Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:10

Bij ons wordt er wel vaak een flinke hoeveelheid gekookt, maar daar kunnen we dan ook meerdere dagen van eten. Ik spreek eigenlijk altijd met mezelf af dat ik maar één keer mag opscheppen, en dat gaat meestal ook wel goed. Ik hou zelf gelukkig alleen van jonge kaas. Bijna alle andere kazen vind ik vies. Ergens ook wel weer positief haha. Eerst kon ik ook altijd enorm veel eten, maar sinds ik begonnen ben met afvallen, kan ik op een of andere manier veel minder eten.
Jij bent echt prachtig veranderd cheetah!
Ik heb niet na een goede dag dat mijn kleding veel wijder zit, wel voel ik mij altijd veel dunner als ik op de weegschaal heb gestaan en ik minder weeg :') Echt gestoord _O-
Geerte, die notenrepen lijken mij eigenlijk wat minder gezond. Je zou als tussendoortje misschien fruit, of groente kunnen nemen. Of zelf gezonde koekjes bakken.
Ik moet trouwens ook zeggen dat ik die sfeer hier erg prettig vindt. Merk ook dat ik geen moeite heb om hier dingen te zeggen.
Mooi lijstje Priscilla!
Zo dit was mijn bijleespost weer haha.

Mijn lijstje van vandaag is mwah mwah. Mijn opa en oma zijn 55 jaar getrouwd, en dat moest natuurlijk gevierd worden!
O: twee boterhammen met hagelslag en hazelnootpasta en een kop thee.
T: zelfgemaakt duimafdrukkoekje.
T: halve kersenflap en halve bossche bol, glas sap.
L: twee en een halve boterham met boterhamworst, stroop en pindakaas, glas thee.
T: zelfgemaakt duimafdrukkoekje en zelfgemaakt havermoutkoekje.
A: zelfgemaakte pasta met pesto en kip.
T: wss kop thee met zelfgemaakt duimafdrukkoekje, zelfgemaakt havermoutkoekje en zelfgemaakt amandel-dadel-koffiebroodje. Euh ja, ik zit in een bakbui :')
B: paard gepoetst en grondwerk (waarbij flink gerend), uur gestaan bij optocht.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:15

Er is druk gekletst hier vandaag zeg! Ik moet nog even bijlezen, maar voor nu even alleen een lijstje van vandaag:

O: 2 boeren beschuit met kaas en muisjes
T: banaan
L: 3 maiswafels met op elk 1 plakje rookvlees + halve avocado + gekookt ei
T: kom verse kippensoep + appel
A: salade van 250 gr rode bieten, 75 gr spinazie, 75 gr zachte geitenkaas, 1 el pittenmix en vinaigrette (olijfolie, witte wijnazijn, mosterd)
T: 200 gr magere kwark met 20 gr pure hagelslag en een scheutje Slimpie (zoete trek :+ )

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:29

Ik moet ook even alles bijlezen. Iets van 3 pagina's ofzo haha!

Mijn lijstje van vandaag:

O: schaaltje yoghurt met cruesli
M: een tosti met kaas en salami en cup a soup
T: kroketbroodje van de AH
A: ovenpatat met courgette, aubergine, broccoli, maïs en kipfilet

B: paard longeren en wandelen
D: thee, water, Spa&Fruit light

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:38

Ik ben best trots op mezelf *\o/* Vannacht maar een paar uur geslapen op de bank omdat mijn hond niet lekker was, dus behoorlijk gaar vandaag. Tegen half 5 op de bank ingedut en om kwart over 6 werd ik wakker, nog net op tijd om naar de bokstraining te gaan. Heel hard overwogen om morgen maar te gaan in plaats van vanavond. Maar ja... dat zei ik gisteren ook al :+ Dus wel gegaan en een uur flink aan de bak geweest.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:47

Goedzo +:)+

Ik heb een rustig avondje op de bank, geloof dat ik een staartje meekrijg van de griep van mn dochter, heel moe en heel koud. Maar op tijd mn bedje in. Morgen hopelijk weer fit, heb 's avonds mn eerste voortgangsgesprek bij de sportschool.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:52

Nou gaat niet zo lekker vandaag en sowiesi de laatste week. Vanaf morgen weer knallen.

O: 2 vk crackers met geitenkaas
L: 3 tosti's met ham kaas en ketchup
T: half stuk taart
A: groenteburger
T: ice tea en bon bon

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:57

black_kelpie schreef:
Ik ben best trots op mezelf *\o/* Vannacht maar een paar uur geslapen op de bank omdat mijn hond niet lekker was, dus behoorlijk gaar vandaag. Tegen half 5 op de bank ingedut en om kwart over 6 werd ik wakker, nog net op tijd om naar de bokstraining te gaan. Heel hard overwogen om morgen maar te gaan in plaats van vanavond. Maar ja... dat zei ik gisteren ook al :+ Dus wel gegaan en een uur flink aan de bak geweest.

Nog een bokster! Wat leuk! :-) Doe je aan 'gewoon' boksen of kickboksen? En hoe lang al?
Heerlijk hé die trainingen. Ik kom ook altijd helemaal kapot maar voldaan thuis.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:07

Laura1589 schreef:
Nog een bokster! Wat leuk! :-) Doe je aan 'gewoon' boksen of kickboksen? En hoe lang al?
Heerlijk hé die trainingen. Ik kom ook altijd helemaal kapot maar voldaan thuis.

Kickboxen, sinds eind september vorig jaar. Ik heb 10 jaar lang lopen gillen dat ik wil kickboxen, maar door mijn overgewicht heb ik het nooit gedaan. 2x per week nu, eerder 1x per week en daarnaast sportschool. Maar hoe meer ik ging boxen hoe stommer die sportschool werd :D

Heel blij dat ik het ben gaan doen, ik kan me geen leukere full-body workout voorstellen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:18

Jaaa kickbox is zo leuk! Heb ik ook altijd gedaan! :j Alleen nu is het op een avond dat mijn volleybal trainingen altijd zijn, dus helaas moeten stoppen. Ik had me in het begin zo erg vergist in de intensiteit van die trainingen, teeeeering. :')

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:29

black_kelpie schreef:
Laura1589 schreef:

Kickboxen, sinds eind september vorig jaar. Ik heb 10 jaar lang lopen gillen dat ik wil kickboxen, maar door mijn overgewicht heb ik het nooit gedaan. 2x per week nu, eerder 1x per week en daarnaast sportschool. Maar hoe meer ik ging boxen hoe stommer die sportschool werd :D

Heel blij dat ik het ben gaan doen, ik kan me geen leukere full-body workout voorstellen.

Super leuk! Ik doe zelf 'gewoon' boksen en hoor van alle ex-kickboksers die overstappen dat het gewone boksen nog zwaarder schijnt te zijn, maar ik vind het echt heerlijk!

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:38

Hier ook een kickboks liefhebber :D

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:23

Leuk al die (kick)boksers! *\o/*

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:33

Laura1589 schreef:
Super leuk! Ik doe zelf 'gewoon' boksen en hoor van alle ex-kickboksers die overstappen dat het gewone boksen nog zwaarder schijnt te zijn, maar ik vind het echt heerlijk!

Ik vind het trappen juist zo leuk, dat zou ik geloof ik echt gaan missen met gewoon boksen. Je wordt echt hard gepusht, dat vind ik zo fijn. En daarna met brandende spiertjes onder de douche. Wat je al niet leuk kunt vinden :))

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:45

Gisteren de bloemkoolrijst gemaakt met kip en appel. Was best lekker, vult wel hard. Dus nog genoeg over voor vandaag een 2de portie.

O: Overnight oats
T: Mango
L: Salade
T: Kiwi
A: Bloemkoolrijst met appel en kip

S: Crossfit

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:58

Ik heb een tijd geleden ook iets gemaakt met bloemkoolrijst, vond het alleen niet zo lekker haha. :P Kreeg het niet echt op smaak.

O: 200 gram alpro mild&creamy havervlokken met wat bosbessen. zonnatura muesli en lijnzaad
T: appel
L: 2 koolhydraatarme boterhammen met avocado, peper en zout
T: peer, wat snackworteltjes
A: groentefriet met tilapiafilet:
T: sinaasappel en een klein bakje optimel griekse yoghurt koffie :9

B: half uurtje krachttraining
D: thee, water

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:06

Ik heb het nu gebakken in sesamolie en soja, en dat viel goed mee van smaak! Beetje afkruiden met peper en het was best lekker

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:46

Moet je die bloemkoolrijst gewoon hetzelfde koken als normale rijst? Ik heb het wel zien liggen in de supermarkt, maar het lijkt mij zo raar :Y)

Vandaag een dagje Den Haag met mijn vriend incl. een overnachting. Én vanavond naar de Lion King, zin in! *\o/*
Ik ga vandaag en morgen dus niet mijn eten bijhouden, aangezien het voornamelijk uiteten wordt, maar wel proberen een beetje op te letten met wat ik eet.
Net terug van het sporten, dus nu huphup douchen en spullen inpakken :D

O: 175 gr skyr met havermout en chia zaad
T: Eiwitreep

Rest van de dag?

B: 40 min krachttraining, hond uitlaten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:01

Ohhh de lion king <3 <3

Ik ben ziek thuis, dus zal qua eten wel beetje rommelig dagje worden. Ondanks het feit dat ik misselijk ben, heb ik wel trek :roll:

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:31

Annikoe schreef:
Moet je die bloemkoolrijst gewoon hetzelfde koken als normale rijst? Ik heb het wel zien liggen in de supermarkt, maar het lijkt mij zo raar :Y)

Vandaag een dagje Den Haag met mijn vriend incl. een overnachting. Én vanavond naar de Lion King, zin in! *\o/*
Ik ga vandaag en morgen dus niet mijn eten bijhouden, aangezien het voornamelijk uiteten wordt, maar wel proberen een beetje op te letten met wat ik eet.

Rest van de dag?

Je kan dat kopen? :D Ik heb dat zelf gemaakt (ik weet niet eens of het dan hetzelfde is als dat van de winkel). De methode volgens mijn recept was bloemkool kopen in de winkel, zo een beetje grof mixen (zodat je dus precies rijstkorrels krijgt) en dat bakken in de pan :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:46

Lang leve de collega's die trakteren op redelijk verantwoorde dingen *\o/*
En het was me toch lekker!!!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:55

The_Cat schreef:
Annikoe schreef:

Rest van de dag?

Je kan dat kopen? :D Ik heb dat zelf gemaakt (ik weet niet eens of het dan hetzelfde is als dat van de winkel). De methode volgens mijn recept was bloemkool kopen in de winkel, zo een beetje grof mixen (zodat je dus precies rijstkorrels krijgt) en dat bakken in de pan :D

Ja dat ligt bij de albert heijn :+ Nog wel meer van die dingen, courgette spaghetti enzo.

@Janine: wat had je dan? :9

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:20

Twee soorten cake, de ene zat geen suiker in, de ander een heel klein beetje.
De ene met walnoten en mascarpone met koffie. De andere was chocoladecake met vanillekwark. Moet een Tsjechische lekkernij zijn. En lekker!! Gezoet met iets anders dan gewoon suiker in ieder geval. En ook niet super zoet. I love it...

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:44

Leuk dat het hier zo druk is, ben ook nog even aan het bijlezen.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: roeryoghurt met een halve banaan en 4 eetlepels cruesli
T: halve banaan
L: 2 gekookte eieren en 2 craquottes met appelstroop
T: appel
A: groentelasagne met courgette (zal wel een caloriebom zijn, maar ga koken voor m'n date :9)

B: 20 minuten hardgelopen en daarna nog 15 min oefeningen met de kettlebell.

Volgende week op vakantie *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:52

Wat is roeryoghurt?

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:59