zo klaar mee. Bultje is bijna zo goed als weg

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 00:10

Freekieee schreef:
Ik heb hier mijn conch eruit gehaald. Vond het even jammer maar nu blij mee ! Was er zo klaar mee. Bultje is bijna zo goed als weg

Zo. Maar jouw conch was ook wel echt heftig geirriteerd. Zo ziet hij er bij mij gelukkig niet uit.

Maargoed. Ergens wel fijn om te lezen dat meerdere mensen de keuze hebben gemaakt hun conch er uit te halen en dat dat gied bevalt.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 06:51

Ik moet zeggen, mijn conch zit bijna een maand maar ik heb er amper last van.
Zeker met het piercingkussen is het een gamechanger.
Mijn daith daarintegen zit dan weer anderhalf jaar en blijft irriteren :roll:

Ligt het aan de kunde van de piercer of aan de vorm van mijn oor...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 10:45

Mijn conch was de braafste piercing van allemaal. Bij mij was de flat/outer conch een ramp. Die kon ik echt niet handelen, constant zat mijn haar erin of gaf ik er een ruk aan als ik het haar achter mijn oor veegde.

FabledJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 11:15

Mijn daith is de meest chille piercing die ik heb (tenzij ik eigenwijs ben en er teveel aan zit).

Ik wil wel volgende maand een conch en een rook laten zetten. Ik ben heel benieuwd. :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 11:39

Voor de mensen die hun conch er weer uit gehaalt hebben, hebben jullie een foto van hoe je oor er nu uit ziet?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 11:50

Fabled schreef:
Mijn daith is de meest chille piercing die ik heb (tenzij ik eigenwijs ben en er teveel aan zit).

Ik wil wel volgende maand een conch en een rook laten zetten. Ik ben heel benieuwd. :')

Ik heb mijn rook nu een maand of 2 en hij is zooo braaf! Lijkt zelfs al echt geheeld te zijn. Ik twijfelde zo lang over de rook door alle horror verhalen, maar hier echt geen centje pijn.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 13:12

Peelie schreef:
Voor de mensen die hun conch er weer uit gehaalt hebben, hebben jullie een foto van hoe je oor er nu uit ziet?

Je ziet er bij mij niks meer van. Was ook met een paar dagen helemaal dicht en klaar. Hier was die de eerste maanden ook lief, daarna werd het ellende

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 08:22

Afbeelding
Afbeelding

Nadat ik vanmorgen wakker werd en mijn conch WEER helemaal onder het bloed zat, terwijl er helemaal niks was gebeurd, gooi ik na 1.5 jaar de handdoek in de ring. Hij is er uit.

Mijn oor heeft echt heftige irritatiebultjes en is gevoelig, maar slechter als het was kan het bijna niet meer worden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 14:22

Ik denk dat je er heel blij mee gaat zijn en na 3 dagen zie je het amper nog!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 15:35

Hopelijk kan ik ook snel weer op mijn oor liggen, dat zou dcht geweldig zijn.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:16

Peelie schreef:
Hopelijk kan ik ook snel weer op mijn oor liggen, dat zou dcht geweldig zijn.

Dat had ik met mijn snug/anti tragus. Ding was gewoon echt niet te genezen en was echt een verademing toen ik hem er uiteindelijk uit haalde :j

Hopelijk voelt het snel weer helemaal relaxed :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:30

xxxmh schreef:
Mijn helix doet ook weer stom. Sinds gisteravond rood en warm oor en zag dit net aan de achterkant.[ Afbeelding ]

Had die avond met een wattenstaafje tegen de pusplek aan getikt en barste open en daarna wat bloed en verder paar dagen met zoutoplossing schoon gehouden en nu is de ontsteking gelukkig weg. Binnenkort maar proberen om een ringetje erin te krijgen. Lukte de vorige keer niet zelf dus ga weer een poging doen haha

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 08:23

Hoelang duurde het bij jullie voordat je piercing volledig pijnloos was? Mijn flat en daith zijn nu zo'n 8 maanden oud, gedragen zich voorbeeldig alleen bij aanraking (schoon/droog maken) nog wel wat gevoelig.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 12:13

Bij mij is dat met mijn conch dus nooit gelukt. Pijnloos... daarom heb ik hem er na bijna twee jaar weer uit gehaalt.

Ik heb vannacht gewoon op mijn oor kunnen liggen *\%/* wat een feest. Mijn forward helix is wel pinnloos. Maar dat heeft ook lamg geduurt hoor. Zeker een jaar.

Xxxmh, waarom zou je het zelf proberen als het de vorige keer niet lukte? Zit er geen shop bij jou in de buurt?